Saturday 30 June 2012

{Kantakji Group}. Add '11110' العَوائق الرّقابيّة و التشريعية للصناعة المالية الإسلامية

مرفقا مقال


-- هل تلحظ موازنة 2012 تعديلات تزيل من العَوائق الرّقابيّة و التشريعية للصناعة المالية الإسلامية في لبنان ?

المصارف الإسلامية تسعى للأفادة من القروض المدعومة و عدم تكليفها بالضريبة على القيمة المضافة و عدم خضوعها للرسم المالي المقطوع على التسليفات المصرفية

 

بقلم معن البرازي[1]

مراقب ومدقق شرعي - هيئة المحاسبة والمراجعة للمؤسسات المالية الإسلامية AAOIFI



[1] ورقة عمل قدمتها شركة داتا أند انفستمنت كونسلت-ليبانون

 لمؤتمر الأسواق المالية اللبنانية 26-06-2012 –كراون بلازا لبنان


و لكم جزيل الشكر  

Maan Barazy

Certified Shari'a Adviser and Auditor (CSAA- AAOIFI Certified) - MA Islamic Comparative Jurisprudence  - BS International Economics 

Managing Partner And CEO of Data and Investment Consult-Lebanon – The Centre For Islamic Finance - Consultant Researcher and Lecturer


--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

[PF:169602] Who against

Allah Pak Declares, "Perish to the hands of abu lahab and perish him. His wealth and his children (etc) will not benefit him. Soon he will be burned in a fire of blazing flame and his wife too (who carries wood)." (Sura lahab)

The way abu lahab was devastated for making ill comments toward  Noor-e-Mujassam, Habeebullah, Huzur Pak Swallallahu 'Alaihi Wa Sallam, similarly those who would make derogatory statements against Huzur Pak Swallallahu 'Alaihi Wa Sallam would also be ruined through divine retributions like abu lahab. That is an expression of the endless blessings, honour and dignity of Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam.

 Allah Pak Has bestowed countless blessings, honour and dignity upon Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam. Allah  Pak Declares, "O My Habeeb, Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam! I have raised the position of  You and Your Jikr (dignity and honour)." (Sura Insira)

Allah Pak Rabbul A'alamin created everything only for the cause of  Habeebullah, Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam. In this regard, Hadis-i-Qudsi has the reference that, "O My Habeeb Swallallahu Alaihi Wa Sallam! Except You, whatever is available, I have created all only for Your sake."  'Hadis-i-Qudsi has further reference that Allah Pak Declares, "I have taken You as 'Khwalil' and 'Habeeb'."

 That's the reason , Allah Pak never tolerates anything that affects the endless honour and dignity of  Noor-e-Mujassam, Habeebullah, Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam. 'Sura Lahab' in the Qur'an Shareef , is its direct proof.  Allah pak say in the Sura Lahab, "Perish to the hands of abu lahab and perish him. His wealth and his children (etc) will not benefit him. Soon he will be burned in a fire of blazing flame and his wife too (who carries wood)."

The background of Sura 'Lahab' is that, when Allah  Pak Says, "O My Habeeb Swallallahu Alaihi Wa Sallam! Please make Your close relatives fearful of Me (Allah Pak)." Then Rwasoolullah Swallallahu Alaihi Wa Sallam asked the Quraysh to assemble near the Safa mountain. Once everybody gathered, Rwasoolullah Swallallahu Alaihi Wa Sallam questioned, "You Quraysh people! If I say that there is a band of enemies waiting in ambush on the other side of this hill to annihilate you, will you believe it?" They all replied, "Surely we will. Because we know, You are Al-Ameen, Truthful!" Then Huzur Pak Swallallahu 'Alaihi Wa Sallam continues, "Let me warn you from the severe punishments of the hereafter. Abandon idolatry and start doing ibadah (worship) of One Allah. Only then you shall be relieved of the jahannam and enter Jannah". Stern Kaafir abu lahab instantly reacted, 'tabban laka': meaning that 'perish you.' (Na'oozubillah!). Having said so, abu lahab left.,

 

 Allah Pak does  not at all tolerate those awkward and insolent words of abu lahab affecting the solemn dignity of Rwasoolullah Swallallahu Alai Wa Sallam. Allah Pak, as an outcome, sent 'Sura Lahab' describing the destruction and severe consequences of abu lahab. Not only the severe punishments fixed for abu lahab in the hereafter for his slanderous words against the endless dignity of Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam, but Allah Pak also arranged for the only worldly punishment, the death penalty to abu lahab for such audacity."

 Abu lahab didn't participate in the Jihad of Badr because Noor-e-Mujassam, Habeebullah, Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam Declared beforehand that there shall be 11 casualties out of 14 major leaders of the kaafirs in the Jihad of Badr. It was well known to abu lahab that whatever Noor-e-Mujassam, Rwasoolullah Swallallahu Alaihi Wa Sallam remarked would come true. He refrained from joining for fear of life. But even after that he could not escape death. There was a hitch between abu lahab and the Quraysh seven days after the jihad. In that abu lahb got a strike on his head from one of the Quraysh. That injury picked up gangrene and ultimately his whole body was affected by leprosy. It was horrible and stinking! His relatives could not bear it anymore and abandoned him far away in a jungle where he succumbed to death. He was eaten up and vanished by wild animals. That's the way Allah  Pak awarded harsh punishment of death sentence to abu lahab, the worst of the kaafirs, one who was critical of and insolent toward Noor-e-Mujassam, Habeebullah, Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam.

The gist is-it is the responsibility of all of us to recognize the endless dignity and honour of Noor-e-Mujassam, Habeebullah Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam and show proper and appropriate Ta'azim and Taqrim (Respect and reverence) to Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam and gain the actual contentment of Allah Pak and Huzur Pak Swallallahu Alaihi Wa Sallam.

http://al-ihsan.net/qwoulshareef/default.aspx?language=EN&vt=full&init_id=1657

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Careful in Islamic Discussions;
Bad language and insolence against Prophets (and / or their companions, Islamic Scholars, and saints) is an Instant ban.
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated.
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed.
This is not Dating / Love Group, avoid sending personnel messages to group members.
Do not post anything linked to (or in favor of) facebook.
Thanks

[PF:169599] BaKhabar July 2012 Issue: Download pdf file now ....

BAKHABAR: The monthly newsmagazine of Bihar Anjuman

July 2012 Issue: Download

BaKhabar


                         

Download Previous Printable Issues
 
::  June 2012  ||  May 2012  ||  April 2012  || March 2012  || Feb 2012  || Jan 2012  || Dec 2011  || Nov 2011  || Oct 2011  || Sep 2011 || Aug 2011  ||   July 2011 ||  June 2011  ||  May 2011  ||  April 2011  ||   March 2011  ||  February 2011 || January 2011 ||December 2010 || November 2010 || October 2010 || September 2010 ||  August 2010 || July 2010 ||June 2010 || May 2010 || April 2010 || March 2010 || February 2010 || January 2010 || December 2009|| November 2009 || October 2009 || September 2009 || August 2009 || July 2009 || June 2009 ||May 2009 ||April 2009 || September-2008 || August-2008 ||July-2008 ||June-2008 ||May-2008 || April-2008|| March-2008 || Feb-2008 || Jan-2008

View Previous Online Issues ::  June 2012  ||  May 2012  ||  April 2012  ||  March 2012  ||  Feb 2012  ||  Jan 2012  ||  Dec 2011  ||  Nov 2011  ||  Oct 2011  ||  Sep 2011  ||  Aug 2011  ||  July 2011 ||  June 2011  ||  May 2011  ||  April 2011  || March 2011 ||   February 2011 || January 2011 ||December 2010 || November 2010 || October 2010 ||  September 2010 ||  August 2010 || July 2010 ||June 2010 || May 2010 || April 2010 || November-2009 || October-2009 || July-2009 || June-2009 ||May-2009 ||December-2008 || November-2008 || October-2008 || September-2008 || August-2008||July-2008

Call for articles

Volume-5, Issue No 8, August 2012

Would you like to share your thoughts and ideas? This would not be tough for an intellectual like you.

Are we still alive-and-kicking? If you think you carry feelings that must be expressed, news or views that must be shared, write down and send on. Now!

Submit your article today : bakhabar@biharanjuman.org

Volume-5, Issue No 8, August 2012: Last Date to receive articles is 20th July 2012

Articles received after this date will be considered for the September-2012 Issue (Eid Special)


Verily, Allah will never change the condition of a nation unless they strive to change it themselves ... Quran, 13:11 >> God helps those who help themselves!! Share knowledge even if it be one verse only ..... .

Information About Article for next issue:

Your Article must reflect your original thoughts. Articles may be on various contemporary issues, news, views, our mission, vision, objectives, activities and future projects of Bihar Anjuman or other Muslim organizations. We look forward to you to be generous in taking up responsibilities and in submitting your contributions in the form of articles, worth publishing news or information related to Ummah in general and Bihar or Jharkhand in particular.

We will not consider for publication the issues or matters which:

  • are political in nature or controversial in motive
  • are against the law in any country of the world,
  • are against letter and spirit of Indian constitution,
  • perpetrate any kind of social disharmony, fasad, or fitna
  • do not uphold accepted Islamic values.

You are, therefore, requested to come forward and participate with your articles or suggestion or important news or problems of the respective areas in Bihar and Jharkhand, ongoing social work needing attention, etc. All the accepted materials will become part of the monthly Newsletter and selected ones will also find their place in the "Articles" section of www.biharanjuman.org, thus ensuring wide coverage to them. You can get the details about article at http://www.biharanjuman.org/aboutarticle.html


Shikwa-e-zulmat-e-shab se to kahin behtar tha; Apne hissey ki koi shamm'a jalaate jaatey. [Ahmad Faraz]

Better light a candle than curse the darkness candle


May Allah bless you with true success of this world as well as of the hereafter!


----
PS: Actions may not always bring happiness; but there is no happiness without action, so act we MUST.
---------
Wishing you and all your loved ones greatest of times ahead!
Aspiring 2 c u happy!

Shakeel Ahmad
B.Tech (IIT BHU), MBA (XLRI), PMP
Dubai, United Arab Emirates

Recommended website for PMP exam preparation: http://www.passPM.com/

Remember, growing older is mandatory. Growing up is optional.
 
We make a Living by what we get, we make a Life by what we give.

If you fill your heart with regrets of yesterday and the worries of tomorrow,
you have no today to be thankful for.

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Careful in Islamic Discussions;
Bad language and insolence against Prophets (and / or their companions, Islamic Scholars, and saints) is an Instant ban.
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated.
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed.
This is not Dating / Love Group, avoid sending personnel messages to group members.
Do not post anything linked to (or in favor of) facebook.
Thanks

Re: [PF:169601] Fwd: Chumma:*) Battery-powered electric butter knife

Bohat zabardast :)

On Sat, Jun 30, 2012 at 5:37 PM, Rehan <rehansheik@gmail.com> wrote:

At last! Battery-powered electric butter knife will spread cold butter straight on to bread

  • Heated knife powered by two AA batteries in the handle
  • Blade with heating element hits 41.8 degrees centigrade - perfect

 

 

Hot buttered toast is right up there with a nice cup of tea for comfort and sustenance.

Sadly, making it often ends in frustration when your perfect slice falls apart as you try to spread on a cold lump of butter that just won't melt.

Now designers believe they've conquered the problem by inventing a heated knife.

 

The knife, invented by British baker Warburtons, heats to 41.8 degrees Celsius after research found that is the optimum temperature to spread butter.

The knife, invented by British baker Warburtons, heats to 41.8 degrees Celsius after research found that is the optimum temperature to spread butter

The knife's heating element ensures a constant temperature of 41.8 degrees centigrade, and is powered by two AA batteries in the handle

The knife's heating element ensures a constant temperature of 41.8 degrees centigrade, and is powered by two AA batteries in the handle

Designers have created the world's first knife with a heated blade to solve the age old problem of cold butter not spreading properly on bread

Designers have created the world's first knife with a heated blade to solve the age old problem of cold butter not spreading properly on bread

The knife, designed by Warburtons, heats up to 41.8 degrees Celsius, powered by AA batteries in the handle - and melts the butter just enough to spread smoothly, without gouging holes in the bread.

A button on the handle activates the battery-operated heating element and a flashing LED indicates it is on.

The prototype can spread a slice of bread in 30 seconds - although it's not clear when or if it will be released, or how much it will cost.

 

Researchers created the knife with bread baker Warburtons after a survey found it is the most desired breakfast innovation.

Butter not spreading properly is one of our top five breakfast bugbears along with burnt toast and cold tea.

Stuart Jones, from Warburtons, said: 'We've fine-tuned the knife's specifications to ensure the speediest heat-up and perfect temperature for spreading and we're thrilled with how well it works.

knife

The knife heats to 41.8 degrees Celsius after research found that is the optimum temperature to spread butter

how the new knife works
The knife has two AA batteries in the handle and a heating element in the blade

The knife has two AA batteries in the handle and a heating element in the blade

A poll of 3,000 people revealed 1 per cent of Brits - all of them men - have even resorted to heating the spread with a hair dryer to combat the problem.

A quarter - 28 per cent - put the butter in the microwave, 8 per cent put it on a plate on top of the toaster and 7 per cent heat the knife on the hob. The new knife will perfectly cover a slice in butter in less than 30 seconds.

'It made complete sense to develop a tool to help busy Brits achieve the perfect even-spread on their toast, even when using butter straight from the fridge,' says Jones.

'Baking is a blend of expert craft and science and to make the perfect piece of toast it is essential to use a good-quality loaf that offers butterability.' The baker has yet to set a date for production. 


--
http://www.mylivesignature.com/signatures/85860/rehansheik/172ed0a3c8d5a1e8d8dbb56306ac0be0.png
Good programming is 99% sweat and 1% coffee.
http://rehansheik.blogspot.com
If you forward this email, please delete the forward history, including my email address. Remember, erasing the history helps to prevent SPAMMERS from  mining addresses and viruses from being propagated.


--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Careful in Islamic Discussions;
Bad language and insolence against Prophets (and / or their companions, Islamic Scholars, and saints) is an Instant ban.
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated.
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed.
This is not Dating / Love Group, avoid sending personnel messages to group members.
Do not post anything linked to (or in favor of) facebook.
Thanks



--

:: ASAD SHAHEEN AKRAM ::
+92 300 9219551
+92 321 9219551


--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Careful in Islamic Discussions;
Bad language and insolence against Prophets (and / or their companions, Islamic Scholars, and saints) is an Instant ban.
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated.
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed.
This is not Dating / Love Group, avoid sending personnel messages to group members.
Do not post anything linked to (or in favor of) facebook.
Thanks

={{ISTABA}}= Urgent Please Donate to bring Yusef Kurdi Home

Assalamu Alaikum,

A website ( http://bringyusefhome.wordpress.com/  ) with updates on Yusef Kurdi along with a PayPal account link has been established.  Please visit it and donate generously.
 Whether it be $1 or $1,000 it will make a difference for Yusef's life, and yours on the Day of Judgment inshallah. 

If you do not feel comfortable donating via Paypal and would like to receive a tax exempt  
you may send your donation to: ICT or ISTABA
 
ICT c/o Yusef Kurdi
5910 E. 130th Ave
Tampa, FL 33617
813-985-9433 Ictampa.com

ISTABA c/o Yusef Kurdi
7326 E Sligh Ave
Tampa FL 33610
813-270-5441 Istaba.org


 إِنَّ ٱلۡمُصَّدِّقِينَ وَٱلۡمُصَّدِّقَـٰتِ وَأَقۡرَضُواْ ٱللَّهَ قَرۡضًا حَسَنً۬ا يُضَـٰعَفُ لَهُمۡ وَلَهُمۡ أَجۡرٌ۬ كَرِيمٌ۬   
"For those who give in charity, men and women, and loan to Allah a Beautiful Loan, it shall be increased manifold (to their credit), and they shall have (besides) a liberal reward."(Qur'an 57:18).

Giving sadaqa will not diminish a Muslim's wealth. It serves as expiation for sins and yields rewards in the next life... 

The Prophet (PBUH) always said: "Charity never decreases one's wealth." - Prophet Muhammad (PBUH)
Islamic Community of Tampa 5910 E. 130th Ave Tampa, FL 33617  813-985-9433  Ictampa.com

--
Mahmoud Elkasaby
ISTABA Masjid
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "ISTABA Masjid" group.
To post to this group, send email to istaba-masjid@googlegroups.com

Re: {Kantakji Group}. Add '11109' تذكير للسادة الباحثين بالتحضير للعدد ٢

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

مجلتنا وجدت لخدمة الاقتصاد الإسلامي وعلومه وهي تهدف إلى تنمية جيل اقتصادي قادر على القيام بأركان الاقتصاد الإسلامي نظريا وعمليا وتطويره بشكل ثابت. لذلك نرحب بالأقلام الواعدة.

وكما ذكرت لرسالة سابقة.. 
نقبل المقالات والأبحاث المعدة من قبل الطلاب حتى لو لم يكونوا طلاب دراسات عليا شرط أن يكون المقال مستوفيا لشروط النشر في موقع المجلة.
 

لا تنس الصلاة على نبي الرحمة والدعاء الصالح للمسلمين..

Dr. Samer Kantakji,
Islamic Business Research Center Chairman,
Global Islamic Economics Magazine Editor, 
AREES University Chairman,

Mobile: +963 94 4273 000
Tel:      +963 33 2530 772
Tel / Fax: +963 33 2518 535
SKYPE: Kantakji

Related links:
Islamic Business Research Center مركز أبحاث فقه المعاملات الإسلامية, www.kantakji.com
International Islamic Economics Magazine مجلة الاقتصاد الإسلامي العالمية, www.giem.info 
Islamic Economics Encyclopedia wiki ويكي موسوعة الاقتصاد الإسلامي, www.kantakji.net
AREES University جامعة أريس, http://www.arees.orghttp://www.arees.org/portal/ar
AREES University Journal مجلة جامعة أريس المحكمة, http://www.arees.org/portal/ar/node/134
Islamic Economics Group مجموعة الاقتصاد الإسلامي, http://groups.google.com/group/kantakjigroup

|  Facebook  |  Youtube  |  Google+  |  Twitter  |



2012/6/30 fatima ezzahra kabba <kabba.fatima.ezzahra@gmail.com>


جزاكم الله خيرا

هل ضروري ان يكون موضوع المشاركة ملخص ماجيستير او دكتورا ام ممكن ان يكون بحثا عاديا قد قام به الطالب

وماهي الشروط العلمية لكي يقبل الموضوع للنشر

جزاكم الله خيراا

 
2012/6/30 fatima ezzahra kabba <kabba.fatima.ezzahra@gmail.com>
جزاكم الله خيرا
هل ضروري ان يكون موضوع المشاركة ملخ ماجيستير او دكتورا ام ممكن ان يكون بحثا عاديا قد قام به الطالب
وماهي الشروك العلمية لكي يقبل الموضوع للنشر
جزاكم الله خيراا

2012/6/30 Dr. Samer Kantakji <kantakji@gmail.com>
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شكرا أخي خالد..

لا تنس أننا نريد من الأخوة الطلاب أن يشاركوا المجلة بكتاباتهم فهذا ما أوضحناه في رؤيتنا بدعم طلاب البحث العلمي ونشر نتاجاتهم ومشاركاتهم وتدريبا لهم ليكونوا من ذوي الهمم والأقلام الواعدة.. فلابد من إيجاد جيل اقتصادي قادر على حمل الرسالة واستمرارها حتى لو أخطؤوا فدرب العمل الناجح مشوب بالصح والخطأ على الرغم من عزم الجميع على تحاشي الخطأ دوما.

ننتظر خلاصات رسائل طلاب الماجستير والدكتوراه أيضا لنشرها فرب مبلغ أوعى من سامع ولعله يكون سببا في رحمة الله.. فإن غايتنا إتباع سنة من قال: ألا هل بلغت اللهم فاشهد.. ألا هل بلغت اللهم فاشهد.. صلى الله عليه وسلم.

لذلك ننصح أنفسنا وننصحكم وننصح من يحب النصح أن يجعل نظره استراتيجيا بعيد المدى وألا يجعل رأسه بين قدميه كالنعامة التي لا يفيدها الطول الذي رزقها الله إياه..


لا تنس الصلاة على نبي الرحمة والدعاء الصالح للمسلمين..

Dr. Samer Kantakji,
Islamic Business Research Center Chairman,
Global Islamic Economics Magazine Editor, 
AREES University Chairman,

Mobile: +963 94 4273 000
Tel:      +963 33 2530 772
Tel / Fax: +963 33 2518 535
SKYPE: Kantakji

Related links:
Islamic Business Research Center مركز أبحاث فقه المعاملات الإسلامية, www.kantakji.com
International Islamic Economics Magazine مجلة الاقتصاد الإسلامي العالمية, www.giem.info 
Islamic Economics Encyclopedia wiki ويكي موسوعة الاقتصاد الإسلامي, www.kantakji.net
AREES University جامعة أريس, http://www.arees.orghttp://www.arees.org/portal/ar
AREES University Journal مجلة جامعة أريس المحكمة, http://www.arees.org/portal/ar/node/134
Islamic Economics Group مجموعة الاقتصاد الإسلامي, http://groups.google.com/group/kantakjigroup

|  Facebook  |  Youtube  |  Google+  |  Twitter  |



2012/6/30 khaled abdullah <khaledabdullah1@hotmail.com>
جزاك الله كل خير يادكتور سامر، أنت وفريقك جميعاً، على متابعتكم الحثيثة، ونحن كجالية سوريين نفخر بكم دائماً، ونرشد الباحثين إلى موقعكم.
خالد عبدالله - ماليزيا


From: kantakji@gmail.com
Date: Sat, 30 Jun 2012 07:45:05 +0300
Subject: {Kantakji Group}. Add '11104' تذكير للسادة الباحثين بالتحضير للعدد ٢
To: kantakjigroup@googlegroups.com


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نذكر السادة الباحثين بإرسال مقالاتهم أو ما لديهم للنشر في مجلة الاقتصاد الإسلامي العالمية حيث أننا بصدد التحضير لإطلاق العدد الثاني منها. 

لا تنس الصلاة على نبي الرحمة والدعاء الصالح للمسلمين..

Dr. Samer Kantakji,
Islamic Business Research Center Chairman,
Global Islamic Economics Magazine Editor, 
AREES University Chairman,

Mobile: +963 94 4273 000
Tel:      +963 33 2530 772
Tel / Fax: +963 33 2518 535
SKYPE: Kantakji

Related links:
Islamic Business Research Center مركز أبحاث فقه المعاملات الإسلامية, www.kantakji.com
International Islamic Economics Magazine مجلة الاقتصاد الإسلامي العالمية, www.giem.info 
Islamic Economics Encyclopedia wiki ويكي موسوعة الاقتصاد الإسلامي, www.kantakji.net
AREES University جامعة أريس, http://www.arees.orghttp://www.arees.org/portal/ar
AREES University Journal مجلة جامعة أريس المحكمة, http://www.arees.org/portal/ar/node/134
Islamic Economics Group مجموعة الاقتصاد الإسلامي, http://groups.google.com/group/kantakjigroup

|  Facebook  |  Youtube  |  Google+  |  Twitter  |


--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

Re: {Kantakji Group}. Add '11108' تذكير للسادة الباحثين بالتحضير للعدد ٢


جزاكم الله خيرا

هل ضروري ان يكون موضوع المشاركة ملخص ماجيستير او دكتورا ام ممكن ان يكون بحثا عاديا قد قام به الطالب

وماهي الشروط العلمية لكي يقبل الموضوع للنشر

جزاكم الله خيراا

 
2012/6/30 fatima ezzahra kabba <kabba.fatima.ezzahra@gmail.com>
جزاكم الله خيرا
هل ضروري ان يكون موضوع المشاركة ملخ ماجيستير او دكتورا ام ممكن ان يكون بحثا عاديا قد قام به الطالب
وماهي الشروك العلمية لكي يقبل الموضوع للنشر
جزاكم الله خيراا

2012/6/30 Dr. Samer Kantakji <kantakji@gmail.com>
بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

شكرا أخي خالد..

لا تنس أننا نريد من الأخوة الطلاب أن يشاركوا المجلة بكتاباتهم فهذا ما أوضحناه في رؤيتنا بدعم طلاب البحث العلمي ونشر نتاجاتهم ومشاركاتهم وتدريبا لهم ليكونوا من ذوي الهمم والأقلام الواعدة.. فلابد من إيجاد جيل اقتصادي قادر على حمل الرسالة واستمرارها حتى لو أخطؤوا فدرب العمل الناجح مشوب بالصح والخطأ على الرغم من عزم الجميع على تحاشي الخطأ دوما.

ننتظر خلاصات رسائل طلاب الماجستير والدكتوراه أيضا لنشرها فرب مبلغ أوعى من سامع ولعله يكون سببا في رحمة الله.. فإن غايتنا إتباع سنة من قال: ألا هل بلغت اللهم فاشهد.. ألا هل بلغت اللهم فاشهد.. صلى الله عليه وسلم.

لذلك ننصح أنفسنا وننصحكم وننصح من يحب النصح أن يجعل نظره استراتيجيا بعيد المدى وألا يجعل رأسه بين قدميه كالنعامة التي لا يفيدها الطول الذي رزقها الله إياه..


لا تنس الصلاة على نبي الرحمة والدعاء الصالح للمسلمين..

Dr. Samer Kantakji,
Islamic Business Research Center Chairman,
Global Islamic Economics Magazine Editor, 
AREES University Chairman,

Mobile: +963 94 4273 000
Tel:      +963 33 2530 772
Tel / Fax: +963 33 2518 535
SKYPE: Kantakji

Related links:
Islamic Business Research Center مركز أبحاث فقه المعاملات الإسلامية, www.kantakji.com
International Islamic Economics Magazine مجلة الاقتصاد الإسلامي العالمية, www.giem.info 
Islamic Economics Encyclopedia wiki ويكي موسوعة الاقتصاد الإسلامي, www.kantakji.net
AREES University جامعة أريس, http://www.arees.orghttp://www.arees.org/portal/ar
AREES University Journal مجلة جامعة أريس المحكمة, http://www.arees.org/portal/ar/node/134
Islamic Economics Group مجموعة الاقتصاد الإسلامي, http://groups.google.com/group/kantakjigroup

|  Facebook  |  Youtube  |  Google+  |  Twitter  |



2012/6/30 khaled abdullah <khaledabdullah1@hotmail.com>
جزاك الله كل خير يادكتور سامر، أنت وفريقك جميعاً، على متابعتكم الحثيثة، ونحن كجالية سوريين نفخر بكم دائماً، ونرشد الباحثين إلى موقعكم.
خالد عبدالله - ماليزيا


From: kantakji@gmail.com
Date: Sat, 30 Jun 2012 07:45:05 +0300
Subject: {Kantakji Group}. Add '11104' تذكير للسادة الباحثين بالتحضير للعدد ٢
To: kantakjigroup@googlegroups.com


بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

نذكر السادة الباحثين بإرسال مقالاتهم أو ما لديهم للنشر في مجلة الاقتصاد الإسلامي العالمية حيث أننا بصدد التحضير لإطلاق العدد الثاني منها. 

لا تنس الصلاة على نبي الرحمة والدعاء الصالح للمسلمين..

Dr. Samer Kantakji,
Islamic Business Research Center Chairman,
Global Islamic Economics Magazine Editor, 
AREES University Chairman,

Mobile: +963 94 4273 000
Tel:      +963 33 2530 772
Tel / Fax: +963 33 2518 535
SKYPE: Kantakji

Related links:
Islamic Business Research Center مركز أبحاث فقه المعاملات الإسلامية, www.kantakji.com
International Islamic Economics Magazine مجلة الاقتصاد الإسلامي العالمية, www.giem.info 
Islamic Economics Encyclopedia wiki ويكي موسوعة الاقتصاد الإسلامي, www.kantakji.net
AREES University جامعة أريس, http://www.arees.orghttp://www.arees.org/portal/ar
AREES University Journal مجلة جامعة أريس المحكمة, http://www.arees.org/portal/ar/node/134
Islamic Economics Group مجموعة الاقتصاد الإسلامي, http://groups.google.com/group/kantakjigroup

|  Facebook  |  Youtube  |  Google+  |  Twitter  |


--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.