Sunday 9 October 2011

swnet.politik – 26 nya meddelanden i 9 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Turistindustrin är helt enorm på sina håll - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/1dbf2225f4079e66?hl=sv
* GLONASS är nu i funktion över hela världen - 5 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f96637656e631ea2?hl=sv
* Obamas styrkor anfaller fredliga demonstranter med motorcyklar i '
OccupyWallStreet' (NY) bra bilder - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/94b76115023a984a?hl=sv
* 20 000 Våltäckter per år inom amerikanska militären - 1 meddelanden, 1
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9a274da98626272b?hl=sv
* Huaxi, världens tredje rikaste stad - 10 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9e3b050564e17161?hl=sv
* Högerdrägget och swnet.politik - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/ed9fc44a695c2817?hl=sv
* Tjohultarn och Ohlygarken uteblir - 3 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6a48420a221222ab?hl=sv
* Nobelpriset till Liberias president ifrågasätts - 3 meddelanden, 2
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/0f819db7afb31b08?hl=sv
* Tjohultarn fifflar - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9487ba0738d8442a?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Turistindustrin är helt enorm på sina håll
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/1dbf2225f4079e66?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 10:47
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-08 19:11, Avos wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> On 2011-10-08 18:01, Avos wrote:
>> > Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> >> On 2011-10-07 23:56, x@y.z wrote:
>> >> > On Thu, 06 Oct 2011 10:10:52 +0200, Mikael Forsberg
>> >> > <mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> >> >
>> >> >> I Kina så har man 1-7 oktober nationaldagsledighet och folket där
>> >> som är
>> >> >> väldigt kultur och historieintresserade besöker då ofta diverse
>> sådana
>> >> >> platser. Men det blir rejält trångt när hundratals miljoner
>> människor
>> >> >> skall till turistmålen.
>> >> >>
>> >> >>
>> >> >>
>> >>
>> http://www.ministryoftofu.com/2011/10/photos-what-tourist-attractions-in-china-looks-like-during-the-national-day-holiday/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MiniTofublog+%28Ministry+of+Tofu+-+Featured+Articles%29
>>
>> >>
>> >> >
>> >> > Kineser tror att man ska ha p-pillret i näsan under akten. Därför
>> ser
>> >> > det ut sådär.
>> >> Lägg märke till bristen på barn. Kina har en ett-barns politik och
>> >> trots att befolkningen fortfarande ökar så får de som föder mer än ett
>> >> barn betala böter för det. Fast det slår ju i vissa fall åt andra
>> >> hållet, då det blir hög status i att ha råd med böterna för att skaffa
>> >> fler barn.
>> >> Men dumheterna är som vanligt Bilderberggruppens fel eftersom Henry
>> >> Kissinger var där och tutade i dem sina galenskaper om
>> >> befolkningsreduktion och det var ju vad Vietnam kriget syftade till
>> >> också.
>> >
>> > Kinas folkmängd ökar ju stark trots födelsekontrollen. kan det också
>> > bero på bildeberggruppens inflytande?

>> Det var svårare att hitta på något vis att skylla på
>> Bilderberggruppen, eftersom det är något positivt och
>> Bilderberggruppen är bara negativt. I Kina är familjen väldigt viktig
>> och en Kines som träffar någon börjar snabbt tala om sin familj, medan
>> vi här i vad vi kallar väst ofta inte ens nämner familjen för någon
>> utomstående.

>> Jag träffade en vietnamesiska en gång som det första hon gjorde när vi
>> kom hem till henne var att ta fram fotografier på hela släkten och
>> berätta om dem och fråga mig om min, så jag gick hem och hämtade ett
>> par av mina fotoalbum och gjorde detsamma. ;)
>> Förresten har jag inte träffat en asiat som sett något störande i
>> godispåsen KINA som de nu skall ha plockat bort den trevliga bilden av
>> en kines på.
>> http://www.youtube.com/watch?v=jL4-NDRehag
>
> Bildeberggruppen gör kinesiskor med barn för att öka sitt inflytande!!

Njae, Bilderbergarna är ytterst rasistiska och tänker väldigt mycket på
eugenics så visserligen sprider de vildhavre, men det är bara barn från
deras mödrar som räknas och där planerar de noga efter genetiska
antaganden avseende avkomman, vilket gör att många har Marfans syndrom
bland annat. Men visst skaffar de barn för att få inflytande i olika
släkter också, Rothschild har ju gift in sig i svenska kungahuset bland
annat. Det har de gjort i Gaddafis familj också, men får de inte som de
vill så är det slut med den familjen.

==============================================================================
ÄMNE: GLONASS är nu i funktion över hela världen
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f96637656e631ea2?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 5 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 10:59
Från: Björn Westling

On 8 Okt, 18:21, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-08 17:27, Bj rn Westling wrote:
>
> > On 8 Okt, 12:59, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> On 2011-10-08 12:33, Bj rn Westling wrote:
>
> >>> On 8 Okt, 11:21, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>    wrote:
> >>>> Detta r en politisk debattgrupp och d sp nnar det ver allting
> >>>> egentligen, eftersom allt r politik mer eller mindre. D remot
> >>>> diskuterar du aldrig politik eller ens n got du eventuellt skulle kunna
> >>>> veta n got om.
>
> >>> Om man bortser fr n alla de inl gg d r jag diskuterar politik s
> >>> diskuterar jag inte politik!
>
> >> Kom du p det sj lv?
>
> > Du f rstod allts inte vad det jag skrev betydde!
>
> Har du kommit p varf r folk reagerar p det felaktiga i tv-inslaget m

Nej, eftersom jag inte idats titta på det inslaget.

== 2 av 5 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 11:30
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-08 19:59, Bj�rn Westling wrote:
> On 8 Okt, 18:21, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>> Har du kommit p� varf�r folk reagerar p� det felaktiga i tv-inslaget?
>
> Nej, eftersom jag inte idats titta p� det inslaget.

Nej, det klart 49 sekunder �r f�r l�ng tid f�r att du skall kunna
koncentrera dig p� ett nyhetsinslag.

http://www.youtube.com/watch?v=3K_Xco-k_B4


== 3 av 5 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 15:33
Från: Björn Westling

On 8 Okt, 20:30, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-08 19:59, Bj rn Westling wrote:
>
> > On 8 Okt, 18:21, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> Har du kommit p varf r folk reagerar p det felaktiga i tv-inslaget?
>
> > Nej, eftersom jag inte idats titta p det inslaget.
>
> Nej, det klart 49 sekunder r f r l ng tid f r att du skall kunna
> koncentrera dig p ett nyhetsinslag.

Varför tror du att andra har ditt attentionspan?

== 4 av 5 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 17:11
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-09 00:33, Björn Westling wrote:
> On 8 Okt, 20:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>> Nej, det klart 49 sekunder är för lång tid för att du skall kunna
>> koncentrera dig på ett nyhetsinslag.
>
> Varför tror du att andra har ditt attentionspan?

Jag vet ju att du har svårt med helhetsbilder och inte brukar klara av
en länk, men trodde i min enfald att du kanske klarar 49 sekunder...

http://www.youtube.com/watch?v=XL8vGbhpbEs

Kan ge ett par bra länkar som du kan be någon förklara för dig.

http://www.youtube.com/watch?v=uRUAW0WQc0c

Den här är riktigt bra, kommer säkert att ticka upp rejält i
tittarsiffror eftersom den redan ligger uppladdad (speglad) på många konton.

http://www.youtube.com/watch?v=2EuMSaG9dQE

Såg att några länkar innan gått på ett av mina konton och det är inte
säkert att alla kan se dem så jag länkade på öppna konton nu.

== 5 av 5 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 22:29
Från: "Avos"

Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-08 19:59, Björn Westling wrote:
> > On 8 Okt, 18:21, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >> Har du kommit på varför folk reagerar på det felaktiga i tv-inslaget?
> >
> > Nej, eftersom jag inte idats titta på det inslaget.
> Nej, det klart 49 sekunder är för lång tid för att du skall kunna
> koncentrera dig på ett nyhetsinslag.
> http://www.youtube.com/watch?v=3K_Xco-k_B4

Jag tycker att Björn Westling borde nomineras till nästa fredspristagare.
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

==============================================================================
ÄMNE: Obamas styrkor anfaller fredliga demonstranter med motorcyklar i '
OccupyWallStreet' (NY) bra bilder
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/94b76115023a984a?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 11:05
Från: Mikael Forsberg

Det b�rjar ta sig i 'OcccupyWallStreet' r�relsen, obamas styrkor k�r in
med m�ngder av motorcyklar f�r att driva bort de enorma klungorna
demonstranter som bara blir fler. M�ste ses.

http://www.youtube.com/watch?v=4HTGz01nw7Y

==============================================================================
ÄMNE: 20 000 Våltäckter per år inom amerikanska militären
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9a274da98626272b?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 12:10
Från: Mikael Forsberg

Amerikanska milit�rer v�ldtar 20 000 personer om �ret, av sina egna. Med
tanke p� det s� v�gar man knappt f�rest�lla sig hur m�nga av deras
(fiende) offer, som de sedan m�rdar, de hinner v�ldta ocks�.

http://www.youtube.com/watch?v=F1ZphIp14r0

Kan v�l t�nka mig att NATO:s Al-Qaeda styrkor i Libyen inte �r s� elaka
mot kvinnor som USA:s soldater...?

N�v�l, de tycks ha gott om de d�r l�ga bilarna med amerikanska
antistridsvagnsvapen montera p�. Fast de nya flakbilarna, de tydligen
hade f�tt m�ngder av, b�rjar se lite slitna ut.

http://www.youtube.com/watch?v=QKbpEE61W7w

Kan v�l l�nka vad Assange har att s�ga om invasionen av Libyen ocks�.
Enligt honom finns det bara tv� supermakter kvar i v�rlden, USA och
Europa. De invader b�st de vill.

http://www.youtube.com/watch?v=tFZ8oi8oFQg


==============================================================================
ÄMNE: Huaxi, världens tredje rikaste stad
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9e3b050564e17161?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 10 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 13:32
Från: Mikael Forsberg

Staden Huaxi i Kina har bara rika inv�nare, alla har egna bost�der och
bil, med minst $250 000 p� banken per person. En j�tteskyskrapa har de
slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur gjord
av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanf�r Wall Street som v�l
bara �r brons eller n�got.

http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8


== 2 av 10 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 20:28
Från: "Avos"

Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna bostäder och
> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa har de
> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur gjord
> av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall Street som väl
> bara är brons eller något.
> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8

hurra,leve kommunismen! Ned med klassamhället. Bara kommunismen hade kunnat skapa detta. Stadens innevånare är säkert så glada och tacksamma att de dansar kring guldkalven.

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 3 av 10 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 20:52
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-09 05:28, Avos wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna bostäder och
>> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa har de
>> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur
>> gjord av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall Street som
>> väl bara är brons eller något.
>> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8
>
> hurra,leve kommunismen! Ned med klassamhället. Bara kommunismen hade
> kunnat skapa detta. Stadens innevånare är säkert så glada och tacksamma
> att de dansar kring guldkalven.

Vad vred Mose hade blivit, tur att han är död.

== 4 av 10 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 22:25
Från: "Avos"

Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-09 05:28, Avos wrote:
> > Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> >> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna bostäder och
> >> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa har de
> >> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur
> >> gjord av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall Street som
> >> väl bara är brons eller något.
> >> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8
> >
> > hurra,leve kommunismen! Ned med klassamhället. Bara kommunismen hade
> > kunnat skapa detta. Stadens innevånare är säkert så glada och tacksamma
> > att de dansar kring guldkalven.
> Vad vred Mose hade blivit, tur att han är död.

Moses kanske var röd? Kan tänka mig den röde godsägaren brezhnjev hålla i dessa stentavlor.

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 5 av 10 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 22:27
Från: "Avos"

Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-09 05:28, Avos wrote:
> > Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> >> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna bostäder och
> >> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa har de
> >> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur
> >> gjord av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall Street som
> >> väl bara är brons eller något.
> >> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8
> >
> > hurra,leve kommunismen! Ned med klassamhället. Bara kommunismen hade
> > kunnat skapa detta. Stadens innevånare är säkert så glada och tacksamma
> > att de dansar kring guldkalven.
> Vad vred Mose hade blivit, tur att han är död.

När nu kinas rikaste män i centralkomitten slår sönder guldkalven, ska alla få se på klassrättvisa!
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 6 av 10 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 23:08
Från: "Avos"

Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna bostäder och
> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa har de
> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur gjord
> av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall Street som väl
> bara är brons eller något.
> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8

Jag undrar dock över hu stadens kommunistiska ledande sovjet ställde sig till detta beslut. Dansade de kring kalven, eller försökte de slå sönder den?
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 7 av 10 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 23:54
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-09 07:25, Avos wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> On 2011-10-09 05:28, Avos wrote:
>> > Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> >> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna bostäder och
>> >> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa har de
>> >> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur
>> >> gjord av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall Street som
>> >> väl bara är brons eller något.
>> >> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8
>> >
>> > hurra,leve kommunismen! Ned med klassamhället. Bara kommunismen hade
>> > kunnat skapa detta. Stadens innevånare är säkert så glada och tacksamma
>> > att de dansar kring guldkalven.

>> Vad vred Mose hade blivit, tur att han är död.
>
> Moses kanske var röd? Kan tänka mig den röde godsägaren brezhnjev hålla
> i dessa stentavlor.

Moses var en grym typ i klass med Muhammed, envåldshärskare, krigare och
rövare. Brezhnjev var rena lammet i jämförelse.

Tror du förresten på Mel Brooks tolkning att det var tre tavlor men att
han tappade en?

Den är ganska rolig i vart fall. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=4TAtRCJIqnk


== 8 av 10 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 00:05
Från: "Avos"

Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-09 07:25, Avos wrote:
> > Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> >> On 2011-10-09 05:28, Avos wrote:
> >> > Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> >> >> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna bostäder och
> >> >> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa har de
> >> >> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur
> >> >> gjord av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall Street som
> >> >> väl bara är brons eller något.
> >> >> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8
> >> >
> >> > hurra,leve kommunismen! Ned med klassamhället. Bara kommunismen hade
> >> > kunnat skapa detta. Stadens innevånare är säkert så glada och tacksamma
> >> > att de dansar kring guldkalven.
> >> Vad vred Mose hade blivit, tur att han är död.
> >
> > Moses kanske var röd? Kan tänka mig den röde godsägaren brezhnjev hålla
> > i dessa stentavlor.
> Moses var en grym typ i klass med Muhammed, envåldshärskare, krigare och
> rövare. Brezhnjev var rena lammet i jämförelse.
> Tror du förresten på Mel Brooks tolkning att det var tre tavlor men att
> han tappade en?
> Den är ganska rolig i vart fall. ;)
> http://www.youtube.com/watch?v=4TAtRCJIqnk

Bara kommunisterna har byggt färdigt den här staden, så kan de stoppa upp Sodom och Gomorra i röven.
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 9 av 10 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 00:07
Från: "Avos"

Avos<avos80@yahoo.se> wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> > On 2011-10-09 05:28, Avos wrote:
> > > Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> > >> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna bostäder och
> > >> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa har de
> > >> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur
> > >> gjord av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall Street som
> > >> väl bara är brons eller något.
> > >> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8
> > >
> > > hurra,leve kommunismen! Ned med klassamhället. Bara kommunismen hade
> > > kunnat skapa detta. Stadens innevånare är säkert så glada och tacksamma
> > > att de dansar kring guldkalven.
> > Vad vred Mose hade blivit, tur att han är död.
> När nu kinas rikaste män i centralkomitten slår sönder guldkalven, ska alla få se på klassrättvisa!
> --
> Android Usenet Reader
> http://android.newsgroupstats.hk

efter kommunisterna, sedan syndafloden!

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 10 av 10 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 00:11
Från: "Avos"

Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna bostäder och
> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa har de
> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur gjord
> av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall Street som väl
> bara är brons eller något.
> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8

.. eller som Deng siau Ping. sa medan han klappade sin dyra raskatt. Det spelar ingen roll om en katt är svart eller vit, bara den fångar råttor.
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

==============================================================================
ÄMNE: Högerdrägget och swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/ed9fc44a695c2817?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 13:58
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-10-08 14:41:
> Efter en tids bortvaro noterar jag att h�gerdr�gget �terigen
> best�mmer vad som skall diskuteras p� swnet.politik.

Ja, du �r ju inte h�r och "best�mmer" l�ngre...

Du f�r g�rna ge dig in diskussionen om det fifflande sossedr�gget!

==============================================================================
ÄMNE: Tjohultarn och Ohlygarken uteblir
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6a48420a221222ab?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 14:14
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Euron �r inte bara sv�r, den �r om�jlig med annat �n att
>Bilderberggruppen tar �ver hela Europa, vilket �r vad de h�ller p� med.
>Det �r ingen teori, det �r fullt p�g�ende verklighet.

Det �r inte n�got fel med att enas om en gemensam valuta som euro (�).
Men det st�ller vissa krav att byta drachmer mot euro. Euro-ekonomin
�r mindre till�tande mot en underbalanserad ekonomi. Man kan inte
klara sig undan med att devalvera sig ur kriser, eller l�ta inflation
och penningpolitik skyla �ver den ekonomiska l�ttsinnigheten. Om
Grekland skulle tvingas �terg� till drachmen skulle de kunna bli ett
l�tt offer f�r valutaspekulanter. � andra sidan kan de ju alltid
trycka mer sedlar och s� kan det ju p�g� s� l�nge de har papper och
tryckf�rg, men vem kommer att vilja g�ra aff�rer i drachmer med dem?
Ingen naturligtvis!


== 2 av 3 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 15:38
Från: Björn Westling

On 8 Okt, 15:37, Bruno Hagelsten <bruno.hagels...@compaqnet.se> wrote:
> >kjell
>
> >Han [Reinfeldt] hukar sig hellre bakom andra n framf r egen sikt.
>
> Visst smiter H kan Juholt fegt fr n debatten. Han f rest ller sig
> tydligen att hans n rvaro skulle f det att se ut som att
> socialdemokraterna befinner sig ideologiskt p samma sida som SD.

Man kan fråga sig hur han gör när valet börjar närma sig. Om han
fortsätter utebli då så kommer ju han inte att kunna redogöra för
vilken politik de ämnar verka för.


== 3 av 3 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 16:35
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-08 23:14, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Euron �r inte bara sv�r, den �r om�jlig med annat �n att
>> Bilderberggruppen tar �ver hela Europa, vilket �r vad de h�ller p� med.
>> Det �r ingen teori, det �r fullt p�g�ende verklighet.
>
> Det �r inte n�got fel med att enas om en gemensam valuta som euro (�).
> Men det st�ller vissa krav att byta drachmer mot euro. Euro-ekonomin
> �r mindre till�tande mot en underbalanserad ekonomi. Man kan inte
> klara sig undan med att devalvera sig ur kriser, eller l�ta inflation
> och penningpolitik skyla �ver den ekonomiska l�ttsinnigheten. Om
> Grekland skulle tvingas �terg� till drachmen skulle de kunna bli ett
> l�tt offer f�r valutaspekulanter. � andra sidan kan de ju alltid
> trycka mer sedlar och s� kan det ju p�g� s� l�nge de har papper och
> tryckf�rg, men vem kommer att vilja g�ra aff�rer i drachmer med dem?
> Ingen naturligtvis!

Euron �r d�md oavsett,s� det �r bara att f�rl�nga lidandet och g�ra
f�rlusten st�rre om man inte direkt skrotar det misslyckade Euro
experimentet.

Hade en l�nk till en bra intervju i den fr�gan, men tyv�rr �r den redan
borttagen. Hur som helst s� har Goldman Sachs fordringar p� Grekland som
�r dolda till 2012 och ingen vet riktigt hur mycket det handlar om, men
det finns inte en chans att Euron klarar det. Det l�r g�lla Italien,
Spanien och Irland ocks�. Det g�r att ju mer Tyskland garanterar nu s�
dras de ocks� med i fallet och Europa �r bankrutt, vilket USA redan �r
och det �r precis vad banksters planerat i �ratal. Sverige har ungef�r 2
500 miljarder i borgens�taganden som eventuellt kommer att kr�vas in d�
och �ven Sverige totalkraschar.

Den som intervjuades (minns inte hans namn nu) �r sj�lv miljard�r men
har placerat om alla sina tillg�ngar i fast egendom av n�got slag och
helt l�mnat USDollarn som ingen kommer att kunna l�sa ut.

M�nga banksters f�rs�ker nu f� folk att l�mna guld och k�pa USDollar
ist�llet, men det �r f�r att de vet att s�v�l USDollar som Euron �r k�rd
men guldet kommer att st� pall fr�n inflationen. tillg�ngen �r utspridd
p� miljarder av m�nniskor v�ldigt begr�nsad n�mligen.


==============================================================================
ÄMNE: Nobelpriset till Liberias president ifrågasätts
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/0f819db7afb31b08?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 15:09
Från: Mikael Forsberg

Nobels fredspris till Liberias president ifrågasätts och kommer bara
några dagar innan valet där. Dessutom är missnöjet stort med vad hon
sysslat med tidigare med tvivelaktigheter i tidigare politiska
sammanhang och svikna vallöften tycks vara det som levererats.

http://www.youtube.com/watch?v=BHKagOuWUKs

Om jag inte missminner mig så vägrade Liberia att ta emot skadade
NATO/Al-Qaeda terrorister från Libyen nyligen, så det kanske är för att
de skall kunna vårda krigsförbrytarna där som hon får priset. Det tycks
inte finnas mycket annat som motiverar det. Men det är ju
Bilderberggruppen som bestämmer pristagarna, så det var väl inte att
vänta någon förtjänt av det.


== 2 av 3 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 15:41
Från: Björn Westling

On 9 Okt, 00:09, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> Nobels fredspris till Liberias president ifrågasätts och kommer bara
> några dagar innan valet där. Dessutom är missnöjet stort med vad hon
> sysslat med tidigare med tvivelaktigheter i tidigare politiska
> sammanhang och svikna vallöften tycks vara det som levererats.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=BHKagOuWUKs
>
> Om jag inte missminner mig så vägrade Liberia att ta emot skadade
> NATO/Al-Qaeda terrorister från Libyen nyligen, så det kanske är för att
> de skall kunna vårda krigsförbrytarna där som hon får priset

Ingen hade förstås väntat sig att du skulle kunna hålla dina
konspirationsteorier borta.

Men att du inte ens med ett ord berörde att en israel fick ett
nobelpris, trots att det kan användas som stöd för din teori att bara
judar får nobelpriset var lite överraskande. Kanske för att andra
nobelpristagare inte är judar... Eller så är det för att du inte
förstår kemi.

== 3 av 3 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 18:22
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-09 00:41, Bj�rn Westling wrote:
> On 9 Okt, 00:09, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> Nobels fredspris till Liberias president ifr�gas�tts och kommer bara
>> n�gra dagar innan valet d�r. Dessutom �r missn�jet stort med vad hon
>> sysslat med tidigare med tvivelaktigheter i tidigare politiska
>> sammanhang och svikna vall�ften tycks vara det som levererats.
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=BHKagOuWUKs
>>
>> Om jag inte missminner mig s� v�grade Liberia att ta emot skadade
>> NATO/Al-Qaeda terrorister fr�n Libyen nyligen, s� det kanske �r f�r att
>> de skall kunna v�rda krigsf�rbrytarna d�r som hon f�r priset
>
> Ingen hade f�rst�s v�ntat sig att du skulle kunna h�lla dina
> konspirationsteorier borta.

N�gon v�rdig ett fredspris har knappast n�gonsin f�tt ett.

> Men att du inte ens med ett ord ber�rde att en israel fick ett
> nobelpris, trots att det kan anv�ndas som st�d f�r din teori att bara
> judar f�r nobelpriset var lite �verraskande. Kanske f�r att andra
> nobelpristagare inte �r judar... Eller s� �r det f�r att du inte
> f�rst�r kemi.

Jag funderar mer p� det h�r med att det finns s� mycket som tyder p� en
statskupp i USA av Obama st�ttat av England.

http://www.youtube.com/watch?v=Ef4KmaYu1To

N�r George Soros g�r in med miljoner �t kommunisterna och andra grupper
st�ttas i upprorsst�mningar samtidigt som Obama eldar p� drogkriget i
Kalifornien genom att dra in medicinsk Marijuana s� �r det n�got som
inte st�mmer. Banksters har inte heller r�d att f�rlora ett presidentval
f�r d� �ker hela h�gen in och enda alternativet blir kanske d� statskupp.


==============================================================================
ÄMNE: Tjohultarn fifflar
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9487ba0738d8442a?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 8 Okt 2011 15:36
Från: Björn Westling

On 8 Okt, 13:02, Roger Eriksson <roger.eri...@gmail.com> wrote:
> Bj rn Westling <bhmwestl...@gmail.com> wrote innews:8112dfd5-95a3-430c-bf07-1a49be873327@b6g2000vbz.googlegroups.com:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > On 8 Okt, 10:03, gluden <glu...@nospam.spray.se> wrote:
> >> Bj rn Westling skrev 2011-10-07 23:18:
>
> >> > On 7 Okt, 23:08, Ulf Sundin<ulf.ot.sun...@telia.com> wrote:
> >> >> On Fri, 7 Oct 2011 14:34:46 +0000 (UTC), Charlie R
>
> >> >> <spam_spam_s...@chroot.yi.org> wrote:
> >> >>> Fri, 7 Oct 2011 01:11:45 -0700 (PDT), Ulf Sundin ba:
>
> >> >>>> Aftonbladet avsl jar idag att H kan Juholt fifflat
> >> >>>> f r att casha in penagar f r sitt boende i huvudstaden.
> >> >>>> Han r sambo med den som har hyreskontraktet
> >> >>>> f r en fyra i V stertorp, och inte ov ntat *bor* ocks
> >> >>>> sambon i denna l genhet. Det har dock inte hindrat
> >> >>>> Tjohultarn fr n att kvittera ut ers ttning f r hela
> >> >>>> hyran.
>
> >> >>> Fast han verkar ju bara vara sambo n r det g ller att f
> >> >>> hyresbidrag, N r det i v ras uppdagades att hans "kulbo" d mts f
> >> >>> r bedr geri var h
> > on
> >> >>> helt klart s rbo:
>
> >> >> Men r det inte det alla de h r historierna om "kulbos" har
> >> >> g tt ut p : han *bor* minsann inte tillsammans med henne.
> >> >> Han kanske trodde att det r ckte att p st att man r
> >> >> icke sammanboende f r att han skulle kunna f full hyresers ttning?
> >> >> Det r ju n r han avsl jas vara samboende med henne som
> >> >> fasaden faller.
> >> >> Lite kul r det ju att han tydligen f r bara en m nad sedan
> >> >> fick en p st tning om att det inte r r tt att kvittera ut fullt
> >> >> hyresbidrag om ven andra bor i l genheten, vilket inte
> >> >> hindrade girigbuken fr n att strax d refter ter skicka in
> >> >> krav p ers ttning f r hela hyran.
> >> >> Ska man tolka det som att n gon tj nsteman i riksdagen
> >> >> surnat till och l ckt till pressen?
>
> >> >> [...]
>
> >> >>> Hur kan det komma sig att en s uppenbart o rlig person under
> >> >>> flera r
> > har
> >> >>> beviljats full ers ttning f r sin s rbos hyra?
>
> >> >> Det r v l s att kontrollerna inte r s noggranna.
> >> >> I en svunnen tid kunde man kanske anta att de folkvalda
> >> >> var rliga och redbara och inte f rs kte lura till sig
> >> >> pengar?
>
> >> >> /Ulf Sundin
>
> >> > /kjell mode/
> >> > Det h r bevisar ju bara att socialdemokraterna f r en moderat polit
> > ik.
> >> > Det r f r j vligt hur alliansen f retr dare st ndigt ser t
> > ill sitt
> >> > eget b sta!
>
> >> > /kjell mode off/
>
> >> o) o) o)
>
> >> F r vrigt r det v ldigt tyst fr n det r da laget om detta.
> > Kan man
> >> inte f tminstone ett f rs k till bortf rklaring fr n kjell,
> >  f r det
> >> kan v l nd inte vara s att kjell inser att Juholt har gjort bo
> > rt sig?
>
> >> GLUDEN
>
> > Jamen, Juholt k nde ju inte till reglerna. Och om man tar en
> > springnota s kan man ju skylla p att man inte k nner till reglerna
> > ocks .
>
> > Kjell kan inte ens klaga p att det r den borgerliga pressen som
> > sysslar med sedvanligt "skvaller", en r jag f rst s g om detta p
> > Aftonbladets hemsida. Och d hade jag strax innan varit inne p
> > Expressens hemsida och inte sett en stavelse om det.
>
> N ja, Kjell visste ju inte ens LO r del gare i Aftonbladet och att den
> r "oberoende" Socialdemokratisk tror jag ocks att han missat.

Kjell är visst mer intresserad av att kritisera "gratissurfare" som på
skattebetalares bekostnad ibland nöjessurfar på arbetstid när de har
en stund över. Det är förvisso mycket allvarligare än att låta
skattebetalarna stå för din sambos hyra, och att på skattebetalarnas
bekostnad ta med sin sambo till Vitryssland. Tycker tydligen kjell.

==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment