Monday 17 October 2011

swnet.politik – 23 nya meddelanden i 5 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Neka organdonation så länge tvångsbehandling är tillåten - 7 meddelanden, 5
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/49681716774ecc79?hl=sv
* Varför får en sådan ljugande sitta - 5 meddelanden, 4 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/57d17f304fd618fc?hl=sv
* USA har ingen kultur, men det har vi och behöver därför ingen terrorism
säger Ahmadinejad - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/47ef2cfc59f0e729?hl=sv
* Partislakt - 3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b82774f56cdb3603?hl=sv
* Riksdagsförvaltningens föreskrifter - 7 meddelanden, 5 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/03bc0d03a705468c?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Neka organdonation så länge tvångsbehandling är tillåten
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/49681716774ecc79?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 12:08
Från: "M.O.B. i L."

Nej, jag donerar inga organ i protest mot den svenska sjukvården, ty jag
är motståndare till psykiatriska tvångsbehandlingar. Vi som är emot
tvångsbehandling bör bojkotta donation helt i syfte att sätta press på
sjukvården och samhället, se t.ex.
<http://dvwebb.mah.se/~lgs01066/mikaelb/med/ect/discovery_ect.html>.


== 2 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 12:33
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-16 21:08, M.O.B. i L. wrote:
> Nej, jag donerar inga organ i protest mot den svenska sjukvården, ty jag
> är motståndare till psykiatriska tvångsbehandlingar. Vi som är emot
> tvångsbehandling bör bojkotta donation helt i syfte att sätta press på
> sjukvården och samhället, se t.ex.
> <http://dvwebb.mah.se/~lgs01066/mikaelb/med/ect/discovery_ect.html>.

Jag håller med dig, finns ingen anledning att donera organ och folk bör
dricka ordentligt med alkohol så blir det ingen som vill sno organen för
en, då det gör njurar och lever icke transplantantationsdugliga.


== 3 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 12:47
Från: gluden

M.O.B. i L. skrev 2011-10-16 21:08:
> Nej, jag donerar inga organ i protest mot den svenska sjukvården, ty jag
> är motståndare till psykiatriska tvångsbehandlingar. Vi som är emot
> tvångsbehandling bör bojkotta donation helt i syfte att sätta press på
> sjukvården och samhället, se t.ex.
> <http://dvwebb.mah.se/~lgs01066/mikaelb/med/ect/discovery_ect.html>.

Eller så kan du vägra rösta i allmänna val, eller sluta att äta röda
äpplen eller kanske blinka till höger när du skall svänga åt vänster med
bilen. Det får nog ungefär samma effekt, och kopplingen är lika solklar
som att vägra organdonation.

GLUDEN


== 4 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 12:55
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-16 21:47, gluden wrote:
> M.O.B. i L. skrev 2011-10-16 21:08:
>> Nej, jag donerar inga organ i protest mot den svenska sjukvården, ty jag
>> är motståndare till psykiatriska tvångsbehandlingar. Vi som är emot
>> tvångsbehandling bör bojkotta donation helt i syfte att sätta press på
>> sjukvården och samhället, se t.ex.
>> <http://dvwebb.mah.se/~lgs01066/mikaelb/med/ect/discovery_ect.html>.
>
> Eller så kan du vägra rösta i allmänna val, eller sluta att äta röda
> äpplen eller kanske blinka till höger när du skall svänga åt vänster med
> bilen. Det får nog ungefär samma effekt, och kopplingen är lika solklar
> som att vägra organdonation.

Men du kan väl ändå hålla med om att det är ett bra skäl till att dricka
alkohol? ;)

== 5 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 13:19
Från: Björn Westling

On 16 Okt, 21:33, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-16 21:08, M.O.B. i L. wrote:
>
> > Nej, jag donerar inga organ i protest mot den svenska sjukvården, ty jag
> > är motståndare till psykiatriska tvångsbehandlingar. Vi som är emot
> > tvångsbehandling bör bojkotta donation helt i syfte att sätta press på
> > sjukvården och samhället, se t.ex.
> > <http://dvwebb.mah.se/~lgs01066/mikaelb/med/ect/discovery_ect.html>.
>
> Jag håller med dig, finns ingen anledning att donera organ och folk bör
> dricka ordentligt med alkohol så blir det ingen som vill sno organen för
> en, då det gör njurar och lever icke transplantantationsdugliga.

Nu råkar det vara så att ingen tar dina organ förrän du är död och
inte behöver dem!


== 6 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 13:37
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-16 22:19, Björn Westling wrote:
> On 16 Okt, 21:33, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-10-16 21:08, M.O.B. i L. wrote:
>>
>>> Nej, jag donerar inga organ i protest mot den svenska sjukvården, ty jag
>>> är motståndare till psykiatriska tvångsbehandlingar. Vi som är emot
>>> tvångsbehandling bör bojkotta donation helt i syfte att sätta press på
>>> sjukvården och samhället, se t.ex.
>>> <http://dvwebb.mah.se/~lgs01066/mikaelb/med/ect/discovery_ect.html>.
>>
>> Jag håller med dig, finns ingen anledning att donera organ och folk bör
>> dricka ordentligt med alkohol så blir det ingen som vill sno organen för
>> en, då det gör njurar och lever icke transplantantationsdugliga.
>
> Nu råkar det vara så att ingen tar dina organ förrän du är död och
> inte behöver dem!

Jamen folk mördas för att få organ. Den risken kan man minska då om det
inte är lika attraktivt. Störst risk att råka ut för organhandlare löper
unga friska personer utan något drogbruk.


== 7 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 19:40
Från: "Avos"

Björn Westling<bhmwestling@gmail.com> wrote:
> On 16 Okt, 21:33, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> > On 2011-10-16 21:08, M.O.B. i L. wrote:
> >
> > > Nej, jag donerar inga organ i protest mot den svenska sjukvården, ty jag
> > > är motståndare till psykiatriska tvångsbehandlingar. Vi som är emot
> > > tvångsbehandling bör bojkotta donation helt i syfte att sätta press på
> > > sjukvården och samhället, se t.ex.
> > > <http://dvwebb.mah.se/~lgs01066/mikaelb/med/ect/discovery_ect.html>.
> >
> > Jag håller med dig, finns ingen anledning att donera organ och folk bör
> > dricka ordentligt med alkohol så blir det ingen som vill sno organen för
> > en, då det gör njurar och lever icke transplantantationsdugliga.
> Nu råkar det vara så att ingen tar dina organ förrän du är död och
> inte behöver dem!

Det börjar bli dags att lägga på vinterdäcken


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

==============================================================================
ÄMNE: Varför får en sådan ljugande sitta
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/57d17f304fd618fc?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 5 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 13:09
Från: kjell

Hakvinius placerade detta på skärmen :
> kjell skrev 2011-10-16 20:42:
>
>>> I sin blogg skriver utrikesministern:
>>
>> Jag skiter i hur mycket han skriver på sin blogg!
>>
>
> Det var ju inte huruvida han skrev eller inte du skulle ta till dig, utan
> *vad* han skrev.
>
> Du ju åsikter om hans uttalanden, men du vägrar ta till dig hans genmäle?! Du
> är verkligen urtypen för en betongsosse!

Fortsätt du läsa han bloggande, svarar på frågor gör han ju inte. Du
verkar var väldgt imponerad av den bloggande ikonen.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 2 av 5 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 13:21
Från: Hakvinius

kjell skrev 2011-10-16 22:09:
> Hakvinius placerade detta på skärmen :
>> kjell skrev 2011-10-16 20:42:
>>
>>>> I sin blogg skriver utrikesministern:
>>>
>>> Jag skiter i hur mycket han skriver på sin blogg!
>>>
>>
>> Det var ju inte huruvida han skrev eller inte du skulle ta till dig,
>> utan *vad* han skrev.
>>
>> Du ju åsikter om hans uttalanden, men du vägrar ta till dig hans
>> genmäle?! Du är verkligen urtypen för en betongsosse!
>
> Fortsätt du läsa han bloggande, svarar på frågor gör han ju inte. Du
> verkar var väldgt imponerad av den bloggande ikonen.
>

Verkar? Vad vet du om det baserat på vad jag skrev?

Sedan var inlägget inte till för att du skulle förstå dementin (det hade
jag inte räknat med), utan den var för att de andra som läser din
förljugna propaganda kanske ska förstå (och inse att "sossar" och
"sanning" inte hör hemma i samma salonger...)


== 3 av 5 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 13:24
Från: Björn Westling

On 16 Okt, 22:09, kjell <videokopier...@hotmail.com> wrote:
> Hakvinius placerade detta på skärmen :
>
> > kjell skrev 2011-10-16 20:42:
>
> >>> I sin blogg skriver utrikesministern:
>
> >> Jag skiter i hur mycket han skriver på sin blogg!
>
> > Det var ju inte huruvida han skrev eller inte du skulle ta till dig, utan
> > *vad* han skrev.
>
> > Du ju åsikter om hans uttalanden, men du vägrar ta till dig hans genmäle?! Du
> > är verkligen urtypen för en betongsosse!
>
> Fortsätt du läsa han bloggande, svarar på frågor gör han ju inte.

Hur vet du det? Du har väl knappast läst något han skrivit!

Hur menar du att din trovärdighet i frågor skulle öka om du inte ens
ids läsa tre meningar där han ger sin bild av det hela?


== 4 av 5 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 20:51
Från: kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid

Avos <avos80@yahoo.se> wrote:
Kaj:
> Du har gjort en allmän definition av politik. Trådstartandet omkring en
> myglande politiker handlade ju om att han var oärlig för att han var
> socialdemokratisk ledande politiker. Naturligtvis är borgerliga ledande
> politiker välluktande och ärliga.

Men just _denna_ tråd startades av Kjell, med högerpoilitikern Bildt i
blickfånget. Sedan ville han bevisa sin käpphäst om att högern inte
krtitiserar högern med hjälp av en artikel som går ut på att
högerpolitiker kristiserar en högerpolitiker...

Men till det principiella planet. Antag att vi måste välja mellan dessa
två politiker:
a) har skott sig personligen på dubiösa grunder. Fifflet har varit
statsfinansiellt obetydligt, men han ljuger senare om det
b) har skrivit under papper utan att veta om det och minns inget om
saken senare.

Vilket är det mindre onda, a) Som inte uppvisat inkompetens, men nog
dubiös personlig finansmoral, eller b) som verkar helt inkompetent och
uppvisar tydliga tecken på demens?

(Och nu hade jag _inget_ konkret fall direkt i tankarna).

--
Kaj


== 5 av 5 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 22:01
Från: kjell

när 2011-10-16, Hakvinius förmodade :
> kjell skrev 2011-10-16 22:09:
>> Hakvinius placerade detta på skärmen :
>>> kjell skrev 2011-10-16 20:42:
>>>
>>>>> I sin blogg skriver utrikesministern:
>>>>
>>>> Jag skiter i hur mycket han skriver på sin blogg!
>>>>
>>>
>>> Det var ju inte huruvida han skrev eller inte du skulle ta till dig,
>>> utan *vad* han skrev.
>>>
>>> Du ju åsikter om hans uttalanden, men du vägrar ta till dig hans
>>> genmäle?! Du är verkligen urtypen för en betongsosse!
>>
>> Fortsätt du läsa han bloggande, svarar på frågor gör han ju inte. Du
>> verkar var väldgt imponerad av den bloggande ikonen.
>>
>
> Verkar? Vad vet du om det baserat på vad jag skrev?

Baserat på det sedvanliga...ingen kritik, endast en hänvisning til din
bloggande ikon. En moderat som tar för givet att det en annan moderat
skriver på sin blogg är de absoluta sanningen. Manipulerande moderater
ser vi jämt och ständigt. Frågan är varför dina högerdräggskompisar
inom media inte genomför mer "undersökande" journalistik? Svaret är
givet!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.

==============================================================================
ÄMNE: USA har ingen kultur, men det har vi och behöver därför ingen terrorism
säger Ahmadinejad
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/47ef2cfc59f0e729?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 13:20
Från: Mikael Forsberg

USA eller rättare sagt Bilderberggruppen håller på och provocerar för
ett tredje världskrig och då ingår Iran naturligtvis i deras propaganda,
men det helt löjliga påståendet om att Iran skulle försöka angripa en
Saudi-Arabisk diplomat i USA med hjälp av en gammal bilförsäljare. Man
bara undrar vad som kommer härnäst från det bankrupta USA med ett
närmast inbördeskrigstillstånd.

http://www.youtube.com/watch?v=p0VGNKRxDpE

Den militanta sionisten Hillary Clinton hetsar över hela världen och USA
bombar ihjäl mängder med människor i Pakistan samtidigt som
totalpsykopaten Henry Kissinger åker runt med hotelser mot Nord-Korea
och även Kina (som betalar hela USA:s militärbudget) så man kan bara
förmoda att den gamla gubben vill kröna sitt livsverk med ytterligare
ett världskrig. Bäst vore att terroriststämpla Bilderberggruppen och
förbjuda dem deltagande i politiska beslut eftersom de är en historiskt
bevisad ytterst farlig samling galningar.

==============================================================================
ÄMNE: Partislakt
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b82774f56cdb3603?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 14:42
Från: Roger Eriksson

kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in news:j7ek3l$kda$1
@ubuntu1.ipbo.se:

> Roger Eriksson presenterade följande förklaring :
>> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in
>> news:j7btfm$up0$1@ubuntu1.ipbo.se:
>>
>>> Roger Eriksson förklarade på 2011-10-15 :
>>>> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in
>>>> news:j7a43r$ghq$1@ubuntu1.ipbo.se:
>>>>
>>>>> Roger Eriksson framförde nästa ide :
>>>>>
>>>>>> Redan innan de förtydligade reglerna så stod det klart och tydligt
>>>>>> att de kunde få ersättning för egna kostnader och eget boende. Att
>>>>>> då inkludera andra vuxna människor är initiativsrikt.
>>>>>
>>>>> Du är precis lika initiativrik när du surfar och newsar på
>>>>> skattebetalarnas bekostnad,
>>>>
>>>> Självklart. Det är en del av mitt jobb. Har du något emot att folk
>>>> faktiskt gör sitt jobb? Jag kan bara anta att du är van vid att inte
>>>> göra vad din arbetsgivare betalade dig för.
>>>
>>> Ok, din arbetsgivare betalar dig för att föra ut ditt vänsterhat och
>>> högerpropaganda på arbetstid. Det låter både intressant och makabert.
>>
>> Vilket naturligtvis är ännu en jättelögn.
>
> Det är bara att läsa dina många inlägg, jag har läst dem sedan fem år
> och mycket skit och mycket smutskastningskampanjande har kommit från
> Umeå universitet.

Och så ännu mer trams från din sida.

>>>>> du får ju till och med betalt av oss skattebetalare för att föra
>>>>> fram din högerpropaganda.
>>>>
>>>> Vilket naturligtvis är ännu en jättelögn av dig.
>>>
>>> Nää, det är bara att läsa dina inlägg.
>>
>> Det räcker inte med att kunna läsa,
>
> Det är inte svårt, du skriver väldigt klargörande var du hör hemma.

Inte heller den här gången verkar du lyckas med förstå det du läser.


--
/RE

== 2 av 3 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 14:43
Från: Roger Eriksson

kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in
news:j7egog$jmf$1@ubuntu1.ipbo.se:

> Roger Eriksson skrev på 2011-10-16 :
>> kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid wrote in
>> news:j7e49m$en6$1@oravannahka.helsinki.fi:
>>
>>
>>> 4) "Samhällelig medverkan". Ett politisky missfoster som smög sig in
>>> i våra kontrakt för ett tag sedan. Ingen vet vad det är eller hur
>>> det skall mätas.
>>
>> Ja, det där ingår även för anställda inom den svenska
>> universitetsvärlden också, och det är inte begränsat till enbart
>> forskare utan även andra grupper kan komma i fråga. Det är inte så
>> ovanligt att vi skickat systemutvecklare och databasadministratörer
>> för att tala på t.ex. stora konferenser utomlands.
>
< klipp >

Som vanligt ingenting om ämnet från Kjells sida utan enbart vilda
utsvävningar i personangrepp.

--
/RE

== 3 av 3 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 22:33
Från: kjell

Roger Eriksson skrev på 2011-10-16 :
> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in news:j7ek3l$kda$1
> @ubuntu1.ipbo.se:
>
>> Roger Eriksson presenterade följande förklaring :
>>> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in
>>> news:j7btfm$up0$1@ubuntu1.ipbo.se:
>>>
>>>> Roger Eriksson förklarade på 2011-10-15 :
>>>>> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in
>>>>> news:j7a43r$ghq$1@ubuntu1.ipbo.se:
>>>>>
>>>>>> Roger Eriksson framförde nästa ide :
>>>>>>
>>>>>>> Redan innan de förtydligade reglerna så stod det klart och tydligt
>>>>>>> att de kunde få ersättning för egna kostnader och eget boende. Att
>>>>>>> då inkludera andra vuxna människor är initiativsrikt.
>>>>>>
>>>>>> Du är precis lika initiativrik när du surfar och newsar på
>>>>>> skattebetalarnas bekostnad,
>>>>>
>>>>> Självklart. Det är en del av mitt jobb. Har du något emot att folk
>>>>> faktiskt gör sitt jobb? Jag kan bara anta att du är van vid att inte
>>>>> göra vad din arbetsgivare betalade dig för.
>>>>
>>>> Ok, din arbetsgivare betalar dig för att föra ut ditt vänsterhat och
>>>> högerpropaganda på arbetstid. Det låter både intressant och makabert.
>>>
>>> Vilket naturligtvis är ännu en jättelögn.
>>
>> Det är bara att läsa dina många inlägg, jag har läst dem sedan fem år
>> och mycket skit och mycket smutskastningskampanjande har kommit från
>> Umeå universitet.
>
> Och så ännu mer trams från din sida.

Vad menar du? Kommer inte din högerpropaganda från Umeå universitet?
Får du inte betalt via skattepengar för att kunna göra detta? Det anser
du vara helt enligt reglerna, samtidigt har du röstat fram och
propagerar för hårdare tag gentemot sjuka och arbetslösa och kallat
dessa för parasiter. Det måste var det ultimata för dig att hålla nera
skatteutgifterna samtidigt som du i andra ändan utnytjar dessa för egna
behov.

>>>>>> du får ju till och med betalt av oss skattebetalare för att föra
>>>>>> fram din högerpropaganda.
>>>>>
>>>>> Vilket naturligtvis är ännu en jättelögn av dig.
>>>>
>>>> Nää, det är bara att läsa dina inlägg.
>>>
>>> Det räcker inte med att kunna läsa,
>>
>> Det är inte svårt, du skriver väldigt klargörande var du hör hemma.
>
> Inte heller den här gången verkar du lyckas med förstå det du läser.

Är det inte riktigt att du surfar och newsar på skattebetalarnas
bekostnad? Att du sedan anser dig ha rättigheter att via skattemedel få
framföra ren högerpropagande beror ju enbart på högerns sätt att se på
sig själva.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.

==============================================================================
ÄMNE: Riksdagsförvaltningens föreskrifter
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/03bc0d03a705468c?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 14:48
Från: Roger Eriksson

kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in
news:j7ejp9$kd8$1@ubuntu1.ipbo.se:

> Roger Eriksson placerade detta på skärmen :
>> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in
>> news:j7bs0r$ubd$1@ubuntu1.ipbo.se:
>>
>>> Roger Eriksson har framfört detta till oss :
>>>> Arne Lund <arnelnd1@gmail.com> wrote in
>>>> news:6d1de167-bb06-48f5-a69f-
>>>> 6b522920a03f@u2g2000yqc.googlegroups.com:
>>>>
>>>>> On 14 Okt, 22:11, Roger Eriksson <roger.eri...@gmail.com> wrote:
>>>>>>
>>>>>> Det rör sig inte om en kupp. När det visade sig att några ledamöt
>>>>>> er, och däribland en partiledare, inte förstod vad som gäller så
>>>>>> är det väl fullt naturligt att göra förtydlingar?
>>>>>
>>>>> Vad som tydligen gäller åtminstone till och med idag, står i det
>>>>> dokument i pdf-format (från riksdagen.se) som jag länkade till.
>>>>> Orkade du inte kolla in det?
>>>>
>>>> Jag har kollat skrivningarna och även i de gamla så kunde man
>>>> utläsa at det rörde sig om ersättning för eget boende och egna
>>>> kostnader även om de inte var lika tydliga.
>>>
>>> Menar du på allvar att regler inte skall vara tydliga, de räcker med
>>> att vara diffusa enligt högerdräggen. Så behändigt!
>>
>> Reglerna var tillräckligt tydliga för att nästan alla andra skulle
>> begripa dem.
>
> Nu var de ju tydligen inte så eftersom åklagaren lade ner sin
> förundersökning och att reglerna i efterhand förtydligast. Det är
> återigen dina vänsterfobier som gör att du dömmer vänsterns
> representant annorlunda.

Det behöver inte vara åtalbart även om reglerna var tillräckligt klara
för att så gott som alla andra begrep dem.

>> Socialdemokraterna har tydligen inte ens så pass stora ambitioner för
>> sin partiledare.

< klipp >

Som vanligt inte ett ord om ämnet i fråga från mannen som inte bara lever
på skattebetalarnas pengar utan också väljer att rösta på den politik som
lovar honom mer.

--
/RE

== 2 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 13:49
Från: Hakvinius

Arne Lund skrev 2011-10-14 18:01:
> Den här "affären" med Juholt verkar bli allt konstigare!
>
> Så här står det i Riksdagsförvaltningens föreskrift om arbetsrum och
> övernattningsbostäder för
> riksdagens ledamöter.
> http://www.riksdagen.se/upload/Dokument/forvaltningen/rfs2005_9.pdf
>
> (min fetstilsmarkering)
> <citat>
> *Närstående person som övernattar*
> 29 § En ledamot som disponerar en övernattningslägenhet i fastigheten
> Cephalus 10
> med utgång mot Västerlånggatan *eller* *utanför* *riksdagens*
> *lokaler* får låta en närstående
> person övernatta i lägenheten.
> En närstående person får inte övernatta i lägenheten på egen hand
> annat än under
> enstaka nätter.
> </citat>
>
> Räknas en sambo som emellanåt övernattar ensam för att
> riksdagsledamoten är på tjänsteresa som övernattare mer än enstaka
> nätter? I vilket fall, står där ingenting om delad boendekostnad.
>
> Nu skriver "kulturknutten" Dan Josefsson att Juholt blev utsatt för
> ännu en kupp i form av att riksdagsförvaltningen i efterskott
> klistrat in textsnutten på hemsidan angående halv hyra vid samboende.

Ur sossarnas budgetmotion 2011:

"...förbinder sig också den enskilde att i moralisk mening, utöver det
som lagen reglerar, ta ansvar för att inte överutnyttja de tjänster som
det offentliga tillhandahåller och ej heller medvetet tänja på
skattelagstiftning och andra regelverk för snöd ekonomisk vinning."

Känns det som detta partis ledare har anammat de egna rättesnörena?
Fortsätt du leta kryphål, men räkna inte med att "mannen på gatan" ser
det på samma sätt...


== 3 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 22:10
Från: kjell

Roger Eriksson skrev :
> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in
> news:j7ejp9$kd8$1@ubuntu1.ipbo.se:
>
>> Roger Eriksson placerade detta på skärmen :
>>> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote in
>>> news:j7bs0r$ubd$1@ubuntu1.ipbo.se:
>>>
>>>> Roger Eriksson har framfört detta till oss :
>>>>> Arne Lund <arnelnd1@gmail.com> wrote in
>>>>> news:6d1de167-bb06-48f5-a69f-
>>>>> 6b522920a03f@u2g2000yqc.googlegroups.com:
>>>>>
>>>>>> On 14 Okt, 22:11, Roger Eriksson <roger.eri...@gmail.com> wrote:
>>>>>>>
>>>>>>> Det rör sig inte om en kupp. När det visade sig att några ledamöt
>>>>>>> er, och däribland en partiledare, inte förstod vad som gäller så
>>>>>>> är det väl fullt naturligt att göra förtydlingar?
>>>>>>
>>>>>> Vad som tydligen gäller åtminstone till och med idag, står i det
>>>>>> dokument i pdf-format (från riksdagen.se) som jag länkade till.
>>>>>> Orkade du inte kolla in det?
>>>>>
>>>>> Jag har kollat skrivningarna och även i de gamla så kunde man
>>>>> utläsa at det rörde sig om ersättning för eget boende och egna
>>>>> kostnader även om de inte var lika tydliga.
>>>>
>>>> Menar du på allvar att regler inte skall vara tydliga, de räcker med
>>>> att vara diffusa enligt högerdräggen. Så behändigt!
>>>
>>> Reglerna var tillräckligt tydliga för att nästan alla andra skulle
>>> begripa dem.
>>
>> Nu var de ju tydligen inte så eftersom åklagaren lade ner sin
>> förundersökning och att reglerna i efterhand förtydligast. Det är
>> återigen dina vänsterfobier som gör att du dömmer vänsterns
>> representant annorlunda.
>
> Det behöver inte vara åtalbart även om reglerna var tillräckligt klara
> för att så gott som alla andra begrep dem.
>
>>> Socialdemokraterna har tydligen inte ens så pass stora ambitioner för
>>> sin partiledare.
>
> < klipp >
>
> Som vanligt inte ett ord om ämnet i fråga från mannen som inte bara lever
> på skattebetalarnas pengar utan också väljer att rösta på den politik som
> lovar honom mer.

OBS! Ovanstående inlägg kommer från den parasitjagande som fått stora
skattelättnader! Hur mycket har du fått som tack för att du ställde upp
som högerns valboskap? Runt 20000 tusen? Ovanpå alltihop så snyltar han
även på ytterliggare skattepengar genom att på arbetstid köra sin
vidriga högerpropaganda som går ut på att misskreditera och förlöjliga
oliktänkande. Det är ingen måtta vad högerns valboskap skall ha för
förmåner.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 4 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 22:19
Från: kjell

när 2011-10-16, Hakvinius förmodade :
> Arne Lund skrev 2011-10-14 18:01:
>> Den här "affären" med Juholt verkar bli allt konstigare!
>>
>> Så här står det i Riksdagsförvaltningens föreskrift om arbetsrum och
>> övernattningsbostäder för
>> riksdagens ledamöter.
>> http://www.riksdagen.se/upload/Dokument/forvaltningen/rfs2005_9.pdf
>>
>> (min fetstilsmarkering)
>> <citat>
>> *Närstående person som övernattar*
>> 29 § En ledamot som disponerar en övernattningslägenhet i fastigheten
>> Cephalus 10
>> med utgång mot Västerlånggatan *eller* *utanför* *riksdagens*
>> *lokaler* får låta en närstående
>> person övernatta i lägenheten.
>> En närstående person får inte övernatta i lägenheten på egen hand
>> annat än under
>> enstaka nätter.
>> </citat>
>>
>> Räknas en sambo som emellanåt övernattar ensam för att
>> riksdagsledamoten är på tjänsteresa som övernattare mer än enstaka
>> nätter? I vilket fall, står där ingenting om delad boendekostnad.
>>
>> Nu skriver "kulturknutten" Dan Josefsson att Juholt blev utsatt för
>> ännu en kupp i form av att riksdagsförvaltningen i efterskott
>> klistrat in textsnutten på hemsidan angående halv hyra vid samboende.
>
> Ur sossarnas budgetmotion 2011:
>
> "...förbinder sig också den enskilde att i moralisk mening, utöver det som
> lagen reglerar, ta ansvar för att inte överutnyttja de tjänster som det
> offentliga tillhandahåller och ej heller medvetet tänja på skattelagstiftning
> och andra regelverk för snöd ekonomisk vinning."
>
> Känns det som detta partis ledare har anammat de egna rättesnörena? Fortsätt
> du leta kryphål, men räkna inte med att "mannen på gatan" ser det på samma
> sätt...

Då är det säkerligen därför som de stora snyltarna och fuskarna som
finns inom dina egna led inte säger att de har någon moral. Då är det
ju därför som högerdräggen tycker det är fint och en ren sport att lura
samhället på pengar. Det finns det många exempel på swnet.politik bland
dessa skattekerulanter. Ni är allt en samling patetiska
dubbelmoralister.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 5 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 22:40
Från: kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid

kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote:
> Roger Eriksson skrev :

> > Som vanligt inte ett ord om ämnet i fråga från mannen som inte bara lever
> > på skattebetalarnas pengar utan också väljer att rösta på den politik som
> > lovar honom mer.

> OBS! Ovanstående inlägg kommer från den parasitjagande som fått stora
> skattelättnader! Hur mycket har du fått som tack för att du ställde upp
> som högerns valboskap? Runt 20000 tusen?

VA VA VA!!! Finns det så stora pengar (20 miljoner SEK) att göra om man
blir svensk medborgare och röstar på höger? Måste sätta igång
pappersarbetet genast!!!!! (Och min eloge till alla dessa
vänsterröstande som visat sin höga moral genom att neka till att bli
"högervalboskap" och kvittera ut slanten).

--
Kaj


== 6 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 23:04
Från: kjell

kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid uttryckte precis :
> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote:
>> Roger Eriksson skrev :
>
>>> Som vanligt inte ett ord om ämnet i fråga från mannen som inte bara lever
>>> på skattebetalarnas pengar utan också väljer att rösta på den politik som
>>> lovar honom mer.
>
>> OBS! Ovanstående inlägg kommer från den parasitjagande som fått stora
>> skattelättnader! Hur mycket har du fått som tack för att du ställde upp
>> som högerns valboskap? Runt 20000 tusen?
>
> VA VA VA!!! Finns det så stora pengar (20 miljoner SEK) att göra om man
> blir svensk medborgare och röstar på höger? Måste sätta igång
> pappersarbetet genast!!!!! (Och min eloge till alla dessa
> vänsterröstande som visat sin höga moral genom att neka till att bli
> "högervalboskap" och kvittera ut slanten).

Du förstår kanske bättre om jag skriver 20000 kr. Och så slipper du
spela dum.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har detta borgerliga egoistiska
samhälle blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
ekonomiska uppoffringar.


== 7 av 7 ==
Datum: Sön 16 Okt 2011 23:44
Från: x@y.z

On Mon, 17 Oct 2011 08:04:30 +0200, kjell <videokopiering@hotmail.com>
wrote:

>kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid uttryckte precis :
>> kjell <videokopiering@hotmail.com> wrote:
>>> Roger Eriksson skrev :
>>
>>>> Som vanligt inte ett ord om ämnet i fråga från mannen som inte bara lever
>>>> på skattebetalarnas pengar utan också väljer att rösta på den politik som
>>>> lovar honom mer.
>>
>>> OBS! Ovanstående inlägg kommer från den parasitjagande som fått stora
>>> skattelättnader! Hur mycket har du fått som tack för att du ställde upp
>>> som högerns valboskap? Runt 20000 tusen?
>>
>> VA VA VA!!! Finns det så stora pengar (20 miljoner SEK) att göra om man
>> blir svensk medborgare och röstar på höger? Måste sätta igång
>> pappersarbetet genast!!!!! (Och min eloge till alla dessa
>> vänsterröstande som visat sin höga moral genom att neka till att bli
>> "högervalboskap" och kvittera ut slanten).
>
>Du förstår kanske bättre om jag skriver 20000 kr. Och så slipper du
>spela dum.

Skillnaden på honom och dig är ändock att han bara _spelar_ dum. (Ok,
jag vet, det var öppet mål...)


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment