Sunday 18 March 2012

[karachi-Friends] Fwd: Kruger



---------- Forwarded message ----------
From: Naveed <naveed6998@gmail.com>
Date: 18 March 2012 21:21
Subject: Kruger
To:



--
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members will be an illegal act.
 
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "Karachi-Friends" group.
To post to this group, send email to karachi-Friends@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
karachi-Friends+unsubscribe@googlegroups.com

[PF:168617] Mother and Father


 
 
 
The One & Only .......... IRFAN.
Italy.
 

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Careful in Islamic Discussions;
Bad language and insolence against Prophets (and / or their companions, Islamic Scholars, and saints) is an Instant ban.
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated.
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed.
This is not Dating / Love Group, avoid sending personnel messages to group members.
Do not post anything linked to (or in favor of) facebook.
Thanks

{Kantakji Group}. Add '10821' Re: مساعدة عاجلة من اهل الأختصاص



From: ammar Faraj <ammfaraj@yahoo.com>
To: "nidal-islamicfinance@googlegroups.com" <nidal-islamicfinance@googlegroups.com>
Sent: Sunday, March 18, 2012 4:00 PM
Subject: Re: مساعدة عاجلة من اهل الأختصاص


ماذا تعد الايداعات لدى المصارف الإسلامية ، هل تعد من التوظيفات أم تعد من السيولة القانونية ، وماذا تصنف إذا كانت من التوظيفات إذا كانت تحتوي على البندين التاليين : 1 أرصدة الوكالات لدى البنوك الإسلامية ( درجة استحقاقها فوق 3أشهر )  - 2 مرابحات دولية استحقاقها فوق 3 أشهر . 
 أرجو الأجابة العاجلة من اهل الاختصاص 






[karachi-Friends] The Criminals are ruling the roost in the name of Coalition Partners

Dear Brothers &  Sisters,

              Today I have posted my new essay on my blog:



              Please read and forward to others.


                                                               Muhammad Javed Iqbal

                                                          

--
Visit my Blog for a no nonsense, serious discussion of problems facing the humanity:
https://sites.google.com/site/yaqeenweb/home/



--
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members will be an illegal act.
 
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "Karachi-Friends" group.
To post to this group, send email to karachi-Friends@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
karachi-Friends+unsubscribe@googlegroups.com

{Kantakji Group}. Add '10823' دقيقة نقاش الأسبوعية - استقرار مؤشر دمشق و تقييم المرحلة

 جريـــدة القــنديــل الاقتصــادية الأســـبوعية :

إعداد د.محمد وائل سعيد حبش

دكتوراه في الأسواق المالية

دقيقــة نقاش :

استقرار المؤشر و تقييم المرحلة   :

 

لا بد من التأكيد من أن استقرار مؤشر دمشق المالي حول مستوى 850 نقطة بالفترة الأخيرة تعود إلى استقرار أسعار الأسهم القيادية في السوق وهي بنك قطر الوطني و بنك سوريا الإسلامي و البنك الدولي للتجارة و التمويل و على الرغم من توقف الهبوط و الدخول في مرحلة مراوحة سعرية نسبية إلا أن الظروف الموضوعية للتأكيد على مسار أفقي ما زالت غير موجودة ففي ظل مخاوف على سعر صرف الليرة السورية و توقيت مجهول لدخول الصندوق السيادي كصانع سوق على أرض التداول فيبقى هذا المسار المتأرجح رهيناً بالمتغيرات الاقتصادية التي تفرض نفسها على ساحة التداول .

كما وقد أفقد كثرة أخبار الصندوق السيادي و استهلاكه إعلامياً في استجابة إيجابية من السوق المالي تجاه أي خبر عن الصندوق السيادي فالسوق يحتاج إلى فعل بعد الخبر أما استهلاك الخبر قد يؤدي إلى استهلاك الفعل أيضاً إذا كان هذا الفعل أقل بقليل فقط عن التوقعات ناهيك عن ضرورة التأكيد أن استخدام الأدوات المالية نفسها لا يغير من مسار سوق بقدر ما يقوم بإدارة هذا المسار إلا أن تلك الأدوات تحتاج إلى الرافعة السعرية لكي يتم استخدامها على النحو الأمثل .

وإن وضعنا تقييم للسنة السابقة من أداء سوق دمشق للأوراق المالية  نجد أن :

  • الجانب الإعلامي للسوق عانى من ضعف سواء من حيث منبر السوق الإعلامي أو المنابر الإعلامية للشركات المساهمة لنشر أخبارها و نشاطاتها التشغيلية و تدارك الإشاعات ببيانات إعلامية فورية  .
  • القرارات المفصلية كانت في أكثرها بطيئة و تلحق الحدث بدلاً من أن تصنعه .
  • تأثير الظروف الاقتصادية العامة السيئة في أداء السوق المالي و النشاط التشغيلي للشركات .
  • بقاء انخفاض رؤوس أموال الشركات المساهمة المدرجة مما أدى لانخفاض الأسهم الحرة وبالتالي حجم التداول و على الرغم من مخاطر رفع زيادة رأس المال لأي شركة مدرجة الآن إلا أنه يبقى سبباً في انخفاض حجم التداول في السوق دون أن يفيد التلاعب بالأدوات المالية للصندوق في زيادة التداول .
  • تجاهل شركات القطاع العام من الحسابات بتحويلها كلياً إلى شركات مساهمة عامة  أو جزئياً بتحويلها إلى قطاع مشترك  فيتحول قسم من الملكية العامة من ملكية على الشيوع إلى ملكية حصص أسهم خاصة و بالتالي رفع حجم التداول عن طريق رؤوس الأموال الضخمة لهذه الشركات بدلاً من الضغط على الشركات المساهمة العامة في القطاع الخاص.
  • عزوف شركات مساهمة عامة خارج السوق من الدخول إلى سوق الإدراج .

و أريد أن أركز على نقطة الضعف الإعلامي هنا  لأن الإعلام في سوق الأوراق المالية يلعب دوراً حيوياً وبارزاً بل إن لم نقل ركناً أساسياً من أركان قيام السوق المالي فالسوق والذي يعرف بمرآة الاقتصاد الوطني و الناظم لعمليات تداول الأوراق المالية يعتمد على الوسائل الإعلامية في نقل المعلومات و تحليلها و تنقيحها و شرحها بل إن بعض خصائص السوق المالي تعتمد في جوهرها على الإعلام فشفافية السوق وهو وصول المعلومة بالوقت نفسه إلى جميع المتداولين و المساهمين في السوق إنما تعتمد على قوة الإعلام وقدرته في الوصول إلى المعلومة بحرفية وإيصال المعلومة بكفاءة .

و إن كان في ذهني بعض التوصيات للمرحلة القادمة فأعتقد أن أهمها   :

  1. انتهاز المرحلة الراكدة الحالية لوضع سياسة استثمارية رافعة للصندوق السيادي تعتمد على دفع مؤشر السوق للأعلى بصورة مدروسة و متوازنة  .
  2. محاولة طرح تأسيس شركات قطاع مشترك سهمية  تمتص فائض السيولة بالليرة السورية  .
  3. تخفيض عدد جلسات التداول إلى يومين إلى حين دخول صانع للسوق  .
  4. دعم أكثر لشركات الوساطة المالية بتخفيض أو إلغاء البدلات لتحمل بعضاً من خسائرها التشغيلية وما استمرار تجميد بعض شركات الوساطة لأنشطتها و توقف بعضها عن العمل إلا دلالة واضحة عن انخفاض توقعات هذه الشركات  بازدياد حجم التداول و بطء تعامل الجهات الحكومية فيما بتعلق بتخفيض الأعباء المادية السنوية المطلوبة منها .

و أعتقد أن هذه التوصيات تحتاج إلى تكاتف أكثر من جهة رسمية لتحقيقها و إلا فإن سوق دمشق للأوراق المالية سيبقى ضعيفاً ضمن هذه الصيغ الحالية و لا يمكن لهذا السوق ضمن هذه المعادلات الموجودة في السوق من أن يتطور أو أن يعتمد على زيادة عدد الشركات المدرجة كوسيلة وحيدة لزيادة حجم التداول وتوسيع السوق فالمشكلة بنيوية تصب في صلب الاقتصاد الوطني .

[PF:168612] ‘Allah Dictates, “And keep thy soul content with those who call on Allah, morning and evening, seeking Allah’s Face; and let not thine eyes pass beyond them, seeking the pomp and glitter of this Life”. (Sura Kahf, Ayat Shareef – 28)


Sohbot of Wali Allah is Mandatory.
Allah Pak Dictates, "O You the Mu'min Who Believe! Fear Allah Pak and attain Sohbat (close association and company) of the Swadiqeens, that is, those who are Wali-Allah (somebody fully devoted to Allah Ta'ala)." It is Far'd (compulsory) for every Muslim man and woman to maintain Their Sohbat because without Their Sohbat, it is never ever possible to become Allah-Wala (Wali-Allah), and it wouldn't be possible to have Najat (salvation) in the life hereafter.
Regarding the importance of Sohbat, it may well be quoted that the Sahaba-i-Kiram RwadiAllahu Ta'ala Anhum earned the closeness of Habeebullah Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam for which Allah Pak is satisfied with Them and all Their a'amal and Aqida (practices and beliefs). That is why, it has been mentioned in Kitabs (books) that anyone, who had been with Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam even for a single second with Imaan (the correct belief), remained on earth with that belief and died also with that belief is a Sahabi. The dignity and status of one Sahabi is much greater than any Ummah before and after Him." (Subhan Allah!)
"Hazrat Waees Al-Qarani Rwahmatullahi Alaihi was a Khairut Tabiyin (best of the Tabiyins). Those who saw and consorted with the Sahaba-i-Kiram are the Tabiyins. Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam made mention about him which was confirmed by Hajrat Umr Ibnul Khattab RwadiAllahu Ta'ala Anhu, Who narrated, 'I heard what Rwasoolullah Swallallahu Alaihi Wa Sallam said about Him and that was: "Verily, the best out of the Tabiyins is Hajrat Waees Al-Qarani Rwahmatullahi Alaihi." He lived at a far off place called Qaran. His mother also lived there. Since Hajrat Waees Rwahmatullahi Alaihi was responsible to look after His mother, so He could not come to see Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam. In some descriptions it is said, He came but could not meet Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam and went back. Therefore, He could not become a Sahabi but a Tabiyi. One Sahabi, who saw Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam only once in a lifetime with proper Imaan (belief), remained on earth with that belief and went off also with that belief holds a status million times greater than that of a Tabiyi." (Subhan Allah!)
"That's what is being told that, 'Get the Sohbat of those Allah-Wala (those close to Allah). Those who could earn the Sohbat of the Allah-Wala in fact earned the Sohbat of Allah Pak. That is what has been narrated in different books as has been said by Hajrat Maolana Jalaluddin Rumi that, 'If anyone desires to consort with Allah Pak, should do it with the Wali-Allah'. Subhan Allah! Similar version is also there in Arabic that says that, 'anyone who wants the closeness of Allah Pak should make closeness with those Tasawuf-holders, those who are Allah-Wala. Closeness with those Allah-Wala people would amount to being in closeness with Allah Pak." Subhan Allah!
'Allah Dictates, "And keep thy soul content with those who call on Allah, morning and evening, seeking Allah's Face; and let not thine eyes pass beyond them, seeking the pomp and glitter of this Life". (Sura Kahf, Ayat Shareef – 28)
Every Mureed (disciple) must earn the Sohbat (closeness and company) of his respective Murshid Qibla as per his varying location and time. At the same time, should read `The Monthly Al-Baiyinaat', the only `Tajdidi' (reforming) periodical, unique in Aqida (belief) and A'amal (practice) of Ahle Sunnat wal Jam'at, being the pioneer of Sunnah and Shariah, and hold regular Majlish of Anjuman-e- Al-Baiyinaat."

"Those who stay nearby should get 5 times Sohbat a day during all 5 times Swalat (prayers). Those who are in the same locality (ward) should make it at least twice a day. Living in the same town or village should make it at least twice a week. Those who are outside these towns or villages should have it at least once in a week. Living in the neighbouring districts should make it at least once in a month. Living in far off districts should make it at least once in every two months. Those living in nearby countries should have it at least once in 6 months and at least once in a year for those in far off countries. The more Sohbat one makes the more is his status and dignity; his Islah (Purification), Ta'alluk (relation), Nisbat (connection) and nearness shall be increased accordingly."

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Careful in Islamic Discussions;
Bad language and insolence against Prophets (and / or their companions, Islamic Scholars, and saints) is an Instant ban.
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated.
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed.
This is not Dating / Love Group, avoid sending personnel messages to group members.
Do not post anything linked to (or in favor of) facebook.
Thanks