Friday 26 August 2011

swnet.politik – 25 nya meddelanden i 6 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* De som förespråkar arbetskraftsinvandri ng är egoister - 6 meddelanden, 3
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/bc95e24222e42d90?hl=sv
* Skoluniform? - 10 meddelanden, 4 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f3a264c8f1de088b?hl=sv
* SVP-inserat: 'Kosovaren schlitzen Schweizer auf!' - 1 meddelanden, 1
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6937448faa865e84?hl=sv
* Taktisk reträtt från Bab Al-Azizya - 6 meddelanden, 4 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aafac6f11ee9968c?hl=sv
* Kendt svensk tv-journalist Hasse Aro lyver: Forsøger at sælge eksotisk
voldtægtsmand overfor opkaldende/seere som 'svensker' (VIDEO) - 1 meddelanden,
1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/23a330111d145607?hl=sv
* Nytt trotsigt tal av Gaddafi - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/7fd14c735f53cbd8?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: De som förespråkar arbetskraftsinvandri ng är egoister
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/bc95e24222e42d90?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:11
Från: "Henrik Bengtsson"

"kjell" <videokopiering@hotmail.com> skrev i meddelandet
news:j38m1b$uea$1@ubuntu1.ipbo.se...

>>>>>> Hur kommer det sig att när andra ser till sig själva så handlar det
>>>>>> enligt dig om egoism men när du gör det så handlar det om renaste
>>>>>> altruism?
>>>>>
>>>>> Enkelt, vissa har empati för mer än sig själva.
>>>>
>>>> Och du råkar bara av en ren slump vara en av dem som tjänar på dina
>>>> idéer...?
>>>
>>> Helt rätt! Men det lär du aldrig förstå.
>>
>> Jodå, att jag däremot inte tror dig för fem öre är en annan sak.
>
> Det förstår jag så väl, i din värld existerar inget sådant.

Jodå, däremot är ju folk som vill få det bättre för en grupp som de själva
ingår i egoister. Det har du ju själv förklarat hur många gånger som helst.
Har du ändrat dig eller gäller det bara andra än dig själv?

>>> Du svarade aldrig om du räknat dina pengar idag.
>>
>> Du svarade aldrig på frågan som jag ställde till dig den 10 augusti när
>> du hävdade att du inte tog till mattflykt när det blev för jobbigt.
>> Frågan lyder: Vad är det som gör det till egoism när jag köper en tjänst
>> men inte när du köper en tjänst?
>
> Nu fantiserar du allt.

Har du förträngt det så är det bara att läsa tråden "Alkoholfobin bör
politikerna ta och fundera över", inläggen mellan dig och mig mellan den 8
och 10 augusti. Där hittar du både att du förnekar mattflykt (Inlägget
efter, där detta kontrolleras så försvinner du HAHAHA) och där du hävdar att
det är egoistiskt att hyra in en städerska.

Vad är det du hävdar skulle vara fantasi?

>> Jepp, jag har räknat mina pengar idag för att se ifall jag hade pengar
>> till en kaffe vilket jag inte hade.
>
> Var gör du av alla dina många pengar egentligen?

Det borde väl du veta, du hävdar ju med jämna mellanrum både att jag skulle
vara välbärgad och högavlönad. Kan det kanske vara så att du fantiserat
fritt och sen tagit dina fantasier för sanningen?

>> Jag hoppas att alla skall få ha ett drägligt liv och missunnar inte dem
>> som har det det bara för att andra inte har det. Jag är för att alla
>> skall ha det bra, inte att alla skall ha det lika dåligt.
>
> Sa han som alltid sätter sig i främsta rummet, en riktig streber är du
> allt.

Har du några invändningar eller argument att komma med?

Mvh
Henrik

== 2 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:46
Från: kjell

Henrik Bengtsson presenterade följande förklaring :
> "kjell" <videokopiering@hotmail.com> skrev i meddelandet
> news:j38m1b$uea$1@ubuntu1.ipbo.se...
>
>>>>>>> Hur kommer det sig att när andra ser till sig själva så handlar det
>>>>>>> enligt dig om egoism men när du gör det så handlar det om renaste
>>>>>>> altruism?
>>>>>>
>>>>>> Enkelt, vissa har empati för mer än sig själva.
>>>>>
>>>>> Och du råkar bara av en ren slump vara en av dem som tjänar på dina
>>>>> idéer...?
>>>>
>>>> Helt rätt! Men det lär du aldrig förstå.
>>>
>>> Jodå, att jag däremot inte tror dig för fem öre är en annan sak.
>>
>> Det förstår jag så väl, i din värld existerar inget sådant.
>
> Jodå, däremot är ju folk som vill få det bättre för en grupp som de själva
> ingår i egoister. Det har du ju själv förklarat hur många gånger som helst.
> Har du ändrat dig eller gäller det bara andra än dig själv?

Nu fantiserar du allt, men det beror säkerligen på dina utpräglade
streberfasoner.

>>>> Du svarade aldrig om du räknat dina pengar idag.
>>>
>>> Du svarade aldrig på frågan som jag ställde till dig den 10 augusti när du
>>> hävdade att du inte tog till mattflykt när det blev för jobbigt. Frågan
>>> lyder: Vad är det som gör det till egoism när jag köper en tjänst men inte
>>> när du köper en tjänst?
>>
>> Nu fantiserar du allt.
>
> Har du förträngt det så är det bara att läsa tråden "Alkoholfobin bör
> politikerna ta och fundera över", inläggen mellan dig och mig mellan den 8
> och 10 augusti. Där hittar du både att du förnekar mattflykt (Inlägget efter,
> där detta kontrolleras så försvinner du HAHAHA) och där du hävdar att det är
> egoistiskt att hyra in en städerska.

Dina tolkningar är ju rena fantasier.

> Vad är det du hävdar skulle vara fantasi?
>
>>> Jepp, jag har räknat mina pengar idag för att se ifall jag hade pengar
>>> till en kaffe vilket jag inte hade.
>>
>> Var gör du av alla dina många pengar egentligen?
>
> Det borde väl du veta, du hävdar ju med jämna mellanrum både att jag skulle
> vara välbärgad och högavlönad.

Visst är du det med din stora feta lön, den blir ju allt större när du
får agera strejkbrytare och ytnyttjar billig arbetskraft. Att du inte
skulle ha råd med kaffe ingår i dina många lögner.

> Kan det kanske vara så att du fantiserat fritt
> och sen tagit dina fantasier för sanningen?

Nja, att nu en välbärgad med fet lön skulle vara utan pengar till kaffe
är ju uppenbart en osanning.

>>> Jag hoppas att alla skall få ha ett drägligt liv och missunnar inte dem
>>> som har det det bara för att andra inte har det. Jag är för att alla skall
>>> ha det bra, inte att alla skall ha det lika dåligt.
>>
>> Sa han som alltid sätter sig i främsta rummet, en riktig streber är du
>> allt.
>
> Har du några invändningar eller argument att komma med?

Ja, jag invänder mot dina streberfasoner, har du inte förstått det?
Mina argument är ju att du förser dig själv på arbetslösas och sjukas
bekostnad.

> Mvh
> Henrik

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 3 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 12:57
Från: Björn Westling

On 26 Aug, 20:46, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:

> Nja, att nu en välbärgad med fet lön skulle vara utan pengar till kaffe
> är ju uppenbart en osanning.

Javisst, och eftersom henrik inte har pengar till kaffe kan han alltså
inte tillhöra gruppen välbärgade med fet lön.
Det kan förstås också vara så att Henrik är välbärgad med fet lön och
ljuger om att han inte har råd med kaffe.

Fast eftersom det hela tiden är du som påstått att Henrik är välbärgad
och med fet lön, medan Henrik inte skrivit något om vad han har för
lön - bortsett ifrån att en städerska hade högre timlön än honom, så
kan man ju fråga sig varför du så självklart anser att något du hittat
på är mer korrekt än vad den berörde hävdar?

Din typ av resonemang kallas för cirkelbevis, och du anklagar alltså
en person för att ljuga eftersom om det han skriver är sant så stämmer
inte den beskrivning av honom som du fabulerat ihop!

== 4 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 12:51
Från: Björn Westling

On 26 Aug, 16:16, "Henrik Bengtsson" <reklamfe...@hotmail.com> wrote:
> "kjell" <videokopier...@hotmail.com> skrev i meddelandetnews:j387hr$r0m$1@ubuntu1.ipbo.se...
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> >>>>> Ovanstående har inte något som helst att göra med att vissa
> >>>>> högeragitörer utnyttjar skattepengar för att sko sig, samtidigt som
> >>>>> personerna tycker det är positiv politik som högern geomdriver och som
> >>>>> innebär försämringar för sjuka och arbetslösa, mera tvång genom Arbeit
> >>>>> Macht Frei och fler som tvingas till "socialkontoren. Det är det vad
> >>>>> min kritik handlar om. Ni flyttar ständigt fram era priviligierade
> >>>>> positioner (inbillade eller verkliga) på de som sjukas och arbetlösas
> >>>>> bekostnad.
>
> >>>> Tröttnar du aldrig på ljudet av glas som krossas när du sitter och
> >>>> kallar andra för egoister samtidigt som du argumenterar(Nåja) för att
> >>>> förbättra din egna ekonomiska situation?
>
> >>>> Mvh
> >>>> Henrik
>
> >>> Obs! Ovanstående inlägg kommer från ärkeegoisten själv, som kackande i
> >>> eget bo. Du vill flytta fram dina egoistiska positioner ännu mer.
>
> >> Hur kommer det sig att när andra ser till sig själva så handlar det
> >> enligt dig om egoism men när du gör det så handlar det om renaste
> >> altruism?
>
> > Enkelt, vissa har empati för mer än sig själva.
>
> Och du råkar bara av en ren slump vara en av dem som tjänar på dina
> idéer...? Det är ju onekligen ett intressant exempel på empati från din sida
> att vara för att en grupp du själv tillhör skall få mer pengar i plånboken.
>
> Lustigt, det är ju precis den typen av åsikter som du konstant försöker
> kritisera andra för.

Det är faktiskt lite värre än så, för även om man tillhör just de
grupper som har det sämst i samhället och tycker det är bra att få mer
i plånboken så är man äcklig och självisk, och blir automatiskt förd
till gruppen höginkomsttagare av "kjell".


== 5 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 13:12
Från: "Henrik Bengtsson"

"kjell" <videokopiering@hotmail.com> skrev i meddelandet
news:j38plk$v8j$1@ubuntu1.ipbo.se...

>>>> Jag hoppas att alla skall f� ha ett dr�gligt liv och missunnar inte dem
>>>> som har det det bara f�r att andra inte har det. Jag �r f�r att alla
>>>> skall ha det bra, inte att alla skall ha det lika d�ligt.
>>>
>>> Sa han som alltid s�tter sig i fr�msta rummet, en riktig streber �r du
>>> allt.
>>
>> Har du n�gra inv�ndningar eller argument att komma med?
>
> Ja, jag inv�nder mot dina streberfasoner, har du inte f�rst�tt det?
> Mina argument �r ju att du f�rser dig sj�lv p� arbetsl�sas och sjukas
> bekostnad.

Ok...

S� ditt argument f�r/mot (var du st�r �r oklart) min �sikt att alla b�r ha
det bra/f� det b�ttre ist�llet f�r att alla skall f� det lika d�ligt �r att
jag f�rser mig sj�lv p� arbetsl�sas och sjukas bekostnad.

F�rstod du �verhuvudtaget texten* jag skrev som du presenterade dina
"argument" f�r/mot?

*Det �versta stycket citerad text i det h�r inl�gget.

Mvh
Henrik

== 6 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 13:13
Från: "Henrik Bengtsson"

"Björn Westling" <bhmwestling@gmail.com> skrev i meddelandet
news:964a2900-f3ce-4743-a01a-fc4073d712f5@k9g2000vbd.googlegroups.com...
<Snip>
> och ljuger om att han inte har råd med kaffe.

Det tredje alternativet är att jag helt enkelt inte hade tillräckligt med
pengar på mig för att köpa en kaffe och min lokala bar inte accepterar kort.

Mvh
Henrik.


==============================================================================
ÄMNE: Skoluniform?
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f3a264c8f1de088b?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:14
Från: "M.O.B. i L."

Fredrik Östman wrote:
>> -----< kjell >
>> Du får kalla det vad du vill, i praktiken får de rikas barn bättre
>> möjligheter att få viktiga vitaminer.
>
> Inte bara de rikas, de klokas också, och deras, som har tur och deras
> barn, som tycker att det är viktigt med bra mat.
>
> Alla svenskar, inklusive dem som har socialhjälp, har råd att ge alla
> sina barn alla de vitaminer och andra näringsämnen de behöver. Det beror
> helt på vilja och förmåga. Det större problemet är ju snarast, att barnen
> får i sig för mycket energi i förhållande till hur mycket de rör på sig.
> Inte att de svälter.
>
> Vi kan inte välja våra föräldrar. Och det är nog bra det.
>
> Detta har inget med skolan eller dess fruktstund att göra.
>
> För övrigt svälter barn i Afrika medan svenska arbetarbarn äter sig feta
> på pengar ur statskassan.

En arbetare betalar oftast mer i skatt än vad han/hon får i bidrag.

> Hade det inte varit bättre att ge de pengarna
> och den maten till barnen i Afrika?
>
> Vad har den svenska arbetarklassen egentligen att uppröras över?

Det finns naturligtvis diskriminering att uppröras över. Hur kommer det
sig att personer som inte kan skriva men som påstår sig kunna detta får
höga kommunala chefsposter? Hur kommer det sig att arbetsförmedlare som
inte kan utföra de enklaste datainmatningsuppgifterna på rimlig tid får
hög lön samtidigt som en arbetslös hade klarat samma arbetsuppgifter på
kortare tid?


== 2 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:20
Från: "M.O.B. i L."

Fredrik Östman wrote:
>> -----< M.O.B. i L. >
>> Men nu har ju skolan detta.
>
> På elevernas fritid, dit raster och friluftsdagar räknas, eller på
> undervisningstid?

Fruktstunden är på undervisningstid. Jag har inget emot om elever äter
mat hemifrån på raster i skolan.

>> Inte minst i friskolorna.
>
> Skolans inre arbete hette ett program som gick ut på att elevernas fritid
> skulle läggas beslag på av skolan, som skulle bestämma vad de gjorde på
> denna tid. Det var ett försök från SAP att förstatliga barnen från deras
> föräldrar, att med undervisningstvånget som hävarm också införa tvång
> till andra aktiviteter, som inte hade med undervisning att göra för att
> på så sätt förmena föräldrar och andra möjligheten att uppfostra barnen
> enligt eget huvud.
>
> Fruktstund i skolan låter precis som SIA.

Det är en pedagogisk måltid men där frukten inte tillhandahålls av
skolan. De fattiga eleverna får fira fruktstund utan frukt.

>> Det hade varit bättre
>> om skolan delade ut frukten till fruktstunderna.
>
> Nej, det hade det inte. Skolan skall undervisa, inget annat.
>
>> De rika eleverna frossar på vattenmeloner och de fattiga kanske kan få
>> vars ett russin.
>
> Vattenmeloner är billiga, russin dyra.

Inte per styck.


== 3 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:38
Från: kjell

Björn Lindberg framförde nästa ide :
> "M.O.B. i L." <mikaelb@df.lth.se> writes:
>
>> Det hade varit bättre om skolan delade ut frukten till fruktstunderna.
>
> Eller ännu hellre kunde de bjuda arbetarbarnen på semlor och övriga på
> knäckebröd.

Du har rätt för dig, de övriga har ju ändå råd till både knäckebröd och
semlor.

> Björn Lindberg

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 4 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:47
Från: Bruno Hagelsten

>kjell
>
>Du får kalla det vad du vill, i praktiken får de rikas barn bättre
>möjligheter att få viktiga vitaminer.

Självklart, det var längesedan jag såg någon i Djursholm med rakit,
skörbjugg eller pellagra. Det är mer problematiskt för kvinnor som bär
heltäckande kläder, de riskerar att få D vitaminbrist. Det visar en
studie från Detroit i USA, som Henry Fordsjukhuset står bakom. 87
kvinnor undersöktes. De fick inte tillräckligt med sol för att
utveckla D vitamin. Deras nivåer av D vitamin var drygt hälften
jämfört med kvinnor, som inte bar heltäckande kläder.

Men har du, kjell, sett till några svenska barn som lider av
bristsjukdomar som t ex skörbjugg (C-vitaminbrist)? Kanske ville du
bara framhäva hur otroligt eländigt du anser att de fattiga
människorna har det i Sverige. Förvisso finns det sådana som lever
under miserabla villkor, men det är ofta kombinerat med helt andra
problem än brist på frukt.

Bruno


== 5 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:53
Från: kjell

Bruno Hagelsten s�nde denna ide :
>> kjell
>>
>> Du f�r kalla det vad du vill, i praktiken f�r de rikas barn b�ttre
>> m�jligheter att f� viktiga vitaminer.
>
> Sj�lvklart, det var l�ngesedan jag s�g n�gon i Djursholm med rakit,
> sk�rbjugg eller pellagra.

Ditt inl�gg visar precis hur dum i huvudet du egentligen �r, trots ditt
bem�dande om att visa hur v�lutbildad du �r. Dum kan man tydligen vara
�nd�.

--
Akademiker,h�gutbildade, v�lavl�nade m�nniskor h�gt upp i
v�lst�ndsligan har pl�tsligt blivit de som har det sv�rt i samh�llet,
de som tidigare hade det s�mst har i detta borgerliga egoistiska
samh�lle
blivit de som har det gott st�llt och vara de som skall g�ra ekonomiska
offer.


== 6 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 12:50
Från: kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid

Bruno Hagelsten <bruno.hagelsten@compaqnet.se> wrote:
> >kjell
> >
> >Du får kalla det vad du vill, i praktiken får de rikas barn bättre
> >möjligheter att få viktiga vitaminer.

> Självklart, det var längesedan jag såg någon i Djursholm med rakit,
> skörbjugg eller pellagra.

Det var länge sedan jag såg en levande människa i Djursholm. Slutsats?

--
Kaj


== 7 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 12:53
Från: kjell

kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid förklarade :
> Bruno Hagelsten <bruno.hagelsten@compaqnet.se> wrote:
>>> kjell
>>>
>>> Du får kalla det vad du vill, i praktiken får de rikas barn bättre
>>> möjligheter att få viktiga vitaminer.
>
>> Självklart, det var längesedan jag såg någon i Djursholm med rakit,
>> skörbjugg eller pellagra.
>
> Det var länge sedan jag såg en levande människa i Djursholm. Slutsats?

Skulle det finnas människor i Djursholm? Har jag aldrig hört talas om!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 8 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 13:31
Från: Bruno Hagelsten

>> Bruno
>>
>> Sj�lvklart, det var l�ngesedan jag s�g n�gon i Djursholm med rakit,
>> sk�rbjugg eller pellagra.

>kjell
>
>Ditt inl�gg visar precis hur dum i huvudet du egentligen �r, trots ditt
>bem�dande om att visa hur v�lutbildad du �r. Dum kan man tydligen vara
>�nd�.

Det kan du tycka, men ingen kan m�ta sig med dig i tr�ttsam tjatighet
och st�ndiga personp�hopp.

Bruno


== 9 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 13:47
Från: Bruno Hagelsten

>> >kjell
>> >
>> >Du får kalla det vad du vill, i praktiken får de rikas barn bättre
>> >möjligheter att få viktiga vitaminer.

>> Bruno
>>
>> Självklart, det var längesedan jag såg någon i Djursholm med rakit,
>> skörbjugg eller pellagra.

>Kaj Stenberg
>
>Det var länge sedan jag såg en levande människa i Djursholm. Slutsats?

Det var med stor sannolikhet längesedan du besökte Djursholm.

-Att bo i Djursholm ger ett slags socialt kapital och självförtroende.
Ungdomar där tror att det kommer att gå bra för dem, även om de har
dåliga betyg. Det jag märkt när jag föreläst om min bok, är att det
där självförtroendet gör att man har råd att vara nyfiken och har råd
att erkänna sina svagheter. Ref. Pontus Herin, DN den 26 feb 2010

Bruno


== 10 av 10 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 17:12
Från: Bruno Hagelsten

>kjell
>
>Skulle det finnas människor i Djursholm? Har jag aldrig hört talas om!

Enligt SCB uppgick folkmängden till 8.819 år 2010. Det finns en del
skapligt stora villor där om du reflekterar på att flytta dit. Men du
skulle kanske inte känna dig som fisken i vattnet, om du vare sig
spelar golf eller tillhör något segelsällskap.

Bruno

==============================================================================
ÄMNE: SVP-inserat: 'Kosovaren schlitzen Schweizer auf!'
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6937448faa865e84?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:17
Från: "Michael Laudahn eOpposition"

Bedre:

http://masseneinwanderung.ch/ ,

Klik på plakaterne.


"Michael Laudahn eOpposition" <nuke.islamistan@your.earliest.conv> schrieb
im Newsbeitrag news:...
>
>
> *Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and
> similar
> constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
> judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
> conditions permit.*
>
>
>
>
> Se
>
> http://www.masseneinwanderung.ch/downloads/ins_kosovaren_schlitzen_290x90_4f_d.pdf
>
>
> Og MSM hyler op:
>
> http://preview.tinyurl.com/3wu8ms8
>
>
>
>
>
> --
> Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)
>
> Jews have paralysed our societies through the enforcement of PC (
> http://preview.tinyurl.com/6j6vr94 ) and MC (
> http://preview.tinyurl.com/46j2gzn ). Chieftain Netanyahu: Break the spell
> by publicly admitting your tribe's responsibility! And dump your mad dog
> Martin van Creveld ( http://preview.tinyurl.com/5vutnfl ).
>
>

==============================================================================
ÄMNE: Taktisk reträtt från Bab Al-Azizya
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aafac6f11ee9968c?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:34
Från: "Avos"

Björn Westling<bhmwestling@gmail.com> wrote:
> On 26 Aug, 17:07, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > > Nej, för jag resonerar logiskt och vettigt!
> > > När inträffar det?
> >
> > 'Hur' ska frågan vars.
> Intressant att du alltså inte vet hur man resonerar logiskt och
> vettigt!

logik: Fisk+cykel=däggdjur
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 2 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 11:54
Från: Bruno Hagelsten

>Avos
>
>logik: Fisk+cykel=däggdjur

Du har ett bländande intellekt, Avos!

Bruno


== 3 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 12:00
Från: kjell

Bruno Hagelsten framf�rde n�sta ide :
>> Avos
>>
>> logik: Fisk+cykel=d�ggdjur
>
> Du har ett bl�ndande intellekt, Avos!

Javisst har han, han sl�r dig med h�stl�ngder.

> Bruno

--
Akademiker,h�gutbildade, v�lavl�nade m�nniskor h�gt upp i
v�lst�ndsligan har pl�tsligt blivit de som har det sv�rt i samh�llet,
de som tidigare hade det s�mst har i detta borgerliga egoistiska
samh�lle
blivit de som har det gott st�llt och vara de som skall g�ra ekonomiska
offer.


== 4 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 13:54
Från: Bruno Hagelsten

>>> Avos
>>>
>>> logik: Fisk+cykel=däggdjur

>> Bruno
>>
>> Du har ett bländande intellekt, Avos!

>kjell
>
>Javisst har han, han slår dig med hästlängder.

Har du mätt upp det, lille stackare? Kanske var det Avos logik som
förblindade dig?

Bruno


== 5 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 18:48
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-26 15:48, Björn Westling wrote:
> On 26 Aug, 15:25, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>>>> Jag resonerar aldrig som du.
>>
>>> Nej, för jag resonerar logiskt och vettigt!
>>
>> När inträffar det?
>
> Hela tiden!

Du har då åtminstone en stark tro på dig sjäv som något.

== 6 av 6 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 18:53
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-26 18:31, Bj�rn Westling wrote:
> On 26 Aug, 17:07, "Avos"<avo...@yahoo.se> wrote:
>>>> Nej, f�r jag resonerar logiskt och vettigt!
>>> N�r intr�ffar det?
>>
>> 'Hur' ska fr�gan vars.
>
> Intressant att du allts� inte vet hur man resonerar logiskt och
> vettigt!

Det �r v�l snarare s� att ingen vet hur Bj�rn Westling skulle kunna g�ra
det.


==============================================================================
ÄMNE: Kendt svensk tv-journalist Hasse Aro lyver: Forsøger at sælge eksotisk
voldtægtsmand overfor opkaldende/seere som 'svensker' (VIDEO)
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/23a330111d145607?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 12:25
Från: "Michael Laudahn eOpposition"


Video har fået ny adresse:

http://www.youtube.com/watch?v=Pa652Vk4EG8

"Michael Laudahn eOpposition" <nuke.islamistan@your.earliest.conv> schrieb
im Newsbeitrag news:...
>
> *Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and
> similar
> constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
> judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
> conditions permit.*
>
>
>
>
> 'Du och många andra med dig [...] så väljer ni vad ni vill se: Och då vill
> ni se en utlänning i den här, och då blir det en utlänning också [...] och
> den här killen var inte det':
>
>
> http://www.youtube.com/watch?v=2DLClvxkFKo
>
>
> Afmaskering fra ca 1.20.
>
>
>
>
>
> --
> Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)
>
> Jews have paralysed our societies through the enforcement of PC (
> http://preview.tinyurl.com/6j6vr94 ) and MC (
> http://preview.tinyurl.com/46j2gzn ). Chieftain Netanyahu: Break the spell
> by publicly admitting your tribe's responsibility! And dump your mad dog
> Martin van Creveld ( http://preview.tinyurl.com/5vutnfl ).
>
>

==============================================================================
ÄMNE: Nytt trotsigt tal av Gaddafi
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/7fd14c735f53cbd8?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Fre 26 Aug 2011 17:37
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Enligt närstående källor har han lämnat landet, men samtidigt så stämmer
>ju långt ifrån alla uppgifter i den här konflikten med många olika
>intressen.

Kanske är han på väg till Sverige, jag läste detta brev skrivet av en
ung kvinna som behövde hjälp med ett större partytält:

Dear Mr Khadaffi, I have a few questions for you. 1) how do you spell
your name? 2) Now that you seem to be out of a job soon, would you
please like to help me with the delicate matter of finding the perfect
spot to raise a huge party tent? 3) What time would be convenient for
you to come and inspect the site? Can you maybe combine it with your
war tribunal court hearing in Haag? 4) By the way, how do you spell
Haag? Haag or Hague?

Kindest Regards, ...

Bruno


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment