Thursday 14 July 2011

swnet.politik – 25 nya meddelanden i 6 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* ICC är Bankirernas rättegångsparodier och USA är inte ens med där - 9
meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/157249a64127f6c8?hl=sv
* Bilderbergarnas grova brott i Libyen, Carl Bildt bör titta på detta som han
varit med om att ställa till med - 3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/3795b486fa08e96f?hl=sv
* Carlgren redo begränsa allemansrätt - 3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/cf35adc8b8387e27?hl=sv
* Sänkt skatt ger inga nya jobb - 8 meddelanden, 4 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/572f16636c3404c2?hl=sv
* I högerallinsens Sverige "slår" manpå de liggande. - 1 meddelanden, 1
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b4ebf0c115628523?hl=sv
* Dagong sätter USD på bevakningslista - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b371724315bd8e29?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: ICC är Bankirernas rättegångsparodier och USA är inte ens med där
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/157249a64127f6c8?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 07:19
Från: Björn Westling

On Jul 14, 4:03 pm, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 15:25, Björn Westling wrote:
>
> >> Ja.
>
> > Kan du rekapitulera vilken fråga du svarade på, för du svarade inte på
> > den fråga jag ställde?
>
> Jasså.

Du flyr således fältet.

Hur tror du att dina åsikter skall kunna öppna för diskussion när du
idiotförklarar alla som inte delar din uppfattning, och undviker alla
obekväma frågor genom att svara "Jasså." eller möjligen "Ja.", fast
"Ja" svarar du bara på frågor där man inte kan svara ja. Om ja är ett
rimligt svar på en fråga svara du 'jasså.'. Observera att du inte
svarar "jasså?" eller "Jasså!" som ju hade kunnat vara ett rimligt
svar.

== 2 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 07:32
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 12:35, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Bevisa nu att dessa uppgifter är falska som du påstår.
>
> Om du påstår att Bilderberggruppen ägnar sig åt "massmord, plundringar
> och övertaganden av andra länder" så är det fullständigt egalt hur det
> förhåller sig med påståendets sanningshalt. Ingen som besökt ett
> bilderbergmöte har dömts för något liknande!
>
> Din avsikt är att sprida ett antal kränkande påståenden om hur du
> uppfattar Bilderberggruppen. Det kan mycket väl uppfattas som förtal
> om någon skulle bry sig det minsta om dina fantasifulla anklagelser.

Grundaren var bland annat en SS-officer under andra världskriget, men SS
dödade naturligtvis ingen (eller tror du på det själv?) och att han
gifte sig med en i Hollands kungahus vilket gjorde honom omöjlig att
ställa inför rätta, innebär naturligtvis att han var oskyldig....?

Resten av gruppen har finansierat allt från massmord och vad galenskap
som helst. Det gangstergänget går inte att förtala eftersom de borde
fördrivas och förkastas av alla. En del är även dömda flera gånger för
grova brott dessutom.

http://www.sourze.se/Vad_har_Darwin_gemensamt_med_Hitler_%232_10740168.asp

Men du förtalar mig när du påstår att jag ljuger och i flera länder hade
du fängslats för förnekelsen av deras brott.

== 3 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:03
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 12:06, Björn Westling wrote:
> On 14 Juli, 11:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-14 10:41, Bruno Hagelsten wrote:
>>
>>>> Mikael Forsberg
>>
>>>> Det finns inget förtal i att vidarebefodra program från en av världens
>>>> största engelskspråkiga TV-stationer.
>>
>>> Det påstod jag inte heller. Vad jag påtalade var att du sprider falska
>>> uppgifter om Bilderberggruppen genom att påstå att denna grupp ägnar
>>> sig åt "massmord, plundringar och övertaganden av andra länder".
>>
>>> Dessa uppgifter är endast du själv ansvarig för.
>>
>> Det är min tolkning av vad som sägs i programmet
>
> Och det är det som är problemet. Din tolkning är inte samma tolkning
> som andra gör. Om andra tolkar saker annorlunda så beskyller du dem
> för att inte kunna trycka på länkar, du beskyller dem för att ha fel
> på sina hjärnor och du kommer med en mängd förolämpande påståenden!

Det är ditt problem med förståelseförmågan som gör att du ivrigt
försvarar en gangster-organisation som bilderberggruppen. Men fortsätt
göra bort dig, det roar mig.

> Att du också har försett dig på en SF-film och försöker hävda att den
> som inte tar den på allvar inte kan förstå budskap är talande.

Jasså. Du har trots allt bara sett rymdvarelser.

> Eftersom du använder bilderbergruppens påstådda kriminalitet som ett
> axiom så lägger du naturligtvis in det i dina tolkningar - och så blir
> det så att du hör bilderbergruppen i allt politiskt.

Jasså.

> Notera att _ingen_ har bekräftat dina tolkningar, utan de har
> ifrågasatts. Det är visserligen rätt få som ifrågasätter, men eftersom
> du har anklagat folk som ifrågasätter för att vara jubelidioter som
> inte ens förstår hur man trycker på länkar så är det inte så konstigt
> att de flesta föredrar att hålla käften!

Det där med _ingen_ är som vanligt en ren lögn från din sida.

== 4 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:08
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 16:17, Björn Westling wrote:
> On Jul 14, 3:59 pm, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-14 15:24, Björn Westling wrote:
>>
>>> On 14 Juli, 13:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>> Den här filmen kan kanske ge dig en uppfattning om vilka det är du så
>>>> starkt försvarar.
>>
>>> Vilka menar du att jag starkt försvarar?
>>
>> Ja.
>
> Inga alls, således.

Jasså.

== 5 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:18
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 16:19, Björn Westling wrote:
> On Jul 14, 4:03 pm, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-14 15:25, Björn Westling wrote:
>>
>>>> Ja.
>>
>>> Kan du rekapitulera vilken fråga du svarade på, för du svarade inte på
>>> den fråga jag ställde?
>>
>> Jasså.
>
> Du flyr således fältet.

Jasså.
>
> Hur tror du att dina åsikter skall kunna öppna för diskussion när du
> idiotförklarar alla som inte delar din uppfattning, och undviker alla
> obekväma frågor genom att svara "Jasså." eller möjligen "Ja.", fast
> "Ja" svarar du bara på frågor där man inte kan svara ja. Om ja är ett
> rimligt svar på en fråga svara du 'jasså.'. Observera att du inte
> svarar "jasså?" eller "Jasså!" som ju hade kunnat vara ett rimligt
> svar.

Eftersom du inte kan ge din syn på filmen så blir dina evigt korkade
frågor meningslösa att besvara annorlunda, då du ändå inte fattar något.


== 6 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 13:27
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Grundaren var bland annat en SS-officer under andra världskriget, [...]

Bernhard av Lippe-Biesterfeld var fram till 1936 medlem i SA och
Reiter-SS samt i nazistpartiet. Under andra världskriget tjänstgjorde
han som pilot hos de allierade styrkorna. Hans krigstjänstgöring under
kriget och hans ansträngningar att återuppbygga Nederländerna efter
kriget gjorde att han vann stor respekt bland det holländska folket.

Ref. Dutch Prince Bernhard 'was member of Nazi party'
The Telegraph, 5 mars 2010

>Men du förtalar mig när du påstår att jag ljuger och i flera länder hade
>du fängslats för förnekelsen av deras brott.

Utan källhänvisningar framstår du som en första rangens mytoman.
Ingenting av det du skriver håller för en granskning.

Bruno


== 7 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:21
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 17:18, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> > Hur tror du att dina åsikter skall kunna öppna för diskussion när du
> > idiotförklarar alla som inte delar din uppfattning, och undviker alla
> > obekväma frågor genom att svara "Jasså." eller möjligen "Ja.", fast
> > "Ja" svarar du bara på frågor där man inte kan svara ja. Om ja är ett
> > rimligt svar på en fråga svara du 'jasså.'. Observera att du inte
> > svarar "jasså?" eller "Jasså!" som ju hade kunnat vara ett rimligt
> > svar.
>
> Eftersom du inte kan ge din syn på filmen så blir dina evigt korkade
> frågor meningslösa att besvara annorlunda, då du ändå inte fattar något.

Frågorna har inget att göra med min syn på filmen, utan de har att
göra med din syn på filmen. Vilket du förstått om din läsförståelse
varit ens en tiondel så bra som du försöker framställa den!


== 8 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:19
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 17:03, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 12:06, Björn Westling wrote:
>
>
>
> > On 14 Juli, 11:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >> On 2011-07-14 10:41, Bruno Hagelsten wrote:
>
> >>>> Mikael Forsberg
>
> >>>> Det finns inget förtal i att vidarebefodra program från en av världens
> >>>> största engelskspråkiga TV-stationer.
>
> >>> Det påstod jag inte heller. Vad jag påtalade var att du sprider falska
> >>> uppgifter om Bilderberggruppen genom att påstå att denna grupp ägnar
> >>> sig åt "massmord, plundringar och övertaganden av andra länder".
>
> >>> Dessa uppgifter är endast du själv ansvarig för.
>
> >> Det är min tolkning av vad som sägs i programmet
>
> > Och det är det som är problemet. Din tolkning är inte samma tolkning
> > som andra gör. Om andra tolkar saker annorlunda så beskyller du dem
> > för att inte kunna trycka på länkar, du beskyller dem för att ha fel
> > på sina hjärnor och du kommer med en mängd förolämpande påståenden!
>
> Det är ditt problem med förståelseförmågan som gör att du ivrigt
> försvarar en gangster-organisation som bilderberggruppen.

Jag har emellertid inte försvarat någon gangsterorganisation.

> > Att du också har försett dig på en SF-film och försöker hävda att den
> > som inte tar den på allvar inte kan förstå budskap är talande.
>
> Jasså. Du har trots allt bara sett rymdvarelser.

Var får du det ifrån? Har du inte sett filmen du skriver om?


>
> > Eftersom du använder bilderbergruppens påstådda kriminalitet som ett
> > axiom så lägger du naturligtvis in det i dina tolkningar - och så blir
> > det så att du hör bilderbergruppen i allt politiskt.
>
> Jasså.

Slå upp vad ett "axiom" är om du inte vet vad det betyder!


>
> > Notera att _ingen_ har bekräftat dina tolkningar, utan de har
> > ifrågasatts. Det är visserligen rätt få som ifrågasätter, men eftersom
> > du har anklagat folk som ifrågasätter för att vara jubelidioter som
> > inte ens förstår hur man trycker på länkar så är det inte så konstigt
> > att de flesta föredrar att hålla käften!
>
> Det där med _ingen_ är som vanligt en ren lögn från din sida.

Nej, det är en högst normal abstraktion. "ingen " betyder givetvis
inte "ingen person i hela världen", utan i det här fallet "ingen
skribent i swnet.politik".

Men du har som vanligt sluntit vad gäller läsförståelse.

Och det är ett faktum att de som vågar gå i svaromål mot dig, och
kanske peka på luckorna i dina resonemang, och de uteblivna bevisen
med mera, blir anklagade för att sakna läsförstelse, sakna förståelse
för sammanhang och inte kunna förstå hur länkar fungerar.

Det finns många skäl att misstor dina teorier - ett av de viktigaste
skälen är att du använder din teori som bevis för din teori!


== 9 av 9 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 15:02
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 22:27, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Grundaren var bland annat en SS-officer under andra världskriget, [...]
>
> Bernhard av Lippe-Biesterfeld var fram till 1936 medlem i SA och
> Reiter-SS samt i nazistpartiet. Under andra världskriget tjänstgjorde
> han som pilot hos de allierade styrkorna. Hans krigstjänstgöring under
> kriget och hans ansträngningar att återuppbygga Nederländerna efter
> kriget gjorde att han vann stor respekt bland det holländska folket.
>
> Ref. Dutch Prince Bernhard 'was member of Nazi party'
> The Telegraph, 5 mars 2010

Den respekten tappade han nog när det kom fram vilka enorma mutor han
tagit emot för att påverka diverse affärer. Han flydde till Kanada under
kriget.

>> Men du förtalar mig när du påstår att jag ljuger och i flera länder hade
>> du fängslats för förnekelsen av deras brott.
>
> Utan källhänvisningar framstår du som en första rangens mytoman.
> Ingenting av det du skriver håller för en granskning.

Du fortsätter ditt förtal. Men ditt påstående om lögn har du inte kunnat
bevisa så det är du som är lögnhalsen här.

Att du stryker länkarna betyder inte att de försvinner. Tala nu om
varför de är falska eller be om ursäkt för dina lögner.

Det var den här länken i startinlägget som du bara stryker och kallar
lögn. Bevisa det då.

http://www.youtube.com/watch?v=frvhtruYTEo&feature=related

==============================================================================
ÄMNE: Bilderbergarnas grova brott i Libyen, Carl Bildt bör titta på detta som
han varit med om att ställa till med
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/3795b486fa08e96f?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:24
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 12:08, Björn Westling wrote:
> On 14 Juli, 11:58, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-13 12:52, Björn Westling wrote:
>>
>>> Nej, det är inte alls "klart" att de har sådana planer.
>>
>> De genomförs ju för fullt just nu.
>
> Nej, de genomförs inte alls för fullt.

Jasså.


== 2 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 08:58
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 11:52, Björn Westling wrote:
> On 14 Juli, 07:20, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-14 01:47, Björn Westling wrote:
>>
>>> Försöker du hävda att Bilderbergruppen består av rymdvarelser?
>>
>> Kunde tänka mig att det var din nivå.
>
> Det är den logiska slutsatsen av att du gjorde en stor affär att
> använda en John Carpenter-film som bevis!

Det är du som gör en stor affär av att du inte kunde följa resonemanget.

== 3 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:12
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 17:58, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 11:52, Björn Westling wrote:
>
> > On 14 Juli, 07:20, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >> On 2011-07-14 01:47, Björn Westling wrote:
>
> >>> Försöker du hävda att Bilderbergruppen består av rymdvarelser?
>
> >> Kunde tänka mig att det var din nivå.
>
> > Det är den logiska slutsatsen av att du gjorde en stor affär att
> > använda en John Carpenter-film som bevis!
>
> Det är du som gör en stor affär av att du inte kunde följa resonemanget.

Jag kunde emellertid följa resonemanget. Men till skillnad mot dig så
förstod jag att filmen inte är en dokumentär!

==============================================================================
ÄMNE: Carlgren redo begränsa allemansrätt
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/cf35adc8b8387e27?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:23
Från: Roger Eriksson

kjell <petter@yuyuy.se> wrote in news:ivi35m$vko$1@ubuntu1.ipbo.se:

> Hehhehhehehe! Du är allt dåligt påläst om mina åsikter om utsugare
> (dina högervänner) och miljösvin (alla som på något sätt skiatar ner).
> Jag undrar om du inte är en markägande allemansrättshatare!

Men ändå så försvarar du de utsugande miljösvinen inom bärbranchen.


--
/RE

== 2 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 10:47
Från: kjell

Roger Eriksson tänkte väldigt hårt :
> kjell <petter@yuyuy.se> wrote in news:ivi35m$vko$1@ubuntu1.ipbo.se:
>
>> Hehhehhehehe! Du är allt dåligt påläst om mina åsikter om utsugare
>> (dina högervänner) och miljösvin (alla som på något sätt skiatar ner).
>> Jag undrar om du inte är en markägande allemansrättshatare!
>
> Men ändå så försvarar du de utsugande miljösvinen inom bärbranchen.

Du börjar likna din kollega, den ordbajsande fjanten!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 3 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 12:17
Från: Roger Eriksson

kjell <petter@yuyuy.se> wrote in news:ivna3t$8ad$1@ubuntu1.ipbo.se:

> Roger Eriksson tänkte väldigt hårt :
>> kjell <petter@yuyuy.se> wrote in news:ivi35m$vko$1@ubuntu1.ipbo.se:
>>
>>> Hehhehhehehe! Du är allt dåligt påläst om mina åsikter om utsugare
>>> (dina högervänner) och miljösvin (alla som på något sätt skiatar ner).
>>> Jag undrar om du inte är en markägande allemansrättshatare!
>>
>> Men ändå så försvarar du de utsugande miljösvinen inom bärbranchen.
>
> Du börjar likna din kollega, den ordbajsande fjanten!

Men ändå så försvarar du de utsugande miljösvinen inom bärbranchen.


--
/RE

==============================================================================
ÄMNE: Sänkt skatt ger inga nya jobb
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/572f16636c3404c2?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:28
Från: Roger Eriksson

"- Kjelle" <kjelle@sverige.nu> wrote in
news:ivj648$lcv$1@news.albasani.net:

> Hakvinius wrote:
>> kjell skrev 2011-07-12 17:15:
>>
>>>>
>>>> Javisst, bland annat därför!
>>>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=44734
>>>> 31
>>>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=44515
>>>> 60
>>>
>>> Var någonstans står att fler jobb kommit av skattesänkningarna?
>>>
>>
>> Det står inte eftersom det är självklart! Det fattar t o m sossarna:
>>
>> http://www.politico.se/artikel/3181/s-vill-ha-jobbskatteavdrag/
>
> Lars Calmfors skriver i dagens DN:
> "Eftersom det är svårt att bedöma de långsiktiga
> sysselsättningseffekterna av de fyra första stegen, bör vi inte nu
> ytterligare minska försäkringsskyddet genom ett femte
> jobbskatteavdrag."
>
> Läs det debattinlägget.
> http://www.dn.se/debatt/regeringen-bor-vanta-med-ett-femte-jobbskatteav
> drag
>
> Sveriges befolkning håller på att totalt tappa den solidariska känslan
> för rättvisa och att stötta de som har det svårt.

Väldigt få känner inte solidaritet med och vill inte hjälpa till att
stötta de som har det svårt. Däremot så har många tröttnat på att stötta
dem som inte har det svårt utan enbart finner det bekvämare och mer
lönsamt att låta leva på diverse olika bidrag.

> Idag har svårt sjuka har ofta inte råd att lösa ut sin medicin.

Så var det även under den senaste S-regeringen och alla innan dess.

--
/RE


== 2 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 10:45
Från: kjell

Roger Eriksson t�nkte v�ldigt h�rt :
> "- Kjelle" <kjelle@sverige.nu> wrote in
> news:ivj648$lcv$1@news.albasani.net:
>
>> Hakvinius wrote:
>>> kjell skrev 2011-07-12 17:15:
>>>
>>>>>
>>>>> Javisst, bland annat d�rf�r!
>>>>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=44734
>>>>> 31
>>>>> http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=44515
>>>>> 60
>>>>
>>>> Var n�gonstans st�r att fler jobb kommit av skattes�nkningarna?
>>>>
>>>
>>> Det st�r inte eftersom det �r sj�lvklart! Det fattar t o m sossarna:
>>>
>>> http://www.politico.se/artikel/3181/s-vill-ha-jobbskatteavdrag/
>>
>> Lars Calmfors skriver i dagens DN:
>> "Eftersom det �r sv�rt att bed�ma de l�ngsiktiga
>> syssels�ttningseffekterna av de fyra f�rsta stegen, b�r vi inte nu
>> ytterligare minska f�rs�kringsskyddet genom ett femte
>> jobbskatteavdrag."
>>
>> L�s det debattinl�gget.
>> http://www.dn.se/debatt/regeringen-bor-vanta-med-ett-femte-jobbskatteav
>> drag
>>
>> Sveriges befolkning h�ller p� att totalt tappa den solidariska k�nslan
>> f�r r�ttvisa och att st�tta de som har det sv�rt.
>
> V�ldigt f� k�nner inte solidaritet med och vill inte hj�lpa till att
> st�tta de som har det sv�rt. D�remot s� har m�nga tr�ttnat p� att st�tta
> dem som inte har det sv�rt utan enbart finner det bekv�mare och mer
> l�nsamt att l�ta leva p� diverse olika bidrag.

Det �r allts� denna d�liga urs�kt du anv�nder f�r att alla kollektivt
bestraffa alla dessa som har det sv�rt.
S�g mig de som unyttjar (parasiterar) p� skattebetalarnas bekostnad
genom att skriva p� swnet.polik under skattebetald arbetstid, vad skall
vi g�ra med alla dessa?

>> Idag har sv�rt sjuka har ofta inte r�d att l�sa ut sin medicin.
>
> S� var det �ven under den senaste S-regeringen och alla innan dess.

Allt blir sv�rare med denna h�gerregering som endast gynnar de b�ttre
bemedlade. Du har ju sj�lv f�rklarat varf�r du anser f�rs�mringar skall
drabba alla de mindre bemedlade. Till och med en inbiten h�gerr�stande
m�ste ju begripa att �r man sjuk och f�r mindre ekonomiska ramar kommer
det att drabba dem p� n�got s�tt.

--
Akademiker,h�gutbildade, v�lavl�nade m�nniskor h�gt upp i
v�lst�ndsligan har pl�tsligt blivit de som har det sv�rt i samh�llet,
de som tidigare hade det s�mst har i detta borgerliga egoistiska
samh�lle
blivit de som har det gott st�llt och vara de som skall g�ra ekonomiska
offer.


== 3 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:29
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-07-14 19:45:

>>> Idag har svårt sjuka har ofta inte råd att lösa ut sin medicin.
>>
>> Så var det även under den senaste S-regeringen och alla innan dess.
>
> Allt blir svårare med denna högerregering som endast gynnar de bättre
> bemedlade. Du har ju själv förklarat varför du anser försämringar skall
> drabba alla de mindre bemedlade. Till och med en inbiten högerröstande
> måste ju begripa att är man sjuk och får mindre ekonomiska ramar kommer
> det att drabba dem på något sätt.
>

Det vi har är en regering som säger vad den tänker göra, och sedan gör
den det! Det vi hade innan, var en regering som körde sina mässande om
"de sämst ställda" och att man skulle hjälpa dem, men sedan gjorde tvärt
om. Det kalas skenhelighet! Sossarna kan stå i Almedalen och snacka sitt
skit, men "vackra ord" föder ingen fattig!

== 4 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:42
Från: kjell

Hakvinius sände denna ide :
> kjell skrev 2011-07-14 19:45:
>
>>>> Idag har svårt sjuka har ofta inte råd att lösa ut sin medicin.
>>>
>>> Så var det även under den senaste S-regeringen och alla innan dess.
>>
>> Allt blir svårare med denna högerregering som endast gynnar de bättre
>> bemedlade. Du har ju själv förklarat varför du anser försämringar skall
>> drabba alla de mindre bemedlade. Till och med en inbiten högerröstande
>> måste ju begripa att är man sjuk och får mindre ekonomiska ramar kommer
>> det att drabba dem på något sätt.
>>
>
> Det vi har är en regering som säger vad den tänker göra,

Det är bra att du erkänner att den säger att de skall försämra för
sjuka och arbetslösa så mycket att de tvingas ta vilka lågbetalda
skitjobb trots sina sjukdomar, bl.a. cancersjuka.

> Sossarna kan stå i Almedalen och snacka sitt skit, men "vackra
> ord" föder ingen fattig!

Den ekonomiska politiken föder ju i varje fall er bättre bemedlade,
högerns valboskap. Sedan kan jag ju inte begripa att minskade
ersättningar vid akassa eller sjukdomar skulle föda de fattiga bättre.
Din moderata retorik kan du köra med dina likasinnade, de föder i varje
fall inte sjuka eller arbetslösa.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 5 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 12:03
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-07-14 20:42:

>> Det vi har är en regering som säger vad den tänker göra,
>
> Det är bra att du erkänner att den säger att de skall försämra för sjuka
> och arbetslösa så mycket att de tvingas ta vilka lågbetalda skitjobb
> trots sina sjukdomar, bl.a. cancersjuka.
>

Tror du läser mina ord dåligt...


>> Sossarna kan stå i Almedalen och snacka sitt skit, men "vackra ord"
>> föder ingen fattig!
>
> Den ekonomiska politiken föder ju i varje fall er bättre bemedlade,
> högerns valboskap. Sedan kan jag ju inte begripa att minskade
> ersättningar vid akassa eller sjukdomar skulle föda de fattiga bättre.
> Din moderata retorik kan du köra med dina likasinnade, de föder i varje
> fall inte sjuka eller arbetslösa.
>

Sossarna är skenheliga. Alla får det sämre när de sitter vid rodret och
slösar!

== 6 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 12:15
Från: kjell

Hakvinius formulerade frågan :
> kjell skrev 2011-07-14 20:42:
>
>>> Det vi har är en regering som säger vad den tänker göra,
>>
>> Det är bra att du erkänner att den säger att de skall försämra för sjuka
>> och arbetslösa så mycket att de tvingas ta vilka lågbetalda skitjobb
>> trots sina sjukdomar, bl.a. cancersjuka.
>>
>
> Tror du läser mina ord dåligt...
>
>
>>> Sossarna kan stå i Almedalen och snacka sitt skit, men "vackra ord"
>>> föder ingen fattig!
>>
>> Den ekonomiska politiken föder ju i varje fall er bättre bemedlade,
>> högerns valboskap. Sedan kan jag ju inte begripa att minskade
>> ersättningar vid akassa eller sjukdomar skulle föda de fattiga bättre.
>> Din moderata retorik kan du köra med dina likasinnade, de föder i varje
>> fall inte sjuka eller arbetslösa.
>>
>
> Sossarna är skenheliga. Alla får det sämre när de sitter vid rodret och
> slösar!

Hahhahhahaa, att ni välbäställda tycker ni får det sämre, samtidigt som
ni gillar politik som trycker ner de arbetslösa och sjuka. Tja, vad
finns det att säga mer än fy fan!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 7 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:13
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-07-14 21:15:

>> Sossarna är skenheliga. Alla får det sämre när de sitter vid rodret
>> och slösar!
>
> Hahhahhahaa, att ni välbäställda tycker ni får det sämre, samtidigt som
> ni gillar politik som trycker ner de arbetslösa och sjuka. Tja, vad
> finns det att säga mer än fy fan!
>

Sossarna *påstår* att det ska bli bra med dem vid makten. I själva
verket blir det inte alls så. Sedan påstår man att "sjuka inte har råd
med sin medicin", och skyller det på apotekmonopolets avveckling. Min
länk visade tydligt att det klarade sossarna så "bra" själva *med* ett
apoteksmonopol.

De är oärliga och skenheliga! Säger en sak och gör en annan. "Tja, vad
finns det att säga mer än fy fan!"

Från sossarnas Sverige, 2005:
"Bland ensamstående mammor är det enligt Socialstyrelsen till exempel 17
procent som inte hämtar ut sin medicin eftersom de inte har råd. Nästan
800 000 patienter har köpt medicin på avbetalning. Av dem släpar 70 000
efter med betalningen och kan inte längre få kredit. De hänvisas till
socialen. Det finns en baksida på besparingarna som går ut över de
svagaste grupperna."


http://svt.se/2.41372/1.543056/utskriftsvanligt_format
http://www.kebi.se/motvallsbloggen/augusti05_3.html

Har du någon bra förklaring hur det kunde vara så med en sosseregering?

== 8 av 8 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:29
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 19:45, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
> S g mig de som unyttjar (parasiterar) p skattebetalarnas bekostnad
> genom att skriva p swnet.polik under skattebetald arbetstid, vad skall
> vi g ra med alla dessa?

Det är ytterst få personer som skriver på swnet.politik under
skattebetald arbetstid.

==============================================================================
ÄMNE: I högerallinsens Sverige "slår" manpå de liggande.
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b4ebf0c115628523?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 11:52
Från: kjell

Ännu ett exempel på hur den groteska socialförsäkringen slår mot sjuka.
Det är denna politik som bl.a. Hakvinius och Roger Eriksson försvarar
med att det finns ju fuskare. I högerallinsens Sverige är det
skötdigsjälvochskitiandra som råder och som får detta rent ut sagt
horribla och människofientliga resultat. Fy fan!

"
Varje dag i 15 år har handikappade Tommy Boll, 59, fått hjälp att bre
sin frukostmacka, borsta sina tänder och gå på toa.

Nu säger Försäkringskassan stopp.

– De kunde lika gärna ha sagt att jag kan gå och gräva ner mig.


Tommy Boll sitter i sin rullstol hemma i köket i Oskarström och tittar
på fåglarna utanför fönstret. Han är bekymrad över att han inte kan
mata dem längre.

– Jag kan inte ens ta mig ut och hämta posten. Jag orkar inte köra
rullstolen med en hand uppför rampen, säger han.

Han är halvkroppsförlamad efter en stroke för 15 år sedan.

– Vänsterarmen är helt död. Benet kan jag inte röra. Dessutom lider jag
av svår epilepsi.

Haft ett drägligt liv

De senaste 15 åren har Tommy haft personliga assistenter som gjort hans
liv drägligt.

Men nyligen dök en utredare från Försäkringskassan upp hemma hos Tommy,
tillsammans med en tjänsteman från Halmstads kommun.

Tommy berättade att enbart att ta sig ur sängen, gå på toa och duscha
skulle ta honom en och en halv timme varje dag. Att han var nöjd med de
67 timmars hjälp han haft varje vecka.

"Du behöver bara hjälp 9,5 timme per vecka", blev beskedet.

– Det var en fullständig chock, säger Tommy och gråter.

– För mig är beslutet katastrof, det är fruktansvärt och jag kan inte
sova. Jag ligger bara och grunnar över hur jag ska överleva nu.

"Det är ett hån"

Han ska överklaga och får fullt stöd av Hans Persson, ordförande i DHR,
en organisation för personer med nedsatt rörelseförmåga:

– Detta är för djävligt. Ett hån mot Tommy, ett skämt. Som en hund får
han göra sina behov på morgonen och sedan lämnas ensam.

Dusan Vucenovic på Försäkringskassan i Halmstad menar att tillämpningen
av reglerna ändrats och att utredningen visar att Tommy Boll inte har
samma behov längre.

Grundlig utredning

Men han har ju ett 15 år gammalt läkarintyg som säger att han aldrig
blir bättre. Hur kan då behovet ha minskat?

– Vi använder en annan tillämpning i dag.

Tommy är ju 15 år äldre i dag än när det beslutades att han skulle ha
assistens 67 timmar i veckan.

– Lagstiftningen var generösare då än nu.

Enligt Dusan Vucenovic har det gjorts en grundlig utredning av Tommy
Bolls behov.

– Grundlig? säger Tommy. De var här en stund och ställde några frågor.
De tittade inte ens in i mitt badrum."

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13322000.ab

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.

==============================================================================
ÄMNE: Dagong sätter USD på bevakningslista
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b371724315bd8e29?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 14:49
Från: Mikael Forsberg

I November förra året sänktes kreditvärderingen för USD till A+ från AA,
men nu tycks det vara på gång med ytterligare en nedgradering om inte
någon förbättring sker inom 2 veckor.

http://english.cntv.cn/20110714/106175.shtml

Med tanke på att Federal Reserve chefen Ben Bernanke (Bilderbergare) gåt
ut offentligt med vad många av oss hela tiden vetat att Federal Reserve
är ett privat företag utan styrning av staten USA, så lär många börja
flytta omfattande summor till andra valutor och då kan det bli fråga om
ytterligare nedgraderingar utav USD. Även om den kanske till och med
totalkraschar om tillräckligt stora belopp går ut på marknaden.


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment