Thursday 14 July 2011

[PF:165962] Lashkar-e-Jhangvi leader released

The man believed to be the operational head of banned organization Lashkar-e-Jhangvi, Malik Ishaq has been released after being imprisoned at the Kot Lakh Pat jail for almost fourteen years, Geo News reported.

Speaking after his release Ishaq said that the integrity of Pakistan was dear to him and he would not let anything happen to the country.

Ishaq had been in prison since 1997 and had 44 cases ranging from murder to terrorism lodged against him. The court had acquitted him in 34 cases while granted him bail in the rest.

Head of the Ahle Sunnat Wal Jamaat, Maulana Muhammed Ahmed Ludhianvi along with other members greeted Malik Isaq upon his release. Speaking to Geo News, Malik Ishaq said that he was satisfied with the decision of the courts and he had nothing to do with terrorism. Ishaq added that he would continue to fight for the country and the Sahaba.

The Supreme Court's Lahore registry on July 11 had granted bail to Malik Ishaq.

Ishaq was accused of masterminding the attack on the Sri Lankan cricket team in 2009 while in prison. He had appealed to the Supreme Court to overturn the decision of the Lahore High Court which had rejected his bail plea.

The case was heard by Justice M.A. Shahid Siddiqui at the Supreme Courts Lahore registry. The defense attorney for Ishaq had said that the chargers against him could not be proven and thus the Supreme Court had approved his bail. The court had directed that he submit two separate security bonds worth Rs 500,000.

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
Blog: http://rehansheik.blogspot.com
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members is unethical act.
Please avoid any post linked to facebook.
Thanks

[PF:165961] True Definition of Nation of Pakistan

the universal definition of nation is irrelevant in Pakistani context. You may call it a jumble of various peoples with colliding interests. The power-holders exercise state muscles on the Baloch; the Baloch are fightingg back with guns. The Urdu-speakers are butchering the Pathans; the Pathans are killing the urdu-speakers. The religious Pathans are murdering the nationalist Pathans in KP.
And the 'BONUS' is that the jihadist Sunni Pakistanis are slaughtering the Shia Pakistanis in order to get the promised 'Paradise'. While the Shia Pakistanis consider themselves as the 'rightful' would-be owners of the Paradise. And then the Sunni & Shia together hate the Qadianis. The Qadianis are massacred for not believing in the 'Valid' version of Islam.
And what of the Christian & Hindu Pakistanis ? Brush them aside ! they're less human.


This is a mess. This is not a nation.


--

If I am not for myself, who will be for me? If I am not for others, what am I? And if not now, when?
My Blog

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
Blog: http://rehansheik.blogspot.com
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members is unethical act.
Please avoid any post linked to facebook.
Thanks

[PF:165960] India, Pakistan talks to go ahead: Delhi

Talks between the foreign ministers of India and Pakistan will take place as planned at the end of July despite the triple blasts in Mumbai, the Indian foreign ministry said Thursday.

India has moved to curb speculation about who was behind Wednesday's bombings, and no group has claimed responsibility, but similar incidents in the past have led to a spike in tensions between the nuclear-armed neighbours.

New Delhi has repeatedly accused the Pakistan military and intelligence services of aiding militant groups which carry out attacks on Indian soil."The talks are proceeding as scheduled," foreign ministry spokesman Vishnu Prakash said.

"There has been a heinous terrorist attack on Mumbai and we have duly noted the message of condolence from the president and prime minister of Pakistan."

A date has yet to be finalised for the talks in New Delhi between Indian Foreign Minister S.M. Krishna and his Pakistani counterpart Hina Rabbani Khar, but Prakash said it would be in the last week of July.

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
Blog: http://rehansheik.blogspot.com
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members is unethical act.
Please avoid any post linked to facebook.
Thanks

[PF:165959] Love Dies because of EGO !

Love Dies because of EGO

 

'Sometimes love is for a moment, sometimes love is for a lifetime. Sometimes a moment is a lifetime.'

Once upon a time there was an island

Fun & Info @ Keralites.net
,
where all the feelings lived

Fun & Info @ Keralites.net.
One day there was a storm in the sea

Fun & Info @ Keralites.net
and the island was about to get drowned.
Every feeling was scared but Love

Fun & Info @ Keralites.net
made a boat
Fun & Info @ Keralites.net
to escape .
Every feeling boarded the boat
..
Fun & Info @ Keralites.net
Only 1 feeling was left.
Fun & Info @ Keralites.net

Love got down to see who it was..
It was EGO.

Fun & Info @ Keralites.net

Love tried and tried but ego wasn't moving also.
the water was rising..

Fun & Info @ Keralites.net
Every one asked love to leave him and come in the boat, but love was
made to love.




At last all the feelings escape and Love dies with ego on the island..

Love Dies because of EGO
!
Fun & Info @ Keralites.net
So, Kill Ego And Save Love.....

One Message to our friends:-


'Argument wins the situations but loses the person. So when argue with your loved ones, remember that situations is never more important than your loved ones.....



--

If I am not for myself, who will be for me? If I am not for others, what am I? And if not now, when?
My Blog

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
Blog: http://rehansheik.blogspot.com
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members is unethical act.
Please avoid any post linked to facebook.
Thanks

[PF:165958] Four Different Thoughts by Men

Four Different Thoughts by Men

Thought 1


When we are born, our mothers get the compliments and the flowers.
When we are married, our brides get the presents and the publicity.
When we die, our widows get the life insurance.
What do women want to be liberated from?



Thought 2

The average man's life consists of:
Twenty years of having his mother ask him where he is going, Forty years of having his wife ask the same question; and at the end, the mourners wondering too.


Thought 3

A Man was walking down a street when he heard a voice from behind, "If you take one more step, a brick will fall down on your head and kill you." The man stopped and a big brick fell right in front of him. The man was astonished.
He went on, and after a while he was going to cross the road. Once again the voice shouted, "Stop! Stand still! If you take one more step a car will run over you, and you will die." The man did as he was instructed, just as a car came careening around the corner, barely missing him.
The man asked. "Who are you?" "I am your guardian angel," the voice answered. "Oh, yeah?" the man asked "And where the hell were you when I got married?"

This is the Best !!!



Thought 4

Everyone in the wedding ceremony was watching the radiant bride as her father escorted her down the aisle to give away to the groom. They reached the altar and the waiting groom; the bride kissed her father and placed some thing in his hand. Everyone in the room was wondering what was given to the father by the bride.
The father could feel the suspense in the air and all eyes were on him to divulge the secret and say something. So he announced "Ladies and Gentlemen today is the luckiest day of my life." Then he raised his hands with what his daughter gave him and continued, "My daughter finally, finally returned my credit card to me."

The whole audience including the priest erupted in laughter.......... all except the poor Groom!!



--

If I am not for myself, who will be for me? If I am not for others, what am I? And if not now, when?
My Blog

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
Blog: http://rehansheik.blogspot.com
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members is unethical act.
Please avoid any post linked to facebook.
Thanks

[PF:165957] Change in Kashmir - Must Read

Change In Kashmir


Who was to represent Kashmiris? The APHC? Its leaders were hopelessly divided on important issues like independence or accession to Pakistan and on negotiations with India.


IN mid-2011, the political situation in Kashmir has undergone a change as fundamental as the one which overtook it in 1989, when militancy erupted.

Now militancy is on a steep decline and the leaders of the factions of the All Parties Hurriyat Conference are devising a new strategy in this new situation. Set up in 1993, the APHC, even before it split in 2003, was clueless about an appropriate strategy and tactics.

Hartals and shutdowns only harmed the people. Appeals for triangular parleys were worse than futile. Who was to represent Kashmiris? The APHC? Its leaders were hopelessly divided on important issues like independence or accession to Pakistan and on negotiations with India.

It is the people's alienation from India, which propelled them. They did not galvanise the people. Nor, to be fair, were they allowed to do so by the state and central governments. Crucially, the politi cians had no control over the militants and no power to establish peace and revive the real political process.

This impasse has been broken by two factors. One is the sharp decline in the militancy which was attested by two of the most senior officials concerned. On May 23, the general officer commanding 15 Corps, Lt Gen Syed Atta Hasnain told the Srinagar daily Greater Kashmir, "There was no incident of infiltration and neither was there any gunfight on the Line of Control. These reports are concocted and baseless. This kind of baseless stuff appears in the media in May and June every year".

This did not suit Chief Minister Omar Abdullah, who immediately said that 40 militants had crossed over this year. Peace foils his repressive policies. He was rebutted the very next day by the army spokesman Lt Col J.S. Brar: "Our stand on the issue of infiltration is clear. Two days back our corps commander Lt Gen Syed Atta Hasnain had made a statement on infiltration. We stand by our commander's comments on the issue." Nor was this all. The daily also report ed that on May 24, the inspector general of the Border Security Force Siddharth Chattopadhyay told the press that "there can be a few elements in the Pakistani army who are supporting militants; but for that matter the entire force can't be accused of having links with militant organisations", adding "for 300 odd-militants we can't blame the entire Pakistan or its army". He had received full cooperation from officials of the security forces on the other side of the Line of Control, he said.

Militancy is in decline but not popular alienation, which is why Omar Abdullah has followed a policy of repression of the separatist leaders ever since he was given power two and a half years ago. House arrests, undeclared curfews, arbitrary arrests, breaking up of rallies and curbs on the media are the order of the day. Local TV channels are barred from telecasting news. Mirwaiz Umar Farooq was prevented from holding a rally at the Eidgah on May 21 to commemorate the assassination of his father Maulana Mohammad Farooq on that day in 1990. There are still 124 young alleged stonepelters in prison.

Repression is, of course, not a new feature. Decline in the militancy is and it is coupled with another change of a fundamental nature. Syed Ali Shah Geelani, whom many in New Delhi love to hate, has been issuing one exhortation to peaceful conduct after another.

He said on April 22, 2011 that "our struggle, particularly after 2008, will be peaceful. There will be no use of gun, grenade, tear gas or any other weapon in it". On April 29, he asked the youth to refrain from pelting stones. "It is turning out to be a huge loss for my people, like in 2010." He did not stop there. He urged them not to shout "provocative slogans like 'Indian dogs go back'". While critical of the army's role he said "they are our brothers on a humanitarian basis. Calling them dogs doesn't suit us at all — it is against our religion and morals".

Kashmiri leaders should go further. Keeping their political and personal differences aside, they should unite on a single platform to demand their fundamental right guaranteed by India's constitution which has been systematically denied to them — the right "to assemble peaceably and without arms" (Article 19 [1][b]). This right is guaranteed also by the UN's International Covenant on Civil and Political Rights which India ratified in 1979.

In 1990, Kashmiris unrealistically pinned their hopes on accomplishing what the people of Romania and other countries in the region accomplished. In 2011, they can learn from Egypt and from the teachings of the mentor of the agitators in Tahrir Square.

Sheryl Gay Stolberg reported from Boston in the New York Times of Feb 17, 2011: "Halfway around the world from Tahrir Square in Cairo, an aging American intellectual shuffles about his cluttered brick row house in a workingclass neighbourhood here. His name is Gene Sharp. Stoop-shouldered and white-haired at 83, he grows orchids, has yet to master the Internet and hardly seems like a dangerous man. But for the world's despots, his ideas can be fatal. Few Americans have heard Mr Sharp.

But for decades, his practical writings on nonviolent revolution — most notably From Dictatorship to Democracy, a 93page guide to toppling autocrats, available for download in 24 languages — have inspired dissidents around the world, including in Burma, Bosnia, Estonia and Zimbabwe, and now Tunisia and Egypt." This was published by the Albert Einstein Institution in Boston which seeks "to advance the worldwide study and strategic use of non-violent action in conflict". Like Sharp, it advocates peaceful means exclusively. The use of brains to chalk out a strategy is as important in non-violent campaigns as it is in battles of arms. Massive and peaceful rallies can have a telling effect. Omar Abdullah dreads them. ¦ The writer is an author and a lawyer.



--

If I am not for myself, who will be for me? If I am not for others, what am I? And if not now, when?
My Blog

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
Blog: http://rehansheik.blogspot.com
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members is unethical act.
Please avoid any post linked to facebook.
Thanks

[PF:165956] مداری

مداری (زرداری)

کسی ملک میں ایک ظالم بادشاہ حکومت کرتا تھا۔ ساری رعایا اس کے ظلم و ستم سے بہت تنگ تھی۔ ایک دن تنگ آکر رعایا نے بادشاہ کو ملک بدر کر دیا۔

جب نئے بادشاہ کو منتخب کرنے کا وقت آیا تو ہر طرف بحث شروع ہو گئی۔ مختلف لوگوں نے اپنی اپنی آراء پیش کیں۔ آخر فیصلہ یہ ہوا کہ ملک کے سب سے بے ضرر انسان کو بادشاہ بنایا جائے تاکہ عوام پر ک...وئی ظلم نہ ہو اور وہ ہنسی خوشی زندگی بسر کر سکیں۔ اس کے بعد عوام نے متفقہ طور پر ایک مداری کو اپنا بادشاہ منتخب کر لیا۔

جب ہمسایہ ممالک کو علم ہوا کہ وہاں اب ایک مداری حکومت کر رہا ہے تو وہ بہت خوش ہوئے اور انہوں نے سازباز کر کے حملہ کر دیا۔ محل میں کسی نے آکر مداری کو اطلاع دی کہ دشمن نے حملہ کر دیا ہے۔ مداری کے کان پر جوں تک نہ رینگی اور وہ اپنے تماشے میں مگن رہا۔ آہستہ آہستہ حملے کی خبر پھیل گئی تو لوگ محل کے باہر اکٹھے ہو گئے۔ دربان نے مداری کو بتایا کہ "بادشاہ سلامت، محل کے باہر سب لوگ جمع ہو گئے ہیں اور کاروائی کا مطالبہ کر رہے ہیں"۔ یہ سن کر مداری نے ڈگڈگی پکڑی اور اپنے بندر کو لے کر محل سے باہر آیا۔ اس نے لوگوں کو بتایا کہ بے فکر رہو میں کاروائی کرنے لگا ہوں۔

اور اس کے بعد سب لوگ بندر کا تماشہ دیکھنے میں محو ہو گئے اور انہیں یاد ہی نہ رہا کہ دشمن کی فوجیں ان کے سر پر پہنچ چکی ہیں۔ جب ایک ہرکارے نے آخری بار سب کو خطرے سے آگاہ کیا تو مداری اپنے گدھے پر اپنے سازوسامان سمیت سوار ہو گیا اور یہ کہتے ہوئے وہاں سے چل دیا کہ "جو میں تمہارے لیے کر سکتا تھا کر دیا، اب تم جانو اور تمہارا ملک!"


--

If I am not for myself, who will be for me? If I am not for others, what am I? And if not now, when?
My Blog

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
Blog: http://rehansheik.blogspot.com
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members is unethical act.
Please avoid any post linked to facebook.
Thanks

swnet.politik – 25 nya meddelanden i 6 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* ICC är Bankirernas rättegångsparodier och USA är inte ens med där - 9
meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/157249a64127f6c8?hl=sv
* Bilderbergarnas grova brott i Libyen, Carl Bildt bör titta på detta som han
varit med om att ställa till med - 3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/3795b486fa08e96f?hl=sv
* Carlgren redo begränsa allemansrätt - 3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/cf35adc8b8387e27?hl=sv
* Sänkt skatt ger inga nya jobb - 8 meddelanden, 4 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/572f16636c3404c2?hl=sv
* I högerallinsens Sverige "slår" manpå de liggande. - 1 meddelanden, 1
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b4ebf0c115628523?hl=sv
* Dagong sätter USD på bevakningslista - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b371724315bd8e29?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: ICC är Bankirernas rättegångsparodier och USA är inte ens med där
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/157249a64127f6c8?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 07:19
Från: Björn Westling

On Jul 14, 4:03 pm, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 15:25, Björn Westling wrote:
>
> >> Ja.
>
> > Kan du rekapitulera vilken fråga du svarade på, för du svarade inte på
> > den fråga jag ställde?
>
> Jasså.

Du flyr således fältet.

Hur tror du att dina åsikter skall kunna öppna för diskussion när du
idiotförklarar alla som inte delar din uppfattning, och undviker alla
obekväma frågor genom att svara "Jasså." eller möjligen "Ja.", fast
"Ja" svarar du bara på frågor där man inte kan svara ja. Om ja är ett
rimligt svar på en fråga svara du 'jasså.'. Observera att du inte
svarar "jasså?" eller "Jasså!" som ju hade kunnat vara ett rimligt
svar.

== 2 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 07:32
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 12:35, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Bevisa nu att dessa uppgifter är falska som du påstår.
>
> Om du påstår att Bilderberggruppen ägnar sig åt "massmord, plundringar
> och övertaganden av andra länder" så är det fullständigt egalt hur det
> förhåller sig med påståendets sanningshalt. Ingen som besökt ett
> bilderbergmöte har dömts för något liknande!
>
> Din avsikt är att sprida ett antal kränkande påståenden om hur du
> uppfattar Bilderberggruppen. Det kan mycket väl uppfattas som förtal
> om någon skulle bry sig det minsta om dina fantasifulla anklagelser.

Grundaren var bland annat en SS-officer under andra världskriget, men SS
dödade naturligtvis ingen (eller tror du på det själv?) och att han
gifte sig med en i Hollands kungahus vilket gjorde honom omöjlig att
ställa inför rätta, innebär naturligtvis att han var oskyldig....?

Resten av gruppen har finansierat allt från massmord och vad galenskap
som helst. Det gangstergänget går inte att förtala eftersom de borde
fördrivas och förkastas av alla. En del är även dömda flera gånger för
grova brott dessutom.

http://www.sourze.se/Vad_har_Darwin_gemensamt_med_Hitler_%232_10740168.asp

Men du förtalar mig när du påstår att jag ljuger och i flera länder hade
du fängslats för förnekelsen av deras brott.

== 3 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:03
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 12:06, Björn Westling wrote:
> On 14 Juli, 11:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-14 10:41, Bruno Hagelsten wrote:
>>
>>>> Mikael Forsberg
>>
>>>> Det finns inget förtal i att vidarebefodra program från en av världens
>>>> största engelskspråkiga TV-stationer.
>>
>>> Det påstod jag inte heller. Vad jag påtalade var att du sprider falska
>>> uppgifter om Bilderberggruppen genom att påstå att denna grupp ägnar
>>> sig åt "massmord, plundringar och övertaganden av andra länder".
>>
>>> Dessa uppgifter är endast du själv ansvarig för.
>>
>> Det är min tolkning av vad som sägs i programmet
>
> Och det är det som är problemet. Din tolkning är inte samma tolkning
> som andra gör. Om andra tolkar saker annorlunda så beskyller du dem
> för att inte kunna trycka på länkar, du beskyller dem för att ha fel
> på sina hjärnor och du kommer med en mängd förolämpande påståenden!

Det är ditt problem med förståelseförmågan som gör att du ivrigt
försvarar en gangster-organisation som bilderberggruppen. Men fortsätt
göra bort dig, det roar mig.

> Att du också har försett dig på en SF-film och försöker hävda att den
> som inte tar den på allvar inte kan förstå budskap är talande.

Jasså. Du har trots allt bara sett rymdvarelser.

> Eftersom du använder bilderbergruppens påstådda kriminalitet som ett
> axiom så lägger du naturligtvis in det i dina tolkningar - och så blir
> det så att du hör bilderbergruppen i allt politiskt.

Jasså.

> Notera att _ingen_ har bekräftat dina tolkningar, utan de har
> ifrågasatts. Det är visserligen rätt få som ifrågasätter, men eftersom
> du har anklagat folk som ifrågasätter för att vara jubelidioter som
> inte ens förstår hur man trycker på länkar så är det inte så konstigt
> att de flesta föredrar att hålla käften!

Det där med _ingen_ är som vanligt en ren lögn från din sida.

== 4 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:08
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 16:17, Björn Westling wrote:
> On Jul 14, 3:59 pm, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-14 15:24, Björn Westling wrote:
>>
>>> On 14 Juli, 13:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>> Den här filmen kan kanske ge dig en uppfattning om vilka det är du så
>>>> starkt försvarar.
>>
>>> Vilka menar du att jag starkt försvarar?
>>
>> Ja.
>
> Inga alls, således.

Jasså.

== 5 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:18
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 16:19, Björn Westling wrote:
> On Jul 14, 4:03 pm, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-14 15:25, Björn Westling wrote:
>>
>>>> Ja.
>>
>>> Kan du rekapitulera vilken fråga du svarade på, för du svarade inte på
>>> den fråga jag ställde?
>>
>> Jasså.
>
> Du flyr således fältet.

Jasså.
>
> Hur tror du att dina åsikter skall kunna öppna för diskussion när du
> idiotförklarar alla som inte delar din uppfattning, och undviker alla
> obekväma frågor genom att svara "Jasså." eller möjligen "Ja.", fast
> "Ja" svarar du bara på frågor där man inte kan svara ja. Om ja är ett
> rimligt svar på en fråga svara du 'jasså.'. Observera att du inte
> svarar "jasså?" eller "Jasså!" som ju hade kunnat vara ett rimligt
> svar.

Eftersom du inte kan ge din syn på filmen så blir dina evigt korkade
frågor meningslösa att besvara annorlunda, då du ändå inte fattar något.


== 6 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 13:27
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Grundaren var bland annat en SS-officer under andra världskriget, [...]

Bernhard av Lippe-Biesterfeld var fram till 1936 medlem i SA och
Reiter-SS samt i nazistpartiet. Under andra världskriget tjänstgjorde
han som pilot hos de allierade styrkorna. Hans krigstjänstgöring under
kriget och hans ansträngningar att återuppbygga Nederländerna efter
kriget gjorde att han vann stor respekt bland det holländska folket.

Ref. Dutch Prince Bernhard 'was member of Nazi party'
The Telegraph, 5 mars 2010

>Men du förtalar mig när du påstår att jag ljuger och i flera länder hade
>du fängslats för förnekelsen av deras brott.

Utan källhänvisningar framstår du som en första rangens mytoman.
Ingenting av det du skriver håller för en granskning.

Bruno


== 7 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:21
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 17:18, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> > Hur tror du att dina åsikter skall kunna öppna för diskussion när du
> > idiotförklarar alla som inte delar din uppfattning, och undviker alla
> > obekväma frågor genom att svara "Jasså." eller möjligen "Ja.", fast
> > "Ja" svarar du bara på frågor där man inte kan svara ja. Om ja är ett
> > rimligt svar på en fråga svara du 'jasså.'. Observera att du inte
> > svarar "jasså?" eller "Jasså!" som ju hade kunnat vara ett rimligt
> > svar.
>
> Eftersom du inte kan ge din syn på filmen så blir dina evigt korkade
> frågor meningslösa att besvara annorlunda, då du ändå inte fattar något.

Frågorna har inget att göra med min syn på filmen, utan de har att
göra med din syn på filmen. Vilket du förstått om din läsförståelse
varit ens en tiondel så bra som du försöker framställa den!


== 8 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:19
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 17:03, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 12:06, Björn Westling wrote:
>
>
>
> > On 14 Juli, 11:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >> On 2011-07-14 10:41, Bruno Hagelsten wrote:
>
> >>>> Mikael Forsberg
>
> >>>> Det finns inget förtal i att vidarebefodra program från en av världens
> >>>> största engelskspråkiga TV-stationer.
>
> >>> Det påstod jag inte heller. Vad jag påtalade var att du sprider falska
> >>> uppgifter om Bilderberggruppen genom att påstå att denna grupp ägnar
> >>> sig åt "massmord, plundringar och övertaganden av andra länder".
>
> >>> Dessa uppgifter är endast du själv ansvarig för.
>
> >> Det är min tolkning av vad som sägs i programmet
>
> > Och det är det som är problemet. Din tolkning är inte samma tolkning
> > som andra gör. Om andra tolkar saker annorlunda så beskyller du dem
> > för att inte kunna trycka på länkar, du beskyller dem för att ha fel
> > på sina hjärnor och du kommer med en mängd förolämpande påståenden!
>
> Det är ditt problem med förståelseförmågan som gör att du ivrigt
> försvarar en gangster-organisation som bilderberggruppen.

Jag har emellertid inte försvarat någon gangsterorganisation.

> > Att du också har försett dig på en SF-film och försöker hävda att den
> > som inte tar den på allvar inte kan förstå budskap är talande.
>
> Jasså. Du har trots allt bara sett rymdvarelser.

Var får du det ifrån? Har du inte sett filmen du skriver om?


>
> > Eftersom du använder bilderbergruppens påstådda kriminalitet som ett
> > axiom så lägger du naturligtvis in det i dina tolkningar - och så blir
> > det så att du hör bilderbergruppen i allt politiskt.
>
> Jasså.

Slå upp vad ett "axiom" är om du inte vet vad det betyder!


>
> > Notera att _ingen_ har bekräftat dina tolkningar, utan de har
> > ifrågasatts. Det är visserligen rätt få som ifrågasätter, men eftersom
> > du har anklagat folk som ifrågasätter för att vara jubelidioter som
> > inte ens förstår hur man trycker på länkar så är det inte så konstigt
> > att de flesta föredrar att hålla käften!
>
> Det där med _ingen_ är som vanligt en ren lögn från din sida.

Nej, det är en högst normal abstraktion. "ingen " betyder givetvis
inte "ingen person i hela världen", utan i det här fallet "ingen
skribent i swnet.politik".

Men du har som vanligt sluntit vad gäller läsförståelse.

Och det är ett faktum att de som vågar gå i svaromål mot dig, och
kanske peka på luckorna i dina resonemang, och de uteblivna bevisen
med mera, blir anklagade för att sakna läsförstelse, sakna förståelse
för sammanhang och inte kunna förstå hur länkar fungerar.

Det finns många skäl att misstor dina teorier - ett av de viktigaste
skälen är att du använder din teori som bevis för din teori!


== 9 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 15:02
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 22:27, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Grundaren var bland annat en SS-officer under andra världskriget, [...]
>
> Bernhard av Lippe-Biesterfeld var fram till 1936 medlem i SA och
> Reiter-SS samt i nazistpartiet. Under andra världskriget tjänstgjorde
> han som pilot hos de allierade styrkorna. Hans krigstjänstgöring under
> kriget och hans ansträngningar att återuppbygga Nederländerna efter
> kriget gjorde att han vann stor respekt bland det holländska folket.
>
> Ref. Dutch Prince Bernhard 'was member of Nazi party'
> The Telegraph, 5 mars 2010

Den respekten tappade han nog när det kom fram vilka enorma mutor han
tagit emot för att påverka diverse affärer. Han flydde till Kanada under
kriget.

>> Men du förtalar mig när du påstår att jag ljuger och i flera länder hade
>> du fängslats för förnekelsen av deras brott.
>
> Utan källhänvisningar framstår du som en första rangens mytoman.
> Ingenting av det du skriver håller för en granskning.

Du fortsätter ditt förtal. Men ditt påstående om lögn har du inte kunnat
bevisa så det är du som är lögnhalsen här.

Att du stryker länkarna betyder inte att de försvinner. Tala nu om
varför de är falska eller be om ursäkt för dina lögner.

Det var den här länken i startinlägget som du bara stryker och kallar
lögn. Bevisa det då.

http://www.youtube.com/watch?v=frvhtruYTEo&feature=related

==============================================================================
ÄMNE: Bilderbergarnas grova brott i Libyen, Carl Bildt bör titta på detta som
han varit med om att ställa till med
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/3795b486fa08e96f?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:24
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 12:08, Björn Westling wrote:
> On 14 Juli, 11:58, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-13 12:52, Björn Westling wrote:
>>
>>> Nej, det är inte alls "klart" att de har sådana planer.
>>
>> De genomförs ju för fullt just nu.
>
> Nej, de genomförs inte alls för fullt.

Jasså.


== 2 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:58
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 11:52, Björn Westling wrote:
> On 14 Juli, 07:20, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-14 01:47, Björn Westling wrote:
>>
>>> Försöker du hävda att Bilderbergruppen består av rymdvarelser?
>>
>> Kunde tänka mig att det var din nivå.
>
> Det är den logiska slutsatsen av att du gjorde en stor affär att
> använda en John Carpenter-film som bevis!

Det är du som gör en stor affär av att du inte kunde följa resonemanget.

== 3 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:12
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 17:58, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 11:52, Björn Westling wrote:
>
> > On 14 Juli, 07:20, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >> On 2011-07-14 01:47, Björn Westling wrote:
>
> >>> Försöker du hävda att Bilderbergruppen består av rymdvarelser?
>
> >> Kunde tänka mig att det var din nivå.
>
> > Det är den logiska slutsatsen av att du gjorde en stor affär att
> > använda en John Carpenter-film som bevis!
>
> Det är du som gör en stor affär av att du inte kunde följa resonemanget.

Jag kunde emellertid följa resonemanget. Men till skillnad mot dig så
förstod jag att filmen inte är en dokumentär!

==============================================================================
ÄMNE: Carlgren redo begränsa allemansrätt
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/cf35adc8b8387e27?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:23
Från: Roger Eriksson

kjell <petter@yuyuy.se> wrote in news:ivi35m$vko$1@ubuntu1.ipbo.se:

> Hehhehhehehe! Du är allt dåligt påläst om mina åsikter om utsugare
> (dina högervänner) och miljösvin (alla som på något sätt skiatar ner).
> Jag undrar om du inte är en markägande allemansrättshatare!

Men ändå så försvarar du de utsugande miljösvinen inom bärbranchen.


--
/RE

== 2 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 10:47
Från: kjell

Roger Eriksson tänkte väldigt hårt :
> kjell <petter@yuyuy.se> wrote in news:ivi35m$vko$1@ubuntu1.ipbo.se:
>
>> Hehhehhehehe! Du är allt dåligt påläst om mina åsikter om utsugare
>> (dina högervänner) och miljösvin (alla som på något sätt skiatar ner).
>> Jag undrar om du inte är en markägande allemansrättshatare!
>
> Men ändå så försvarar du de utsugande miljösvinen inom bärbranchen.

Du börjar likna din kollega, den ordbajsande fjanten!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 3 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 12:17
Från: Roger Eriksson

kjell <petter@yuyuy.se> wrote in news:ivna3t$8ad$1@ubuntu1.ipbo.se:

> Roger Eriksson tänkte väldigt hårt :
>> kjell <petter@yuyuy.se> wrote in news:ivi35m$vko$1@ubuntu1.ipbo.se:
>>
>>> Hehhehhehehe! Du är allt dåligt påläst om mina åsikter om utsugare
>>> (dina högervänner) och miljösvin (alla som på något sätt skiatar ner).
>>> Jag undrar om du inte är en markägande allemansrättshatare!
>>
>> Men ändå så försvarar du de utsugande miljösvinen inom bärbranchen.
>
> Du börjar likna din kollega, den ordbajsande fjanten!

Men ändå så försvarar du de utsugande miljösvinen inom bärbranchen.


--
/RE

==============================================================================
ÄMNE: Sänkt skatt ger inga nya jobb
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/572f16636c3404c2?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:28
Från: Roger Eriksson

"- Kjelle" <kjelle@sverige.nu> wrote in
news:ivj648$lcv$1@news.albasani.net:

> Hakvinius wrote:
>> kjell skrev 2011-07-12 17:15:
>>
>>>>
>>>> Javisst, bland annat därför!
>>>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=44734
>>>> 31
>>>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=44515
>>>> 60
>>>
>>> Var någonstans står att fler jobb kommit av skattesänkningarna?
>>>
>>
>> Det står inte eftersom det är självklart! Det fattar t o m sossarna:
>>
>> http://www.politico.se/artikel/3181/s-vill-ha-jobbskatteavdrag/
>
> Lars Calmfors skriver i dagens DN:
> "Eftersom det är svårt att bedöma de långsiktiga
> sysselsättningseffekterna av de fyra första stegen, bör vi inte nu
> ytterligare minska försäkringsskyddet genom ett femte
> jobbskatteavdrag."
>
> Läs det debattinlägget.
> http://www.dn.se/debatt/regeringen-bor-vanta-med-ett-femte-jobbskatteav
> drag
>
> Sveriges befolkning håller på att totalt tappa den solidariska känslan
> för rättvisa och att stötta de som har det svårt.

Väldigt få känner inte solidaritet med och vill inte hjälpa till att
stötta de som har det svårt. Däremot så har många tröttnat på att stötta
dem som inte har det svårt utan enbart finner det bekvämare och mer
lönsamt att låta leva på diverse olika bidrag.

> Idag har svårt sjuka har ofta inte råd att lösa ut sin medicin.

Så var det även under den senaste S-regeringen och alla innan dess.

--
/RE


== 2 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 10:45
Från: kjell

Roger Eriksson t�nkte v�ldigt h�rt :
> "- Kjelle" <kjelle@sverige.nu> wrote in
> news:ivj648$lcv$1@news.albasani.net:
>
>> Hakvinius wrote:
>>> kjell skrev 2011-07-12 17:15:
>>>
>>>>>
>>>>> Javisst, bland annat d�rf�r!
>>>>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=44734
>>>>> 31
>>>>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=44515
>>>>> 60
>>>>
>>>> Var n�gonstans st�r att fler jobb kommit av skattes�nkningarna?
>>>>
>>>
>>> Det st�r inte eftersom det �r sj�lvklart! Det fattar t o m sossarna:
>>>
>>> http://www.politico.se/artikel/3181/s-vill-ha-jobbskatteavdrag/
>>
>> Lars Calmfors skriver i dagens DN:
>> "Eftersom det �r sv�rt att bed�ma de l�ngsiktiga
>> syssels�ttningseffekterna av de fyra f�rsta stegen, b�r vi inte nu
>> ytterligare minska f�rs�kringsskyddet genom ett femte
>> jobbskatteavdrag."
>>
>> L�s det debattinl�gget.
>> http://www.dn.se/debatt/regeringen-bor-vanta-med-ett-femte-jobbskatteav
>> drag
>>
>> Sveriges befolkning h�ller p� att totalt tappa den solidariska k�nslan
>> f�r r�ttvisa och att st�tta de som har det sv�rt.
>
> V�ldigt f� k�nner inte solidaritet med och vill inte hj�lpa till att
> st�tta de som har det sv�rt. D�remot s� har m�nga tr�ttnat p� att st�tta
> dem som inte har det sv�rt utan enbart finner det bekv�mare och mer
> l�nsamt att l�ta leva p� diverse olika bidrag.

Det �r allts� denna d�liga urs�kt du anv�nder f�r att alla kollektivt
bestraffa alla dessa som har det sv�rt.
S�g mig de som unyttjar (parasiterar) p� skattebetalarnas bekostnad
genom att skriva p� swnet.polik under skattebetald arbetstid, vad skall
vi g�ra med alla dessa?

>> Idag har sv�rt sjuka har ofta inte r�d att l�sa ut sin medicin.
>
> S� var det �ven under den senaste S-regeringen och alla innan dess.

Allt blir sv�rare med denna h�gerregering som endast gynnar de b�ttre
bemedlade. Du har ju sj�lv f�rklarat varf�r du anser f�rs�mringar skall
drabba alla de mindre bemedlade. Till och med en inbiten h�gerr�stande
m�ste ju begripa att �r man sjuk och f�r mindre ekonomiska ramar kommer
det att drabba dem p� n�got s�tt.

--
Akademiker,h�gutbildade, v�lavl�nade m�nniskor h�gt upp i
v�lst�ndsligan har pl�tsligt blivit de som har det sv�rt i samh�llet,
de som tidigare hade det s�mst har i detta borgerliga egoistiska
samh�lle
blivit de som har det gott st�llt och vara de som skall g�ra ekonomiska
offer.


== 3 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:29
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-07-14 19:45:

>>> Idag har svårt sjuka har ofta inte råd att lösa ut sin medicin.
>>
>> Så var det även under den senaste S-regeringen och alla innan dess.
>
> Allt blir svårare med denna högerregering som endast gynnar de bättre
> bemedlade. Du har ju själv förklarat varför du anser försämringar skall
> drabba alla de mindre bemedlade. Till och med en inbiten högerröstande
> måste ju begripa att är man sjuk och får mindre ekonomiska ramar kommer
> det att drabba dem på något sätt.
>

Det vi har är en regering som säger vad den tänker göra, och sedan gör
den det! Det vi hade innan, var en regering som körde sina mässande om
"de sämst ställda" och att man skulle hjälpa dem, men sedan gjorde tvärt
om. Det kalas skenhelighet! Sossarna kan stå i Almedalen och snacka sitt
skit, men "vackra ord" föder ingen fattig!

== 4 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:42
Från: kjell

Hakvinius sände denna ide :
> kjell skrev 2011-07-14 19:45:
>
>>>> Idag har svårt sjuka har ofta inte råd att lösa ut sin medicin.
>>>
>>> Så var det även under den senaste S-regeringen och alla innan dess.
>>
>> Allt blir svårare med denna högerregering som endast gynnar de bättre
>> bemedlade. Du har ju själv förklarat varför du anser försämringar skall
>> drabba alla de mindre bemedlade. Till och med en inbiten högerröstande
>> måste ju begripa att är man sjuk och får mindre ekonomiska ramar kommer
>> det att drabba dem på något sätt.
>>
>
> Det vi har är en regering som säger vad den tänker göra,

Det är bra att du erkänner att den säger att de skall försämra för
sjuka och arbetslösa så mycket att de tvingas ta vilka lågbetalda
skitjobb trots sina sjukdomar, bl.a. cancersjuka.

> Sossarna kan stå i Almedalen och snacka sitt skit, men "vackra
> ord" föder ingen fattig!

Den ekonomiska politiken föder ju i varje fall er bättre bemedlade,
högerns valboskap. Sedan kan jag ju inte begripa att minskade
ersättningar vid akassa eller sjukdomar skulle föda de fattiga bättre.
Din moderata retorik kan du köra med dina likasinnade, de föder i varje
fall inte sjuka eller arbetslösa.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 5 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 12:03
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-07-14 20:42:

>> Det vi har är en regering som säger vad den tänker göra,
>
> Det är bra att du erkänner att den säger att de skall försämra för sjuka
> och arbetslösa så mycket att de tvingas ta vilka lågbetalda skitjobb
> trots sina sjukdomar, bl.a. cancersjuka.
>

Tror du läser mina ord dåligt...


>> Sossarna kan stå i Almedalen och snacka sitt skit, men "vackra ord"
>> föder ingen fattig!
>
> Den ekonomiska politiken föder ju i varje fall er bättre bemedlade,
> högerns valboskap. Sedan kan jag ju inte begripa att minskade
> ersättningar vid akassa eller sjukdomar skulle föda de fattiga bättre.
> Din moderata retorik kan du köra med dina likasinnade, de föder i varje
> fall inte sjuka eller arbetslösa.
>

Sossarna är skenheliga. Alla får det sämre när de sitter vid rodret och
slösar!

== 6 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 12:15
Från: kjell

Hakvinius formulerade frågan :
> kjell skrev 2011-07-14 20:42:
>
>>> Det vi har är en regering som säger vad den tänker göra,
>>
>> Det är bra att du erkänner att den säger att de skall försämra för sjuka
>> och arbetslösa så mycket att de tvingas ta vilka lågbetalda skitjobb
>> trots sina sjukdomar, bl.a. cancersjuka.
>>
>
> Tror du läser mina ord dåligt...
>
>
>>> Sossarna kan stå i Almedalen och snacka sitt skit, men "vackra ord"
>>> föder ingen fattig!
>>
>> Den ekonomiska politiken föder ju i varje fall er bättre bemedlade,
>> högerns valboskap. Sedan kan jag ju inte begripa att minskade
>> ersättningar vid akassa eller sjukdomar skulle föda de fattiga bättre.
>> Din moderata retorik kan du köra med dina likasinnade, de föder i varje
>> fall inte sjuka eller arbetslösa.
>>
>
> Sossarna är skenheliga. Alla får det sämre när de sitter vid rodret och
> slösar!

Hahhahhahaa, att ni välbäställda tycker ni får det sämre, samtidigt som
ni gillar politik som trycker ner de arbetslösa och sjuka. Tja, vad
finns det att säga mer än fy fan!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 7 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:13
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-07-14 21:15:

>> Sossarna är skenheliga. Alla får det sämre när de sitter vid rodret
>> och slösar!
>
> Hahhahhahaa, att ni välbäställda tycker ni får det sämre, samtidigt som
> ni gillar politik som trycker ner de arbetslösa och sjuka. Tja, vad
> finns det att säga mer än fy fan!
>

Sossarna *påstår* att det ska bli bra med dem vid makten. I själva
verket blir det inte alls så. Sedan påstår man att "sjuka inte har råd
med sin medicin", och skyller det på apotekmonopolets avveckling. Min
länk visade tydligt att det klarade sossarna så "bra" själva *med* ett
apoteksmonopol.

De är oärliga och skenheliga! Säger en sak och gör en annan. "Tja, vad
finns det att säga mer än fy fan!"

Från sossarnas Sverige, 2005:
"Bland ensamstående mammor är det enligt Socialstyrelsen till exempel 17
procent som inte hämtar ut sin medicin eftersom de inte har råd. Nästan
800 000 patienter har köpt medicin på avbetalning. Av dem släpar 70 000
efter med betalningen och kan inte längre få kredit. De hänvisas till
socialen. Det finns en baksida på besparingarna som går ut över de
svagaste grupperna."


http://svt.se/2.41372/1.543056/utskriftsvanligt_format
http://www.kebi.se/motvallsbloggen/augusti05_3.html

Har du någon bra förklaring hur det kunde vara så med en sosseregering?

== 8 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:29
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 19:45, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
> S g mig de som unyttjar (parasiterar) p skattebetalarnas bekostnad
> genom att skriva p swnet.polik under skattebetald arbetstid, vad skall
> vi g ra med alla dessa?

Det är ytterst få personer som skriver på swnet.politik under
skattebetald arbetstid.

==============================================================================
ÄMNE: I högerallinsens Sverige "slår" manpå de liggande.
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b4ebf0c115628523?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:52
Från: kjell

Ännu ett exempel på hur den groteska socialförsäkringen slår mot sjuka.
Det är denna politik som bl.a. Hakvinius och Roger Eriksson försvarar
med att det finns ju fuskare. I högerallinsens Sverige är det
skötdigsjälvochskitiandra som råder och som får detta rent ut sagt
horribla och människofientliga resultat. Fy fan!

"
Varje dag i 15 år har handikappade Tommy Boll, 59, fått hjälp att bre
sin frukostmacka, borsta sina tänder och gå på toa.

Nu säger Försäkringskassan stopp.

– De kunde lika gärna ha sagt att jag kan gå och gräva ner mig.


Tommy Boll sitter i sin rullstol hemma i köket i Oskarström och tittar
på fåglarna utanför fönstret. Han är bekymrad över att han inte kan
mata dem längre.

– Jag kan inte ens ta mig ut och hämta posten. Jag orkar inte köra
rullstolen med en hand uppför rampen, säger han.

Han är halvkroppsförlamad efter en stroke för 15 år sedan.

– Vänsterarmen är helt död. Benet kan jag inte röra. Dessutom lider jag
av svår epilepsi.

Haft ett drägligt liv

De senaste 15 åren har Tommy haft personliga assistenter som gjort hans
liv drägligt.

Men nyligen dök en utredare från Försäkringskassan upp hemma hos Tommy,
tillsammans med en tjänsteman från Halmstads kommun.

Tommy berättade att enbart att ta sig ur sängen, gå på toa och duscha
skulle ta honom en och en halv timme varje dag. Att han var nöjd med de
67 timmars hjälp han haft varje vecka.

"Du behöver bara hjälp 9,5 timme per vecka", blev beskedet.

– Det var en fullständig chock, säger Tommy och gråter.

– För mig är beslutet katastrof, det är fruktansvärt och jag kan inte
sova. Jag ligger bara och grunnar över hur jag ska överleva nu.

"Det är ett hån"

Han ska överklaga och får fullt stöd av Hans Persson, ordförande i DHR,
en organisation för personer med nedsatt rörelseförmåga:

– Detta är för djävligt. Ett hån mot Tommy, ett skämt. Som en hund får
han göra sina behov på morgonen och sedan lämnas ensam.

Dusan Vucenovic på Försäkringskassan i Halmstad menar att tillämpningen
av reglerna ändrats och att utredningen visar att Tommy Boll inte har
samma behov längre.

Grundlig utredning

Men han har ju ett 15 år gammalt läkarintyg som säger att han aldrig
blir bättre. Hur kan då behovet ha minskat?

– Vi använder en annan tillämpning i dag.

Tommy är ju 15 år äldre i dag än när det beslutades att han skulle ha
assistens 67 timmar i veckan.

– Lagstiftningen var generösare då än nu.

Enligt Dusan Vucenovic har det gjorts en grundlig utredning av Tommy
Bolls behov.

– Grundlig? säger Tommy. De var här en stund och ställde några frågor.
De tittade inte ens in i mitt badrum."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13322000.ab

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.

==============================================================================
ÄMNE: Dagong sätter USD på bevakningslista
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b371724315bd8e29?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:49
Från: Mikael Forsberg

I November förra året sänktes kreditvärderingen för USD till A+ från AA,
men nu tycks det vara på gång med ytterligare en nedgradering om inte
någon förbättring sker inom 2 veckor.

http://english.cntv.cn/20110714/106175.shtml

Med tanke på att Federal Reserve chefen Ben Bernanke (Bilderbergare) gåt
ut offentligt med vad många av oss hela tiden vetat att Federal Reserve
är ett privat företag utan styrning av staten USA, så lär många börja
flytta omfattande summor till andra valutor och då kan det bli fråga om
ytterligare nedgraderingar utav USD. Även om den kanske till och med
totalkraschar om tillräckligt stora belopp går ut på marknaden.


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

{Kantakji Group}. Add '9962' Fwd: FW:

---------- Forwarded message ----------
From: Louay Habbal <l.alhabbal@pioneerssyria.com>
Date: Thu, Jul 14, 2011 at 5:28 PM
Subject: FW:
To:


Best regards.

 

Louay M. Alhabbal

Managing Director

 

Pioneerssyiaenglish

"Growing to Infinity & Beyond"

 

Mazzeh Hwy, Abou-Shamat Building

Damascus- Syria

Tel:    +963 11 613 1 888

Fax:   +963 11 613 1 886

Mob: +963 (0) 933 599693

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة كحدث غزة مثلا... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

{Islamic_Finance_Banking} أسعار الألبان... واحتكار القلة

  • أسعار الألبان... واحتكار القلة
    الجمعة, 15 يوليو 2011
    عبدالله بن ربيعان

    كان هذا الأسبوع هو أسبوع اللبن بامتياز. فما أن أقدمت شركتان من كبريات الشركات في السوق على رفع الأسعار، حتى تنادت الرسائل والتويترات وموقع الفيسبوك بالمقاطعة. ووضع المقاطعون شعار الشركتين مصحوباً بعلامة «إكس»، عنواناً للمقاطعة. وعلى رغم يأس الناس من وزارة التجارة نتيجة تجارب سابقة، إلا أن الوزارة هذه المرة تدخلت بجد، واستخدمت حقها القانوني المبني على قرار مجلس الوزراء الذي لم يكن يعلم عنه أحد، لإرجاع الأسعار إلى نصابها ووضعها الذي كانت عليه قبل الرفع غير المبرر. وعلى رغم أن الرئيس التنفيذي لإحدى الشركتين عزا رفع الأسعار إلى ارتفاع كلفة الإنتاج وأن شركته لم تمرر على المستهلك إلا ما نسبته 30 في المئة من الارتفاع، إلا أن أرقام الأرباح التراكمية للشركة تكذب ما يقوله. فالشركة التي بدأت من جانب واحد برفع السعر تحقق أرباحاً تراكمية متزايدة فصلاً بعد آخر، وعاماً بعد عام، وهو ما يعني ضمناً أنه ليس هناك تغيير كبير في أسعار مدخلات الإنتاج، لاسيما والشركة لم تدخل أسواقاً جديدة، ولم تزد حصتها من المبيعات بشكل لافت ليُعزى إليه ارتفاع وتزايد الأرباح. ومن موقع «تداول»، ومن إعلان الشركة، نجد «بلغ صافي الربح للربع الثاني 349.2 مليون ريال في مقابل 343.1 مليون ريال للربع المماثل من العام السابق، وذلك بارتفاع نسبته 1.8 في المئة، وفي مقابل 235.2 مليون ريال للربع السابق، وذلك بارتفاع نسبته 48.5 في المئة»، وبالتالي ومن الأرباح فكل حديث عن ارتفاع الكلفة لا يمكن تصديقه، فأرباح الشركة بين الربعين زادت بنسبة 50 في المئة.

    عموماً القرار الذي أصدره وزير التجارة بإعادة الأسعار إلى وضعها قبل الرفع قرار رائع، ونتمنى ألا يكون الأول والأخير، فالسوق السعودية أصبحت عرضة للتلاعب من الشركات والتجار بلا رادع أو وازع.

    اقتصادياً، فإن واقع سوق الألبان يتسم بأنه خاضع لاحتكار القلة «Oligopoly»، وهو الوضع الذي تسيطر فيه مجموعة قليلة وصغيرة من المنتجين على السوق.

    وهذا الوضع ليس طبيعياً، لأنه عادة ما ينشأ عنه ما يسمى بمصطلح «الكارتل»، حينما تتفق الشركات القليلة المسيطرة على السوق على رفع السعر للمنتج في وقت واحد، بحيث لا يجد المستهلك أمامه خياراً غير الشراء بالسعر الذي تفرضه هذه الشركات.

    الاحتكار في السوق نشأ من كبر حجم الحصة السوقية للشركتين، وبالتالي لم يعد باستطاعة الشركات الأخرى الصغيرة الحجم منافستهما، وهو ما أعطى هاتين الشركتين قدرة وقوة على التحكم في السوق ورفع الأسعار من دون خوف من فقد حصة من السوق لصالح المنافسين الصغار.

    الاحتكار نشأ في اعتقادي في سوقنا نتيجة إقفال التصاريح، وعدم السماح بإنشاء شركات جديدة للألبان لزمن طويل، كما أن الاستيراد ليس حلاً للمنافسة في سوق اللبن والحليب، فهي منتجات قصيرة العمر وسريعة التلف، ولا يجدي استيرادها من الخارج، فالإنتاج محتكر طبيعياً نظراً إلى طبيعة السلعة المنتجة.

    تفكيك الاحتكار في سوق الألبان يتطلب فتح التراخيص وتشجيع إنشاء شركات جديدة، خصوصاً في الأطراف البعيدة عن العاصمة والمدن الكبيرة، لتحقيق الاكتفاء الذاتي لكل منطقة، وعدم إعطاء فرصة للشركتين للتمدد أكبر. كما أن وزارة التجارة مطالبة بتتبع تحركات الشركتين الكبيرتين، وعدم إعطائهما الفرصة لرفع السعر بلا مبرر، ولا بد أن يكون في مجلس إدارة الشركتين من يمثل التجارة، والمستهلك.

    كما أن الأسعار يجب أن تحدد من جهة محايدة، ولا تترك للشركات لتحديدها ورفعها كل فترة، فالحليب واللبن من السلع الأساسية التي يجب توفيرها للمستهلك بأسعار مناسبة.

    اقتصادي سعودي - بريطانيا.

    www.rubbian.com


--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Islamic_Finance_Banking" group.
To post to this group, send email to islamic_finance_Banking@googlegroups.com.
To unsubscribe from this group, send email to islamic_finance_Banking+unsubscribe@googlegroups.com.
For more options, visit this group at http://groups.google.com/group/islamic_finance_Banking?hl=en.

Daily Quran and Hadith


IN THE NAME OF "ALLAH"
Assalamu'alaikum Wa Rahmatullah e Wa Barakatuhu,

 

 



 





Thanks & Best regards,
 
Imran Ilyas
Dubai
Cell: 00971509483403


Re: RE: {Kantakji Group}. Add '9957' هل الاجتهادات الفقهية جزء من الشريعة الإسلامية؟

On Jun 13, 2011 9:33 AM, "mohmmed aly" <mohaly1@hotmail.com> wrote:



http://www.alukah.net/Sharia/1064/32557/ 

 

الأستاذ خالد الطحاينة:

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

قولكم: (من غير الممكن اعتبار ما لم يات في القرآن أو في السنة كمثل ما جاء في القرآن والسنة) من أين لك أنني أدعي (مِثْليَّة) ما جاء في الكتاب والسنة بغيره؟! بل الكتاب والسنة أصل الدلائل الإجمالية التي نحتكم إليها، فدلائل الفقه المتفق عليها بين جماهير الأصوليين الكتاب والسنة والإجماع والقياس، فالإجماع والقياس يستندان في حجيتهما إلى الكتاب والسنة، بل إن حجية السنة تستند من حيث الأصل إلى الكتاب، فرجع أن جميع دلائل الفقه الإجمالية تستند في أصل الاحتجاج بها إلى الكتاب.

والإجماع والقياس إنما هما في حقيقتهما على حد قولك: (تعبير عن رأي المجتهد)، لكن كما ذكرنا في المقال أن الخلاف الفقهي بين الفقهاء إذا تلاشى أو لم يظهر تحول مجموع اجتهادهم إلى دليل إجمالي آخر هو الإجماع، فالإجماع (كاشف) عن حقيقة الحكم في نفس الأمر، لأن الأمة لا تجتمع على ضلالة.

وقولك: (فالشرع شرع والاجتهاد اجتهاد): لولا أن الشرع سمح، وأباح، وتشوف للاجتهاد إذا عُدِم النص ما جاز لأحد أن يجتهد أصلا!! فلا شك أن الاجتهاد مشروع، فالاجتهاد كغيره يستند في وجوده إلى النص الشرعي، ولهذا قلنا أن الاجتهاد بمجمله أو بجنسه من الشرع، أما ما يسبب لك المشكلة فهو آحاده، فآحاد الأقوال الاجتهادية ليست حجة على من يملك ملكة الاجتهاد، فقول المجتهد ليس بحجة على مجتهد آخر، ولا يستطيع آحاد المجتهدين الادعاء أن قوله حجة كالشرع، وهذا ما لم نذكره في المقال، ولا ندعيه، ولا يدعيه من اشتم رائحة العلم الشرعي.

وما ندعيه هنا يشبه إلى حد كبير ما توافق عليه جمهور العلماء من قولهم (القياس حجة شرعية)، فهذا القول يعبر عن مجمل هذا الدليل الإجمالي أو جنسه، فجنس القياس حجة، لا آحاد الأقيسة، ولهذا نَعْدِل عن القياس الأضعف إلى الأقوى إذا توفر.

فقولهم (القياس حجة شرعية) لا يعني عصمة أقوالهم، ولا خروجها عن بشريتها.

أرجو أن تكون قد تبينت الفرق بين جنس الاجتهاد وآحاده.

وأما قولك (والأصل بقاء الأمر على ما هو عليه) لا تعلق له بموضوعنا، فهي قاعدة فقهية تختص بأفعال المكلفين، وليست قاعدة أصولية، فحديثنا أصولي وليس فقهيًا!

وإن سايرتك في استعمالها في هذا الموضع تنزلا فقد ذكرت لك أنه كلما تلاشى الخلاف بين الفقهاء شيئا فشيئا حتى ينعدم اتخذ الحُجِّية من أصل جديد هو الإجماع، وهو مُبَيِّنٌ وكاشف لحكم الشارع، حتى ما لم نقف فيه على نص، ولهذا اعتبرنا أن الإجماع من نقاط التماس بين الشريعة وبين الاجتهاد، وبهذا لم يبقَ الاجتهاد على (أصله)، وإنما (استحال) لحكم شرعي ملزم لجميع المسلمين.

هذا عدا الخلاف الشهير في حجية قول الصحابي، وهذا هو الـمُتَرِّجح عن الكثير من المحققين في هذا الفن، ولا يعني ذلك اعتباره شرعا، بمعنى رفع قوله إلى مصاف النص الشرعي، لكن الحجية لا يشترط لها العصمة كما أشرت في المقل بارك الله فيك.

وبصفة عامة لولا أن الاجتهاد من الشرع ما جاز لمقلد أن يتبع قول عالم شرعي، ولهذا نقول إن التقليد مشروع بشرطه لمن لا يملك القدرة على النظر والاستدلال، لكننا في نفس الوقت لا نحمله على قول عالم أو إمام بعينه، فهذا هو الوجه الآخر لقولنا أن الاجتهاد من الشرع بجنسه لا بآحاده، فتأمل!

وفقني الله وإياك للحق.

 



Date: Sun, 12 Jun 2011 20:21:31 +0300
Subject: Re: {Kantakji Group}. Add '9852' هل الاجتهادات الفقهية جزء من الشريعة الإسلامية؟
From: khalidaaqasim@gmail.com
To: kantakjigroup@googlegroups.com

مع احترامي وتقديري لك إلا أن من غير الممكن اعتبار ما لم يات في القرآن أو في السنة كمثل ما جاء في القرآن والسنة.

فالشرع شرع والاجتهاد اجتهاد وحسب علمي فإن الصحابة والتابعين وغيرهم لم يقل أحد منهم بحجية رأيه ولم يجعله شرعاً لا.. كما أنه لم يأت عن أحد منهم أنه جعل الاجتهاد جنساً أو عيناً جزءاً من الدين.

والأصل هو بقاء الأمر على ما هو عليه وهو أن الاجتهاد هو تعبير عن فكر أو راي المجتهد ولا يجوز بحال أن نجعله حجة لازمة في حق العباد كنصوص الشريعة من القرآن والسنة..

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة كحدث غزة مثلا... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة كحدث غزة مثلا... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة كحدث غزة مثلا... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.