Friday 1 July 2011

swnet.politik – 26 nya meddelanden i 2 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Den baktalande och ljugande högerregeringen - 25 meddelanden, 7 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aa31584d7fada939?hl=sv
* Nöjdaste kunderna. - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/ba89078e3c279bef?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Den baktalande och ljugande högerregeringen
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aa31584d7fada939?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 04:56
Från: kjell

Bruno Hagelsten har framfört detta till oss :
>>> kaj.stenberg
>>>
>>> Heh, i detta har vi det enklare i Finland: vi har bara en sorts valsedel!
>
>> kjell
>>
>> Gratulerar!
>
> kjells våta dröm!
>
> Bruno

En kommentar från en humorfri person!
Det hade varit mer på sin plats att du kommenterat som du säger... Kaj
Stenbergs våta dröm. Men eftersom det är en högerkollega är du för feg
för att komma med en kommentar. Kollegialiteten bland er borgerliga
känner inga gränser.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 2 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 05:00
Från: kjell

när 2011-06-30, Henrik Bengtsson förmodade :
>
> "kjell" <petter@yuyuy.se> skrev i meddelandet
> news:iuhcvj$p68$1@ubuntu1.ipbo.se...
>
>> Arroganta och nedlåtande personer har jag väldigt svårt för.
>
> Självhatare eller tycker du bara inte om personer vars personlighet du
> uppfattare för lik din egna?

Hehehhehhe, din personlighet är helt olik min. Ett enkelt exempel... du
har inga problem med att agera svartfot och tjäna pengar på andras
uppoffringar. Det är inte alls likt mig!

> Mvh
> Henrik

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 3 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 05:04
Från: kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid

kjell <petter@yuyuy.se> wrote:
> Bruno Hagelsten har framfört detta till oss :
> >>> kaj.stenberg
> >>>
> >>> Heh, i detta har vi det enklare i Finland: vi har bara en sorts valsedel!

> >> Gratulerar!

> > kjells våta dröm!

> En kommentar från en humorfri person!
> Det hade varit mer på sin plats att du kommenterat som du säger... Kaj
> Stenbergs våta dröm.

Nu är det faktiskt ingen dröm, i Finland _har_ vi bara en sorts
valsedlar (vad man sedan skriver på den är en annan sak).

--
Kaj


== 4 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 05:22
Från: kjell

kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid formulerade på torsdag :
> kjell <petter@yuyuy.se> wrote:
>> Bruno Hagelsten har framfört detta till oss :
>>>>> kaj.stenberg
>>>>>
>>>>> Heh, i detta har vi det enklare i Finland: vi har bara en sorts valsedel!
>
>>>> Gratulerar!
>
>>> kjells våta dröm!
>
>> En kommentar från en humorfri person!
>> Det hade varit mer på sin plats att du kommenterat som du säger... Kaj
>> Stenbergs våta dröm.
>
> Nu är det faktiskt ingen dröm, i Finland _har_ vi bara en sorts
> valsedlar (vad man sedan skriver på den är en annan sak).

Visst, då gratulerar jag ännu en gång.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 5 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 05:41
Från: "Henrik Bengtsson"

"kjell" <petter@yuyuy.se> skrev i meddelandet
news:iuhohr$rth$1@ubuntu1.ipbo.se...

>>> Arroganta och nedlåtande personer har jag väldigt svårt för.
>>
>> Självhatare eller tycker du bara inte om personer vars personlighet du
>> uppfattare för lik din egna?
>
> Hehehhehhe, din personlighet är helt olik min.

Tack!

Mvh
Henrik

== 6 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 05:44
Från: Bruno Hagelsten

>> kaj.stenberg
>>
>> Nu är det faktiskt ingen dröm, i Finland _har_ vi bara en sorts
>> valsedlar (vad man sedan skriver på den är en annan sak).

>kjell
>
>Visst, då gratulerar jag ännu en gång.

I Nordkorea är människorna befriade från regeringsskiften till
obehagliga högerpartier, kjell. Har du aldrig övervägt att ringa upp
Nordkoreas ambassad, tfn: 08-767 38 36 och fråga om visum.

Bruno


== 7 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 07:23
Från: kjell

Bruno Hagelsten låtsades :
>>> kaj.stenberg
>>>
>>> Nu är det faktiskt ingen dröm, i Finland _har_ vi bara en sorts
>>> valsedlar (vad man sedan skriver på den är en annan sak).
>
>> kjell
>>
>> Visst, då gratulerar jag ännu en gång.
>
> I Nordkorea är människorna befriade från regeringsskiften till
> obehagliga högerpartier, kjell. Har du aldrig övervägt att ringa upp
> Nordkoreas ambassad, tfn: 08-767 38 36 och fråga om visum.
>
> Bruno

Och då kom då slutligen det där med Nordkorea, ett vanligt sätt av
högerröstande att vända bort blicken från högerns politik i Sverige. Du
klarar tydligen inte av att jag påpekar hur orättfärdig och elitistisk
den politik är som du röstat fram.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 8 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 07:51
Från: Bruno Hagelsten

>kjell
>
>Du klarar tydligen inte av att jag påpekar hur orättfärdig och elitistisk
>den politik är som du röstat fram.

Tänk om jag inte röstat alls, det är i alla fall ingenting som du vet
något om. Eller tänk om jag röstade på MP för att de trots allt har en
idé om att vi inte har någon planet i reserv att ta till. Eller S för
all den gamla fina nostalgin om folkhemmet, neutraliteten och IB.
Eller V för de glada festerna och teorierna om profitkvotens fallande
tendens, om någon kommer ihåg. I alla händelser så vet du inte det din
nyfikna skit! Du skulle passat ihop med Ebbe Carlsson som älskade att
gräva och rota i sådant han inte hade ett skit med att göra.

Men om du verkligen vill diskutera politik om rättvisa, gör då det!

Bruno


== 9 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 08:09
Från: kjell

Bruno Hagelsten uttryckte precis :
>> kjell
>>
>> Du klarar tydligen inte av att jag påpekar hur orättfärdig och elitistisk
>> den politik är som du röstat fram.
>
> Tänk om jag inte röstat alls, det är i alla fall ingenting som du vet
> något om. Eller tänk om jag röstade på MP för att de trots allt har en
> idé om att vi inte har någon planet i reserv att ta till. Eller S för
> all den gamla fina nostalgin om folkhemmet, neutraliteten och IB.
> Eller V för de glada festerna och teorierna om profitkvotens fallande
> tendens, om någon kommer ihåg. I alla händelser så vet du inte det din
> nyfikna skit! Du skulle passat ihop med Ebbe Carlsson som älskade att
> gräva och rota i sådant han inte hade ett skit med att göra.

Ju mer du skriver ju mer framträder en typiskt borgerligt röstande.

> Men om du verkligen vill diskutera politik om rättvisa, gör då det!

Det är ju det ända jag gör i de allra flesta av mina inlägg. Jag visar
ständigt på högerns politiska ideologi som går ut på att sköta sig
själv och skita i andra. Jag har i inlägg efter inlägg visat hur din
orättfärdiga politik slår mot de utsatta. Problemet är inte mina
inlägg, utan er högerröstandes oförmåga och ointresse att besvara
sådana inlägg.
Det utmärkande för er borgerliga sympatisörer är att ni premierar er
själva och de facto är de stora vinnarna med den egotrippade politiken.
Ni är en enda stor hög av hycklande och självförhärligande personer.
Jag är så djävla trött på ert ljugande att detta skulle vara en politk
för de utsatta grupperna i Sverige.

> Bruno

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 10 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 08:30
Från: Bruno Hagelsten

>> Bruno
>>
>> Men om du verkligen vill diskutera politik om rättvisa, gör då det!

>kjell
>
>Det är ju det ända [det enda] jag gör i de allra flesta av mina
>inlägg.

Om du föreställer dig att ditt skitprat som du åstadkommit i dag har
med politik om rättvisa att göra, så förstår du mindre än ett
förskolebarn!

>Jag har i inlägg efter inlägg visat hur din orättfärdiga politik slår
>mot de utsatta.

Hur min "orättfärdiga politik slår"? Det var det mest idiotiska
påstående jag läst denna veckan!

Bruno


== 11 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 09:01
Från: kjell

Bruno Hagelsten presenterade följande förklaring :
>>> Bruno
>>>
>>> Men om du verkligen vill diskutera politik om rättvisa, gör då det!
>
>> kjell
>>
>> Det är ju det ända [det enda] jag gör i de allra flesta av mina
>> inlägg.
>
> Om du föreställer dig att ditt skitprat som du åstadkommit i dag har
> med politik om rättvisa att göra, så förstår du mindre än ett
> förskolebarn!

Det måste poängteras att ovanstående är skrivit av en högerröstande
bara för att klargöra det rätta perspektivet.

>> Jag har i inlägg efter inlägg visat hur din orättfärdiga politik slår
>> mot de utsatta.
>
> Hur min "orättfärdiga politik slår"? Det var det mest idiotiska
> påstående jag läst denna veckan!

Ja just så... det är din orättfärdiga politik som bygger på att du dels
röstat fram denna högerregering och dels din uppenbara positiva syn på
den förda politiken. Sedan så förväntar jag ju inte at du håller med
eftersom du ju är jävig och inte vill se logiken i det hela. Säg mig...
till dags dato hur mycket har du tjänat på att rösta fram denna regim?
Du kan börja räkna från 2006. Efter det kan du jämföra hur utfallet
blivit för arbetslösa och sjuka som blivit utförsäkrade.

> Bruno

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 12 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 08:58
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-30 09:40:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Det som blev kvar av SS bildade sedan Bilderberggruppen och därefter EU
>> som man nu försöker erövra världsherravälde med.
>
> Det verkar som din politiska repertoar är begränsad till ett antal
> vanföreställningar om bilderbergdeltagare.

Det handlar mer om att du är begränsad av förnekelse. Däremot ser jag
samhället allvarligt hotat av bilderbergarna återigen och det ser jag
som av yttersta vikt att sprida kunskap om.

== 13 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 09:03
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-06-30 18:01:

>
> Ja just så... det är din orättfärdiga politik som bygger på att du dels
> röstat fram denna högerregering och dels din uppenbara positiva syn på
> den förda politiken. Sedan så förväntar jag ju inte at du håller med
> eftersom du ju är jävig och inte vill se logiken i det hela. Säg mig...
> till dags dato hur mycket har du tjänat på att rösta fram denna regim?
> Du kan börja räkna från 2006. Efter det kan du jämföra hur utfallet
> blivit för arbetslösa och sjuka som blivit utförsäkrade.
>

Ja, tänk så otäckt det kan vara med demokrati ibland...


== 14 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 09:17
Från: kjell

Hakvinius förklarade :
> kjell skrev 2011-06-30 18:01:
>
>>
>> Ja just så... det är din orättfärdiga politik som bygger på att du dels
>> röstat fram denna högerregering och dels din uppenbara positiva syn på
>> den förda politiken. Sedan så förväntar jag ju inte at du håller med
>> eftersom du ju är jävig och inte vill se logiken i det hela. Säg mig...
>> till dags dato hur mycket har du tjänat på att rösta fram denna regim?
>> Du kan börja räkna från 2006. Efter det kan du jämföra hur utfallet
>> blivit för arbetslösa och sjuka som blivit utförsäkrade.
>>
>
> Ja, tänk så otäckt det kan vara med demokrati ibland...

Vilket otroligt infantilt och motbjudande inlägg.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 15 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 09:27
Från: "Henrik Bengtsson"

"kjell" <petter@yuyuy.se> skrev i meddelandet
news:iui0u0$tri$1@ubuntu1.ipbo.se...

>>>> Nu är det faktiskt ingen dröm, i Finland _har_ vi bara en sorts
>>>> valsedlar (vad man sedan skriver på den är en annan sak).
>>
>>> kjell Visst, då gratulerar jag ännu en gång.
>>
>> I Nordkorea är människorna befriade från regeringsskiften till
>> obehagliga högerpartier, kjell. Har du aldrig övervägt att ringa upp
>> Nordkoreas ambassad, tfn: 08-767 38 36 och fråga om visum.
>>
>> Bruno
>
> Och då kom då slutligen det där med Nordkorea,

Nordkorea är:
- Vänsterstyrt
- Mer eller mindre minimal chans för att en högerregering väljs.
- Dina svenska inkomster kommer att räcka mer än väl för att du skall kunna
ha ett bra liv med lokala mått.

Så varför gnäller du, det var ju du som skrev att du ville flytta utomlands
för att slippa den Svenska "högerregeringen" och då är ju Nordkorea ett
perfekt alternativ för dig.

Mvh
Henrik

== 16 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 09:42
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-30 09:15:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Ja, det är ju bilderbergarnas domstol så utslaget blir naturligtvis
>> därefter.
>
> I så fall bör du inte skriva "parodi på rättsröta" eftersom innebörden
> blir en annan än den du avser. Rättsröta är ju knappast någonting som
> är önskvärt i ett rättssystem.
>
> Det är hur som helst denna domstol, International Criminal Court
> (ICC), som kommer att åtala Muammar al Khadaffi för någon
> brottsrubricering som "vitt spridda och systematiska attacker" på
> libyska medborgare enligt bland annat Romstadgan för den
> internationella brottmålsdomstolen.

Den så kallade internationella domstolen som bara är bilderbergarnas
parodi på rättvisa och självklart inte är mer internationellt i mer än
att de begår brott över hela världen.

Om man tar Saddam Hussein som visserligen inte dömdes utav någon
internationell domstol utan en pseudo-variant uppsatt av bilderbergarna
för att mörda honom. Rimligare hade varit att hänga Bush som ju är en
utav historiens värsta massmördare och bara har några få jämlikar i
bilderberggruppen, såsom Kissinger (slår alla i folkmord) men det är
generellt krigsgalningar hela högen för de har så mycket investerat i
mordmaskinsindustrin.


== 17 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 09:43
Från: kjell

Henrik Bengtsson skrev :
> "kjell" <petter@yuyuy.se> skrev i meddelandet
> news:iui0u0$tri$1@ubuntu1.ipbo.se...
>
>>>>> Nu är det faktiskt ingen dröm, i Finland _har_ vi bara en sorts
>>>>> valsedlar (vad man sedan skriver på den är en annan sak).
>>>
>>>> kjell Visst, då gratulerar jag ännu en gång.
>>>
>>> I Nordkorea är människorna befriade från regeringsskiften till
>>> obehagliga högerpartier, kjell. Har du aldrig övervägt att ringa upp
>>> Nordkoreas ambassad, tfn: 08-767 38 36 och fråga om visum.
>>>
>>> Bruno
>>
>> Och då kom då slutligen det där med Nordkorea,
>
> Nordkorea är:
> - Vänsterstyrt
> - Mer eller mindre minimal chans för att en högerregering väljs.
> - Dina svenska inkomster kommer att räcka mer än väl för att du skall kunna
> ha ett bra liv med lokala mått.
>
> Så varför gnäller du, det var ju du som skrev att du ville flytta utomlands
> för att slippa den Svenska "högerregeringen" och då är ju Nordkorea ett
> perfekt alternativ för dig.
>
> Mvh
> Henrik

Nordkorea är lika motbjudande som Sveriges högerregering, två
ytterligheter som inte passar min "smak".

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 18 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 09:46
Från: Bruno Hagelsten

>kjell
>
>Säg mig... till dags dato hur mycket har du tjänat på att rösta fram
>denna regim?

Vill du ha ett resebidrag till Nordkorea? De kanske gillar fula troll
som lägger näsan i blöt.

Bruno


== 19 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 09:53
Från: kjell

Det hände Bruno Hagelsten formulerade :
>> kjell
>>
>> Säg mig... till dags dato hur mycket har du tjänat på att rösta fram
>> denna regim?
>
> Vill du ha ett resebidrag till Nordkorea? De kanske gillar fula troll
> som lägger näsan i blöt.

Jag förstår att du inte vill svara, förudmjukande att bli avklädd.

> Bruno

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 20 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 09:57
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Den så kallade internationella domstolen som bara är bilderbergarnas
>parodi på rättvisa och självklart inte är mer internationellt i mer än
>att de begår brott över hela världen.

Den kommer att duga gott åt Muammar al Khadaffi. Han är ju misstänkt
för "vitt spridda och systematiska attacker" på libyska medborgare, då
får han hålla till godo med vad som kan erbjudas honom. Jag är
övertygad om att han hellre väljer ICC än någon annan domstol.

>Om man tar Saddam Hussein som visserligen inte dömdes utav någon
>internationell domstol utan en pseudo-variant uppsatt av bilderbergarna
>för att mörda honom. Rimligare hade varit att hänga Bush som ju är en
>utav historiens värsta massmördare och bara har några få jämlikar i
>bilderberggruppen, såsom Kissinger (slår alla i folkmord) men det är
>generellt krigsgalningar hela högen för de har så mycket investerat i
>mordmaskinsindustrin.

Vad jag än må tycka i sak om Bush så är din framställning så förgiftad
av bilderbergsnurrigheter att jag föredrar att inte hålla med dig.

Bruno


== 21 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 10:00
Från: Charlie R

Thu, 30 Jun 2011 17:09:23 +0200, kjell ba:

> Jag är så djävla trött på ert ljugande att detta skulle vara en politk
> för de utsatta grupperna i Sverige.

Och vad hade du tänkt göra åt den saken då? Gnälla vidare här i gruppen
eller göra slag i saken och gå och hänga dig?

Det kanske finns en och annan som är trött på ditt ljugande också, så
du kanske skulle få en viss uppskattning om du äntligen lyckades göra
något åt saken.

Charlie.
--
A good reputation is more valuable than money.
-- Publilius Syrus


== 22 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 10:01
Från: Charlie R

Thu, 30 Jun 2011 18:17:46 +0200, kjell ba:

>> Ja, tänk så otäckt det kan vara med demokrati ibland...

> Vilket otroligt infantilt och motbjudande inlägg.

Vi har förstått att du tycker så.


Charlie.
--
A good reputation is more valuable than money.
-- Publilius Syrus


== 23 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 10:05
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-06-30 18:17:
> Hakvinius förklarade :
>> kjell skrev 2011-06-30 18:01:
>>
>>>
>>> Ja just så... det är din orättfärdiga politik som bygger på att du dels
>>> röstat fram denna högerregering och dels din uppenbara positiva syn på
>>> den förda politiken. Sedan så förväntar jag ju inte at du håller med
>>> eftersom du ju är jävig och inte vill se logiken i det hela. Säg mig...
>>> till dags dato hur mycket har du tjänat på att rösta fram denna regim?
>>> Du kan börja räkna från 2006. Efter det kan du jämföra hur utfallet
>>> blivit för arbetslösa och sjuka som blivit utförsäkrade.
>>>
>>
>> Ja, tänk så otäckt det kan vara med demokrati ibland...
>
> Vilket otroligt infantilt och motbjudande inlägg.
>

Ja, så infantilt och motbjudande demokrati kan vara ibland...


== 24 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 10:07
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-06-30 18:43:

>
> Nordkorea är lika motbjudande som Sveriges högerregering, två
> ytterligheter som inte passar min "smak".
>

Vänstern ÄR motbjudande, så angående Nordkorea har du rätt.

== 25 av 25 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 10:09
Från: kjell

Hakvinius sände denna ide :
> kjell skrev 2011-06-30 18:17:
>> Hakvinius förklarade :
>>> kjell skrev 2011-06-30 18:01:
>>>
>>>>
>>>> Ja just så... det är din orättfärdiga politik som bygger på att du dels
>>>> röstat fram denna högerregering och dels din uppenbara positiva syn på
>>>> den förda politiken. Sedan så förväntar jag ju inte at du håller med
>>>> eftersom du ju är jävig och inte vill se logiken i det hela. Säg mig...
>>>> till dags dato hur mycket har du tjänat på att rösta fram denna regim?
>>>> Du kan börja räkna från 2006. Efter det kan du jämföra hur utfallet
>>>> blivit för arbetslösa och sjuka som blivit utförsäkrade.
>>>>
>>>
>>> Ja, tänk så otäckt det kan vara med demokrati ibland...
>>
>> Vilket otroligt infantilt och motbjudande inlägg.
>>
>
> Ja, så infantilt och motbjudande demokrati kan vara ibland...

Det gällde ditt inlägg.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.

==============================================================================
ÄMNE: Nöjdaste kunderna.
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/ba89078e3c279bef?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 30 Juni 2011 08:15
Från: kjell

- Kjelle använde sitt tangenbord för att skriva :
> chb hemma wrote:
>> On 12/01/10 18:03, kjell wrote:
>>>
>>> Har du varit på de nya apoteken någon gång?
>>> Om inte så har du sluppit svaret... den medicinen för vi inte, eller
>>> den har vi inte hemma, med långa köer och mycket strul som resultat.
>>> Som vanligt raljerar du och begriper mindre.
>>
>> Det är mycket bättre nu.
>
> Har du aktier hos Apoteket Hjärtat eller?
>
> Svenska konsumenter ger apoteken sämre betyg nu jämfört med innan
> avregleringen. Fler uppger nu att dom får vänta på sina receptbelagda
> mediciner när apoteken inte har dem på lager, och det är fler som tycker
> att personalen på apoteken inte kan ge råd om dom receptbelagda
> medicinerna. Det visar en ny undersökning som Konsumentverket har gjort.
> [ ] 2008 gav 95 procent av de intervjuade apoteksmarknaden ett positivt
> betyg. I april i år hade den siffran sjunkit till 77 procent.
> http://svt.se/2.22620/1.2467521/lagre_fortroende_for_apoteken_efter_avregleringen
>
>> Innan avregleringen kunde man få vänta i över
>> en timme på Apoteket i Nordstan i Gbg för att få ut receptbelagd
>> medicin. Visserligen kunde man lämna in receptet för förbehandling och
>> komma och hämta senare. Men då fick man vänta ännu längre eftersom det
>> endast fanns en kassa för dessa ärenden! Efter avregleringen har jag
>> aldrig behövt vänta mer än fem minuter och oftast är det ingen kö
>> alls. Det är bara att trycka på kölappsknappen och så plingar mitt
>> nummer upp direkt.
>>
>> Och visst kunde medicinen vara slut även innan avregleringen. Tom icke
>> recptbelagd sådan! Visserligen kunde man få hjälp att spåra medicinen
>> till annat apotek. Jag har hittills aldrig blivit drabbad av
>> medinbrist på de nya apoteken. Tvärtom har jag blivit erbjuden
>> billigare alternativ men oftast avböjt då skillnaden i pris varit
>> försumbar.
>>
>> På ICA kan man numera köpa medicin i automat. Visserligen ännu ej
>> receptbelagd. Vad är det för vits med att fördyra hanteringen genom
>> att ha högskoleutbildad personal som lagerarbetare och
>> ettiketklistrare? Hur svårt är det att välja huvudvärkspulver? Och om
>> man har ett recept så betyder det att en ännu högre utbildad person
>> avgjort vad man behöver för medicin. Om man inte vet vilken medicin
>> man behöver så ska man inte gå till apoteket utan uppsöka sjukvården.
>> Om det är medicin som behöver blandas till kan man antingen göra det
>> själv eller så kan man ha en liten mer avancerad automat. Ungefär en
>> sådan de har i färgbutikerna. Apotekaryrket är helt onödigt.
>
> Hehe, mycket ska man höra...

För oss som måste anlita de nya apoteken är bilden en helt annan än vad
chb borta försöker visa med sitt enfaldiga inlägg.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment