Sunday 10 June 2012

[PF:169328] Kitchen Wallpapers





--
Regards,
M. Arshad Alam.



--

  Thanks & Regards,

 

Shoaib Ahmed |E D P OFFICER, | Ali Gohar & Co. (Pvt.) Ltd. Karachi

(:  +9221- 35121533 | È: +92 3343037228 | +: +9221- 35121532 | www.aligohar.com

 

  


--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Careful in Islamic Discussions;
Bad language and insolence against Prophets (and / or their companions, Islamic Scholars, and saints) is an Instant ban.
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated.
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed.
This is not Dating / Love Group, avoid sending personnel messages to group members.
Do not post anything linked to (or in favor of) facebook.
Thanks

[karachi-Friends] aasman k khaliq se


--
Don't Blame People

For Disappointing You

Blame Yourself For

Expecting Too Much From Them..!!

--
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members will be an illegal act.
 
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "Karachi-Friends" group.
To post to this group, send email to karachi-Friends@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
karachi-Friends+unsubscribe@googlegroups.com

[karachi-Friends] jinhen saleeqa he


--
Don't Blame People

For Disappointing You

Blame Yourself For

Expecting Too Much From Them..!!

--
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members will be an illegal act.
 
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "Karachi-Friends" group.
To post to this group, send email to karachi-Friends@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
karachi-Friends+unsubscribe@googlegroups.com

[karachi-Friends] boht socha


--
Don't Blame People

For Disappointing You

Blame Yourself For

Expecting Too Much From Them..!!

--
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members will be an illegal act.
 
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "Karachi-Friends" group.
To post to this group, send email to karachi-Friends@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
karachi-Friends+unsubscribe@googlegroups.com

[karachi-Friends] mujh ko mujh men


--
Don't Blame People

For Disappointing You

Blame Yourself For

Expecting Too Much From Them..!!

--
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members will be an illegal act.
 
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "Karachi-Friends" group.
To post to this group, send email to karachi-Friends@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
karachi-Friends+unsubscribe@googlegroups.com

[karachi-Friends] } میں سعودی عرب سےانشااللہ چلا جاونگا۔





 


 
جس دن ایک لاکھ جمع ھوجائینگے
میں سعودی عرب سے چلا جاونگا۔
انشااللہ
 
 پہلے تو لوگ پیٹھہ پیچھے کہتے تھے. اب منہ پرھی کہنے  لگے ھیں کہ" اور کتنے سال سعودی عرب میں ٹکے رہیں گے، اتنا کمالیا, کیا اب بھی بس نہیں ھوا؟۔ تو سنئے۔ میں تیس سال پہلے یہ سوچ کر آیا تھاکہ ایک آدھہ لاکھہ کماکر واپس ھوجاونگا، اور آج بھی اپنے ارادے پر قائم ھوں کہ جس دن میرے پاس میرے ایک لاکھہ جمع ھوجائیں گے میں انشااللہ واپس چلا جاونگا ۔ جی ھاں؛ میں ایک لاکھہ ڈالر یا پاونڈ کی نہیں بلکہ ایک لاکھہ روپئے ھی کی بات کررھاھوں۔ لوگ میری بات کا یقین نہیں کرتے اور سمجھتے ہیں میں مذاق کررھاھوں. لوگ میری مجبوری نہیں سمجھتے۔ میں ان لوگوں میں سے نھیں جنہیں پانچ لاکھہ جمع ھوجانے پر دس لاکھہ نہ ھونے کا غم بیروزگاری کے غم سے زیادہ ستاتاھے۔ بات دراصل یہ ھیکہ میں قوم کی خدمت کرنا چاھتا تھا۔ میری  خواہش تھی کہ کوئی اسکول، کالج، دواخانہ وغیرہ کھولوں اور تعلیمی ، سماجی اور علمی میدان میں بڑےبڑے کام کروں۔ یا کوئی انگلش اخبار یا رسالہ نکال کر تہذیب الاخلاق، الہلال اور البلاغ کی طرح صحافت میں ھلچل مچادوں. اسکے لئے کم سے کم ایک آدھہ لاکھہ روپئے تو پاس ہونے ھی چاہییں۔ ملک میں رھتے ھوئے اتنا کمانا اور وہ بھی آج سے تیس پینتیس سال قبل ناممکن تھا اسلئےمجھے سعودی عرب آنا پڑا۔  جب ویزا آیا تومیں نے یہ مصمّم ارادہ کرلیاتھا کہ جس دن ایک لاکھہ جمع ھوجائیں گے واپس آکرقوم کی خدمت کیلئے وقف ھوجاونگا۔  اور ھوسکے تو کوئی الکشن بھی لڑونگا اور قوم کی پسماندگی دور کردونگا۔ میرے ذھن میں اتنے انقلابی منصوبے آج بھی ھر وقت منڈلاتے رھتے ہیں کہ اگر میں ساری جماعتوں میں دس دس بھی بانٹ دوں تو ساری جماعتیں کام کرتے کرتے تھک جائینگی لیکن میرے مشورے اور منصوبے کبھی ختم نہیں ھونگے۔
 ایسا بھی نھیں کہ میرے پاس ایک لاکھہ جمع نہیں ھوئے۔ کئی بار ھوئے لیکن ھر بار میرے ایک لاکھہ کا حسنی مبارک ھوگیا۔
ھوا یوں کہ جب پہلی بار میں نے دو تین سال میں ایک لاکھہ جمع کرلئے اور واپسی کا ارادہ کرلیا تو بڑے بھائی صاحب نے شرم دلائی کہ خالی ہاتھہ کیسے لوٹوگے۔ کچھہ تو سوچو کہ
" جن لوگوں نے آتے وقت پھولوں کے ھار پہنائے، امام ضامن باندھے وہ سارے کچھہ نہ کچھہ تو آس لگائے ھوئے ھونگے ان کو ایک کھجور اور زم زم پر تو نہیں ٹالا جاسکتا۔ پھر گھر پر مانباپ اور چھوٹے بھائی بہن سارے تمہارے پہینچتے ہی بیگ بلکہ بیاگاں کھلنے کے منتظر ھونگے۔ " بات معقول تھی۔ ھماری شاپنگ شروع ھوی اور ایک لاکھہ روپیئے کے تحفے بانٹ کر واپس آنا پڑا۔ 
پھر دوتین سال لگے اور ھم نے ایک لاکھہ جمع کرلئے۔ اب جونہی واپسی کا اعلان کیا والد صاحب نے لکھا کہ "اپنے لئے ایک آر سی سی کا سلیقے کا مکان بنالو پھر شوق سے آجانا۔ کب تک اس مٹّی کی دیواروں پر کھڑے کویلو کے مکان میں رھوگے جسمیں ہر بارش میں پرانے ٹپکے بند نہیں ھوتے کہ  نئے نئے ٹپکے دریافت ھوجاتے ہیں۔ قوم پہلے لیڈر کا مکان دیکھتی ھے پھر ووٹ دیتی ھے۔ " بات معقول تھی۔ پھر پلاٹ کی تلاش اور تعمیر شروع ھوئی اسمیں ھمارے چار پانچ سال نکل گئے۔ گھر بنا اور الحمدللہ گھر بھراونی بھی دھوم سے ھوی۔ اور ھم نے ایک لاکھہ پھر سے جمع کرنے شروع کردیئے۔ پھر والدہ کا خط آیا کہ بہنوں کےلئے رشتے آنے شروع ھوگئے ھیں۔ انہون نے لکھا کہ "پہلے بوسیدہ مکان میں شریف اور خوددار لوگوں کے رشتےآتے تھے۔ لیکن بڑا مکان دیکھہ کر دامادوں  کے  دام بڑھہ گئے ھیں۔ ایک مرغا جو پچاس ساٹھہ روپئے میں مل جاتاتھا اب دو سو روپئے سے کم میں نہیں ملتا۔ پھر قصابوں کے نخرے الگ ھیں۔ پہلے آٹو رکشے والے پرانے گھر کے سامنے پچیس تیس روپئے لے لیتے تھے اب بڑا گھر دیکھتے ھی پچاس روپئے کا ڈیمانڈ کرتے ھیں۔ دلہوں کا بھی ڈیمانڈ بہت بڑھہ گیاھے  پہلے انجینئر یا ڈاکٹر بھی ایک آدھہ لاکھہ میں مل جاتے تھے اب تو معمولی گریجویٹ یا انٹر پاس بھی ایک لاکھہ سے کم میں نہیں ملتا۔ اگر تم اسطرح سعودی چھوڑ کر آجاوگے تو بہنوں کی شادی مشکل ھوجائیگی"۔ اب بھلا ھم امی کی بات کسطرح ٹال سکتے تھے۔
خرید و فروخت کا یہ کتنا تکلیف دہ کاروبار ھے۔ ھر شخص کی عمر دامادوں یا بہنوئیوں کی خرید کے چکر کے اطراف گھومتی ھے۔  اسی میں عمر کا اھم حصہ نکل جاتا ھے  اور وہ زندگی  کے مقصد سے دور ھو جاتا ھے۔ مزے کی بات یہ ھیکہ خود سالا جب کسی کا بہنوئی بنتا ھے تووہ اپنے  سسر اور  سالوں سے بدلہ لیتا ھے اور ان کو اپنی محنت کی کمائی اور قیمتی سال کھپانے کے مشن پر لگادیتاہے۔ اگرمستقبل میں ھونے والے سارے سالے اور بہنوئی مل کر یہ عہد کرلیں کہ وہ رسم و رواج اور ارمان کے نام پر ایک دوسرے پر کوئی بوجھہ نہیں بنیں گے تو ھزاروں افراد اپنا قیمتی مال اور وقت قوم کیلئے کئی بہتر مقاصد پر لگاسکتے ھیں۔ لیکن یہ باتیں اگر ھم اپنے ھونے والے بہنوئیوں سے کہتے تو وہ احتراما" سر جھکا کر سن تولیتے لیکن اگلے دن ان کے ابا جان یا امی جان کا فون آجاتاکہ رشتہ منظور نہیں۔ اسلئے ھم نے یہ ساری نصیحتیں  دوسروں کیلئے اٹھا کر رکھیں، قرض لئے اور بہنوں کی شادی کی۔ اسطرح ھمارے چار پانچ قیمتی سال اور نکل گئے۔
پھرھم الحمدللہ ایک دو سال میں ایک لاکھہ جمع کرکے چھٹّی چلے گئے۔  لیکن جاتے ھی ھماری شادی کردی گئی۔ ھم نے بہت کہا کہ ھم کو پہلے قوم کی خدمت کرنی ھے لیکن والد صاحب نے ڈانٹا کہ "قوم کی خدمت کیلئے واجپائی جی بننا ضروری نہیں''۔  خیر عقد اور مرگ سے فرار بھلا کسے ممکن ھے۔ ھم ٹھکانے لگادیئے گئے۔ پھر شب عروسی دلہن نے کہا کہ "ایک بار بس مکّہ اور مدینہ کی زیارت کروادیجئے پھر زندگی میں اور کچھہ نہیں مانگونگی"۔ھمیں نہیں پتہ تھاکہ عورت زندگی میں جو بھی مانگتی ھے وہ آخری بار ھی کہہ کر مانگتی ھے، اور بے وقوف مرد کا حافظہ کمزور ھوتا ھے۔ھر مرتبہ پہلی مرتبہ ھی کی طرح دے کر بھول جاتاھے۔ پھر بیگم کے سعودی عرب آنے کے بعد آپ کو پتہ ھیکہ گھر کو سیٹ کرنے میں کتنا خرچ ھوتا ھے۔ اسمیں پھر ھمارے کچھہ سال نکل گئے۔ پھر بیگم نے کہا کہ "آپ نے اپنے بھائیوں کو تو سعودی بلالیا جو کسی کام کے نہیں، اگر میرے ایک دو بھائیوں کو بلالیتے تو وہ کم از کم احسان تو مانتے"۔ اب سالوں سے احسان منوانا بھی ضروری تھا کیونکہ کسی نے کہا ھے
     سالے سمجھے تو ساتھہ دیتے ھیں 
   سالے  پلٹے  تو  ہاتھہ   دیتے   ھیں
اسطرح بہنوں، بھائیوں، بہنوئیوں اور سالوں کو سیٹ کرتے کرتے اور کچھہ سال نکل گئے اس دوران ھم دو بیٹیوں کے ابّاجان بھی بن گئے۔ پھر ایک دو سال میں ایک لاکھہ جمع ھوتے ھی بیگم نے فرمایا "دو دو بیٹیاں ھیں کل ان کی شادی ھوگی، پتہ نہیں کیسا شوھر ملے۔ خدانخواستہ بھاگ جائے یا دوسری شادی کرلے یا کچھہ ھوجائے تو بچّیوں کے نام پر کچھہ تو ھونا چاھیئے، کم سے کم ایک آدھہ گھر، پلاٹ یا فلیٹ کچھہ تو کردیجئیے"۔ یہ بات بھی معقول تھی۔ پھر اس نئے پروجیکٹ میں چار پانچ سال اور نکل گئے۔ اب میدان بالکل صاف تھا۔ پھر ھم نے دو ایک سال میں ایک لاکھہ جمع کیا اور اس بار قطعی آخری اعلان کردیا کہ اب ھم واپس نہیں آئینگے۔ لیکن بیوی سے بہتر کون اقتصادیات کو سمجھہ سکتاھے۔ اس نے بڑے دانشورانہ انداز میں کہا کہ "جس وقت آپ سعودی آئے تھے اس وقت ایک لاکھہ کی قدر آج کے ایک کروڑ کے برابر تھی۔ وطن جاکر آپ کوئ کاروبار یا نوکری تو کرنے سے رھے۔ آج کے دورمیں گھر چلانے، گاڑی، ڈرائیور اور نوکر رکھنے کیلئے کم سے کم ایک لاکھہ کی ماہانہ آمدنی ناگزیر ھے"۔ ھم نے پوچھا "یہ ایک لاکھہ ھر ماہ بھلا کہاں سے آئیں گے"۔ انہوں نے جواب دیا "اگر آپ دو تین کروڑ کہیں سرمایہ لگادیں یا ڈپازٹ کردیں تویہ ممکن ھے،اور اگر چار پانچ کروڑ ھوں تواور بھی اچھا ھے، بڑھاپے تک سکون ھی سکون ھوگا، ورنہ بیٹوں اور بہووں پر انحصار کرنا ھوگا"۔ ھم نے بے شمار ایسے بیٹے دیکھے ھیں جن کے مانباپ انتظار میں دروازے پر آنکھیں لگائے ھوتے ھیں اور بیٹے سسرالیوں کی آنکھوں کی ٹھنڈک بنے رھتے ھیں۔ ھم اس کا تصوّر کرکے کانپ گئے اور اپنا ارادہ ملتوی کرتے ھوئے اس نئے پروجیکٹ پر لگے ھوئے ھیں.  انشااللہ یہ پروجیکٹ مکمل ھوتے ھی ھم ھمارے ایک لاکھہ جمع کرینگے اور قوم کی خدمت کیلئےچلے جائیں گے۔ قوم سے کہیئے کہ بس تھوڑا سا انتظار اور کرلے۔
 

نوٹ: اس عبرتناک افسانے کے تمام واقعات اور کردار فرضی ھیں اگر کوئی سالے یا ہہنوئ اس کی زد میں آجائیں تو یہ محض ایک اتفاقی حادثہ ھے اور ھم افسوس میں برابر کے شریک ھیں۔
علیم خان فلکی - جدہ
فبروری 2011

--
Don't Blame People

For Disappointing You

Blame Yourself For

Expecting Too Much From Them..!!

--
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members will be an illegal act.
 
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "Karachi-Friends" group.
To post to this group, send email to karachi-Friends@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
karachi-Friends+unsubscribe@googlegroups.com

[PF:169328] Collection: اک ماں کی اپنی بیٹی کیلئیے 10 نصیحتیں


Collection: اک ماں کی اپنی بیٹی کیلئیے 10 نصیحتیں


اک ماں کی اپنی بیٹی کیلئیے 10 نصیحتیں

Posted: 08 Jun 2012 01:03 PM PDT


عرب کی ایک مشہور عالم ،ادیبہ کی دس وصیتیں، جو حکیم العصر حضرت مولانا محمد یوسف رحمتہ اللہ علیہ لدھیا نوی صاحب کی کتاب تحفہ دلہن میں لکھی ہیں۔

١- "میری پیاری بیٹی ،میری آنکھو ں کی ٹھنڈک ،شوہر کے گھر جا کر قناعت والی زندگی گزارنے کا اہتمام کرنا۔ جو دال روٹی ملے اس پر راضی رہنا ، جو روکھی سوکھی شوہر کی خوشی کے ساتھ مل جا ئے وہ اس مرغ پلا ﺅ سے بہتر ہے جو تمہارے اصرار کرنے پر اس نے نا راضگی سے دیا ہو ۔

٢- میری پیاری بیٹی ، اس با ت کا خیال رکھنا کہ اپنے شوہر کی با ت کو ہمیشہ توجہ سے سننا اور اسکو اہمیت دینا اور ہر حال میں ان کی بات پر عمل کرنے کی کو شش کرنا اسطرح تم ان کے دل میں جگہ بنا لو گی کیونکہ اصل آدمی نہیں آدمی کا کام پیارا ہو تا ہے ۔

(مزید…)

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Careful in Islamic Discussions;
Bad language and insolence against Prophets (and / or their companions, Islamic Scholars, and saints) is an Instant ban.
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated.
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed.
This is not Dating / Love Group, avoid sending personnel messages to group members.
Do not post anything linked to (or in favor of) facebook.
Thanks

{Kantakji Group}. Add '11051' بنك سورية الدولي الإسلامي يؤكّد على عدم تأثره بالحظر الذي فرض عليه


 
 بنك سورية الدولي الإسلامي يؤكّد على عدم تأثّره بالحظر الذي فُرض عليه
لمتابعة الموضوع على الرابط الآتي

{Kantakji Group}. Add '11050' تغییر اسم البنوک الاسلامیه


تحويل اسم البنوك الإسلامية إلى "الإبراهيمية"

بعض الاخوه یعتقدون بتحويل اسم البنوك الإسلامية إلى "الإبراهيمية"، والذی ینبغی ان نتوجه الیه ان اسم الربا عام مذموم فی الدیانات السماویه و غیرها. کلهم یحرمون الربا و لکن هل یفهمون من الربا مفهوما واحدا، اظن لا . هم یختلفون فی تعریفها و مصادیقها. مثلا المسیحیون فی الغرب عدلوا عن الربا بالمعنی العام فی القرون الماضیه و فرقوا بین ربا الفاحش و غیرها یعنی قالوا الربا هو الربح الفاحش و هو حرام و لکن الربح الیسیر هو الفائده و لیس بحرام. و ایضا فرقوا بین الربا الاستهلاکی و الانتاجی و الیوم هذان الفرقان یقع مورد الوفاق بینهم. و لذا لا نری ای سعی من المسیحیه فی الواتیکان او غیرها لتاسیس البنوک اللاربویه فی العالم المسیحیه. و ایضا تعریف الربا عند الیهود یتفاوت عن الربا عندنا. علیهذا این اشتراکنا معهم فی العمل. کلنا نقول الربا حرام و لکن معنی الربا و مصادیقها یختلف بیننا.  

انا اظن نحن نحتاج فی الیوم الی موتمرات بین علماء الادیان الثلاثه او حتی الادیان الارضیه ( یعنی بین الهنود و الیابان و.. وان کان التسمیه بالادیان غیر خالیه عن الاشکال) فی تعیین مصادیق الربا فی العالم الجدید و بعدهذا نفکر فی تغییر اسم البنوک الاسلامیه.

اخوکم محمدرضا یوسفی

[PF:169325] Musics in Masajids




from: Zaheer bawany.

Cell Phones and Cameras in Masajid
 
 
It is very distressing that some people who come to Haram ash-Sharif for Umrah and Hajj and also go to Masjid-e-Nabavi keep their cell phones on and whose ringing followed by the telephone conversation disturbs other worshipers. It is equally painful to see people using cell phones while doing Tawaf or Saii.
One comes to place of worship - that too to the holiest of places in Islam- to forget the world and escape materialism. One should concentrate on piety and spiritualism. Where is the question of using cell phones disturbing others and also negating the purpose of visit to these holy places? How can people be so thoughtless and vain?
In our countires also mosques have a notice asking cell phones to be switched off and also sometimes the Imam reminds the congregation to switch off their cell phones. If in spite of it someone in the congregation has forgotten to switch off the cell phone and it starts ringing he is embarrassed.
Also it is observed that some people use flash cameras in these holy places to take pictures of their near and dear ones praying, doing Tawaf or Sai'. Where is the need for this? Are they going to take this photo record tucked in their coffin (shroud) when they are buried? They should be ashamed of doing of such shameful things.
My humble suggestion is, the Saudi authorities and in all masajids all over the world must issue strict instructions that no cell phones or cameras must be brought into these holy places and if any body breaks the rule, their cell phones and cameras should be confiscated. By doing this they will ensure that the sacredness and sanctity of these holy places is preserved and respected. It will also help people who have come from thousands of miles to pray in peace and with concentration.
 
We must be afraid of musics in Masajids. Allah's grip is very hard and no one can escape.

_


share with ur friends




Picture

what was my fault

--
From:
[Pak-Friends] Group Member
Visit Group: http://groups.google.com/group/Karachi-786
Subscription: http://groups.google.com/group/karachi-786/subscribe
===========================================================
¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸¸,.-~*'[PäK¤.¸.¤F®ï£ñD§]'*·~-.¸¸,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸
===========================================================
All members are expected to follow these Simple Rules:
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Be Careful in Islamic Discussions;
Bad language and insolence against Prophets (and / or their companions, Islamic Scholars, and saints) is an Instant ban.
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated.
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed.
This is not Dating / Love Group, avoid sending personnel messages to group members.
Do not post anything linked to (or in favor of) facebook.
Thanks

[karachi-Friends] Musics in Masajids

from: Zaheer bawany.

Cell Phones and Cameras in Masajid
 
 
It is very distressing that some people who come to Haram ash-Sharif for Umrah and Hajj and also go to Masjid-e-Nabavi keep their cell phones on and whose ringing followed by the telephone conversation disturbs other worshipers. It is equally painful to see people using cell phones while doing Tawaf or Saii.
One comes to place of worship - that too to the holiest of places in Islam- to forget the world and escape materialism. One should concentrate on piety and spiritualism. Where is the question of using cell phones disturbing others and also negating the purpose of visit to these holy places? How can people be so thoughtless and vain?
In our countires also mosques have a notice asking cell phones to be switched off and also sometimes the Imam reminds the congregation to switch off their cell phones. If in spite of it someone in the congregation has forgotten to switch off the cell phone and it starts ringing he is embarrassed.
Also it is observed that some people use flash cameras in these holy places to take pictures of their near and dear ones praying, doing Tawaf or Sai'. Where is the need for this? Are they going to take this photo record tucked in their coffin (shroud) when they are buried? They should be ashamed of doing of such shameful things.
My humble suggestion is, the Saudi authorities and in all masajids all over the world must issue strict instructions that no cell phones or cameras must be brought into these holy places and if any body breaks the rule, their cell phones and cameras should be confiscated. By doing this they will ensure that the sacredness and sanctity of these holy places is preserved and respected. It will also help people who have come from thousands of miles to pray in peace and with concentration.
 
We must be afraid of musics in Masajids. Allah's grip is very hard and no one can escape.

_


share with ur friends



Don't Blame People

For Disappointing You

Blame Yourself For

Expecting Too Much From Them..!!

--
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members will be an illegal act.
 
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "Karachi-Friends" group.
To post to this group, send email to karachi-Friends@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
karachi-Friends+unsubscribe@googlegroups.com

{Kantakji Group}. Add '11049' ايهما يسبق الاخر فى التسعيرمعدل عائد البنك ام معدل العائد الداخلى للمشروع

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حاولت ان اوجز سؤالى فى الملف المرفق للتوضيح اكثر
والله الموفق
اوهاج

--
You received this message because you are subscribed to the Google Groups "Kantakji Group" group.
To post to this group, send email to kantakjigroup@googlegroups.com
To unsubscribe from this group لفك الاشتراك من المجموعة أرسل للعنوان التالي رسالة فارغة, send email to kantakjigroup+unsubscribe@googlegroups.com
For more options, visit this group at
http://groups.google.com/group/kantakjigroup?hl=en
سياسة النشر في المجموعة:
ترك ما عارض أهل السنة والجماعة... الاكتفاء بأمور ذات علاقة بالاقتصاد الإسلامي وعلومه ولو بالشيء البسيط، ويستثنى من هذا مايتعلق بالشأن العام على مستوى الأمة... عدم ذكر ما يتعلق بشخص طبيعي أو اعتباري بعينه باستثناء الأمر العام الذي يهم عامة المسلمين... تمرير بعض الأشياء الخفيفة المسلية ضمن قواعد الأدب وخاصة منها التي تأتي من أعضاء لا يشاركون عادة، والقصد من ذلك تشجيعهم على التفاعل الإيجابي... ترك المديح الشخصي...إن كل المقالات والآراء المنشورة تُعبر عن رأي أصحابها، ولا تعبّر عن رأي إدارة المجموعة بالضرورة.

[karachi-Friends] Fwd: المتعة " - أو " الزواج المؤقت " Mut’ah marriage



---------- Forwarded message ----------
From: Al Cool <alcool2012@live.se>
Date: 10 June 2012 03:38
Subject: المتعة " - أو " الزواج المؤقت " Mut’ah marriage
To:


" المتعة " - أو " الزواج المؤقت " – هو أن يتزوج الرجل المرأةَ إلى أجل معيَّن بقدر معلوم من المال .

والأصل في الزواج الاستمرار والدوام ، والزواج المؤقت – وهو زواج المتعة – كان مباحاً في أول الإسلام ثم نُسخت الإباحة ، وصار محرَّماً إلى يوم الدين .

عن علي رضي الله عنه : " أن رسول الله صلى الله وسلم نهى عن نكاح المتعة وعن لحوم الحمر الأهلية زمن خيبر ." وفي رواية : " نهى عن متعة النساء يوم خيبر وعن لحوم الحمر الإنسية ."

رواه البخاري ( 3979 ) ومسلم ( 1407 ) .

وعن الربيع بن سبرة الجهني أن أباه حدثه أنه كان مع رسول الله صلى الله عليه وسلم فقال : " يا أيها الناس إني قد كنت أذنت لكم في الاستمتاع من النساء وإن الله قد حرم ذلك إلى يوم القيامة فمن كان عنده منهن شيء فليخل سبيله ولا تأخذوا مما آتيتموهن شيئاً " .

رواه مسلم ( 1406 ) .

وقد جعل الله تعالى الزواج من آياته التي تدعو إلى التفكر والتأمل ، وجعل تعالى بين الزوجين المودة والرحمة ، وجعل الزوجة سكناً للزوج ، ورغَّب في إنجاب الذرية ، وجعل للمرأة عدة وميراثاً ، وكل ذلك منتفٍ في هذا النكاح المحرَّم .

والمرأة المتمتع بها عند الرافضة – الشيعة وهم الذين يقولون بجوازه – ليست زوجة ولا أمَة ، وقد قال تعالى : { والذين هم لفروجهم حافظون . إلا على أزواجهم أو ما ملكت أيمانهم فإنهم غير ملومين } المؤمنين / 5 – 7 .

وقد استدل الرافضة لإباحة المتعة بما لا يصلح دليلاً ومنه :

أ‌. قول الله تعالى : { فما استمتعتم به منهن فآتوهن أجورهن فريضة } النساء / 24 .

فقالوا : إن في الآية دليلاً على إباحة المتعة ، وقد جعلوا قوله تعالى { أجورهن } قرينة على أن المراد بقوله { استمتعتم } هو المتعة .

والرد على هذا : أن الله تعالى ذكر قبلها ما يحرم على الرجل نكاحه من النساء ، ثم ذكر ما يحل له في هذه الآية ، وأمر بإعطاء المرأة المزوَّجة مهرها .

وقد عبَّر عن لذة الزواج هنا بالاستمتاع ، ومثله ما جاء في السنَّة من حديث أبي هريرة أن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال : " المرأة كالضِّلَع إن أقمتَها كسرتَها ، وإن استمتعتَ بها استمتعتَ بها وفيها عوج " رواه البخاري ( 4889 ) ومسلم ( 1468 ) .

وقد عبَّر عن المهر هنا بالأجر ، وليس المراد به المال الذي يُدفع للمتمتَّع بها في عقد المتعة ، وقد جاء في كتاب الله تعالى تسمية المهر أجراً في موضع آخر وهو قوله : { يا أيها النبي إنا أحللنا لك أزواجك اللاتي آتيت أجورهن } ، فتبيَّن أنه ليس في الآية دليل ولا قرينة على إباحة المتعة .

ولو قلنا تنزلاًّ بدلالة الآية على إباحة المتعة فإننا نقول إنها منسوخة بما ثبت في السنة الصحيحة من تحريم المتعة إلى يوم القيامة .

ب‌. ما روي عن بعض الصحابة من تجويزها وخاصة ابن عباس .

والرد وهذا من اتباع الرافضة لأهوائهم فإنهم يكفرون أصحاب النبي رضي الله عنهم ثم تراهم يستدلون بفعلهم هنا ، وفي غيره من المواضع .

فأما من ثبت عنه القول بالجواز فهم ممن لم يبلغهم نص التحريم ، وقد رد الصحابة رضي الله عنهم ( ومنهم علي بن أبي طالب وعبد الله بن الزبير ) على ابن عباس في قوله بإباحة المتعة .

فعن علي أنه سمع ابن عباس يليِّن في متعة النساء فقال : مهلا يا ابن عباس فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم نهى عنها يوم خيبر وعن لحوم الحمر الإنسية .

رواه مسلم ( 1407 ) .

وللمزيد يرجى مراجعة أجوبة الأسئلة و ( 1373 ) و ( 2377 ) و ( 6595 ) .

والله أعلم


 

Praise be to Allaah.  

Mut’ah or temporary marriage refers to when a man marries a woman for a specific length of time in return for a particular amount of money. 

The basic principle concerning marriage is that it should be ongoing and permanent. Temporary marriage – i.e., mut’ah marriage – was permitted at the beginning of Islam, then it was abrogated and became haraam until the Day of Judgement. 

It was narrated from ‘Ali (may Allaah be pleased with him) that the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade mut’ah marriage and the meat of domestic donkeys at the time of Khaybar. According to another report, he forbade mut’ah marriage at the time of Khaybar and he forbade the meat of tame donkeys.

Narrated by al-Bukhaari, 3979; Muslim, 1407. 

It was narrated from al-Rabee’ ibn Sabrah al-Juhani that his father told him that he was with the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) who said, “O people, I used to allow you to engage in mut’ah marriages, but now Allaah has forbidden that until the Day of Resurrection, so whoever has any wives in a mut’ah marriage, he should let her go and do not take anything of the (money) you have given them.”

Narrated by Muslim, 1406. 

Allaah has made marriage one of His signs which calls us to think and ponder. He has created love and compassion between the spouses, and has made the wife a source of tranquility for the husband. He encouraged us to have children and decreed that a woman should wait out the ‘iddah period and may inherit. None of that exists in this haraam form of marriage. 

A woman who is married in a mut’ah marriage, according to the Raafidis – i.e. the Shi’ah, who are the ones who say that this is permissible – is neither a wife nor a concubine. But Allaah says (interpretation of the meaning): 

“And those who guard their chastity (i.e. private parts, from illegal sexual acts)

Except from their wives or (the slaves) that their right hands possess, for then, they are free from blame;

But whoever seeks beyond that, then those are the transgressors”

[al-Mu’minoon 23:5-7] 

The Raafidis quote invalid evidence to support their argument that mut’ah is permissible. For example: 

(a)      They quote the verse in which Allaah says (interpretation of the meaning): 

“…so with those of whom you have enjoyed sexual relations, give them their Mahr as prescribed…”

[al-Nisa’ 4:24] 

They say: this verse indicates that mut’ah is permissible, and the word ‘their mahr (ujoorahunna – lit. their dues or their wages)’ is evidence that what is meant by the phrase ‘you have enjoyed sexual relations’ is mut’ah. 

The refutation of this is the fact that prior to this Allaah mentions the women whom a man is forbidden to marry, then he mentions what is permissible for him, and He commands the man to give to the woman he marries her mahr. 

The joy of marriage is expressed here by the word enjoyment (‘of whom you have enjoyed sexual relations’). A similar instance occurs in the Sunnah, in the hadeeth of Abu Hurayrah according to which the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) said: “Woman is like a bent rib, if you try to straighten her you will break her. If you want to enjoy her, then enjoy her while she still has some crookedness in her.”

Narrated by al-Bukhaari, 4889; Muslim, 1468. 

The mahr is referred to here as ajr (lit. dues or wages), but this does not refer to the money which is paid to the woman with whom he engages in mut’ah in the contract of mut’ah. The mahr is referred to as ajr elsewhere in the Book of Allaah, where Allaah says (interpretation of the meaning): 

“O Prophet (Muhammad)! Verily, We have made lawful to you your wives, to whom you have paid their Mahr (bridal‑money given by the husband to his wife at the time of marriage)…”

[al-Ahzaab 33:50] 

Thus it becomes clear that there is no evidence in this verse to suggest that mut’ah is permissible. 

Even if we were to say for argument’s sake that this verse indicates that mut’ah is permitted, we would still say that it is abrogated by the reports in the saheeh Sunnah which prove that mut’ah is forbidden until the Day of Resurrection. 

(b)     The reports that some of the Sahaabah regarded it as being permissible, especially Ibn ‘Abbaas. 

The refutation here is the fact that the Raafidis are following their own whims and desires, because they regard the companions of the Prophet (may Allaah be pleased with them) as kaafirs, then you see them quoting their actions as permissible in this instance and in others. 

With regard to those who said that it is permissible, they are among those who did not hear that it had been forbidden. The Sahaabah (may Allaah be pleased with them) – including ‘Ali ibn Abi Taalib and ‘Abd-Allaah ibn al-Zubayr – refuted Ibn ‘Abbaas’s view that mut’ah was permitted. 

It was narrated from ‘Ali that he heard Ibn ‘Abbaas permitting mut’ah marriage, and he said, “Wait a minute, O Ibn ‘Abbaas, for the Messenger of Allaah (peace and blessings of Allaah be upon him) forbade it on the day of Khaybar and (he also forbade) the meat of tame donkeys.”

Narrated by Muslim, 1407. 

For more information see Questions no. 1373, 2377, 6595

And Allaah knows best.


--
Be Carefull in Islamic Discussions;
Disrespect (of Ambiyaa, Sahabaa, Oliyaa, and Ulamaa) is an INSTANT BAN
Abuse of any kind (to the Group, or it's Members) shall not be tolerated
SPAM, Advertisement, and Adult messages are NOT allowed
This is not Dating / Love Group, Sending PM's to members will be an illegal act.
 
 
You received this message because you are subscribed to the Google
Groups "Karachi-Friends" group.
To post to this group, send email to karachi-Friends@googlegroups.com
To unsubscribe from this group, send email to
karachi-Friends+unsubscribe@googlegroups.com