Thursday 14 July 2011

swnet.politik – 25 nya meddelanden i 3 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* ICC är Bankirernas rättegångsparodier och USA är inte ens med där - 21
meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/157249a64127f6c8?hl=sv
* Bilderbergarnas grova brott i Libyen, Carl Bildt bör titta på detta som han
varit med om att ställa till med - 3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/3795b486fa08e96f?hl=sv
* Sänkt skatt ger inga nya jobb - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/572f16636c3404c2?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: ICC är Bankirernas rättegångsparodier och USA är inte ens med där
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/157249a64127f6c8?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 00:26
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Det är bara att backa till grundinlägget i tråden.

Att Muammar al-Khadaffi är misstänkt för brott mot mänskligheten är
det förträffliga skäl till "att någon internationell domstol kallad
ICC efterlyst honom."

>Har du ingen kommentar till det så är det ingen idé för mig att skriva
>om den.

Det är lätt att se att det är du som roar dig med att sprida falska
uppgifter om Bilderberggruppen. Du skriver ju uttryckligen att denna
grupp ägnar sig åt "massmord, plundringar och övertaganden av andra
länder".

Eftersom du inte förmår belägga dina påståenden är det rent förtal att
utan grund anklaga någon för mord. Men det förutsätter förstås att
någon enda person ids ta dina fantasier på allvar.

Bruno


== 2 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 01:10
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 09:26, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Det är bara att backa till grundinlägget i tråden.
>
> Att Muammar al-Khadaffi är misstänkt för brott mot mänskligheten är
> det förträffliga skäl till "att någon internationell domstol kallad
> ICC efterlyst honom."
>
>> Har du ingen kommentar till det så är det ingen idé för mig att skriva
>> om den.
>
> Det är lätt att se att det är du som roar dig med att sprida falska
> uppgifter om Bilderberggruppen. Du skriver ju uttryckligen att denna
> grupp ägnar sig åt "massmord, plundringar och övertaganden av andra
> länder".

Du hävdar att allt från närmast vilka källor som helst är falska. Ta du
och bevisa det ditt påstående, istället för att tro verkligheten
försvinner om du bara raderar länkarna. Svarar du inte på varför
inslaget på RT som jag länkade till är falsk så bevisar du att du
medvetet ljuger och medvetna lögner inger inget förtroende.

Men bevisa nu varför du anser att det är lögner i det här programmet,
som du envist raderar. Och ge tusan i att kalla mig för spridande av
falska uppgifter om du inte kan bevisa det, för det är förtal.

http://www.youtube.com/watch?v=frvhtruYTEo&feature=related

> Eftersom du inte förmår belägga dina påståenden är det rent förtal att
> utan grund anklaga någon för mord. Men det förutsätter förstås att
> någon enda person ids ta dina fantasier på allvar.

Det pågår för fullt och hur många dagliga rapporter om massmorden i
Libyen behöver du för att tro på att det sker?

Det finns inget förtal i att vidarebefodra program från en av världens
största engelskspråkiga TV-stationer.

== 3 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 01:41
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Det finns inget förtal i att vidarebefodra program från en av världens
>största engelskspråkiga TV-stationer.

Det påstod jag inte heller. Vad jag påtalade var att du sprider falska
uppgifter om Bilderberggruppen genom att påstå att denna grupp ägnar
sig åt "massmord, plundringar och övertaganden av andra länder".

Dessa uppgifter är endast du själv ansvarig för.

Bruno


== 4 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 01:53
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 01:48, Björn Westling wrote:

> Tja, eftersom Mikael använde filmen "They Live!" av John Carpenter i
> sin bevisföring så kanske han menar att Bilderbergruppen kommer från
> rymden och manipulerar oss alla med subliminala meddelanden ...

Jag tycker den filmen har ett debattvärde eftersom den har användts av
många i bilderbergdebatterna på annat håll. Har tittat på den igen och
det gjorde att jag upptäckte än fler likheter. Men du ser ju bara
rymdvarelser.

'John Carpenter-They Live' (1988)

http://www.youtube.com/watch?v=WFFNilwwVdU


== 5 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 02:18
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 10:41, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Det finns inget förtal i att vidarebefodra program från en av världens
>> största engelskspråkiga TV-stationer.
>
> Det påstod jag inte heller. Vad jag påtalade var att du sprider falska
> uppgifter om Bilderberggruppen genom att påstå att denna grupp ägnar
> sig åt "massmord, plundringar och övertaganden av andra länder".
>
> Dessa uppgifter är endast du själv ansvarig för.

Det är min tolkning av vad som sägs i programmet och några andra som jag
tidigare länkat till också.

Bevisa nu att dessa uppgifter är falska som du påstår.

http://www.youtube.com/watch?v=frvhtruYTEo&feature=related

För övrigt är de svenska riksdagsledamöterna i Bilderberggruppen
JO-anmälda, efter vad jag hört, för att i hemlighet konspirera med
främmande makt, eller något sådant. Får återkomma i den frågan när jag
vet mer.

== 6 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 02:57
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 10:53, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 01:48, Björn Westling wrote:
>
> > Tja, eftersom Mikael använde filmen "They Live!" av John Carpenter i
> > sin bevisföring så kanske han menar att Bilderbergruppen kommer från
> > rymden och manipulerar oss alla med subliminala meddelanden ...
>
> Jag tycker den filmen har ett debattvärde eftersom den har användts av
> många i bilderbergdebatterna på annat håll.

På vilket sätt har filmen använts av folk i bilderbergdebatterna?


Har tittat på den igen och
> det gjorde att jag upptäckte än fler likheter. Men du ser ju bara
> rymdvarelser.

Förnekar du att det förekommer rymdvarelser i filmen?

Är du förresten medveten om att filmen är en fiktion? Vad är nästa
steg - att kjell använder filmen "The Island" för att visa att rika
personer äger fattigt folk som skapats enbart för att dessa rika skall
ha färdiga transplantationsorgan?
Eller att någon hävdar att xenobiter finns genom att länka till filmen
"Hellraiser"?


== 7 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 02:59
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 10:53, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 01:48, Björn Westling wrote:
>
> > Tja, eftersom Mikael använde filmen "They Live!" av John Carpenter i
> > sin bevisföring så kanske han menar att Bilderbergruppen kommer från
> > rymden och manipulerar oss alla med subliminala meddelanden ...
>
> Jag tycker den filmen har ett debattvärde eftersom den har användts av
> många i bilderbergdebatterna på annat håll.

På vilket sätt har filmen använts av folk i bilderbergdebatterna?


Har tittat på den igen och
> det gjorde att jag upptäckte än fler likheter. Men du ser ju bara
> rymdvarelser.

Förnekar du att det förekommer rymdvarelser i filmen?

Är du förresten medveten om att filmen är en fiktion? Vad är nästa
steg - att kjell använder filmen "The Island" för att visa att rika
personer äger fattigt folk som skapats enbart för att dessa rika skall
ha färdiga transplantationsorgan?
Eller att någon hävdar att xenobiter finns genom att länka till filmen
"Hellraiser"?


== 8 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 02:59
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 10:53, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 01:48, Björn Westling wrote:
>
> > Tja, eftersom Mikael använde filmen "They Live!" av John Carpenter i
> > sin bevisföring så kanske han menar att Bilderbergruppen kommer från
> > rymden och manipulerar oss alla med subliminala meddelanden ...
>
> Jag tycker den filmen har ett debattvärde eftersom den har användts av
> många i bilderbergdebatterna på annat håll.

På vilket sätt har filmen använts av folk i bilderbergdebatterna?


Har tittat på den igen och
> det gjorde att jag upptäckte än fler likheter. Men du ser ju bara
> rymdvarelser.

Förnekar du att det förekommer rymdvarelser i filmen?

Är du förresten medveten om att filmen är en fiktion? Vad är nästa
steg - att kjell använder filmen "The Island" för att visa att rika
personer äger fattigt folk som skapats enbart för att dessa rika skall
ha färdiga transplantationsorgan?
Eller att någon hävdar att xenobiter finns genom att länka till filmen
"Hellraiser"?


== 9 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 03:06
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 11:18, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 10:41, Bruno Hagelsten wrote:
>
> >> Mikael Forsberg
>
> >> Det finns inget förtal i att vidarebefodra program från en av världens
> >> största engelskspråkiga TV-stationer.
>
> > Det påstod jag inte heller. Vad jag påtalade var att du sprider falska
> > uppgifter om Bilderberggruppen genom att påstå att denna grupp ägnar
> > sig åt "massmord, plundringar och övertaganden av andra länder".
>
> > Dessa uppgifter är endast du själv ansvarig för.
>
> Det är min tolkning av vad som sägs i programmet

Och det är det som är problemet. Din tolkning är inte samma tolkning
som andra gör. Om andra tolkar saker annorlunda så beskyller du dem
för att inte kunna trycka på länkar, du beskyller dem för att ha fel
på sina hjärnor och du kommer med en mängd förolämpande påståenden!

Att du också har försett dig på en SF-film och försöker hävda att den
som inte tar den på allvar inte kan förstå budskap är talande.

Eftersom du använder bilderbergruppens påstådda kriminalitet som ett
axiom så lägger du naturligtvis in det i dina tolkningar - och så blir
det så att du hör bilderbergruppen i allt politiskt.

Notera att _ingen_ har bekräftat dina tolkningar, utan de har
ifrågasatts. Det är visserligen rätt få som ifrågasätter, men eftersom
du har anklagat folk som ifrågasätter för att vara jubelidioter som
inte ens förstår hur man trycker på länkar så är det inte så konstigt
att de flesta föredrar att hålla käften!

== 10 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 03:35
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Bevisa nu att dessa uppgifter är falska som du påstår.

Om du påstår att Bilderberggruppen ägnar sig åt "massmord, plundringar
och övertaganden av andra länder" så är det fullständigt egalt hur det
förhåller sig med påståendets sanningshalt. Ingen som besökt ett
bilderbergmöte har dömts för något liknande!

Din avsikt är att sprida ett antal kränkande påståenden om hur du
uppfattar Bilderberggruppen. Det kan mycket väl uppfattas som förtal
om någon skulle bry sig det minsta om dina fantasifulla anklagelser.

Bruno


== 11 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 03:50
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 11:57, Björn Westling wrote:

> På vilket sätt har filmen använts av folk i bilderbergdebatterna?

Ja.


== 12 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 03:53
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 11:59, Bj�rn Westling wrote:
> On 14 Juli, 10:53, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Har tittat p� den igen och
>> det gjorde att jag uppt�ckte �n fler likheter. Men du ser ju bara
>> rymdvarelser.
>
> F�rnekar du att det f�rekommer rymdvarelser i filmen?

Jass�.


== 13 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 04:30
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 11:59, Björn Westling wrote:

> Är du förresten medveten om att filmen är en fiktion? Vad är nästa
> steg - att kjell använder filmen "The Island" för att visa att rika
> personer äger fattigt folk som skapats enbart för att dessa rika skall
> ha färdiga transplantationsorgan?

Den här filmen kan kanske ge dig en uppfattning om vilka det är du så
starkt försvarar. Sedan kan du fundera över vilket bås du hamnar i om de
inte ser dig som överflödig. Det här är inte fiktion, utan de äkta
Bilderbergarna. Filmen är i några delar men de kommer upp vid sidan i
Youtube efterhand.

http://www.youtube.com/watch?v=kLTS5cv45Cs


== 14 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 06:24
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 13:30, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 11:59, Björn Westling wrote:
>
> > Är du förresten medveten om att filmen är en fiktion? Vad är nästa
> > steg - att kjell använder filmen "The Island" för att visa att rika
> > personer äger fattigt folk som skapats enbart för att dessa rika skall
> > ha färdiga transplantationsorgan?
>
> Den här filmen kan kanske ge dig en uppfattning om vilka det är du så
> starkt försvarar.

Vilka menar du att jag starkt försvarar?

== 15 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 06:25
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 12:53, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 11:59, Bj rn Westling wrote:
>
> > On 14 Juli, 10:53, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> > Har tittat p den igen och
> >> det gjorde att jag uppt ckte n fler likheter. Men du ser ju bara
> >> rymdvarelser.
>
> > F rnekar du att det f rekommer rymdvarelser i filmen?
>
> Jass .

Det var en mycket enkel fråga att svara "Ja" eller "Nej" på, inte ens
det klarade du!


== 16 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 06:25
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 12:50, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 11:57, Björn Westling wrote:
>
> > På vilket sätt har filmen använts av folk i bilderbergdebatterna?
>
> Ja.

Kan du rekapitulera vilken fråga du svarade på, för du svarade inte på
den fråga jag ställde?


== 17 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 06:59
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 15:24, Björn Westling wrote:
> On 14 Juli, 13:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>> Den här filmen kan kanske ge dig en uppfattning om vilka det är du så
>> starkt försvarar.
>
> Vilka menar du att jag starkt försvarar?

Ja.


== 18 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 07:02
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 15:25, Björn Westling wrote:
> On 14 Juli, 12:53, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-14 11:59, Bj rn Westling wrote:
>>
>>> On 14 Juli, 10:53, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>> Har tittat p den igen och
>>>> det gjorde att jag uppt ckte n fler likheter. Men du ser ju bara
>>>> rymdvarelser.
>>
>>> F rnekar du att det f rekommer rymdvarelser i filmen?
>>
>> Jass .
>
> Det var en mycket enkel fråga att svara "Ja" eller "Nej" på, inte ens
> det klarade du!

Jasså.


== 19 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 07:03
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-14 15:25, Björn Westling wrote:

>> Ja.
>
> Kan du rekapitulera vilken fråga du svarade på, för du svarade inte på
> den fråga jag ställde?

Jasså.


== 20 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 07:17
Från: Björn Westling

On Jul 14, 3:59 pm, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 15:24, Björn Westling wrote:
>
> > On 14 Juli, 13:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >> Den här filmen kan kanske ge dig en uppfattning om vilka det är du så
> >> starkt försvarar.
>
> > Vilka menar du att jag starkt försvarar?
>
> Ja.

Inga alls, således.


== 21 av 21 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 07:19
Från: Björn Westling

On Jul 14, 4:03 pm, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 15:25, Björn Westling wrote:
>
> >> Ja.
>
> > Kan du rekapitulera vilken fråga du svarade på, för du svarade inte på
> > den fråga jag ställde?
>
> Jasså.

Du flyr således fältet.

Hur tror du att dina åsikter skall kunna öppna för diskussion när du
idiotförklarar alla som inte delar din uppfattning, och undviker alla
obekväma frågor genom att svara "Jasså." eller möjligen "Ja.", fast
"Ja" svarar du bara på frågor där man inte kan svara ja. Om ja är ett
rimligt svar på en fråga svara du 'jasså.'. Observera att du inte
svarar "jasså?" eller "Jasså!" som ju hade kunnat vara ett rimligt
svar.


==============================================================================
ÄMNE: Bilderbergarnas grova brott i Libyen, Carl Bildt bör titta på detta som
han varit med om att ställa till med
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/3795b486fa08e96f?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 02:58
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-13 12:52, Björn Westling wrote:

> Nej, det är inte alls "klart" att de har sådana planer.

De genomförs ju för fullt just nu.

== 2 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 02:52
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 07:20, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-14 01:47, Björn Westling wrote:
>
> > Försöker du hävda att Bilderbergruppen består av rymdvarelser?
>
> Kunde tänka mig att det var din nivå.

Det är den logiska slutsatsen av att du gjorde en stor affär att
använda en John Carpenter-film som bevis!


== 3 av 3 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 03:08
Från: Björn Westling

On 14 Juli, 11:58, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-13 12:52, Björn Westling wrote:
>
> > Nej, det är inte alls "klart" att de har sådana planer.
>
> De genomförs ju för fullt just nu.

Nej, de genomförs inte alls för fullt.

==============================================================================
ÄMNE: Sänkt skatt ger inga nya jobb
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/572f16636c3404c2?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 14 Juli 2011 03:09
Från: Hakvinius

Hakvinius skrev 2011-07-13 08:48:

>
>> Idag har svårt sjuka
>> har ofta inte råd att lösa ut sin medicin.
>
> Det är naturligtvis beklagansvärt, men du ska inte tro att det är en ny
> företeelse. Här är en artikel från februari 2006:
>
> http://svt.se/2.41372/1.543056/utskriftsvanligt_format
>
> Kreditprövning på apoteken (med nekande av de med
> betalningsanmärkningar) infördes redan i november 2005.
>
> Här är en insändare från just Socialdemokraternas 2005:
>
> "Jag är en ensamstående mamma med 3 barn. Fattig. Får socialbidrag.
> Astmatiker. Har inte råd att hämta ut min medicin pga socialen inte kan
> ge pengar i förskott till utgifter, utan bara pengar mot kvitton.
> Mina mediciner kostar över 500 kr per gång tills frikortet gäller. Har
> ingen att låna pengar av så därför skjuter jag hela tiden på inköpet med
> den följden att jag är i dålig kondition hela tiden, vilket har sina
> följder. Får aldrig frikort eftersom jag inte har råd att hämta ut mina
> mediciner. Är också en av dessa 70 000 som har skuld."
>
> http://www.kebi.se/motvallsbloggen/augusti05_3.html
>
> Tron om att "det var bättre förr" tycks förblinda...
>

Detta var, om än tillfälligt, uppenbarligen ett bra sätt att lämna
socialisterna svarslösa?!


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment