Sunday 9 October 2011

swnet.politik – 25 nya meddelanden i 11 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Guldkalven - 2 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6f7fccd4d8b2316c?hl=sv
* Pepparspray åt alla - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/56a5cd199d763bd4?hl=sv
* Det välbeställda högerdräggets - 4 meddelanden, 4 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/7f86df7c2c9f96c2?hl=sv
* Huaxi, världens tredje rikaste stad - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9e3b050564e17161?hl=sv
* GLONASS är nu i funktion över hela världen - 9 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f96637656e631ea2?hl=sv
* Hvem har påstået at muhammedanere ikke havde sans for rationel handling?: '
Pakistani man marries his 2 cousins in one ceremony' (VIDEO) - 1 meddelanden,
1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aa0d935f635c2ea2?hl=sv
* Höj kraven på arbetstillstånd - 2 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8f4ec29c2506daac?hl=sv
* Mina kommentarer till artikeln "Läkarnas dubbelspel" i Aftonbladet, bl.a. om
ECT - 2 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/dc08514d0cd2dfb4?hl=sv
* Man spørger sig fortsat hvad mere der er nødvendigt for at vække politiker-
idioterne fra deres zombie-trance: '200 jihad/martyrdom suicide bombers
planning attacks in UK' - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/30e7178becf621da?hl=sv
* Den syriske udenrigsminister Mekdad foran FN: 'Die kultur der menschenrechte
ist eine krankheit' - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/252b0ba2a3515f6a?hl=sv
* "Utoya Island" Filmtrailer - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8b753ea8de8ebde3?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Guldkalven
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6f7fccd4d8b2316c?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 00:56
Från: "Avos"

Det verkar som att ingenting förändras hos människan. Mikael Forsberg visade hur man ställt upp en guldkalv
i en kinesisk stad, samt utanför börshuset i New York.
Det går inte att missta sig på var symboliken syftar.Det dåliga exemplet som omnämns i bibeln. Hedendom, normlöshet, avsaknad av perspektiv.
Man erinrar medvetet om ett negativt samband mellan pengar och moral, och erinrar om priset för rikedomen.
Utan religion och moral går mänskligheten under, de här människorna visar klart var de siktar:rakt i foten. Mauno Koivisto sade en gång att en människa som sysslar enbart med pengar inte kan vara en bra människa. En ganska passande inskrift på fundamentet till guldkalven. Rika människor saknar förnuft, guldkalven einrar om detta historiska faktum.
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 2 av 2 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 06:59
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-09 09:56, Avos wrote:
> Det verkar som att ingenting förändras hos människan. Mikael Forsberg
> visade hur man ställt upp en guldkalv
> i en kinesisk stad, samt utanför börshuset i New York.
> Det går inte att missta sig på var symboliken syftar.Det dåliga exemplet
> som omnämns i bibeln. Hedendom, normlöshet, avsaknad av perspektiv.
> Man erinrar medvetet om ett negativt samband mellan pengar och moral,
> och erinrar om priset för rikedomen.
> Utan religion och moral går mänskligheten under, de här människorna
> visar klart var de siktar:rakt i foten. Mauno Koivisto sade en gång att
> en människa som sysslar enbart med pengar inte kan vara en bra människa.
> En ganska passande inskrift på fundamentet till guldkalven. Rika
> människor saknar förnuft, guldkalven einrar om detta historiska faktum.

Den på Wall Street länkade jag inte där, men här är den och kanske
förnuftigt då det var kallt ute.

http://www.youtube.com/watch?v=zT0HhNvDFRQ

Annars tycker jag att Koivisto skulle köpt ut Karelen när Jeltsin erbjöd
det. Men i dagsläget är det kanske lika bra som det är.

Alla människor är oförnuftiga ibland, men rikedom kan göra
konsekvenserna större för andra. En grupp psykopater med ofantliga
tillgångar kan mörda miljoner människor, samtidigt som en fattig
psykopat på sin höjd klarar några tusen....


==============================================================================
ÄMNE: Pepparspray åt alla
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/56a5cd199d763bd4?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 01:13
Från: Mikael Forsberg

Demonstrationerna över hela USA hade i Washington D.C. en rejäl laddning
pepparspray som demonstranterna fick sprutat i ansiktet som vanligt. Det
kan inte ta lång tid nu innan vi får rapporter om dödsfall av detta så
många som utsätts för dessa livsfasrliga vapen av vanliga vakter. En
person jag träffat som blivit sprayad i Sverige av en vakt vid
järnvägsstationen sa att han hade svåra smärtor i en vecka efter. Men
det visar ju att mördaren Obamas styrkor inte har order att skona någon
då det bara är rena barnen de besprutar.

http://www.youtube.com/watch?v=5Qyw72gYlgU

==============================================================================
ÄMNE: Det välbeställda högerdräggets
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/7f86df7c2c9f96c2?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 4 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 01:25
Från: kjell

Det framg�r med all �nskv�rd tydlighet att de v�lst�llda och v�lm�ende
p� swnet.politik som f�tt betalt f�r att de st�llt upp som valboskap �r
de som skall sko sig ytterliggare p� skattebetalarnas bekostnad, medan
de som f�tt betala kalaset (sjuka, arbetsl�sa och pension�rer) skall
�ven bekosta gratissurfarnas h�gerpropaganda. Det �r allt bisarrt i
Sverige styrt av h�geralliansen och dess medl�pare p� swnet.politik.

--
Akademiker,h�gutbildade, v�lavl�nade m�nniskor h�gt upp i
v�lst�ndsligan har pl�tsligt blivit de som har det sv�rt i samh�llet,
de som tidigare hade det s�mst har detta borgerliga egoistiska
samh�lle blivit de som har det gott st�llt och vara de som skall g�ra
ekonomiska uppoffringar.


== 2 av 4 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 02:14
Från: Björn Westling

On 9 Okt, 10:25, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Det framg r med all nskv rd tydlighet att de v lst llda och v lm ende
> p swnet.politik som f tt betalt f r att de st llt upp som valboskap r
> de som skall sko sig ytterliggare p skattebetalarnas bekostnad, medan
> de som f tt betala kalaset (sjuka, arbetsl sa och pension rer) skall
> ven bekosta gratissurfarnas h gerpropaganda.

Med tanke på att minst en av personerna i kategorin "välbetalt
högerdrägg och valboskap" under en längr etid tillhört en av
kategorierna "sjuka, arbetslösa och pensionärer" så har du
uppenbarligen fel.

Jag tycker det mest konstiga när man är arbetslös är att om man anger
att man arbetat i tre timmar en dag så måste man skicka in massa
papper. Man kan ju tycka att det inte är deras problem om en arbetslös
inte vill ha pengar för någon dag.

== 3 av 4 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 05:17
Från: Charlie R

Sun, 09 Oct 2011 10:25:42 +0200, kjell ba:

> Det framgår med all önskvärd tydlighet att de välställda och välmående
> på swnet.politik som fått betalt för att de ställt upp som valboskap är
> de som skall sko sig ytterliggare på skattebetalarnas bekostnad, medan
> de som fått betala kalaset (sjuka, arbetslösa och pensionärer) skall
> även bekosta gratissurfarnas högerpropaganda. Det är allt bisarrt i
> Sverige styrt av högeralliansen och dess medlöpare på swnet.politik.

Dina fantasier är nästan lika märkliga som dina Stora Ledares olika
förmågor att sko sig på skattebetalarnas bekostnad...


Charlie.

== 4 av 4 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 10:02
Från: gluden

kjell skrev 2011-10-09 10:25:
> Det framg�r med all �nskv�rd tydlighet att de v�lst�llda och v�lm�ende
> p� swnet.politik som f�tt betalt f�r att de st�llt upp som valboskap �r
> de som skall sko sig ytterliggare p� skattebetalarnas bekostnad, medan
> de som f�tt betala kalaset (sjuka, arbetsl�sa och pension�rer) skall
> �ven bekosta gratissurfarnas h�gerpropaganda. Det �r allt bisarrt i
> Sverige styrt av h�geralliansen och dess medl�pare p� swnet.politik.
>

1. Tror du p� fullt allvar att dina politiska motst�ndare f�r betalt f�r
att r�sta p� ett speciellt s�tt?

2. Tror du p� fullt allvar att sjuka, arbetsl�sa och pension�rer i
allm�nhet betalar mer i skatt �n vanliga arbetande m�nniskor?

GLUDEN

==============================================================================
ÄMNE: Huaxi, världens tredje rikaste stad
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9e3b050564e17161?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 01:29
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-09 09:05, Avos wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> On 2011-10-09 07:25, Avos wrote:
>> > Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> >> On 2011-10-09 05:28, Avos wrote:
>> >> > Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> >> >> Staden Huaxi i Kina har bara rika invånare, alla har egna
>> bostäder och
>> >> >> bil, med minst $250 000 på banken per person. En jätteskyskrapa
>> har de
>> >> >> slagit upp i den lilla staden och inne i den har man en stor tjur
>> >> >> gjord av 1 ton Guld (Au) till skillnad mot den utanför Wall
>> Street som
>> >> >> väl bara är brons eller något.
>> >> >> http://www.youtube.com/watch?v=vC-NQ2tHiE8
>> >> >
>> >> > hurra,leve kommunismen! Ned med klassamhället. Bara kommunismen hade
>> >> > kunnat skapa detta. Stadens innevånare är säkert så glada och
>> tacksamma
>> >> > att de dansar kring guldkalven.
>> >> Vad vred Mose hade blivit, tur att han är död.
>> >
>> > Moses kanske var röd? Kan tänka mig den röde godsägaren brezhnjev hålla
>> > i dessa stentavlor.
>> Moses var en grym typ i klass med Muhammed, envåldshärskare, krigare
>> och rövare. Brezhnjev var rena lammet i jämförelse.
>> Tror du förresten på Mel Brooks tolkning att det var tre tavlor men
>> att han tappade en?
>> Den är ganska rolig i vart fall. ;)
>> http://www.youtube.com/watch?v=4TAtRCJIqnk
>
> Bara kommunisterna har byggt färdigt den här staden, så kan de stoppa
> upp Sodom och Gomorra i röven.

Undrar om det viktorianska tänkandet som Beatrice Ask förespråkar är
hämtat från sagan om Sodom och Gomorra...?

En stad blir väl kanske aldrig färdigbyggd, men nog måste ju någon
tillverka barnen på något vis, så de sitter väl inte enbart och kokar ris.

==============================================================================
ÄMNE: GLONASS är nu i funktion över hela världen
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f96637656e631ea2?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 9 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 02:11
Från: Björn Westling

On 9 Okt, 02:11, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-09 00:33, Björn Westling wrote:
>
> > On 8 Okt, 20:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> Nej, det klart 49 sekunder är för lång tid för att du skall kunna
> >> koncentrera dig på ett nyhetsinslag.
>
> > Varför tror du att andra har ditt attentionspan?
>
> Jag vet ju att du har svårt med helhetsbilder

Och som vanligt är något du "vet" inte på något sätt riktigt!

== 2 av 9 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 02:18
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-09 11:11, Björn Westling wrote:
> On 9 Okt, 02:11, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-10-09 00:33, Björn Westling wrote:
>>
>>> On 8 Okt, 20:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>> Nej, det klart 49 sekunder är för lång tid för att du skall kunna
>>>> koncentrera dig på ett nyhetsinslag.
>>
>>> Varför tror du att andra har ditt attentionspan?
>>
>> Jag vet ju att du har svårt med helhetsbilder
>
> Och som vanligt är något du "vet" inte på något sätt riktigt!

Det var tre länkar med i min senaste postning i frågan, ingen av dem
kunde du kommentera, har din vårdare ledigt eller vad?

== 3 av 9 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 02:59
Från: Björn Westling

On 9 Okt, 11:18, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-09 11:11, Björn Westling wrote:
>
> > On 9 Okt, 02:11, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> On 2011-10-09 00:33, Björn Westling wrote:
>
> >>> On 8 Okt, 20:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>    wrote:
> >>>> Nej, det klart 49 sekunder är för lång tid för att du skall kunna
> >>>> koncentrera dig på ett nyhetsinslag.
>
> >>> Varför tror du att andra har ditt attentionspan?
>
> >> Jag vet ju att du har svårt med helhetsbilder
>
> > Och som vanligt är något du "vet" inte på något sätt riktigt!
>
> Det var tre länkar med i min senaste postning i frågan

Och om man inte läser dina länkar så kan man inte se helhetsbilder.

Fråga: Hur troligt är det att en programmerare som dagligen arbetar
med datorer och att föra över hemsidor till appar _inte_ skulle förstå
hur länkar fungerar?

Hur troligt är det att du kan ha fel snarare än att alla som anser att
du har fel är mentalrubbade idioter som behöver hjälp med att andas.

Om du inte kan visa på en film från ett Bilderbergmöte där de _exakt_
säger de saker du påstår så kommer ingen att tro på dina
konspirationsteorier. Det spelar ingen roll hur många partsinlagor du
länkar till!

BASTA! (Och det betyder inte att du skall gå och bada bastu!)


== 4 av 9 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 04:35
Från: "Avos"

Björn Westling<bhmwestling@gmail.com> wrote:
> On 9 Okt, 02:11, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> > On 2011-10-09 00:33, Björn Westling wrote:
> >
> > > On 8 Okt, 20:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> > >> Nej, det klart 49 sekunder är för lång tid för att du skall kunna
> > >> koncentrera dig på ett nyhetsinslag.
> >
> > > Varför tror du att andra har ditt attentionspan?
> >
> > Jag vet ju att du har svårt med helhetsbilder
> Och som vanligt är något du "vet" inte på något sätt riktigt!

Vad har du nu lärt dig? Att 'veta' betyder inte bara att man läst något någonstans?

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 5 av 9 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 06:02
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-09 11:59, Bj�rn Westling wrote:
> On 9 Okt, 11:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>>>> Jag vet ju att du har sv�rt med helhetsbilder
>>
>>> Och som vanligt �r n�got du "vet" inte p� n�got s�tt riktigt!
>>
>> Det var tre l�nkar med i min senaste postning i fr�gan
>
> Och om man inte l�ser dina l�nkar s� kan man inte se helhetsbilder.

Om man inte l�ser vad andra skriver s� kan man rimligen inte heller
diskutera fr�gan.

> Fr�ga: Hur troligt �r det att en programmerare som dagligen arbetar
> med datorer och att f�ra �ver hemsidor till appar _inte_ skulle f�rst�
> hur l�nkar fungerar?

Visst �r det konstigt.

> Om du inte kan visa p� en film fr�n ett Bilderbergm�te d�r de _exakt_
> s�ger de saker du p�st�r s� kommer ingen att tro p� dina
> konspirationsteorier. Det spelar ingen roll hur m�nga partsinlagor du
> l�nkar till!

Tala f�r dig sj�lv.

Sauna!

== 6 av 9 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 06:56
Från: Björn Westling

On 9 Okt, 15:02, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-09 11:59, Bj rn Westling wrote:
>
> > On 9 Okt, 11:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >>>> Jag vet ju att du har sv rt med helhetsbilder
>
> >>> Och som vanligt r n got du "vet" inte p n got s tt riktigt!
>
> >> Det var tre l nkar med i min senaste postning i fr gan
>
> > Och om man inte l ser dina l nkar s kan man inte se helhetsbilder.
>
> Om man inte l ser vad andra skriver s kan man rimligen inte heller
> diskutera fr gan.

Jag läser vad du skriver. Elle rpåstår du att du har "skrivit"
youtubeklippen?


>
> > Fr ga: Hur troligt r det att en programmerare som dagligen arbetar
> > med datorer och att f ra ver hemsidor till appar _inte_ skulle f rst
> > hur l nkar fungerar?
>
> Visst r det konstigt.

Och du tror inte att orsaken till att dina länkar inte fungerar som
bevis kan bero på att dina länkar inte fungerar som bevis?
Om du ger någon en Bibel och säger. "Här kan du se vad olika personer
har för telefonnummer", och vederbörande genmäler att "Det går inte
att se det där" så betyder det inte att han inte vet hur en bok
fungerar.


>
> > Om du inte kan visa p en film fr n ett Bilderbergm te d r de _exakt_
> > s ger de saker du p st r s kommer ingen att tro p dina
> > konspirationsteorier. Det spelar ingen roll hur m nga partsinlagor du
> > l nkar till!
>
> Tala f r dig sj lv.

"Den som endast äger blott en hammare ser allting som spikar."


>
> Sauna!

== 7 av 9 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 07:39
Från: "Avos"

Björn Westling<bhmwestling@gmail.com> wrote:
> On 9 Okt, 15:02, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> > On 2011-10-09 11:59, Bj rn Westling wrote:
> >
> > > On 9 Okt, 11:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> > >>>> Jag vet ju att du har sv rt med helhetsbilder
> >
> > >>> Och som vanligt r n got du "vet" inte p n got s tt riktigt!
> >
> > >> Det var tre l nkar med i min senaste postning i fr gan
> >
> > > Och om man inte l ser dina l nkar s kan man inte se helhetsbilder.
> >
> > Om man inte l ser vad andra skriver s kan man rimligen inte heller
> > diskutera fr gan.
> Jag läser vad du skriver. Elle rpåstår du att du har "skrivit"
> youtubeklippen?
> >
> > > Fr ga: Hur troligt r det att en programmerare som dagligen arbetar
> > > med datorer och att f ra ver hemsidor till appar _inte_ skulle f rst
> > > hur l nkar fungerar?
> >
> > Visst r det konstigt.
> Och du tror inte att orsaken till att dina länkar inte fungerar som
> bevis kan bero på att dina länkar inte fungerar som bevis?
> Om du ger någon en Bibel och säger. "Här kan du se vad olika personer
> har för telefonnummer", och vederbörande genmäler att "Det går inte
> att se det där" så betyder det inte att han inte vet hur en bok
> fungerar.
> >
> > > Om du inte kan visa p en film fr n ett Bilderbergm te d r de _exakt_
> > > s ger de saker du p st r s kommer ingen att tro p dina
> > > konspirationsteorier. Det spelar ingen roll hur m nga partsinlagor du
> > > l nkar till!
> >
> > Tala f r dig sj lv.
> "Den som endast äger blott en hammare ser allting som spikar."
> >
> > Sauna!

Du har nämnt detta talesätt flera gånger nu. ligger du i hårdträning?
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 8 av 9 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 09:14
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-09 15:56, Bj�rn Westling wrote:
> On 9 Okt, 15:02, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>> Om man inte l�ser vad andra skriver s� kan man rimligen inte heller
>> diskutera fr�gan.
>
> Jag l�ser vad du skriver. Elle rp�st�r du att du har "skrivit"
> youtubeklippen?

Jag vet att du har sv�rt med klippen. Men det g�r inte att skriva en
speciell pedagogisk bok f�r just dig n�r du kommer med helkorkade
retoriska fr�gor.

>>> Fr ga: Hur troligt r det att en programmerare som dagligen arbetar
>>> med datorer och att f ra ver hemsidor till appar _inte_ skulle f rst
>>> hur l nkar fungerar?
>>
>> Visst �r det konstigt.
>
> Och du tror inte att orsaken till att dina l�nkar inte fungerar som
> bevis kan bero p� att dina l�nkar inte fungerar som bevis?

Jag beh�ver inte bevisa n�got f�r dig, de med hj�rna kan sj�lva se hur
det ligger till.

> Om du ger n�gon en Bibel och s�ger. "H�r kan du se vad olika personer
> har f�r telefonnummer", och vederb�rande genm�ler att "Det g�r inte
> att se det d�r" s� betyder det inte att han inte vet hur en bok
> fungerar.

Jaha.

>>> Om du inte kan visa p en film fr n ett Bilderbergm te d r de _exakt_
>>> s ger de saker du p st r s kommer ingen att tro p dina
>>> konspirationsteorier. Det spelar ingen roll hur m nga partsinlagor du
>>> l nkar till!
>>
>> Tala f�r dig sj�lv.
>
> "Den som endast �ger blott en hammare ser allting som spikar."

>> Sauna!
>

== 9 av 9 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 09:40
Från: Björn Westling

On 9 Okt, 18:14, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-09 15:56, Bj rn Westling wrote:
>
> > On 9 Okt, 15:02, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> Om man inte l ser vad andra skriver s kan man rimligen inte heller
> >> diskutera fr gan.
>
> > Jag l ser vad du skriver. Elle rp st r du att du har "skrivit"
> > youtubeklippen?
>
> Jag vet att du har sv rt med klippen.

Då vet du fel.

Men det g r inte att skriva en
> speciell pedagogisk bok f r just dig n r du kommer med helkorkade
> retoriska fr gor.

Om du tycker frågorna är korkade beror det på att de bygger på dina
egna påståenden. Istället för att skriva "Fan, vad korkat skrivet!"
vilket säkerligen kommer att få dig att gå till försvarsställning så
ställer jag en retorisk fråga där jag utgår ifrån dina teser, och på
det sättet få dig att själv inse dumheten i dna teser.

När du visade att judar var överrepresenterade bland nobelpristagare
så var din bevisföring felaktig. Istället för att förklara för dig
varför den var felaktig, så använde jag exakt samma bevisföring för
att visa något som uppenbart var felaktigt. Det är smidigare, och
enklare.

> Jag beh ver inte bevisa n got f r dig, de med hj rna kan sj lva se hur
> det ligger till.

Ja, de med hjärna kan själva se hur det ligger till. Det är därför de
avkräver bevis på dina felaktiga påståenden!

==============================================================================
ÄMNE: Hvem har påstået at muhammedanere ikke havde sans for rationel handling?
: 'Pakistani man marries his 2 cousins in one ceremony' (VIDEO)
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aa0d935f635c2ea2?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 03:03
Från: "Michael Laudahn eOpposition"


*Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and similar
constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
conditions permit.*


http://www.youtube.com/watch?v=Sfv41ZaTyyQ

--
Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)

Jews have paralysed our societies through the enforcement of PC (
http://preview.tinyurl.com/6j6vr94 ) and MC (
http://preview.tinyurl.com/46j2gzn ). Chieftain Netanyahu: Break the spell
by publicly admitting your tribe's responsibility! And dump your mad dog
Martin van Creveld ( http://preview.tinyurl.com/5vutnfl ).


==============================================================================
ÄMNE: Höj kraven på arbetstillstånd
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8f4ec29c2506daac?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 05:36
Från: David Jonsson

Se
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lagligt-fuska-med-arbetstillstand_6532113.svd

Tydligen kan man fuska in sig utan att det går att stoppa. Det måste ändras.

David


== 2 av 2 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 07:34
Från: "Avos"

David Jonsson<davidjonssonsweden@gmail.com> wrote:
> Se
> http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lagligt-fuska-med-arbetstillstand_6532113.svd
> Tydligen kan man fuska in sig utan att det går att stoppa. Det måste ändras.
> David

Regeringen tar hit folk med 'bristyrkesutbildning'. Det omfattar huvudsakligen outbildad städpersonal från öststaterna. Det handlar naturligtvis om 10000tals personer. Om enskilds försökt stanna kvar i landet kan inte huvudsakligen vara ett problem med deras personliga moral. Vad det gäller regeringen är det definitivt det fallet.

--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

==============================================================================
ÄMNE: Mina kommentarer till artikeln "Läkarnas dubbelspel" i Aftonbladet, bl.
a. om ECT
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/dc08514d0cd2dfb4?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 08:07
Från: "M.O.B. i L."

Psykiatrer kallar ofta alla psykiatrikritiska f�r scientologer oavsett
om de �r det eller inte. Jag �r inte medlem i Scientologikyrkan eller
dess underorganisationer -- �nd� anser jag att en stor del av
psykiatrikerk�ren och deras hantlangare sysslar med brott mot
m�nskligheten och folkmord. T.ex. utf�r vissa psykiatrer ECT mot
patienters vilja och behandlingen leder till att m�nga av de viktigaste
nervcellerna i patienternas hj�rnor d�r. Senare kan hj�rnskadorna leda
till att patienterna drabbas av Alzheimer. Den reformerade psykiatern
Peter R. Breggin (med. dr) har t.ex. skrivit boken "Toxic Psychiatry"
m.fl. Breggin �r inte scientolog och enligt vissa k�llor negativ till
Scientologikyrkan. En del andra psykiatrer �r ocks� negativa till
tv�ngsbehandling. Man kan vara f�r tv�ngsv�rd (d.v.s. inl�sning av sv�rt
psykiskt sjuka) utan att vara f�r tv�ngsbehandling med psykiatriska
mediciner eller ECT.

Det fanns under 2:a v�rldkriget m�nga l�kare i Sverige som var nazister.
Det kan vara s� att det �r de nazistiska l�karnas barn och barnbarn som
nu jobbar som tv�ngspsykiatrer eller som hantlangare �t
tv�ngspsykiatrer. En nazistisk l�kare som experimenterade med ECT var
den �k�nde dr Mengele. Inte gjorde han det i syfte att hj�lpa n�gon
patient. Syftet var snarare att g�ra politiska motst�ndare, som var f�r
popul�ra f�r att direkt d�da, harml�sa. �ven i modern tid i Sverige
anv�nds ECT troligen delvis i samma syfte samt f�r folkmord. Folkmordet
leds dock inte fr�n staten utan styrs av f�rdomarna hos den l�gutbildade
v�rdpersonalen som ibland lyckas lura psykiatrerna med falska
symptombeskrivningar och ibland beh�ver v�rdpersonalen inte ens lura
psykiatrerna, ty de delar f�rdomar vanliga inom sjukv�rden. Det kan
variera lite vilka f�rdomarna �r men varje v�rdperson f�rs�ker g�ra sina
f�rdomar g�llande genom att ljuga om symptom och f�rfalska journaler.
Personer som tillh�r r�tt folkgrupp och som inte �r alltf�r
intellektuella kan f� god v�rd i den svenska psykiatrin.

Att elever tar mediciner som �ndrar personligheten s�som antidepressiva
eller ADHD-mediciner anser jag �r ett st�rre problem �n elevernas
ursprungliga personlighet. Elever som tar personlighets�ndrande
mediciner blir mer sv�rf�ruts�gbara. Elever som beg�tt skolskjutningar
har n�stan alltid g�tt p� psykiatriska mediciner (eller m�jligen anabola
steroider). Jag tycker snarare man borde inf�ra kaffe och te till elever
med koncentrationssv�righeter. Kaffe och te �r bepr�vade livsmedel som
anv�nts i 1000-tals �r av personer som har beh�vt vara mer fokuserade �n
vanligt f�r att kunna studera.

Vissa vill tydligen skapa ordning i skolan genom att ge barnen
hj�rnskadliga s.k. mediciner som f�r dem att bete sig onaturligt. Jag
anser man kan anv�nda bepr�vade livsmedel som kaffe och starkt te f�r
samma patientgrupper. Nackdelen f�r l�kemedelsindustrin �r att de inte
tj�nar pengar p� lite kaffe och te.

Det finns ocks� starkt tyskt te som anv�nds av hackers om vanligt kaffe
inte skulle hj�lpa. Hur som helst orsakar psykmediciner stor
tillv�njning och om t.ex. eleven gl�mmer att ta sin medicin s� fungerar
han s�mre �n om han aldrig b�rjat med psykmedicin. Elever kan ocks�
�verdosera. Att jobba p� en skola med psykiatriskt medicinerade elever
som ibland �verdoserar och ibland gl�mmer att ta doser �r som att jobba
i en milj� med pundare. Kaffe och te borde provas i f�rsta hand. Som det
�r nu k�nner elever med t.ex. ADHD-mediciner inte ens till kaffe. Det �r
en myt att t.ex. ADHD-mediciner g�r att elever fungerar normalt i
skolan. De beh�ver t.ex. fortfarande elevassistenter. Att eleverna �r
f�ruts�gbara n�r det t.ex. g�ller v�ldsamhet �r viktigt i skolmilj�.

Kaffe och te finns redan sedan 1000-tals �r och amfetaminsalter som �r
ett relativt nytt p�fund beh�vs troligen inte. Nackdelen med kaffe och
te �r att de inte g�r att patentera och d�rf�r har l�kemedelsbolagen och
deras s�ljare inget ekonomiskt intresse av att meddela att de fungerar
minst lika bra. Det finns ju �ven elever som �ter antidepressiva och d�
�r risken f�r mord st�rre. Kombinationen amfetaminsalter och
antidepressiva �r troligen �nnu riskablare f�r omgivningen.


== 2 av 2 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 09:10
Från: Charlie R

Sun, 09 Oct 2011 17:07:02 +0200, M.O.B. i L. ba:

> En nazistisk läkare som experimenterade med ECT var
> den ökände dr Mengele. Inte gjorde han det i syfte att hjälpa någon
> patient. Syftet var snarare att göra politiska motståndare, som var för
> populära för att direkt döda, harmlösa.

Just det var väl inte nationalsocialismens specialitet, men däremot
sovjetkommunismens. Det mest kända exemplet är kanske generalen
Pjotr Grigorevitj Grigorenko, som spärrades in på "psichusjka", men
ett stort antal andra dissidenter, inkluderande både Joseph Brodsky och
Zhores Medvedev, syddes också in.

"On 29 April 1969, Andropov submitted to the Central Committee of the
Communist Party of the Soviet Union an elaborated plan for creating a
network of mental hospitals to defend the .Soviet Government and socialist
order. from dissenters.[68]:177 The proposal by Andropov to use psychiatry
for struggle against dissenters was implemented.[20]:42 On 15 May 1969,
there was issued Decree No. 345.209 on "measures for preventing dangerous
behavior (acts) on the part of mentally ill persons."[53]:28 This Decree
ratified the practice of having undesirables hauled into detention by
psychiatrists.[53]:28 Under this practice, the psychiatrists were told
whom they should examine, and they might fetch this individual with the
assistance of the police or entrap him to come to the hospital.[53]:28
The psychiatrists doubled as interrogators and as arresting officers.[53]:28
The doctors fabricated a diagnosis requiring internment, and no court
judgment was required for confining the individual indefinitely.[53]:28"

http://en.wikipedia.org/wiki/Psikhushka

> Även i modern tid i Sverige
> används ECT troligen delvis i samma syfte samt för folkmord.

Det visar väl bara, i det mån det är sant, att Sverige verkligen har varit
en socialistisk folkdemokrati.


Charlie.

==============================================================================
ÄMNE: Man spørger sig fortsat hvad mere der er nødvendigt for at vække
politiker-idioterne fra deres zombie-trance: '200 jihad/martyrdom suicide
bombers planning attacks in UK'
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/30e7178becf621da?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 08:21
Från: "Michael Laudahn eOpposition"


*Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and similar
constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
conditions permit.*

Apparently these suicide bombing sleeper cells have somehow gotten the crazy
idea that the Qur'an's promise of Paradise to those who "kill and are
killed" for Allah (9:111) meant that Paradise was promised to those who
"kill and are killed" for Allah. And note that no Islamic "moderate" group
is lifting a finger to disabuse them of that notion.

"200 suicide bombers 'planning attacks in UK,'" by Sean Rayment in the
Telegraph, October 8 (thanks to Pamela Geller):

At least 200 potential terrorists are actively planning suicide attacks
while living freely in Britain, intelligence chiefs have warned ministers.


http://www.jihadwatch.org/2011/10/200-jihadmartyrdom-suicide-bombers-planning-attacks-in-uk.html


Ingen bekymringer, ministre - s�l�nge I selv ikke er ramt, kan I forf�lge
jeres rygradl�se opportunistiske kurs.


--
Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)

Jews have paralysed our societies through the enforcement of PC (
http://preview.tinyurl.com/6j6vr94 ) and MC (
http://preview.tinyurl.com/46j2gzn ). Chieftain Netanyahu: Break the spell
by publicly admitting your tribe's responsibility! And dump your mad dog
Martin van Creveld ( http://preview.tinyurl.com/5vutnfl ).

==============================================================================
ÄMNE: Den syriske udenrigsminister Mekdad foran FN: 'Die kultur der
menschenrechte ist eine krankheit'
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/252b0ba2a3515f6a?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 09:17
Från: "Michael Laudahn eOpposition"


*Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and similar
constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
conditions permit.*


http://www.20min.ch/news/dossier/tunesien/story/-Menschenrechte-sind-eine-Krankheit--25589067

--
Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)

Jews have paralysed our societies through the enforcement of PC (
http://preview.tinyurl.com/6j6vr94 ) and MC (
http://preview.tinyurl.com/46j2gzn ). Chieftain Netanyahu: Break the spell
by publicly admitting your tribe's responsibility! And dump your mad dog
Martin van Creveld ( http://preview.tinyurl.com/5vutnfl ).

==============================================================================
ÄMNE: "Utoya Island" Filmtrailer
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8b753ea8de8ebde3?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Sön 9 Okt 2011 09:28
Från: Mikael Forsberg

Det har ju kommit en film om frimuraren och militanta sionisten Anders
Behring Breivik med en del massmord som sådana tycks ha på agendan. Blir
intressant att se hela filmen, men här är den officiella trailern
åtminstone.

http://www.youtube.com/watch?v=-qK9ICtznt4

Egentligen är det tidigt att göra en film nu eftersom utredningen och
rättsprocessen inte är klar ej heller kan han själv deltaga med
förklaringar av händelseförloppet. Förmodligen kommer det här att ältas
i åratal.

==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment