Thursday 27 October 2011

swnet.politik – 24 nya meddelanden i 6 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Självaste chefsguden tillstår förvanskning av historien - 1 meddelanden, 1
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/19f7599fdf9bd381?hl=sv
* Pensionsåldern en klassfråga - 8 meddelanden, 5 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/5edb8bdd226198bf?hl=sv
* Per T Ohlsson om Juholt - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/7f33bb0cb791247f?hl=sv
* Röstning via internet - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/fa89bb065c595104?hl=sv
* Till kamp mot igelkottförvaltningen! - 8 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/5123b81c68014f2a?hl=sv
* Barbarskogens brus - 5 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/ed55c3a62d1bae3e?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Självaste chefsguden tillstår förvanskning av historien
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/19f7599fdf9bd381?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 00:16
Från: Ulf Sundin

On 27 Okt, 09:03, Fredrik Östman <Fredrik_Oest...@work.invalid> wrote:
> >-----< Bruno Hagelsten >
> > Jag refererade bl a Wikipedia:
>
> > År 1917 gick Arvid Lindman med på allmän och lika rösträtt då
> > oroligheter i landet skapade rädsla för revolution. Hjalmar Branting var
> > tacksam över att Arvid Lindman gick med på det, då det var en orolig tid
> > med risk för revolution från kommunister.
>
> Striden stod inte alls om allmän och lika rösträtt, utan om hur den
> skulle utformas. Allmänna valmansförbundet stod för proportionella val av
> den enkla anledningen att de annars skulle försvinna ur riksdagen. Här ser
> man hur dåliga konservativa hade varit tidigare, som inte stegvis infört
> rösträtt under adertonhundratalet som gjordes i England. Liberalerna och
> Socialisterna -- demokratiska blev de ju först 1932 -- ville behålla
> enmansvalkretsarna.

Jo, men proportionella val eller majoritetsval var inte stridsfrågan
1918,
utan 1907.

Det som ledde fram till riksdagsbeslutet 1918 hängde i
hög grad ihop med den ryska revolutionen.
Revolutionärerna (som vid den här tiden fanns inom det
socialdemokratiska partiet) var mer intresserade av
den ryska modellen, och det gjorde det lite svårare
att komma överens. Men en majoritet av AVF stödde
förslaget.

/Ulf Sundin

==============================================================================
ÄMNE: Pensionsåldern en klassfråga
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/5edb8bdd226198bf?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 00:28
Från: "Avos"

Arne Lund<arnelnd1@gmail.com> wrote:
> I regeringsförklaringen efter förra höstens val talade statsminister
> Fredrik Reinfeldt (M) om att höja den allmänna pensionsåldern till 69
> år. Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson (M) har också tillsatt
> en utredning för att genomföra regeringschefens intentioner.
> Men den verkliga pensionsåldern i dagens Sverige är inte ens 65 eller
> 67 år. Den genomsnittliga pensionsåldern i Sverige ligger faktiskt på
> 63 år! Många yrkesgrupper slits ut i förtid. Förstörda ryggar, slitna
> leder och andra arbetsskador gör att många slås ut från arbetslivet.
> Det är bara chefer och tjänstemän (slipsnissar = konsulter, etc) och
> heltidspolitiker som generellt sett inte har problem att hanka sig
> kvar i arbetslivet väldigt länge. I många yrken (inte minst
> låglöneyrken) tvingas många kliva av redan före sin 60-årsdag. En
> sådan grupp är undersköterskor inom vården, som dräneras på personal
> av både sparkrav och utslitning av dem som är kvar. Därför borde man
> ha en diskussion om hur man kan göra det möjligt för fler att arbeta
> till 65 år innan vi börjar snacka om en generell höjning av
> pensionsåldern!


Jag tror att på sikt vore det bra med en sammanslagning av de båda högerpartierna. Ni gråsossar verkar ju ha beredskap att demonstrera för höjd pensionsålder för arbetare, bara för arbetare.

> Därför borde Sverige rusta upp arbetslivspolitiken. Men tyvärr ser vi
> bara en nedmontering av denna politik. Arbetsmiljöverket har fått
> hårdbanta sin verksamhet. Under förra mandatperioden försvann nästan
> en tredjedel av budgeten. Antalet yrkesinspektörer blev färre. Även
> arbetslivsforskningen går på sparlåga. Antalet arbetslivsforskare har
> nästan halverats sedan Arbetslivsinstitutet lades ned.
> Moderaterna vill beteckna sig som ett arbetarparti. Det låter ju bra,
> fler ska jobba och det ska löna sig att jobba. Men regeringens
> nedrustning av arbetslivspolitiken rimmar illa med det snacket. Nu är
> man bara ett "arbetarparti" för chefer och slipsnissar. Ett riktigt
> arbetarparti ser till att prioritera bättre arbetsmiljöer och tryggare
> arbetsvillkor för alla, innan det genomförs en generell höjning av
> pensionsåldern.


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 2 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 00:59
Från: kjell

Avos sände denna ide :
> Arne Lund<arnelnd1@gmail.com> wrote:
>> I regeringsförklaringen efter förra höstens val talade statsminister
>> Fredrik Reinfeldt (M) om att höja den allmänna pensionsåldern till 69
>> år. Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson (M) har också tillsatt
>> en utredning för att genomföra regeringschefens intentioner.
>> Men den verkliga pensionsåldern i dagens Sverige är inte ens 65 eller
>> 67 år. Den genomsnittliga pensionsåldern i Sverige ligger faktiskt på
>> 63 år! Många yrkesgrupper slits ut i förtid. Förstörda ryggar, slitna
>> leder och andra arbetsskador gör att många slås ut från arbetslivet.
>> Det är bara chefer och tjänstemän (slipsnissar = konsulter, etc) och
>> heltidspolitiker som generellt sett inte har problem att hanka sig
>> kvar i arbetslivet väldigt länge. I många yrken (inte minst
>> låglöneyrken) tvingas många kliva av redan före sin 60-årsdag. En
>> sådan grupp är undersköterskor inom vården, som dräneras på personal
>> av både sparkrav och utslitning av dem som är kvar. Därför borde man
>> ha en diskussion om hur man kan göra det möjligt för fler att arbeta
>> till 65 år innan vi börjar snacka om en generell höjning av
>> pensionsåldern!
>
>
> Jag tror att på sikt vore det bra med en sammanslagning av de båda
> högerpartierna. Ni gråsossar verkar ju ha beredskap att demonstrera för höjd
> pensionsålder för arbetare, bara för arbetare.

Nja, jag skulle hellre se att pensionsåldern skulle vara lägre ju mer
utsliten personen var. Låt de som vill arbeta till sin död och då låta
deras pension gå tillbaka till pensionsystemet så att de som verkligen
behöver får ta del av dessa. Man skall låta de byxnötande dö på sin
kontorsstol om de vill.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 3 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:21
Från: Arne Lund

On 26 Okt, 21:49, gluden <glu...@nospam.spray.se> wrote:
> Arne Lund skrev 2011-10-26 20:52:
>
>
>
> > On 26 Okt, 17:09, Ulf Sundin<sundin...@gmail.com>  wrote:
> >> Men visst är det on om jobb för äldre (det har jag ju redan skrivit)
> >> och även allmänt ont om jobb för folk utan kvalifikationer.
> >> Det vet vi alla.
>
> > Men ändå är ditt enda svar att han/hon ska söka annat jobb?
> > Ja, en del gör nog det och en del kanske lyckas hitta något dom kan
> > göra med sin slitna kropp, som dom också kan leva på.
> > Men för de flesta funkar det inte så enkelt. En anpassad
> > hobbyverksamhet, frivillig verksamhet i en förening ger inga
> > inkomster.
>
> > Problemet är också att Försäkringskassan har andra (hårdare) krav på
> > vad en sjuk/utsliten människa ska orka  med, än vad som ofta är
> > verkligheten för den som drabbas av deras dom.
>
> >> Men det är bättre än förtidspension vid 55, eller hur?
> > Svårighet att få annat jobb är bättre än förtidspension vid 55?
> > Kanske, kanske inte. Vad vet jag, det var inte min frågeställning när
> > jag startade tråden.
>
> > Min frågeställning gällde inte förtids(sjuk)pensionering vid 55, utan
> > vanlig pension innan man uppnår den nu "tänkta normala" pensionsåldern
> > 65 år och den av regeringen tänkta höjda pensionsåldern i framtiden,
> > som många inte ens kommer i närheten av.
>
> > Men den frågeställning jag hade vill du och andra i gruppen visst inte
> > ens ta i med tång? Istället surrar ni runt ämnet som katten runt het
> > gröt, som den inte vågar sig nära i rädsla för att bli bränd.
>
> Jag tycker att det är viktigt att alla människor delar någorlunda
> rättvist på det totala arbete som skall göras i landet. Nu har vi en
> grupp människor som jobbar mer än vad som egentligen är nyttigt, med
> allt vad det innebär av psykisk och fysisk stress. En annan grupp i
> samhället jobbar inte alls, vilket förmodligen också kan ge psykisk
> stress men kanske mindre av fysisk stress. Det borde vara viktigare att
> sträva efter att fördela arbetet rättvist än att ändra pensionsåldern,
> som redan idag är tämligen flexibel.

Så långt är jag helt överens med dig.
Men inte heller du kommenterar det jag avslutade mitt inledande inlägg
med, det är ju åtminstone en viktig förutsättning för att det du/jag
önskar ska bli möjligt:

"Därför borde Sverige rusta upp arbetslivspolitiken. Men tyvärr ser vi
bara en nedmontering av denna politik. Arbetsmiljöverket har fått
hårdbanta sin verksamhet. Under förra mandatperioden försvann nästan
en tredjedel av budgeten. Antalet yrkesinspektörer blev färre. Även
arbetslivsforskningen går på sparlåga. Antalet arbetslivsforskare har
nästan halverats sedan Arbetslivsinstitutet lades ned.

Moderaterna vill beteckna sig som ett arbetarparti. Det låter ju bra,
fler ska jobba och det ska löna sig att jobba. Men regeringens
nedrustning av arbetslivspolitiken rimmar illa med det snacket. Nu är
man bara ett "arbetarparti" för chefer och slipsnissar. Ett riktigt
arbetarparti ser till att prioritera bättre arbetsmiljöer och tryggare
arbetsvillkor för alla, innan det genomförs en generell höjning av
pensionsåldern".

> Ett sätt att fördela arbetet är att
> anpassa arbetsmarknaden så att alla kan bidra på något sätt, även om man
> inte kan jobba 100%.

Det förutsätter att man vill och kan leva på dom procenten man kan
"bidra" med.
Om alla skulle kunna, så vore valfriheten att välja mindre än 100%
bättre. Man kan också undra varför många jobbar mer än vad som är
nyttigt?

> Ett annat sätt är att fortsätta att underlätta för
> dem som jobbar mycket i yrkeslivet genom att behålla RUT- och ROT-avdrag
> för att avlasta hemarbetet.

Rot-avdraget är väl inte till så mycket hjälp för att avlasta
hemarbete?
Avdrag får man ju bara för arbetskostnaden när man anlitar
hantverkare, inte för eget arbete eller material.
Rot-avdraget vore okej, om det också gällde hyresrätter och gärna ett
högre avdrag för energi- och miljöbesparande åtgärder än för
"lyxrenoveringar".

Läste Malin Wollins krönika i AB om Rut-avdraget som säkert fått
mången Rut-fantast att flyga i taket om dom läst den. ;)
Hon angriper argumentet om att man får mer tid med sina barn när man
inte behöver lägga ner tid på hemarbetet. Hon skriver bl.a.

"Skitsnack. Ni jobbar mer och tjänar mer pengar som ni kan lägga på
mer Rut och Rot och Thailand. Ni verkar inte förstå att det trots
moderata avdrag kostar åtskilliga tusenlappar varje månad att få hjälp
med sådant man borde klara själv. Tusenlappar som skulle kunna täcka
upp för en deltid så att ni kunde VARA MER MED ERA BARN. Men det är ju
inte barnen det handlar om eller hur? Det handlar om överklasstrams".

Hon kanske tänker på dom som jobbar mer än vad som är nyttigt/
hälsosamt? ;)
http://www.aftonbladet.se/wendela/article13840382.ab

> De som arbetar mycket i arbetslivet betalar
> ofta mer skatt än andra i alla fall, både räknat i procent och kronor,
> så en viss skattelättnad blir inte orättvis.

Visst, men många har nu fått både stora skattesänkningar (i kronor!
Det är det man handlar för) och dessutom Rut-avdrag.
De hade gott kunnat betala fullt pris för "hemhjälpen" vitt och ändå
fått pengar över från skattesänkningarna.


== 4 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:27
Från: "Avos"

kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
> Avos sände denna ide :
> > Arne Lund<arnelnd1@gmail.com> wrote:
> >> I regeringsförklaringen efter förra höstens val talade statsminister
> >> Fredrik Reinfeldt (M) om att höja den allmänna pensionsåldern till 69
> >> år. Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson (M) har också tillsatt
> >> en utredning för att genomföra regeringschefens intentioner.
> >> Men den verkliga pensionsåldern i dagens Sverige är inte ens 65 eller
> >> 67 år. Den genomsnittliga pensionsåldern i Sverige ligger faktiskt på
> >> 63 år! Många yrkesgrupper slits ut i förtid. Förstörda ryggar, slitna
> >> leder och andra arbetsskador gör att många slås ut från arbetslivet.
> >> Det är bara chefer och tjänstemän (slipsnissar = konsulter, etc) och
> >> heltidspolitiker som generellt sett inte har problem att hanka sig
> >> kvar i arbetslivet väldigt länge. I många yrken (inte minst
> >> låglöneyrken) tvingas många kliva av redan före sin 60-årsdag. En
> >> sådan grupp är undersköterskor inom vården, som dräneras på personal
> >> av både sparkrav och utslitning av dem som är kvar. Därför borde man
> >> ha en diskussion om hur man kan göra det möjligt för fler att arbeta
> >> till 65 år innan vi börjar snacka om en generell höjning av
> >> pensionsåldern!
> >
> >
> > Jag tror att på sikt vore det bra med en sammanslagning av de båda
> > högerpartierna. Ni gråsossar verkar ju ha beredskap att demonstrera för höjd
> > pensionsålder för arbetare, bara för arbetare.
> Nja, jag skulle hellre se att pensionsåldern skulle vara lägre ju mer
> utsliten personen var. Låt de som vill arbeta till sin död och då låta
> deras pension gå tillbaka till pensionsystemet så att de som verkligen
> behöver får ta del av dessa. Man skall låta de byxnötande dö på sin
> kontorsstol om de vill.

Frankrike och Ryssland går mAn i pension vid 40- 60,kvinnor vid 55 eller tidigare. Otroligt att en diskussion om höjning av pensionsålder överhuvudtaget kan FINNAS.

> --
> Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
> välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
> ekonomiska uppoffringar.


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 5 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:27
Från: Arne Lund

On 27 Okt, 09:28, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> Arne Lund<arnel...@gmail.com> wrote:
> > I regeringsförklaringen efter förra höstens val talade statsminister
> > Fredrik Reinfeldt (M) om att höja den allmänna pensionsåldern till 69
> > år. Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson (M) har också tillsatt
> > en utredning för att genomföra regeringschefens intentioner.
> > Men den verkliga pensionsåldern i dagens Sverige är inte ens 65 eller
> > 67 år. Den genomsnittliga pensionsåldern i Sverige ligger faktiskt på
> > 63 år! Många yrkesgrupper slits ut i förtid. Förstörda ryggar, slitna
> > leder och andra arbetsskador gör att många slås ut från arbetslivet.
> > Det är bara chefer och tjänstemän (slipsnissar = konsulter, etc) och
> > heltidspolitiker som generellt sett inte har problem att hanka sig
> > kvar i arbetslivet väldigt länge. I många yrken (inte minst
> > låglöneyrken) tvingas många kliva av redan före sin 60-årsdag. En
> > sådan grupp är undersköterskor inom vården, som dräneras på personal
> > av både sparkrav och utslitning av dem som är kvar. Därför borde man
> > ha en diskussion om hur man kan göra det möjligt för fler att arbeta
> > till 65 år innan vi börjar snacka om en generell höjning av
> > pensionsåldern!
>
> Jag tror att på sikt vore det bra med en sammanslagning av de båda högerpartierna. Ni gråsossar verkar ju ha beredskap att demonstrera för höjd pensionsålder för arbetare, bara för arbetare.
>
> > Därför borde Sverige rusta upp arbetslivspolitiken. Men tyvärr ser vi
> > bara en nedmontering av denna politik. Arbetsmiljöverket har fått
> > hårdbanta sin verksamhet. Under förra mandatperioden försvann nästan
> > en tredjedel av budgeten. Antalet yrkesinspektörer blev färre. Även
> > arbetslivsforskningen går på sparlåga. Antalet arbetslivsforskare har
> > nästan halverats sedan Arbetslivsinstitutet lades ned.
> > Moderaterna vill beteckna sig som ett arbetarparti. Det låter ju bra,
> > fler ska jobba och det ska löna sig att jobba. Men regeringens
> > nedrustning av arbetslivspolitiken rimmar illa med det snacket. Nu är
> > man bara ett "arbetarparti" för chefer och slipsnissar. Ett riktigt
> > arbetarparti ser till att prioritera bättre arbetsmiljöer och tryggare
> > arbetsvillkor för alla, innan det genomförs en generell höjning av
> > pensionsåldern.
>

Lägg dig inte i det du inte begriper!


== 6 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:33
Från: kjell

Avos tänkte väldigt hårt :
> kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
>> Avos sände denna ide :
>> > Arne Lund<arnelnd1@gmail.com> wrote:
>> >> I regeringsförklaringen efter förra höstens val talade statsminister
>> >> Fredrik Reinfeldt (M) om att höja den allmänna pensionsåldern till 69
>> >> år. Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson (M) har också tillsatt
>> >> en utredning för att genomföra regeringschefens intentioner.
>> >> Men den verkliga pensionsåldern i dagens Sverige är inte ens 65 eller
>> >> 67 år. Den genomsnittliga pensionsåldern i Sverige ligger faktiskt på
>> >> 63 år! Många yrkesgrupper slits ut i förtid. Förstörda ryggar, slitna
>> >> leder och andra arbetsskador gör att många slås ut från arbetslivet.
>> >> Det är bara chefer och tjänstemän (slipsnissar = konsulter, etc) och
>> >> heltidspolitiker som generellt sett inte har problem att hanka sig
>> >> kvar i arbetslivet väldigt länge. I många yrken (inte minst
>> >> låglöneyrken) tvingas många kliva av redan före sin 60-årsdag. En
>> >> sådan grupp är undersköterskor inom vården, som dräneras på personal
>> >> av både sparkrav och utslitning av dem som är kvar. Därför borde man
>> >> ha en diskussion om hur man kan göra det möjligt för fler att arbeta
>> >> till 65 år innan vi börjar snacka om en generell höjning av
>> >> pensionsåldern!
>> >
>> >
>> > Jag tror att på sikt vore det bra med en sammanslagning av de båda
>> högerpartierna. Ni gråsossar verkar ju ha beredskap att demonstrera för
>> höjd pensionsålder för arbetare, bara för arbetare.
>> Nja, jag skulle hellre se att pensionsåldern skulle vara lägre ju mer
>> utsliten personen var. Låt de som vill arbeta till sin död och då låta
>> deras pension gå tillbaka till pensionsystemet så att de som verkligen
>> behöver får ta del av dessa. Man skall låta de byxnötande dö på sin
>> kontorsstol om de vill.
>
> Frankrike och Ryssland går mAn i pension vid 40- 60,kvinnor vid 55 eller
> tidigare. Otroligt att en diskussion om höjning av pensionsålder
> överhuvudtaget kan FINNAS.

Håller med dig, det är något sjukt och manipulativt över dessa som
lobbar för höjd pensionsålder. Vad har de för dold agenda?

>> -- Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i välståndsligan
>> har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället, de som tidigare hade
>> det sämst har detta borgerliga egoistiska samhälle blivit de som har det
>> gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska uppoffringar.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 7 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:10
Från: Björn Westling

On Oct 27, 9:59 am, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Avos sände denna ide :
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > Arne Lund<arnel...@gmail.com> wrote:
> >> I regeringsförklaringen efter förra höstens val talade statsminister
> >> Fredrik Reinfeldt (M) om att höja den allmänna pensionsåldern till 69
> >> år. Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson (M) har också tillsatt
> >> en utredning för att genomföra regeringschefens intentioner.
> >> Men den verkliga pensionsåldern i dagens Sverige är inte ens 65 eller
> >> 67 år. Den genomsnittliga pensionsåldern i Sverige ligger faktiskt på
> >> 63 år! Många yrkesgrupper slits ut i förtid. Förstörda ryggar, slitna
> >> leder och andra arbetsskador gör att många slås ut från arbetslivet.
> >> Det är bara chefer och tjänstemän (slipsnissar = konsulter, etc) och
> >> heltidspolitiker som generellt sett inte har problem att hanka sig
> >> kvar i arbetslivet väldigt länge. I många yrken (inte minst
> >> låglöneyrken) tvingas många kliva av redan före sin 60-årsdag. En
> >> sådan grupp är undersköterskor inom vården, som dräneras på personal
> >> av både sparkrav och utslitning av dem som är kvar. Därför borde man
> >> ha en diskussion om hur man kan göra det möjligt för fler att arbeta
> >> till 65 år innan vi börjar snacka om en generell höjning av
> >> pensionsåldern!
>
> > Jag tror att på sikt vore det bra med en sammanslagning av de båda
> > högerpartierna. Ni gråsossar verkar ju ha beredskap att demonstrera för höjd
> > pensionsålder för arbetare, bara för arbetare.
>
> Nja, jag skulle hellre se att pensionsåldern skulle vara lägre ju mer
> utsliten personen var.

Och vem ska bedöma det?
Uppenbarligen inte de som nu bedömer peronsers arbetsförmåga.

En person som satt i rullstol och behövde assistans dygnet runt visade
sig inte alls behöva sitta i rullstol och inte alls behöva assistans -
när skall han pensioneras?


Låt de som vill arbeta till sin död och då låta
> deras pension gå tillbaka till pensionsystemet så att de som verkligen
> behöver får ta del av dessa.

Och de som inte vill arbeta till sin död, men kanske måste arbeta till
sin död, därför att de inte har råd att gå i pension?
Vem bestämmer vilka som verkligen behöver pengar? Du, jag, staten,
Conny i Bandhagen, Robert Lind i Kramfors?

Man skall låta de byxnötande dö på sin
> kontorsstol om de vill.

Du tycker att byxnötande borde dö?


== 8 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:53
Från: bjorn@runa.se (Björn Lindberg)

Arne Lund <arnelnd1@gmail.com> writes:

> L�ste Malin Wollins kr�nika i AB om Rut-avdraget som s�kert f�tt
> m�ngen Rut-fantast att flyga i taket om dom l�st den. ;)
> Hon angriper argumentet om att man f�r mer tid med sina barn n�r man
> inte beh�ver l�gga ner tid p� hemarbetet. Hon skriver bl.a.
>
> "Skitsnack. Ni jobbar mer och tj�nar mer pengar som ni kan l�gga p�
> mer Rut och Rot och Thailand. Ni verkar inte f�rst� att det trots
> moderata avdrag kostar �tskilliga tusenlappar varje m�nad att f� hj�lp
> med s�dant man borde klara sj�lv. Tusenlappar som skulle kunna t�cka
> upp f�r en deltid s� att ni kunde VARA MER MED ERA BARN. Men det �r ju
> inte barnen det handlar om eller hur? Det handlar om �verklasstrams".

Nu har ju den svenska v�nstern under decennier argumenterat f�r att
kvinnans plats �r p� arbetet -- det �nskv�rda har ansetts vara att b�da
f�r�ldrarna arbetar heltid, barnens passning lejs ut p� andra (l�t vara
att man inte sj�lv beh�ver betala f�r dagisplatsen). Att leja ut mer
hemarbete f�r att sj�lv kunna jobba synes vara den logiska
forts�ttningen p� detta resonemang. Att rekommendera m�drar att arbeta
deltid f�r att kunna taga hand om sina barn sj�lva �r v�l att sv�ra i
just denna kyrka?


Bj�rn Lindberg

==============================================================================
ÄMNE: Per T Ohlsson om Juholt
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/7f33bb0cb791247f?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 00:40
Från: Björn Westling

On Oct 26, 12:29 pm, kaj.stenb...@helsinki.fi.invalid wrote:
> kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> > kaj.stenb...@helsinki.fi.invalid skrev på 2011-10-25 :
> > > Nu är det nog bara så att en svag och medellös medborgare i Sverige hade det
> > > _betydligt_ sämre ställt för hundra år sedan än idag. Det är sedan en
> > > annan sak att toppen kan ha varit på 1980-talet.
> > Det *har* blivit sämre för ett tort antal männskor i högeralliansens
> > Sverge. Det kan man tacka den stora omfördelningen grundad på ideologi.
> > Hur kan du blunda för det? Är det för att det är dina kompisar som är
> > de stora vinnarna? Du, precis som dina anda högerkollegor blundar och
> > undviker detta faktum. Det är ett av många kännetecken på en
> > högerröstande.
>
> Ifall du skulle försöka dra dina slutsatser utgående från vad som
> faktiskt skrivs och inte från ditt tyckkande skulle det inte se så dumt
> ut... (Vink: _vad_ av ovanstående tolkade du som att jag "blundar" för
> att många fått det sämre sedan 1980-talet?)

En annan person fomulerade det ännu bättre:

Om du skall kritisera någons åsikter så är det bättre om du kritiserar
de åsikter han faktiskt har, än de åsikter du hittat på att han har
för att du skall kunna kritisera åsikterna.

==============================================================================
ÄMNE: Röstning via internet
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/fa89bb065c595104?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 00:52
Från: Ulf Sundin

Läser i dagens SvD att regeringen utreder frågan om att
möjliggöra "elektronisk" röstning, och användande av
internet för detta.

Beatrice Ask uttalar sig, och även några experter
på datasäkerhet. De verkar övertygade om att detta
kan komma att fungera.

Vad som är förvånande är dock att ingen tar
upp frågan om valhemligheten. Valhemligheten
är inte bara till för att förhindra utomstående eller
partirepresentanter att se vad väljaren lägger sin röst
på. Den är också till för att inte närstående ska
kunna kontrollera att personen röstar "rätt".

Hur har man tänkt att upprätthålla detta om röstning
kan utföras från hemmet?

/Ulf Sundin

==============================================================================
ÄMNE: Till kamp mot igelkottförvaltningen!
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/5123b81c68014f2a?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 00:56
Från: "Avos"


Nu åker jag till ryssland för att bekämpa igelkottförvaltningen. Där får ni för att ni jävlas så mycket!

Kampen gäller två dragspel, en hembyggd cittra, och en gitarr inköpt för 43 rubel. Min fru har fått dem i arv av sin morfar, men vi fick inte föra ut dem för igelkottförvaltningen, eftersom det är exportförbud på kärnvapenteknologi och ryska musikinstrument.

För ett export ska vara möjlig måste man ansöka med en blankett med åtta sidor, samt betala avgifter och förstås mutor.

Ryssland är rädd att CIA ska köpa upp alla balalajkor,så att ryssland inte kan finnas mer.

Förra gången jag var i Volosovo, slog igelkotförvaltningens chef till och satte dit mig för att inte ha stannat vid järnvägsövergång. Han skulle konfiskera bussen och ge mig fängelse om han inte fick några hundra rubel i mutor. vi ordnade den saken till allas tillfredställelse. idag har patrullposteringarna tagits bort från allmänna vägar, och igelkotförvaltningens chef försörjer sig numer på att meta.
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 2 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:07
Från: kjell

Avos använde sitt tangenbord för att skriva :
> Nu åker jag till ryssland för att bekämpa igelkottförvaltningen. Där får ni
> för att ni jävlas så mycket!
>
> Kampen gäller två dragspel, en hembyggd cittra, och en gitarr inköpt för 43
> rubel. Min fru har fått dem i arv av sin morfar, men vi fick inte föra ut
> dem för igelkottförvaltningen, eftersom det är exportförbud på
> kärnvapenteknologi och ryska musikinstrument.
>
> För ett export ska vara möjlig måste man ansöka med en blankett med åtta
> sidor, samt betala avgifter och förstås mutor.
>
> Ryssland är rädd att CIA ska köpa upp alla balalajkor,så att ryssland inte
> kan finnas mer.
>
> Förra gången jag var i Volosovo, slog igelkotförvaltningens chef till och
> satte dit mig för att inte ha stannat vid järnvägsövergång. Han skulle
> konfiskera bussen och ge mig fängelse om han inte fick några hundra rubel i
> mutor. vi ordnade den saken till allas tillfredställelse. idag har
> patrullposteringarna tagits bort från allmänna vägar, och
> igelkotförvaltningens chef försörjer sig numer på att meta.

Lycka till.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 3 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:12
Från: kjell

Avos uttryckte precis :
> Nu åker jag till ryssland för att bekämpa igelkottförvaltningen. Där får ni
> för att ni jävlas så mycket!
>
> Kampen gäller två dragspel, en hembyggd cittra, och en gitarr inköpt för 43
> rubel. Min fru har fått dem i arv av sin morfar, men vi fick inte föra ut
> dem för igelkottförvaltningen, eftersom det är exportförbud på
> kärnvapenteknologi och ryska musikinstrument.
>
> För ett export ska vara möjlig måste man ansöka med en blankett med åtta
> sidor, samt betala avgifter och förstås mutor.
>
> Ryssland är rädd att CIA ska köpa upp alla balalajkor,så att ryssland inte
> kan finnas mer.
>
> Förra gången jag var i Volosovo, slog igelkotförvaltningens chef till och
> satte dit mig för att inte ha stannat vid järnvägsövergång. Han skulle
> konfiskera bussen och ge mig fängelse om han inte fick några hundra rubel i
> mutor. vi ordnade den saken till allas tillfredställelse. idag har
> patrullposteringarna tagits bort från allmänna vägar, och
> igelkotförvaltningens chef försörjer sig numer på att meta.

Själv funderar jag på att lämna det perverterade högerpatrasket för en
längre tid. Vi får se hur det blir.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 4 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:15
Från: "Avos"

kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
> Avos använde sitt tangenbord för att skriva :
> > Nu åker jag till ryssland för att bekämpa igelkottförvaltningen. Där får ni
> > för att ni jävlas så mycket!
> >
> > Kampen gäller två dragspel, en hembyggd cittra, och en gitarr inköpt för 43
> > rubel. Min fru har fått dem i arv av sin morfar, men vi fick inte föra ut
> > dem för igelkottförvaltningen, eftersom det är exportförbud på
> > kärnvapenteknologi och ryska musikinstrument.
> >
> > För ett export ska vara möjlig måste man ansöka med en blankett med åtta
> > sidor, samt betala avgifter och förstås mutor.
> >
> > Ryssland är rädd att CIA ska köpa upp alla balalajkor,så att ryssland inte
> > kan finnas mer.
> >
> > Förra gången jag var i Volosovo, slog igelkotförvaltningens chef till och
> > satte dit mig för att inte ha stannat vid järnvägsövergång. Han skulle
> > konfiskera bussen och ge mig fängelse om han inte fick några hundra rubel i
> > mutor. vi ordnade den saken till allas tillfredställelse. idag har
> > patrullposteringarna tagits bort från allmänna vägar, och
> > igelkotförvaltningens chef försörjer sig numer på att meta.
> Lycka till.
> --
> Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
> välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
> ekonomiska uppoffringar.

uppriktigt sagt är det ganska kul att vara i ett land som fungerar som ett dårhus. Den här gången har frugan skaffat svenskt körkort, så det blir inte lika tröttsamt att köra genom finland. Tog surfplattan med mig, någon som vet hur det funkar med news och mail via roming i finland? I ryssland går det väl knappast.


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 5 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:18
Från: "Avos"

kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
> Avos uttryckte precis :
> > Nu åker jag till ryssland för att bekämpa igelkottförvaltningen. Där får ni
> > för att ni jävlas så mycket!
> >
> > Kampen gäller två dragspel, en hembyggd cittra, och en gitarr inköpt för 43
> > rubel. Min fru har fått dem i arv av sin morfar, men vi fick inte föra ut
> > dem för igelkottförvaltningen, eftersom det är exportförbud på
> > kärnvapenteknologi och ryska musikinstrument.
> >
> > För ett export ska vara möjlig måste man ansöka med en blankett med åtta
> > sidor, samt betala avgifter och förstås mutor.
> >
> > Ryssland är rädd att CIA ska köpa upp alla balalajkor,så att ryssland inte
> > kan finnas mer.
> >
> > Förra gången jag var i Volosovo, slog igelkotförvaltningens chef till och
> > satte dit mig för att inte ha stannat vid järnvägsövergång. Han skulle
> > konfiskera bussen och ge mig fängelse om han inte fick några hundra rubel i
> > mutor. vi ordnade den saken till allas tillfredställelse. idag har
> > patrullposteringarna tagits bort från allmänna vägar, och
> > igelkotförvaltningens chef försörjer sig numer på att meta.
> Själv funderar jag på att lämna det perverterade högerpatrasket för en
> längre tid. Vi får se hur det blir.

Finns det något land som tar emot asylanter som blivit terroriserade med orddefinitioner?

> --
> Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
> välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
> ekonomiska uppoffringar.


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 6 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:24
Från: kjell

Efter hårt tänkande Avos skrev :
> kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
>> Avos uttryckte precis :
>> > Nu åker jag till ryssland för att bekämpa igelkottförvaltningen. Där får
>> ni för att ni jävlas så mycket!
>> >
>> > Kampen gäller två dragspel, en hembyggd cittra, och en gitarr inköpt för
>> 43 rubel. Min fru har fått dem i arv av sin morfar, men vi fick inte föra
>> ut dem för igelkottförvaltningen, eftersom det är exportförbud på
>> kärnvapenteknologi och ryska musikinstrument.
>> >
>> > För ett export ska vara möjlig måste man ansöka med en blankett med åtta
>> sidor, samt betala avgifter och förstås mutor.
>> >
>> > Ryssland är rädd att CIA ska köpa upp alla balalajkor,så att ryssland
>> inte kan finnas mer.
>> >
>> > Förra gången jag var i Volosovo, slog igelkotförvaltningens chef till och
>> satte dit mig för att inte ha stannat vid järnvägsövergång. Han skulle
>> konfiskera bussen och ge mig fängelse om han inte fick några hundra rubel i
>> mutor. vi ordnade den saken till allas tillfredställelse. idag har
>> patrullposteringarna tagits bort från allmänna vägar, och
>> igelkotförvaltningens chef försörjer sig numer på att meta.
>> Själv funderar jag på att lämna det perverterade högerpatrasket för en
>> längre tid. Vi får se hur det blir.
>
> Finns det något land som tar emot asylanter som blivit terroriserade med
> orddefinitioner?

Det går säkert under benämningen "politisk förföljelse"

>> -- Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i välståndsligan
>> har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället, de som tidigare hade
>> det sämst har detta borgerliga egoistiska samhälle blivit de som har det
>> gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska uppoffringar.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 7 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:33
Från: "Avos"

kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
> Efter hårt tänkande Avos skrev :
> > kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
> >> Avos uttryckte precis :
> >> > Nu åker jag till ryssland för att bekämpa igelkottförvaltningen. Där får
> >> ni för att ni jävlas så mycket!
> >> >
> >> > Kampen gäller två dragspel, en hembyggd cittra, och en gitarr inköpt för
> >> 43 rubel. Min fru har fått dem i arv av sin morfar, men vi fick inte föra
> >> ut dem för igelkottförvaltningen, eftersom det är exportförbud på
> >> kärnvapenteknologi och ryska musikinstrument.
> >> >
> >> > För ett export ska vara möjlig måste man ansöka med en blankett med åtta
> >> sidor, samt betala avgifter och förstås mutor.
> >> >
> >> > Ryssland är rädd att CIA ska köpa upp alla balalajkor,så att ryssland
> >> inte kan finnas mer.
> >> >
> >> > Förra gången jag var i Volosovo, slog igelkotförvaltningens chef till och
> >> satte dit mig för att inte ha stannat vid järnvägsövergång. Han skulle
> >> konfiskera bussen och ge mig fängelse om han inte fick några hundra rubel i
> >> mutor. vi ordnade den saken till allas tillfredställelse. idag har
> >> patrullposteringarna tagits bort från allmänna vägar, och
> >> igelkotförvaltningens chef försörjer sig numer på att meta.
> >> Själv funderar jag på att lämna det perverterade högerpatrasket för en
> >> längre tid. Vi får se hur det blir.
> >
> > Finns det något land som tar emot asylanter som blivit terroriserade med
> > orddefinitioner?
> Det går säkert under benämningen "politisk förföljelse"


Björn kan vara ganska påfrestande ibland. Vi får försöka tänka på att det finns annat han är bra på,exempelvis att koka makaroner.


> >> -- Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i välståndsligan
> >> har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället, de som tidigare hade
> >> det sämst har detta borgerliga egoistiska samhälle blivit de som har det
> >> gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska uppoffringar.
> --
> Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
> välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
> ekonomiska uppoffringar.


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 8 av 8 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:37
Från: kjell

när 2011-10-27, Avos förmodade :
> kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
>> Efter hårt tänkande Avos skrev :
>> > kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
>> >> Avos uttryckte precis :
>> >> > Nu åker jag till ryssland för att bekämpa igelkottförvaltningen. Där
>> får
>> >> ni för att ni jävlas så mycket!
>> >> >
>> >> > Kampen gäller två dragspel, en hembyggd cittra, och en gitarr inköpt
>> för
>> >> 43 rubel. Min fru har fått dem i arv av sin morfar, men vi fick inte
>> föra ut dem för igelkottförvaltningen, eftersom det är exportförbud på
>> kärnvapenteknologi och ryska musikinstrument.
>> >> >
>> >> > För ett export ska vara möjlig måste man ansöka med en blankett med
>> åtta
>> >> sidor, samt betala avgifter och förstås mutor.
>> >> >
>> >> > Ryssland är rädd att CIA ska köpa upp alla balalajkor,så att ryssland
>> >> inte kan finnas mer.
>> >> >
>> >> > Förra gången jag var i Volosovo, slog igelkotförvaltningens chef till
>> och
>> >> satte dit mig för att inte ha stannat vid järnvägsövergång. Han skulle
>> konfiskera bussen och ge mig fängelse om han inte fick några hundra rubel i
>> mutor. vi ordnade den saken till allas tillfredställelse. idag har
>> patrullposteringarna tagits bort från allmänna vägar, och
>> igelkotförvaltningens chef försörjer sig numer på att meta.
>> >> Själv funderar jag på att lämna det perverterade högerpatrasket för en
>> längre tid. Vi får se hur det blir.
>> >
>> > Finns det något land som tar emot asylanter som blivit terroriserade med
>> orddefinitioner?
>> Det går säkert under benämningen "politisk förföljelse"
>
>
> Björn kan vara ganska påfrestande ibland. Vi får försöka tänka på att det
> finns annat han är bra på,exempelvis att koka makaroner.

Koka soppa på en spik?

>> >> -- Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
>> välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället, de
>> som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska samhälle
>> blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
>> uppoffringar.
>> -- Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i välståndsligan
>> har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället, de som tidigare hade
>> det sämst har detta borgerliga egoistiska samhälle blivit de som har det
>> gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska uppoffringar.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.

==============================================================================
ÄMNE: Barbarskogens brus
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/ed55c3a62d1bae3e?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 5 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:00
Från: "Avos"

kjell<videokopiering@hotmail.com> wrote:
> Avos förklarade :
> > Björn Westling<bhmwestling@gmail.com> wrote:
> >> On Oct 26, 3:14 am, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> >> > Det finns ett antal s.k. debattörer som inget hellre vill än att syssla
> >> med
> >> > det svenska språket. Det var länge sedan jag gav dig rådet att det
> >> > finns en mer lämplig grupp för detta.
> >> Och i den gruppen diskuteras mycket riktigt svenska språket
> >> Vad du har missat är att även inom politk har ord och begrepp
> >> fastslagna betydelser.
> >> Om du kallar en person för "liberal" så betyder det att han har vissa
> >> åsikter. Om du hittar på en egen definition av "liberal" så kommer
> >> folk inte att förstå vad du menar, eller de kommer att utgå ifrån att
> >> du med "liberal" menar liberal, och inte t.ex. nazist eller
> >> vegetarian.
> >
> > gäller gängse betydelser då på ord som 'invasion' och'revolution''?
> Hur orkar du med den ordbajsande pajasen?

De tycker uppenbarligen att de har något att sägs. Varför de tror så vet jag inte.


> >> Det är givetvis inte alls något semantiskt dravel att nämna detta. Om
> >> du skriver i en matematikgrupp och påstår att talet 15 är ett primtal
> >> så kommer folk att anse att du har fel, även om du sedan ger en
> >> personlig definition av primtal.
> >> Dessutom kommer folk att anse att du inte kan matematik eftersom du
> >> uppenbarligen inte vet vad ett primtal är. Och om du skulle mässa om
> >> hur de borde syssla med matematik istället för "semantiskt dravel" så
> >> skulle du säkerligen bli utkastad ur gruppen.
> >> Så kontentan ör: Det är inte semantiskt dravel att diskutera ords
> >> betydelse.
> >> Ponera att du skulle bli kallad "högerdrägg" och när du protetserar så
> >> skulle någon avfärda dina protester med "semantiskt dravel".
> --
> Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
> välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
> de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
> samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
> ekonomiska uppoffringar.


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 2 av 5 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:05
Från: "Avos"

Björn Westling<bhmwestling@gmail.com> wrote:
> On 26 Okt, 21:36, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> > Hur orkar du med den ordbajsande pajasen?
> KAN DU GE FAN I ATT STÄNDIGT KOMMA MED DINA PERSONANGREPP OCH KAN DU
> SLUTA GENOMFÖRA DIN ORALA LATRINTÖMNING PÅ
> ANDRA??????????????????????????????????????????????????

2 mjölk 1.5 l
2 fil
ägg
4l rapsolja
2 stora risgrynsgröt


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 3 av 5 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:08
Från: "Avos"

Björn Westling<bhmwestling@gmail.com> wrote:
> On 26 Okt, 21:30, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > gäller gängse betydelser då på ord som 'invasion' och'revolution''?
> ja, men du vägrar acceptera dem!

och i libyen har en invasion ägt rum?


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 4 av 5 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:11
Från: Björn Westling

On Oct 27, 10:08 am, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > On 26 Okt, 21:30, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > gäller gängse betydelser då på ord som 'invasion' och'revolution''?
> > ja, men du vägrar acceptera dem!
>
> och i libyen har en invasion ägt rum?

Precis!


== 5 av 5 ==
Datum: Tor 27 Okt 2011 01:19
Från: "Avos"

Björn Westling<bhmwestling@gmail.com> wrote:
> On Oct 27, 10:08 am, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > > On 26 Okt, 21:30, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > > gäller gängse betydelser då på ord som 'invasion' och'revolution''?
> > > ja, men du vägrar acceptera dem!
> >
> > och i libyen har en invasion ägt rum?
> Precis!

happ,detblir ju ganska tungt att diskutera detta annars..


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment