Tuesday 15 November 2011

swnet.politik – 25 nya meddelanden i 7 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Moderaternas misslyckande - utanförskapet - 5 meddelanden, 5 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/81bf1185131af1a8?hl=sv
* Vädring - 8 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/d1d0605721e38289?hl=sv
* Brutala polisövergrepp mot fredliga demonstranter i USA - 2 meddelanden, 2
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/0ed2808dd907860e?hl=sv
* Take a look at the militant sionist Hillary Clinton, she loves killing
people - 4 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/bcd5df741ffff1db?hl=sv
* Mätning - 4 meddelanden, 4 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/25c10271b98d3f09?hl=sv
* Hillary Clinton persona non grata - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6b93604b4b75ad06?hl=sv
* Bättre och bättre - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/24f54161757667d4?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Moderaternas misslyckande - utanförskapet
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/81bf1185131af1a8?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 5 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:25
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-11-15 11:03:

>
> Jag läser med måtta, har du inte hört om talesättet "Han är förläst"
>

Det du läser; Är det sådant du får färglägga själv, eller är det redan
färglagt?


== 2 av 5 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:58
Från: kjell

Ulf Sundin uttryckte precis :
> On 15 Nov, 11:03, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>> Ulf Sundin presenterade följande förklaring :
>>
>>> On 14 Nov, 17:25, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>>>> Har du blivit läkare nu också? Psykiatriker t.o.m. det må jag säga!
>>> Nej, men jag läser böcker.
>>
>> Jag förstår! När man läst böcker kan man ställa psykiatriska
>> diagnoser!!
>
> Har jag ställt någon diagnos, menar du?

Javisst!

> Din oförmåga att förstå skriven text når
> nya höjder!

Jasså!

>>> Det kanske vore något för dig också?
>>
>> Jag läser med måtta, har du inte hört om talesättet "Han är förläst"
>
> Jo, det är sånt som de anti-intellektuella patrasket
> gärna tar till. Föraktet för kunskap är utbrett,
> i synnerhet bland sossar och sverigedemokrater.

Det akademiska slöddret stå för "verkligheten" (teorierna), den falska
verkligheten som du ständigt finner i dina böcker. Jag står för fakta
om vad som händer och sker, bl.a. detta som nu utspelas bland dina
högervänner. Jag är övertgad om att när du nu tar fram en bok om exvis
åldringsvård så finns det inte något nämnt av den skit som du varit med
och röstat fram. Ditt djävla teoriserande kan du ta med dina
likasinnade "bildbara". Du är endast en stor skit som gömmer dig bakom
din stora hög av böcker. Verkligheten i det av din högerregering styrda
Sverige ser helt annorlunda ut. Att vara "bildad" och inte se hur
samhället ser jag som ett intellektuellt handikapp! Stackars dig du
gnäll-Ulf, budbäraren av 2/3-samhället.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 3 av 5 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 05:22
Från: Björn Westling

On Nov 15, 1:58 pm, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Ulf Sundin uttryckte precis :
>
> > On 15 Nov, 11:03, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> >> Ulf Sundin presenterade följande förklaring :
>
> >>> On 14 Nov, 17:25, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> >>>> Har du blivit läkare nu också? Psykiatriker t.o.m. det må jag säga!
> >>> Nej, men jag läser böcker.
>
> >> Jag förstår! När man läst böcker kan man ställa psykiatriska
> >> diagnoser!!
>
> > Har jag ställt någon diagnos, menar du?
>
> Javisst!
>
> > Din oförmåga att förstå skriven text når
> > nya höjder!
>
> Jasså!
>
> >>> Det kanske vore något för dig också?
>
> >> Jag läser med måtta, har du inte hört om talesättet "Han är förläst"
>
> > Jo, det är sånt som de anti-intellektuella patrasket
> > gärna tar till. Föraktet för kunskap är utbrett,
> > i synnerhet bland sossar och sverigedemokrater.
>
> Det akademiska slöddret stå för "verkligheten" (teorierna), den falska
> verkligheten som du ständigt finner i dina böcker. Jag står för fakta
> om vad som händer och sker, bl.a. detta som nu utspelas bland dina
> högervänner.

Precis som Mikael Forsberg, m.a.o.


== 4 av 5 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 05:32
Från: Ulf Sundin

On 15 Nov, 13:58, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Ulf Sundin uttryckte precis :
>
> > On 15 Nov, 11:03, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> >> Ulf Sundin presenterade följande förklaring :
>
> >>> On 14 Nov, 17:25, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> >>>> Har du blivit läkare nu också? Psykiatriker t.o.m. det må jag säga!
> >>> Nej, men jag läser böcker.
>
> >> Jag förstår! När man läst böcker kan man ställa psykiatriska
> >> diagnoser!!
>
> > Har jag ställt någon diagnos, menar du?
>
> Javisst!

Nu får du nog förklara hur du tänkt.
Vilken diagnos har jag ställt på vem?

/Ulf Sundin


== 5 av 5 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 05:56
Från: x@y.z

On Tue, 15 Nov 2011 13:58:07 +0100, kjell <videokopiering@hotmail.com>
wrote:

>Ulf Sundin uttryckte precis :
>> On 15 Nov, 11:03, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>>> Ulf Sundin presenterade följande förklaring :
>>>
>>>> On 14 Nov, 17:25, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>>>>> Har du blivit läkare nu också? Psykiatriker t.o.m. det må jag säga!
>>>> Nej, men jag läser böcker.
>>>
>>> Jag förstår! När man läst böcker kan man ställa psykiatriska
>>> diagnoser!!
>>
>> Har jag ställt någon diagnos, menar du?
>
>Javisst!
>
>> Din oförmåga att förstå skriven text når
>> nya höjder!
>
>Jasså!
>
>>>> Det kanske vore något för dig också?
>>>
>>> Jag läser med måtta, har du inte hört om talesättet "Han är förläst"
>>
>> Jo, det är sånt som de anti-intellektuella patrasket
>> gärna tar till. Föraktet för kunskap är utbrett,
>> i synnerhet bland sossar och sverigedemokrater.
>
>Det akademiska slöddret stå för "verkligheten" (teorierna), den falska
>verkligheten som du ständigt finner i dina böcker. Jag står för fakta
>om vad som händer och sker, bl.a. detta som nu utspelas bland dina
>högervänner. Jag är övertgad om att när du nu tar fram en bok om exvis
>åldringsvård så finns det inte något nämnt av den skit som du varit med
>och röstat fram. Ditt djävla teoriserande kan du ta med dina
>likasinnade "bildbara". Du är endast en stor skit som gömmer dig bakom
>din stora hög av böcker. Verkligheten i det av din högerregering styrda
>Sverige ser helt annorlunda ut. Att vara "bildad" och inte se hur
>samhället ser jag som ett intellektuellt handikapp! Stackars dig du
>gnäll-Ulf, budbäraren av 2/3-samhället.

Jag undrar en sak; Vad gör du för att förbättra världen egentligen?
Skriker, svär och kastar invektiv över folk på gatan?

==============================================================================
ÄMNE: Vädring
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/d1d0605721e38289?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 8 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:27
Från: Hakvinius

Alla tycks inte bli så imponerade över de budskap Tjäderhultaren kommer
med närt han nu reser runt och vädrar mustaschen...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13937056.ab


== 2 av 8 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:39
Från: kjell

Hakvinius sände denna ide :
> Alla tycks inte bli så imponerade över de budskap Tjäderhultaren kommer med
> närt han nu reser runt och vädrar mustaschen...

Du vädrar ditt vänsterhat i vanlig ordning!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 3 av 8 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:40
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-11-15 13:39:
> Hakvinius sände denna ide :
>> Alla tycks inte bli så imponerade över de budskap Tjäderhultaren
>> kommer med närt han nu reser runt och vädrar mustaschen...
>
> Du vädrar ditt vänsterhat i vanlig ordning!
>

Nej, jag konstaterar bara faktum!


== 4 av 8 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:57
Från: x@y.z

On Tue, 15 Nov 2011 13:27:56 +0100, Hakvinius <hakvinius@hotmail.com>
wrote:

>Tjäderhultaren

Kärt barn har många namn (Den där hade jag inte sett förut.)


== 5 av 8 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:59
Från: kjell

Hakvinius har framfört detta till oss :
> kjell skrev 2011-11-15 13:39:
>> Hakvinius sände denna ide :
>>> Alla tycks inte bli så imponerade över de budskap Tjäderhultaren
>>> kommer med närt han nu reser runt och vädrar mustaschen...
>>
>> Du vädrar ditt vänsterhat i vanlig ordning!
>>
>
> Nej, jag konstaterar bara faktum!

Att du är vänsterhatare behöver du inte förneka, det har du ju uttryckt
så många gånger.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 6 av 8 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 05:05
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-11-15 13:59:
> Hakvinius har framfört detta till oss :
>> kjell skrev 2011-11-15 13:39:
>>> Hakvinius sände denna ide :
>>>> Alla tycks inte bli så imponerade över de budskap Tjäderhultaren
>>>> kommer med närt han nu reser runt och vädrar mustaschen...
>>>
>>> Du vädrar ditt vänsterhat i vanlig ordning!
>>>
>>
>> Nej, jag konstaterar bara faktum!
>
> Att du är vänsterhatare behöver du inte förneka, det har du ju uttryckt
> så många gånger.
>

Jag hatar stora delar av det vänstern står för, medan jag hart sympati
för andra. Kan dock medge att vänstern och dess företrädare är lite i
magstarkaste laget... Att lämna över styrningen och utvecklingen av ett
land i dessa händer vore inget annat än en ren katastrof.

Sedan finns det enskilda sossar (och t o m en o annan
vänster-/miljöpartist) som jag har respekt för, och t o m ser som mina
vänner.


== 7 av 8 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 05:20
Från: kjell

Hakvinius skrev :
> kjell skrev 2011-11-15 13:59:
>> Hakvinius har framfört detta till oss :
>>> kjell skrev 2011-11-15 13:39:
>>>> Hakvinius sände denna ide :
>>>>> Alla tycks inte bli så imponerade över de budskap Tjäderhultaren
>>>>> kommer med närt han nu reser runt och vädrar mustaschen...
>>>>
>>>> Du vädrar ditt vänsterhat i vanlig ordning!
>>>>
>>>
>>> Nej, jag konstaterar bara faktum!
>>
>> Att du är vänsterhatare behöver du inte förneka, det har du ju uttryckt
>> så många gånger.
>>
>
> Jag hatar stora delar av det vänstern står för, medan jag hart sympati för
> andra.

Visst, och det har du tydligt framför under många år och i olika
versioner.

> Kan dock medge att vänstern och dess företrädare är lite i
> magstarkaste laget... Att lämna över styrningen och utvecklingen av ett land
> i dessa händer vore inget annat än en ren katastrof.

För vem skulle det vara en katastrof? Att ni priviligierade och
välbeställda har anledning att vara något "betänksamma" är jag den
första att skriva under på. Du och dina gelikar vill till varje pris
inte ge upp det nya av er framröstade 2/3-samhället.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 8 av 8 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 06:36
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-11-15 14:20:
> Hakvinius skrev :
>> kjell skrev 2011-11-15 13:59:
>>> Hakvinius har framfört detta till oss :
>>>> kjell skrev 2011-11-15 13:39:
>>>>> Hakvinius sände denna ide :
>>>>>> Alla tycks inte bli så imponerade över de budskap Tjäderhultaren
>>>>>> kommer med närt han nu reser runt och vädrar mustaschen...
>>>>>
>>>>> Du vädrar ditt vänsterhat i vanlig ordning!
>>>>>
>>>>
>>>> Nej, jag konstaterar bara faktum!
>>>
>>> Att du är vänsterhatare behöver du inte förneka, det har du ju uttryckt
>>> så många gånger.
>>>
>>
>> Jag hatar stora delar av det vänstern står för, medan jag hart sympati
>> för andra.
>
> Visst, och det har du tydligt framför under många år och i olika versioner.
>
>> Kan dock medge att vänstern och dess företrädare är lite i
>> magstarkaste laget... Att lämna över styrningen och utvecklingen av
>> ett land i dessa händer vore inget annat än en ren katastrof.
>
> För vem skulle det vara en katastrof? Att ni priviligierade och
> välbeställda har anledning att vara något "betänksamma" är jag den
> första att skriva under på. Du och dina gelikar vill till varje pris
> inte ge upp det nya av er framröstade 2/3-samhället.
>

Det skulle vara en katastrof för hela landet. Först skulle naturligtvis
vissa grupper bli lyckliga, men statsfinanserna skulle lida så till den
grad att många fler hade blivit olyckliga om några år. S-politiken är
nog lite som att kissa i byxorna; varmt och gott till en början, men
sedan kallt och outhärdligt.

Vad gäller "ge upp"; nu har det svenska folket röstat fram en riksdag &
regering under rådande premisser, och då är det regeringens skyldighet
att genomföra! Att sedan detta inte faller dig på läppen hör trots allt
till demokratins spelregler. Genomförda opinionsundersökningar ger
ytterligare kraft bakom de beslut som genomförs.

==============================================================================
ÄMNE: Brutala polisövergrepp mot fredliga demonstranter i USA
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/0ed2808dd907860e?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:36
Från: kjell

Mikael Forsberg förklarade på 2011-11-15 :
> Obamas styrkor fortsätter att brutalt slå ner demonstrationer över hela USA
> och landet riskerar undantagstillstånd. USA har redan världens högsta
> fängelsepopulation och det rekordet tycks man vilja öka på ytterligare till
> att få fängelset amerika. Demonstrationsfrihet och yttrandefrihet är tydligen
> inte värt något i USA längre.

Yttrandefriheten är även i Sverige beskuren inom viktiga områden, bl.a.
privat sjukvård.
När kan man förvänta sig att de av högern marginaliserade skall börja
protestera mera handfast i Sverige? Svaret är nog ganska
nedslående....högerregeringen har slugt räknat ut att vilka som skall
marginaliseras... de sjuka, arbetslösa, fattigpensionärerna och andra
som en högerröstande så föraktfullt kallar för white-trash! Med andra
ord de grupper som riskerar att förföljas ännu mer med ekonomiska
bestraffningar och som inte tillhör högerns valboskap.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 2 av 2 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:46
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-11-15 13:36:
> Mikael Forsberg förklarade på 2011-11-15 :
>> Obamas styrkor fortsätter att brutalt slå ner demonstrationer över
>> hela USA och landet riskerar undantagstillstånd. USA har redan
>> världens högsta fängelsepopulation och det rekordet tycks man vilja
>> öka på ytterligare till att få fängelset amerika. Demonstrationsfrihet
>> och yttrandefrihet är tydligen inte värt något i USA längre.
>
> Yttrandefriheten är även i Sverige beskuren inom viktiga områden, bl.a.
> privat sjukvård.

Kan du utveckla det där lite närmare?


==============================================================================
ÄMNE: Take a look at the militant sionist Hillary Clinton, she loves killing
people
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/bcd5df741ffff1db?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 4 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:37
Från: Björn Westling

On Nov 15, 12:38 pm, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-11-15 10:30, Björn Westling wrote:
>
> > On Nov 15, 5:22 am, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> On 2011-11-14 15:31, Björn Westling wrote:
>
> >>> Här kan du läsa en intressant genomgång:
> >>>http://www.popularmechanics.com/technology/military/news/4199607
>
> >> Jag har läst den och även följt 'Popular Mechanics' i flera år när de
> >> försökt försvara den officiella versionen. Men det är bara bra att
> >> Illuminati media tvingas i försvarsställning, istället för att bara köra
> >> rakt på med sin propaganda.
>
> > Du begrep alltså inget av vad de skrev om konspirationsteoretiker!
>
> Det var inget nytt, de har haft den inställningen i åratal. Det är på
> sätt och vis synd om dem när de kört in i en återvändsgränd

Håller helt med!
Jasså, du pratade inte om konspirationsteoretikerna nu?

Du har fel: Det där är inga åsikter, utan det är fullständigt korrekta
analyser av hur konspiratinsteoretiker förfar för att försöka
underhålla sina teorier. Det är likadant i alla sådana fall:
Marginalization of Opposing Views
Argument by Anomaly
Slipshod Handling of Facts
Repetition
Circular Reasoning
Demonization
Guilt by Association
The Paranoid Style

Vi kan ju ta Mark Binghams samtal som ett exempel: (Jag kallar
konspirationsteoretikerna 'Ni')

Ni pekar på att Mark Bingham presenterade sig som Mark Bingham.
Marks mor har upplyst om att han gjorde så ibland.

Eftersom det uttalande inte passar in i er teori så bestämmer ni att
hon ljuger, och är alltså part i konspirationen. De som till äventyrs
försöker använda hennes utsaga som bevis anklagas för att 'böja sig
för auktorieteter' och 'dra vittgående slutsatser'. Det är ett mycket
svagt halmstrå. Varför inte acceptera att hans mor vet hur han brukar
presentera sig i telefon?

Ni pekar på att modern antyder att hon fick känslan av att något var
fel.
Eftersom han befann sig i ett kapat plan, där passagerare knivhuggits
och kanske dött, och visste att han var på väg mot en säker död, så
kan man tycka att det var väldigt mycket som var fel.
Ni anser istället att det pekar på att något annat än det nämnda var
det som var fel! Ett närmast makalöst förnekande av verkligheten!


== 2 av 4 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:23
Från: Björn Westling

On Nov 15, 11:46 am, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-11-15 10:29, Björn Westling wrote:
>
> > On Nov 15, 5:04 am, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> Nej, hans mor säger ju att hon förstår att det är något fel, det var
> >> anmärkningsvärt att han presenterade sig så.
>
> > Och att befinna sig i ett kapat flygplan, där en eller flera
> > passagerare knivhuggits, och man har fått veta att planet inte kommer
> > att landa utan kommer att krascha kan inte definieras som "något är
> > fel"?
>
> Det är garanterat något som är fel.

Och slutsatsen du kan dra av det är?

>
> >> När gjorde han det till sin mor?
>
> > "Hoglan: Once in a while he would say that. He would call up, and he
> > was, he was a young businessman, and used to, used to introduce
> > himself on phone as Mark Bingham, and he was trying to be, uh, strong,
> > and level-headed, and, and strictly business. "Mom, this is Mark
> > Bingham"."
>
> > Så, vilka dikterade de samtalen?
>
> Det är ju ett försvarande av en anhörig, men det går ju inte att veta

Jo, det går att veta: Ingen dikterade de samtalen.


,
> men modern tyckte trots allt att det var konstigt så någon vana var det
> uppenbarligen inte.

Men det var inte så extremt märkligt som konspirationsteoretikerna
hävdar.
Ovanligt, ja, men situationen var synnerligen ovanlig.

>
> >> Han presenterade sig så i arbetet men inte hemma
>
> > Fast enligt hans mor så presenterade han sig så även hemma, och inte
> > bara i arbetet.
>
> Det är ju en officiell presentation mer än en personlig.

Och ändå hände det att han presenterade sig så hemma.


>
> >>> Han befann sig på ett flygplan som blivit kapat och hade fått veta att
> >>> kaparna har för avsikt att köra planet rätt in i en byggnad, vilket
> >>> innebär att han bara har högst någon timme kvar att leva! Förmodligen
> >>> kortare tid än så.
>
> >> Hur hade han hört det?
>
> > Det var inte bara han som ringde från planet. Andra hade ringt
> > tidigare, och då fått höra om det hela.
>
> Hur vet du det?

Du hävdar alltså att de andra samtal som det skrivits om aldrig ens
inträffade?


>
> > Intressant är att du försöker normalisera situationen:
> > "Den officiella historien säger att passagerarna var på ett plan som
> > blivit kapat. Kaparna har knivhuggit någon och de påstår att de har en
> > bomb. Flera lyckas ringa anhöriga och får veta att andra plan som
> > kapats har kraschats in i byggnader. Mark Bingham ringer sin mor, och
> > hon märker på honom att något är fel. Det måste betyda att ingen
> > kapning skett, för hon märker ju att något är fel. Att planet kapas
> > och passagerare blir knivhuggna och en bomb ombord och vetskap om att
> > planet kommer att krascha är inte något fel - det är en högst
> > alldaglig och normal situation som inte kan förklara att han gav ett
> > sådant intryck på sin mor!"
>
> Nej, det är ju bara en alldaglig händelse en vanlig arbetsdag.

Då skulle jag vilja veta vad du betraktar som exceptionella händelser
om att bli utsatt för en flygkapning och få veta att man kommer att dö
inom kort är en "alldaglig" händelse!!!!


>
> >>>>> Du har aldrig pratat in något telefonsvar på svarare eller voicemail,
> >>>>> eller?
>
> >>>> Jo, men då blir det oftast i en skämtsam anda, jag har aldrig ställts
> >>>> inför situationen att behöva lämna ett kanske sista livsmeddelande.
>
> >>> Tror du att du skulle lämna ett sådant i skämtsam anda?
>
> >> Inte om jag insåg hur allvarlig situationen verkligen var.
>
> > Så det är alltså inget underligt.
>
> Jasså.

Och där medgav du att du har förlorat den delen av debatten.

>
> > Däremot är
> >> jag inte så uppgiven att jag bara säger adjö, jag tänker bara på att
> >> lösa situationen under stress.
>
> > Och inga männiksor kan drabbas av uppgivenhet eller
> > handlingsförlamning?
> > Inga kanske bara tänker på att säga adjö till sina närmaste?
>
> Det är onekligen uppgivet.

Vari ligger det underliga att vissa blir uppgivna när de inser att
slutet är nära?


>
> >>> Och varför tror du att alla har exakt samma telefonvanor som du? Själv
> >>> brukar jag framföra det viktigaste och sedan lägga på.
>
> >> Kan man hålla samtalet igång i en stressad situation så ligger man kvar
> >> och pratar.
>
> > Exakt vad kan man åstadkomma genom att tala in till ett voicemail?
> > Varför skall man hålla igång samtalet med ett sådant?
>
> Det finns mycket man behöver säga i sådana lägen.

Och det fanns inget stressande med situationen att planet är kapat, en
eller flera passagerare är kvinhuggna och man fått veta att man inte
har lång stund att leva?
Det finns ingen anledning att tro att någon annan kanske också vill
säga en sista hälsning till sina anhöriga?


>
> > Du sitter alltså hemma i lung och ro och försöker bedöma hur alla
> > andra skulle reagera om de hamnade i en oerhört stressande situation.
> > Du själv anser att du självklart kan hålla huvudet helt kallt, och att
> > alla andra per automatik också kommer att göra det. De kommer att
> > reagera helt förnuftigt, oavsett vad!
> > Varför försöker du _normalisera_?
>
> Jag försöker hitta vad som inte är normalt och finna förklaringar till det.


Nej, du försöker finna förklaringar som passar in i dina
konspirationsteorier.

Hur kan du förresten bedöma vad som är normalt i den exceptionella
situationen?
Hur kan du anse dig veta exakt hur alla kommer att reagera i en
pressande situation (en RIKTIGT pressande)?

Det räcker ju med att se vad som händer när en bil får sladd i halkan.
Man bromsar och hjulen låser sig. Men fick lära sig hur man skall
göra, men i paniken som kommer av att bilen inte bromsar så kanske man
bromsar hårdare - man reagerar inte alls genom att hålla huvudet
kallt.
Av vilket skäl skulle samtliga passagerare tveklöst hålla huvudet
kallt i den situation de var?


== 3 av 4 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 06:42
Från: Mikael Forsberg

On 2011-11-15 13:37, Björn Westling wrote:
> On Nov 15, 12:38 pm, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-11-15 10:30, Björn Westling wrote:
>>
>>> On Nov 15, 5:22 am, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>> On 2011-11-14 15:31, Björn Westling wrote:
>>
>>>>> Här kan du läsa en intressant genomgång:
>>>>> http://www.popularmechanics.com/technology/military/news/4199607
>>
>>>> Jag har läst den och även följt 'Popular Mechanics' i flera år när de
>>>> försökt försvara den officiella versionen. Men det är bara bra att
>>>> Illuminati media tvingas i försvarsställning, istället för att bara köra
>>>> rakt på med sin propaganda.
>>
>>> Du begrep alltså inget av vad de skrev om konspirationsteoretiker!
>>
>> Det var inget nytt, de har haft den inställningen i åratal. Det är på
>> sätt och vis synd om dem när de kört in i en återvändsgränd

Eftersom du inte klarade att trycka på den andra länken, bara radera
den, så kan du se på den här när din vårdare kommer och kan hjälpa till.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YEQOh2NVVLo#!

Ganska mycket som talar mot Illuminati, Bilderberggruppen, Kissinger och
Bush med flera onekligen.


>

== 4 av 4 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 07:09
Från: Mikael Forsberg

On 2011-11-15 13:23, Bj�rn Westling wrote:
> On Nov 15, 11:46 am, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>> Det �r ju ett f�rsvarande av en anh�rig, men det g�r ju inte att veta
>
> Jo, det g�r att veta: Ingen dikterade de samtalen.

Det vet du v�l inte, du var ju knappast med, �ven om bj�rndjur �r
jordens t�ligaste djur och m�ngder med s�dana s�kert �verlevde kraschen.

>> men modern tyckte trots allt att det var konstigt s� n�gon vana var det
>> uppenbarligen inte.
>
> Men det var inte s� extremt m�rkligt som konspirationsteoretikerna
> h�vdar.
> Ovanligt, ja, men situationen var synnerligen ovanlig.

Att situationen �r synnerligen ovanlig inneb�r inte att f�rklaringen �r
vanlig.

>> Det �r ju en officiell presentation mer �n en personlig.
>
> Och �nd� h�nde det att han presenterade sig s� hemma.

Du kan v�l inte veta n�got om hur och vid vilket tillf�lle det skulle ha
h�nt, han kanske �vade p� hur han skulle presentera sig f�r kunder.

>>>> Hur hade han h�rt det?
>>
>>> Det var inte bara han som ringde fr�n planet. Andra hade ringt
>>> tidigare, och d� f�tt h�ra om det hela.
>>
>> Hur vet du det?
>
> Du h�vdar allts� att de andra samtal som det skrivits om aldrig ens
> intr�ffade?

Har det skrivits om att de ber�ttat om f�rsta planets krach?

>> Nej, det �r ju bara en alldaglig h�ndelse en vanlig arbetsdag.
>
> D� skulle jag vilja veta vad du betraktar som exceptionella h�ndelser
> om att bli utsatt f�r en flygkapning och f� veta att man kommer att d�
> inom kort �r en "alldaglig" h�ndelse!!!!

Tja, man ringer ju bara upp n�gon man k�nner, tar farv�l och l�gger p�.

>>> S� det �r allts� inget underligt.
>>
>> Jass�.
>
> Och d�r medgav du att du har f�rlorat den delen av debatten.

Du fantiserar s� mycket.

>> Det �r onekligen uppgivet.
>
> Vari ligger det underliga att vissa blir uppgivna n�r de inser att
> slutet �r n�ra?

Ger man upp f�rlorar man garanterat, f�rs�ker man handla s� finns det
�nd� en m�jlighet.

>>>>> Och varf�r tror du att alla har exakt samma telefonvanor som du? Sj�lv
>>>>> brukar jag framf�ra det viktigaste och sedan l�gga p�.
>>
>>>> Kan man h�lla samtalet ig�ng i en stressad situation s� ligger man kvar
>>>> och pratar.
>>
>>> Exakt vad kan man �stadkomma genom att tala in till ett voicemail?
>>> Varf�r skall man h�lla ig�ng samtalet med ett s�dant?
>>
>> Det finns mycket man beh�ver s�ga i s�dana l�gen.
>
> Och det fanns inget stressande med situationen att planet �r kapat, en
> eller flera passagerare �r kvinhuggna och man f�tt veta att man inte
> har l�ng stund att leva?
> Det finns ingen anledning att tro att n�gon annan kanske ocks� vill
> s�ga en sista h�lsning till sina anh�riga?

Det dr�ller ju inte av samtal s� det kan ju knappast vara s� m�nga som
ringt n�gonstans.

>> Jag f�rs�ker hitta vad som inte �r normalt och finna f�rklaringar till det.
>
>
> Nej, du f�rs�ker finna f�rklaringar som passar in i dina
> konspirationsteorier.

Det vet du inget om.

> Hur kan du f�rresten bed�ma vad som �r normalt i den exceptionella
> situationen?
> Hur kan du anse dig veta exakt hur alla kommer att reagera i en
> pressande situation (en RIKTIGT pressande)?
>
> Det r�cker ju med att se vad som h�nder n�r en bil f�r sladd i halkan.
> Man bromsar och hjulen l�ser sig. Men fick l�ra sig hur man skall
> g�ra, men i paniken som kommer av att bilen inte bromsar s� kanske man
> bromsar h�rdare - man reagerar inte alls genom att h�lla huvudet
> kallt.

Du f�r v�l skaffa ABS.

> Av vilket sk�l skulle samtliga passagerare tvekl�st h�lla huvudet
> kallt i den situation de var?

Sv�rt att veta och inte �r myndigheterna till n�gon hj�lp n�r de
hemligst�mplar allt och hittar p� en historia sj�lva.


==============================================================================
ÄMNE: Mätning
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/25c10271b98d3f09?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 4 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 04:56
Från: x@y.z

On Tue, 15 Nov 2011 13:03:55 +0100, Mikael Forsberg
<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:

>On 2011-11-15 12:41, x@y.z wrote:
>> On Tue, 15 Nov 2011 02:21:31 -0800 (PST), Ulf Sundin
>> <sundinulf@gmail.com> wrote:
>>
>>> On 15 Nov, 07:55, x...@y.z wrote:
>>>> Det verkar som att Ljugholtarn gör sitt bästa för att skrämma bort
>>>> väljarna...
>>>>
>>>> http://www.metro.se/nyheter/s-valjarna-flyr-ut-pa-kanterna/EVHkkn!Amy...
>>>
>>> Det var en hyfsad analys i SvD efter senaste Sifo-undersökningen.
>>> Man kallade det en "ohlyfiering" av partiet.
>>>
>>> Tanken bakom termen var att Ohly av många traditionella
>>> vänsterpartister sågs som en begriplig och han stod för
>>> en politik som dessa traditionalister kände igen (till skillnad
>>> från den stökiga perioden med Schyman). Problemet med Ohly
>>> var förstås att han alienerade de väljare som lockats av
>>> Schymans öppenhet och vilja att förändra politiken.
>>> Partiet blev mindre och mindre, förlorade val efter val, men
>>> partimedlemmarna fortsatte att stödja den traditionelle Ohly.
>>>
>>> Parallellen till Socialdemokraterna under Juholt är lätt
>>> att dra. Juholt når fram till partiaktivisterna, men alienerar
>>> de vanliga människorna. När Juholt åker runt på sin
>>> "förlåt mig"-turne, så är entusiasmen bland gräsrötterna
>>> påtaglig. Ulf Bjereld rapporterar t ex att han blir tårögd.
>>> Men detta påverkar inte väljaroppinionen.
>>>
>>> Ska vi tro undersökningen som Metro hänvisar till, så
>>> verkar ju besvikna sosse-röstare försvinna till Vänsterpartiet,
>>> Sverigedemokraterna och Moderaterna.
>>> De besvikna vänstersossarna går till Vänstern (som har
>>> blivit lite hippare nu när det verkar klart med Jonas Sjöstedt),
>>> "white-trash sossarna" (lågutbildade, arbetslösa unga svenska
>>> män i förorter och landsorten) går till SD, och de mer moderna
>>> sosseväljarna i städerna går till det "nya arbetarpartiet" (eller
>>> möjligen till MP).
>>>
>>> Jag vet inte hur Juholt ska lyckas vända på detta.
>>> Om han ska hålla gräsrötterna i partiet på gott humör
>>> kommer han att tappa väljare mot mitten, om han å
>>> andra sidan vill förnya politiken kommer gräsrötterna
>>> att bli besvikna och vänstersossarna fly till vänstern.
>>> Och bland *väljarna* har Juholt inget förtroende *alls*.
>>>
>>> Kanske är det Juholts historiska uppgift att köra ner
>>> sossarna så pass lågt att de helt enkelt blir tvungna
>>> att förändra sig, och bli ett vanligt politiskt parti med
>>> vilket andra partier kan samarbeta jämbördigt med.
>>
>> Det är onekligen en svår situation. Själv tvivlar jag ju starkt på att
>> Juholt alls kan bli kvar om partiet ska kunna resa sig igen. Vete
>> tusan om inte (s) skulle vinna på att ta tillbaka Mona Sahlin.
>
>Hjälp, skall vi förvärra situtionen ännu mer i riksdagskorruptionen.
>
Varför skulle vi det?


== 2 av 4 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 05:19
Från: Björn Westling

On Nov 15, 1:17 pm, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Det hände Ulf Sundin formulerade :
>
> > Kanske är det Juholts historiska uppgift att köra ner
> > sossarna så pass lågt att de helt enkelt blir tvungna
> > att förändra sig, och bli ett vanligt politiskt parti med
> > vilket andra partier kan samarbeta jämbördigt med.
>
> Vilket skitprat, varför inte skriva att du önskar ytterliggare ett
> borgerligt parti, du gnäll-Ulf! Det enda du gör är att du propagerar
> för 2/3-samhället och dina egna privilegier.

Exakt vad i Ulfs inlägg menar du propagerade för 2/3-samhället och
hans egna privilegier?


== 3 av 4 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 05:51
Från: "Henrik Bengtsson"

"kjell" skrev i meddelandet news:j9tl8s$i1a$1@ubuntu1.ipbo.se...

<Snip>

När kan vi förvänta oss en mer eller mindre verklighetsbaserad politisk
analys från dig, Kjell?

Mvh
Henrik

== 4 av 4 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 06:47
Från: Mikael Forsberg

On 2011-11-15 13:56, x@y.z wrote:
> On Tue, 15 Nov 2011 13:03:55 +0100, Mikael Forsberg
> <mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>
>> On 2011-11-15 12:41, x@y.z wrote:
>>> On Tue, 15 Nov 2011 02:21:31 -0800 (PST), Ulf Sundin
>>> <sundinulf@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> On 15 Nov, 07:55, x...@y.z wrote:
>>>>> Det verkar som att Ljugholtarn gör sitt bästa för att skrämma bort
>>>>> väljarna...
>>>>>
>>>>> http://www.metro.se/nyheter/s-valjarna-flyr-ut-pa-kanterna/EVHkkn!Amy...
>>>>
>>>> Det var en hyfsad analys i SvD efter senaste Sifo-undersökningen.
>>>> Man kallade det en "ohlyfiering" av partiet.
>>>>
>>>> Tanken bakom termen var att Ohly av många traditionella
>>>> vänsterpartister sågs som en begriplig och han stod för
>>>> en politik som dessa traditionalister kände igen (till skillnad
>>>> från den stökiga perioden med Schyman). Problemet med Ohly
>>>> var förstås att han alienerade de väljare som lockats av
>>>> Schymans öppenhet och vilja att förändra politiken.
>>>> Partiet blev mindre och mindre, förlorade val efter val, men
>>>> partimedlemmarna fortsatte att stödja den traditionelle Ohly.
>>>>
>>>> Parallellen till Socialdemokraterna under Juholt är lätt
>>>> att dra. Juholt når fram till partiaktivisterna, men alienerar
>>>> de vanliga människorna. När Juholt åker runt på sin
>>>> "förlåt mig"-turne, så är entusiasmen bland gräsrötterna
>>>> påtaglig. Ulf Bjereld rapporterar t ex att han blir tårögd.
>>>> Men detta påverkar inte väljaroppinionen.
>>>>
>>>> Ska vi tro undersökningen som Metro hänvisar till, så
>>>> verkar ju besvikna sosse-röstare försvinna till Vänsterpartiet,
>>>> Sverigedemokraterna och Moderaterna.
>>>> De besvikna vänstersossarna går till Vänstern (som har
>>>> blivit lite hippare nu när det verkar klart med Jonas Sjöstedt),
>>>> "white-trash sossarna" (lågutbildade, arbetslösa unga svenska
>>>> män i förorter och landsorten) går till SD, och de mer moderna
>>>> sosseväljarna i städerna går till det "nya arbetarpartiet" (eller
>>>> möjligen till MP).
>>>>
>>>> Jag vet inte hur Juholt ska lyckas vända på detta.
>>>> Om han ska hålla gräsrötterna i partiet på gott humör
>>>> kommer han att tappa väljare mot mitten, om han å
>>>> andra sidan vill förnya politiken kommer gräsrötterna
>>>> att bli besvikna och vänstersossarna fly till vänstern.
>>>> Och bland *väljarna* har Juholt inget förtroende *alls*.
>>>>
>>>> Kanske är det Juholts historiska uppgift att köra ner
>>>> sossarna så pass lågt att de helt enkelt blir tvungna
>>>> att förändra sig, och bli ett vanligt politiskt parti med
>>>> vilket andra partier kan samarbeta jämbördigt med.
>>>
>>> Det är onekligen en svår situation. Själv tvivlar jag ju starkt på att
>>> Juholt alls kan bli kvar om partiet ska kunna resa sig igen. Vete
>>> tusan om inte (s) skulle vinna på att ta tillbaka Mona Sahlin.
>>
>> Hjälp, skall vi förvärra situtionen ännu mer i riksdagskorruptionen.
>>
> Varför skulle vi det?

Nej, ordförande Mona skall väl ändå inte in mer får vi väl hoppas.


==============================================================================
ÄMNE: Hillary Clinton persona non grata
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6b93604b4b75ad06?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 05:42
Från: Mikael Forsberg

Hillary Clinton kom till Manila och möttes av demonstranter med plakat
som "Hillary Clinton persona non grata" och eldande av amerikanska
flaggan. Själv tycker jag de skulle elda upp den israeliska flaggan
också, följt utav FN:s. Hillary Clinton åker bara runt i världen för att
hetsa krig och sälja vapen för dessa. Den militanta sionisten borde åka
till och stanna i Israel där hon hör hemma.

http://www.youtube.com/watch?v=yZ6molAkfQg


==============================================================================
ÄMNE: Bättre och bättre
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/24f54161757667d4?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 06:39
Från: Hakvinius

Detta blir bara bättre och bättre:

"Håkan Juholt ångrar nu att han bad om ursäkt efter bostadsaffären":

http://www.expressen.se/nyheter/1.2623156/juholt-angrar-ursakten-efter-sin-bostadsaffar

Jag börjar undra om han är hemligt anlitad för att decimera
socialdemokratin?


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment