Wednesday 16 November 2011

swnet.politik – 12 nya meddelanden i 8 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Vädring - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/d1d0605721e38289?hl=sv
* Moderaternas misslyckande - utanförskapet - 2 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/81bf1185131af1a8?hl=sv
* Take a look at the militant sionist Hillary Clinton, she loves killing
people - 2 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/bcd5df741ffff1db?hl=sv
* Mätning - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/25c10271b98d3f09?hl=sv
* Om Carema igen - 3 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/16e9fb4725a37655?hl=sv
* USA säger sig ha överlägsen militär styrka i arabvärlden - 1 meddelanden, 1
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/20df9180e49b710e?hl=sv
* Moskva stödjer inte banksters kuppförsök mot Syrien - 1 meddelanden, 1
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f272c98a0512e3b1?hl=sv
* Mera Carema - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/4c8ec47710481371?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Vädring
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/d1d0605721e38289?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 09:57
Från: kjell

Hakvinius framförde nästa ide :
> kjell skrev 2011-11-15 17:21:
>> Hakvinius formulerade frågan :
>>> naturligtvis vissa grupper bli lyckliga, men statsfinanserna skulle
>>> lida så till den grad att många fler hade blivit olyckliga om några år.
>>
>> Vad du gör här är att du spelar ut 1/3 mot 2/3! Med andra ord spelar du
>> ut de svaga och marginaliserade grupperna mot er välbeställda och
>> priviligierade, typiskt herrefolkmentalitet! Det har jag påtalat länge
>> men att så tydligt komma med detta hot!!
>>
>
> Tycker du det är ok att framtida generationer får det avsevärt sämre! Känner
> du till begreppet "pensionsbomben"?

Jag förstår att du och dine gelikar håller på att förbereda er.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.

==============================================================================
ÄMNE: Moderaternas misslyckande - utanförskapet
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/81bf1185131af1a8?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 10:07
Från: kjell

Ulf Sundin formulerade frågan :
> On 15 Nov, 13:58, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>> Ulf Sundin uttryckte precis :
>>
>>> On 15 Nov, 11:03, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>>>> Ulf Sundin presenterade följande förklaring :
>>>>> On 14 Nov, 17:25, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>>>>>> Har du blivit läkare nu också? Psykiatriker t.o.m. det må jag säga!
>>>>> Nej, men jag läser böcker.
>>
>>>> Jag förstår! När man läst böcker kan man ställa psykiatriska
>>>> diagnoser!!
>>
>>> Har jag ställt någon diagnos, menar du?
>>
>> Javisst!
>
> Vilken diagnos har jag då ställt på vem, kjell?
>
> /Ulf Sundin

Du med din inställning till sjuka människor skulle vara en klippa hos
FK som förtroendeläkare. Jag menar, nu där du läst så mycket om olika
diagnoser borde du passa som hand i handske när det gäller att tvinga
sjuka i arbete till FAS3 (Arbeit Macht Frei). De behöver personer med
ett något udda förhållande till sjuka människor.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 2 av 2 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 13:33
Från: Ulf Sundin

On Tue, 15 Nov 2011 17:05:05 +0100, kjell <videokopiering@hotmail.com>
wrote:

>Ulf Sundin tänkte väldigt hårt :
>> On 15 Nov, 13:58, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>>> Ulf Sundin uttryckte precis :
>>>
>>>> On 15 Nov, 11:03, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>>>>> Ulf Sundin presenterade följande förklaring :
>>>>>> On 14 Nov, 17:25, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
>>>>>>> Har du blivit läkare nu också? Psykiatriker t.o.m. det må jag säga!
>>>>>> Nej, men jag läser böcker.
>>>
>>>>> Jag förstår! När man läst böcker kan man ställa psykiatriska
>>>>> diagnoser!!
>>>
>>>> Har jag ställt någon diagnos, menar du?
>>>
>>> Javisst!
>>
>> Vilken diagnos har jag då ställt på vem, kjell?
>
>På alla dessa som är verkligt sjuka har du ställt diagnoserna att de
>skulle på något sätt inbilla sig.

Nu inbillar du dig, alldeles bestämt.
Eller menar du att jag i inlägget som fick dig
att yla om att jag ställer diagnoser fanns något
som ens var i närheten av en diagnos.
Och dessutom, en diagnos ställs på en person.
Vilken *person* är det jag skulle ha ställt en diagnos på
(jag nämner ju inte ens någon person i inlägget).

Eller så är det så att du inte inbillar dig.
Du är helt enkelt bara så otroligt okunnig.
Det anses kanske vara en dygd bland dem som yrar om
att andra är "förlästa"?

/Ulf Sundin

==============================================================================
ÄMNE: Take a look at the militant sionist Hillary Clinton, she loves killing
people
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/bcd5df741ffff1db?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 16:13
Från: Mikael Forsberg

On 2011-11-15 16:47, Björn Westling wrote:
> On Nov 15, 4:09 pm, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>
>>>> Det är ju en officiell presentation mer än en personlig.
>>
>>> Och ändå hände det att han presenterade sig så hemma.
>>
>> Du kan väl inte veta något om hur och vid vilket tillfälle det skulle ha
>> hänt
>
> Jo, jag går efter vad hans mor sade.
> Jag har den otroligt långsökta teorin att om man vill veta hur en
> person presenterar sig när han ringer sin mor så är det effektivare
> att fråga henne än att försöka gissa.

Hon sa att det var något konstigt och du får det till att det var
normalt, det är ju du som har bestämt dig för ett svar som passar dig.

> , han kanske övade på hur han skulle presentera sig för kunder.
>
> Du lägger massor av energi på att försöka hitta långsökta förklaringar
> till föga uppseendeväckande detaljer.

Det är inte långsökt, en affärsman tänker mycket på vilket första
intrycket blir.

>>>>>> Hur hade han hört det?
>>
>>>>> Det var inte bara han som ringde från planet. Andra hade ringt
>>>>> tidigare, och då fått höra om det hela.
>>
>>>> Hur vet du det?
>>
>>> Du hävdar alltså att de andra samtal som det skrivits om aldrig ens
>>> inträffade?
>>
>> Har det skrivits om att de berättat om första planets krasch?
>
> Ja, det var därför som passagerarna på United 93 slutligen bestämde
> sig för att försöka hindra att planet kom fram.

Hur vet du det?

>>>> Nej, det är ju bara en alldaglig händelse en vanlig arbetsdag.
>>
>>> Då skulle jag vilja veta vad du betraktar som exceptionella händelser
>>> om att bli utsatt för en flygkapning och få veta att man kommer att dö
>>> inom kort är en "alldaglig" händelse!!!!
>>
>> Tja, man ringer ju bara upp någon man känner, tar farväl och lägger på.
>
> Jag föreslår att du ber din vårdare förklara den mening jag skrev, för
> du klarade inte av att tolka den!

Hehe...

>> Ger man upp förlorar man garanterat, försöker man handla så finns det
>> ändå en möjlighet.
>
> Så du menar att det aldrig någonsin i världshistorien inträffat att
> folk resignerat när slutet är nära?
> Det är intressant att du sitter hemma och helt nyktert konstaterar att
> "Så här tycker jag man skall reagera" och så försöker du använda
> faktumet att folk inte reagerade så som bevis för konstigheter, när du
> helt missar att situationen var kaotisk och stressande. Du missar helt
> alla psykologiska faktorer!

Tro inte det.

> Du försöker förvandla det hela till en alldaglig fullt normal händelse
> där alla kan förväntas agera lugnt och rationellt.

Javisst, alla vet ju att det är onda muslimer så då är bara frågan vilka
som skall bombas ihjäl så USA kan genomföra en lagerrensning bland
bomberna. Sverige måste naturligtvis vara med eftersom vi har en
Bilderbergregim som gärna skuldsätter landet med några miljarder för att
bomba oskyldiga civila i Bilderberggruppens intresse.

>> Det dräller ju inte av samtal så det kan ju knappast vara så många som
>> ringt någonstans.
>
> Hur vet du det? Har du koll på alla samtal som kanske inte kom fram,
> eller alla samtal som försökte ringas?

Det har ingen.

>>>> Jag försöker hitta vad som inte är normalt och finna förklaringar till det.
>>
>>> Nej, du försöker finna förklaringar som passar in i dina
>>> konspirationsteorier.
>>
>> Det vet du inget om.
>
> Jo, det vet jag. Du accepterar bara förklaringar som passar in i dina
> teorier (som händelsevis är identiska med teorier man hittar på k-
> teoretikernas sidor).

Allt mer på de sidorna har ju gått från teori till fakta och mer blir
det hela tiden, för mängder med människor sysslar med den här
utredningen som en hederlig stat hade kunnat göra själva men inte fick
för att de skyldiga styr landet.

>>> Hur kan du förresten bedöma vad som är normalt i den exceptionella
>>> situationen?
>>> Hur kan du anse dig veta exakt hur alla kommer att reagera i en
>>> pressande situation (en RIKTIGT pressande)?
>>
>>> Det räcker ju med att se vad som händer när en bil får sladd i halkan.
>>> Man bromsar och hjulen låser sig. Men fick lära sig hur man skall
>>> göra, men i paniken som kommer av att bilen inte bromsar så kanske man
>>> bromsar hårdare - man reagerar inte alls genom att hålla huvudet
>>> kallt.
>>
>> Du får väl skaffa ABS.
>
> Förstod du överhuvudtaget vad det stod?

Ja, du kan inte styra bilen för du panikbromsar i det att du lätt blir
förvirrad.

>>> Av vilket skäl skulle samtliga passagerare tveklöst hålla huvudet
>>> kallt i den situation de var?
>>
>> Svårt att veta
>
> Det är du som hävdar att de skulle det.
> Det är du som pekar på att folk inte uppförde sig så lugnt och
> rationellt som du inbillar dig att du skulle gjort i en sådan
> situation.
> Ungefär som när någon undrade varför inte ungdomarna på Utöya svarade
> på att Breivik stod och sköt på dom genom att springa emot honom med
> aviskten att de som överlever skulle kunna övermanna honom...

Det var väl ingen som ringde hem och uppgivet tog farväl, vad jag hört
än så länge.


== 2 av 2 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 16:52
Från: Mikael Forsberg

On 2011-11-15 18:42, Björn Westling wrote:
> Det finns en del som hävdar att United 93 sköts ned och att
> amerikanska regeringen mörlagt det.
>
> Frågan jag ställer mig är "Varför?"
> De hade ju en fullgod anledning att skjuta ner planet. Få skulle ha
> kritiserat dem för att de sköt ned planet. Dessutom skulle de inte
> behöva försöka dölja, vilket skulle kunna genomskådas vid
> undersökning.
>
> Det är helt enkelt inte logiskt att de skulle göra sig besväret att
> försöka dölja en nedskjutning!

De hade nog inte riktigt räknat med nätets styrka, som när en
Rockefeller uttryckte att 'det borde aldrig ha uppfunnits' för de har
kontroll över media men nu håller folket på att ta över den Illuminati
styrda propagandan och det är en pina för gangsters som är vana att
härska genom sina hemliga sällskap i tron att de är gudomliga.

Dessutom underskattar du nog folkstormen som otvivelaktligen skulle
uppstå om staten skjuter ner civila flygplan inom landet.


==============================================================================
ÄMNE: Mätning
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/25c10271b98d3f09?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 16:38
Från: Mikael Forsberg

On 2011-11-15 17:16, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Men han [Juholt] behöver kanske putsa lite på en del saker.
>
> Vad skulle det vara för "saker"? Sitt politiska omdöme kanske. Hur
> skall han t ex göra i fortsättningen om han inte vill stå på samma
> sida i studion som Jimmie Åkesson (SD). Tänk om SVT struntar i Juholts
> ultimatum. Det kanske skulle ge Håkan Juholt några "saker" att "putsa
> lite på"!

Vad han skulle göra är att ta partiet ur diktaturfasonerna om att de
skall bygga landet, som det egentligen är folkets sak att göra. Vad som
behövs är ett öppnare och friare samhälle som går att kalla att alla är
med. Tjabblet med (SD) har jag svårt att se någon vinst i då det är
demokrati sossarna skall försöka kämpa för.

På sätt och vis tycker jag att det är bra med gynnandet av (SD) och (V)
då de inte är korrumperade av Bilderberggruppen än så länge och det är
fel att kalla dem extrema partier då det är det nazigrundade
Bilderberggruppen som är det extremaste och anledningen till att ingen
utav deras representanter som Bildt exempelvis talar om något om vilken
politik de konspirer om bakom kulisserna.

==============================================================================
ÄMNE: Om Carema igen
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/16e9fb4725a37655?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 16:40
Från: JKv

Fredrik Östman wrote:

>>-----< JKv >
>> Kan du ge något exempel på en stat som har uppstått på grund av
>> transaktionskostnader? Hur gick det till?
>
> Bönderna fick sitt försvar billigare på det sättet.

Det var en bred definition av transaktionskostnad får man lov att säga.
Är tanken den att det var billigare att avtala om att låta staten sköter
försvar mot krigsherrar och rövare än att göra det på egen hand?

Jag tänker mig att relationen mellan överheten och bönder inte var/är
så affärsmässig att transaktionskostnads teori är särskilt tillämpbar
för frågan om hur stater uppstår. Överheten kan skapa lojala undersåtar
genom att ge värde för beskattningen, genom brutalt
förtryck eller en kombination av båda delar.

Däremot kan transaktionskostnader säkert ha bäring på vilka stater
som blir långsiktigt framgångsrika.

>> Vad menar du med att transaktionkostnader är mer synliga i USA?
>
> Många saker som man tillåts göra i USA är i andra länder förbjudna.

Mitt intryck är att det finns avsevärt mer lagar och regleringar i USA.
Dessa är dessutom så ogenomträngliga att du bör skaffa dig juridisk
experthjälp för vad du än vill göra. Amerikanska rättsystemet är
ett minfält. Det är en transaktions kostnad i sig!

Kan du ge några konkreta exempel på vad som är förbjudet i t.ex Sverige
eller Österike men inte i USA.

New York City har förbjudit rökning utomhus.
I New Jersey så får man inte tanka sin bil själv.
Det är förbjudet att spela poker om pengar online.
Den som skickar sina barn till en skola i ett annat school district kan
dömmas till fängelse.


> Vi skrattar idag över förbudet av parabolantenner, men 1980 var hotet om
> ett sådant förbud reellt.

Om du vill sätta upp en nydanande mojäng på ditt hus i USA så
gör du säkrast i att prata med din advokat om det först.

> I England är det ena partiet socialistiskt. Det kan inte vara
> förklaringen.

England må vara likt USA när det gäller två parti systemet, men
politiskt-kulturellt så är det mer likt andra europeiska länder.

Kan du utveckla din tes om att avsaknaden av transaktionskostnaders
synlighet är orsaken till att just socialist partiet inte mött framgång
i USA?

John

== 2 av 3 ==
Datum: Ons 16 Nov 2011 00:08
Från: Fredrik Östman

>-----< JKv >
> Kan du utveckla din tes om att avsaknaden av transaktionskostnaders
> synlighet är orsaken till att just socialist partiet inte mött framgång
> i USA?

Jag vet inte om vi kommer så mycket längre. Det är förstås inte dagens
USA som är orsak till att socialisterna inte kunde etablera sig för över
hundra år sedan. På den tiden hade usonierna redan många friheter som vi
hade fått först sedan socialismen rullats tillbaka, men som vi i viss mån
saknade redan innan socialismen dök upp. Exempel är att bestämma var man
vill bosätta sig, var man vill arbeta, när man vill arbeta, hur man vill
utbilda sig.

Observera att lokala bestämmelser är mindre inskränkande än globala. Man
kan ju flytta. Det kostar visserligen, men det är en mätbar och
betalalbar transaktionskostnad. Är förbuden lika överallt och flytt
förbjuden eller mycket svår är kostnaderna för att undgå förbuden högre.

Med frihet menar vi möjligheten att få det som man vill ha det, d.v.s.
låga transaktionskostnader. Det är ett relativt mått.

--
Fredrik Östman


== 3 av 3 ==
Datum: Ons 16 Nov 2011 00:13
Från: Mikael Forsberg

On 2011-11-16 01:40, JKv wrote:

> Kan du ge några konkreta exempel på vad som är förbjudet i t.ex Sverige
> eller Österike men inte i USA.
>
> New York City har förbjudit rökning utomhus.
> I New Jersey så får man inte tanka sin bil själv.
> Det är förbjudet att spela poker om pengar online.
> Den som skickar sina barn till en skola i ett annat school district kan
> dömmas till fängelse.

I den slutna anstalten Sverige så äger du inte din egen kropp erftersom
den är statlig egendom och därför har staten möjlighet att ta blodprov
och urinprov godtyckligt med våld om så behövs, vid fel kroppskemi så
kan man fängslas för att man skadat sig själv som är statlig egendom.
Speciella poliser finns som stormar barnfamiljer och tar prover på
barnen och om barnen inte har rätt kroppskemi tas de ifrån föräldrarna
för att spärras in någonstans långt borta och närmast omöjliga att få
tillbaka.

Barnen skadas för livet av detta med klart försämrad utbildning och
framtida möjligheter i största allmänhet, liksom att föräldrarna får ett
livslångt problem i bråk med myndigheter.

Där är Sverige helt extremt relativt alla länder i världen. Ändå råder
konsensus bland politiker om att dessa skador i hela samhället är bra.

>> Vi skrattar idag över förbudet av parabolantenner, men 1980 var hotet om
>> ett sådant förbud reellt.

I USA var parabilantenner förbjudna om man inte hade specialtillstånd
som krävde motiverande av behovet.

> Om du vill sätta upp en nydanande mojäng på ditt hus i USA så
> gör du säkrast i att prata med din advokat om det först.

USA har ett helt överdrivet rättsväsende som beror på att de enorma
inkomsterna för jurister har fått deras bästa studenter att satsa på
karriär inom det området, men eftersom det är helt oproduktivt lastar
det hela samhället enormt och ger också världens största fängelsepopulation.

==============================================================================
ÄMNE: USA säger sig ha överlägsen militär styrka i arabvärlden
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/20df9180e49b710e?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 18:51
Från: Mikael Forsberg

I USA tycks man säker på att ha överlägsen militär styrka i arabvärlden.

http://www.youtube.com/watch?v=A1U53-HVfa4

Det är olustigt med sionisternas vapenskrammel och det vore bättre om
USA försökte återinföra demokrati på hemmaplan istället för det
nuvarande helt genomkorrumperade Illuminati-styret.

==============================================================================
ÄMNE: Moskva stödjer inte banksters kuppförsök mot Syrien
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f272c98a0512e3b1?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 21:11
Från: Mikael Forsberg

Bilderberggruppens kuppregim de vill sätta in i invasionen av Syrien STC
var i Moskva för att få stöd för sin statskupp de planerar. Men Moskva
anser att det får de diskutera med den sittande regeringen i Syrien.
Sverige med Bilderbergstyre stödjer väl sin nya vana trogen banksters
statskupper.

http://www.themoscowtimes.com/news/article/moscow-not-helping-syrian-opposition/447889.html

==============================================================================
ÄMNE: Mera Carema
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/4c8ec47710481371?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 15 Nov 2011 23:52
Från: Fredrik Östman

>-----< Henrik Bengtsson >
> Kan man skriva in "sunt förnuft" i en kravspecifikation?

Det kan man säkert, men man bör låta bli eftersom resultatet inte är
mätbart.

--
Fredrik Östman


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment