Wednesday 31 August 2011

swnet.politik – 26 nya meddelanden i 6 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Typisk egoist - 5 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8021d5087d4d32ca?hl=sv
* Nytt helgdagsutspel från sossarna - 9 meddelanden, 5 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/04d148979ff58885?hl=sv
* En God tanke - 9 meddelanden, 4 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/09480868ce627296?hl=sv
* Et MSM skriver: 'Nyt fra det multikulturele Spanien: Feltslag i Palma' - 1
meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/11ce2d51ebe3f2df?hl=sv
* Världens mest insolventa land - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/11d3c3535a804cc5?hl=sv
* VIDEO: 'Racial riots hit Milwaukee' - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/733085db49d38257?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Typisk egoist
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8021d5087d4d32ca?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 5 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 04:25
Från: bjorn@runa.se (Björn Lindberg)

"Avos" <avos80@yahoo.se> writes:

> bjorn@runa.se (Björn Lindberg)<> wrote:
>> kjell <videokopiering@hotmail.com> writes:
>> > [...] jag kämpar för de svaga grupperna i samhället [...]
>> Vari består denna kamp, utöver ändlöst ältande i swnet.politik? Gör
>> du någonting som någon tillhörandes dessa svaga grupper konkret har
>> nytta av? Björn Lindberg
>
> Du kanske får veta det den dag då allt fler förstått att enda sättet
> att tala med cyniska svin är genom uppror. Varför skulle inte sådana
> av din sort förtjäna detta?

Finns det någonting som tyder på att "min sort" gör mindre för svaga
grupper i samhället än Kjells sort? Ältande här i gruppen ser de svaga
just inte så mycket av.


Björn Lindberg


== 2 av 5 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 05:25
Från: kjell

Björn Lindberg formulerade frågan :
> "Avos" <avos80@yahoo.se> writes:
>
>> bjorn@runa.se (Björn Lindberg)<> wrote:
>>> kjell <videokopiering@hotmail.com> writes:
>>>> [...] jag kämpar för de svaga grupperna i samhället [...]
>>> Vari består denna kamp, utöver ändlöst ältande i swnet.politik? Gör
>>> du någonting som någon tillhörandes dessa svaga grupper konkret har
>>> nytta av? Björn Lindberg
>>
>> Du kanske får veta det den dag då allt fler förstått att enda sättet
>> att tala med cyniska svin är genom uppror. Varför skulle inte sådana
>> av din sort förtjäna detta?
>
> Finns det någonting som tyder på att "min sort" gör mindre för svaga
> grupper i samhället än Kjells sort?

I Sverige har tidigare av din sort fler bidragit med mer, nu med
högeralliansen vid makten bidrar ni med allt mindre, samtidigt med att
de svaga grupperna får det allt svårare genom att vi tvingas stå för
det som ni nu stoppar i egen ficka.

> Ältande här i gruppen ser de svaga just inte så mycket av.

Ältande? Tja att det uppfattas så av en cynisk högerman är väl inte så
mycket att orda om. Däremot ser de svaga grupperna mycket era
besparingar och omfördelningar.

> Björn Lindberg

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 3 av 5 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 05:35
Från: bjorn@runa.se (Björn Lindberg)

kjell <videokopiering@hotmail.com> writes:

> Bj�rn Lindberg formulerade fr�gan :
>> "Avos" <avos80@yahoo.se> writes:
>>
>>> bjorn@runa.se (Bj�rn Lindberg)<> wrote:
>>>> kjell <videokopiering@hotmail.com> writes:
>>>>> [...] jag k�mpar f�r de svaga grupperna i samh�llet [...]
>>>> Vari best�r denna kamp, ut�ver �ndl�st �ltande i swnet.politik? G�r
>>>> du n�gonting som n�gon tillh�randes dessa svaga grupper konkret har
>>>> nytta av? Bj�rn Lindberg
>>>
>>> Du kanske f�r veta det den dag d� allt fler f�rst�tt att enda s�ttet
>>> att tala med cyniska svin �r genom uppror. Varf�r skulle inte s�dana
>>> av din sort f�rtj�na detta?
>>
>> Finns det n�gonting som tyder p� att "min sort" g�r mindre f�r svaga
>> grupper i samh�llet �n Kjells sort?
>
> I Sverige har tidigare av din sort fler bidragit med mer, nu med
> h�geralliansen vid makten bidrar ni med allt mindre, samtidigt med att
> de svaga grupperna f�r det allt sv�rare genom att vi tvingas st� f�r
> det som ni nu stoppar i egen ficka.

"Min sort" kan nog sj�lv f�rklara vad den bidrager med. Nu handlar det
om att du just ville ber�tta vad _du_ bidrager med i din kamp f�r de
svaga grupperna i samh�llet. Det var v�l inte bara tomt prat?


Bj�rn Lindberg


== 4 av 5 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 07:10
Från: kjell

Björn Lindberg förklarade på 2011-08-31 :
> kjell <videokopiering@hotmail.com> writes:
>
>> Björn Lindberg formulerade frågan :
>>> "Avos" <avos80@yahoo.se> writes:
>>>
>>>> bjorn@runa.se (Björn Lindberg)<> wrote:
>>>>> kjell <videokopiering@hotmail.com> writes:
>>>>>> [...] jag kämpar för de svaga grupperna i samhället [...]
>>>>> Vari består denna kamp, utöver ändlöst ältande i swnet.politik? Gör
>>>>> du någonting som någon tillhörandes dessa svaga grupper konkret har
>>>>> nytta av? Björn Lindberg
>>>>
>>>> Du kanske får veta det den dag då allt fler förstått att enda sättet
>>>> att tala med cyniska svin är genom uppror. Varför skulle inte sådana
>>>> av din sort förtjäna detta?
>>>
>>> Finns det någonting som tyder på att "min sort" gör mindre för svaga
>>> grupper i samhället än Kjells sort?
>>
>> I Sverige har tidigare av din sort fler bidragit med mer, nu med
>> högeralliansen vid makten bidrar ni med allt mindre, samtidigt med att
>> de svaga grupperna får det allt svårare genom att vi tvingas stå för
>> det som ni nu stoppar i egen ficka.
>
> "Min sort" kan nog själv förklara vad den bidrager med.

OK! Du kan alltså inte förklara de stora omfördelningarna från min sort
till din sort!

> Nu handlar det om att du just ville berätta vad _du_ bidrager med i din kamp
> för de svaga grupperna i samhället. Det var väl inte bara tomt prat?

Här visar du återigen din otroliga cynism. Du vill att de fattiga skall
bidra med mer. Precis som jag ständigt påpekar. Jag förstår inte ditt
resonemang där du skall bidra med allt mindre och de utsatta med allt
mer. Du är stöpt i samma egoistiska form som de andra högerröstande på
swnet.politk. Hur känns det att bli allt rikare på de sjukas och
arbetslösas bekostnad? Hur känns det att kunna köpa bättre sjukvård
genom era privata sjukförsäkringar? Sanningen är den att ni ni bidrar
med allt mindre till men för de svaga grupperna.

> Björn Lindberg

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 5 av 5 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 07:35
Från: bjorn@runa.se (Björn Lindberg)

kjell <videokopiering@hotmail.com> writes:

> Björn Lindberg förklarade på 2011-08-31 :

>>>>>> kjell <videokopiering@hotmail.com> writes:
>>>>>>> [...] jag kämpar för de svaga grupperna i samhället [...]

>> Nu handlar det om att du just ville berätta vad _du_ bidrager med i
>> din kamp för de svaga grupperna i samhället. Det var väl inte bara
>> tomt prat?
>
> Här visar du återigen din otroliga cynism. Du vill att [...]

Nej. Jag skulle önska att du kunde förklara vari din kamp för de svaga
grupperna i samhället består. Räcker det med att tänka goda tankar för
att anses kämpa för någons räkning? Sådant självförhärligande är till
intet förpliktigande.


Björn Lindberg

==============================================================================
ÄMNE: Nytt helgdagsutspel från sossarna
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/04d148979ff58885?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 04:27
Från: Ulf Sundin

On 31 Aug, 12:40, Charlie R <spam_spam_s...@chroot.yi.org> wrote:
> Wed, 31 Aug 2011 10:20:20 +0000 (UTC), Fredrik Östman ba:
>
> >> Nu planerar kanske sossarna att "betala" den extra helgdagen genom att
> >> dra bort en annan helgdag?
> > Så länge det rör sig om första maj är det väl helt OK.
>
> Det kan med all sannolikhet knappast bli samma typ av nedköp som när
> annandag pingst böts bort mot Svenska Flaggans Dag. Annandag pingst var
> en ledig dag varje år, men 6 juni blir bara ledig fem år av sju.  

Men inte sällan så kompenseras löntagarna med en extra semesterdag
de år som 6/6 inträffar på en helgdag.

/Ulf Sundin


== 2 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 04:32
Från: Fredrik Östman

>-----< Hakvinius >
> Rent allmänt; en "hungrig hjärna" är ingen bra hjärna...

En mage däremot: plenus venter non studet libenter eller hur det nu var.

--
Fredrik Östman


== 3 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 04:46
Från: bjorn@runa.se (Björn Lindberg)

Mikael Forsberg <mikaelforsberg@ymail.com> writes:

> On 2011-08-31 10:27, Ulf Sundin wrote:

>> Precis. Vem vill bli opererad av en läkare som fastar? Vem vill att
>> flygledaren i tjänst inte ätit på 12 timmar?
>>
>> Men inte bara hjärnan behöver näring för att fungera.
>> Även brandmannen, snickaren och vårdbiträdet behöver mat.
>
> Det finns lika mycket näring i många av de drycker som tillhandahålls
> av flertalet butiker numera, det går till och med att helt leva på.

Enligt reglerna för den muslimska fastan, vilket är vad vi talar om här,
får man inte heller dricka någonting dagtid. Det som är tillåtet är att
skölja munnen med vatten, dock inte svälja.


Björn Lindberg


== 4 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 04:54
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-31 13:22, Ulf Sundin wrote:
> On 31 Aug, 12:49, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-08-31 10:27, Ulf Sundin wrote:
>>
>>
>>
>>
>>
>>> On 31 Aug, 07:54, Hakvinius<hakvin...@hotmail.com> wrote:
>>>> Mikael Forsberg skrev 2011-08-31 02:52:
>>
>>>>>> Jag vill t ex inte åka med en
>>>>>> busschaufför som
>>>>>> inte ätit på 16 timmar.
>>
>>>>> Så snabbt säckar man inte ihop utan fast föda, då har man dålig fysik.
>>
>>>> Vilket är ganska vanligt bland yrkeschaufförer, bl a busschaufförer
>>>> (även om undantag finns)...
>>
>>> Det krävs ingen "dålig fysik" för att inte vara på topp efter 16-
>>> timmars fasta.
>>> Själv är jag, om jag får säga det själv, i utmärkt fysisk form (har
>>> nog aldrig
>>> varit så vältränad som nu: springer ca 40-60 km i veckan i hyfsad fart
>>> och
>>> ska nog ta mig runt Lidingöloppet på under 2:40 om knappt en månad).
>>> Men får jag inte i mig en stadig frukost, kan jag lika gärna strunta i
>>> att
>>> gå till jobbet. Får jag inte lunch, så kan jag lika gärna gå hem kl
>>> 14.
>>> Visst klarar man enkla saker, men hjärnan behöver näring för att
>>> fungera.
>>
>> Hjärnan behöver främst Glukos (socker) vilket mat omvandlas till i
>> kroppen för den driften.
>
> Jo, och fastar man så lär man lida brist på just detta.

Söta drycker är väl inte förbjudet under fastan, eller det kanske det
är? Jag vet faktiskt inte.


== 5 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 04:57
Från: bjorn@runa.se (Björn Lindberg)

Ulf Sundin <sundinulf@gmail.com> writes:

> On 31 Aug, 11:35, bj...@runa.se (Björn Lindberg) wrote:
>> Ulf Sundin <sundin...@gmail.com> writes:
>
> [klipper bort mina träningsuppgifter]
>> > Visst klarar man enkla saker, men hjärnan behöver näring för att
>> > fungera.
>>
>> Av mig får ni medhåll i sak, men ditt exempel är inte övertygande. Just
>> stor kroppslig ansträngning, som att idrotta regelbundet gör kroppen
>> mycket känslig för att vara utan föda under en längre tid.
>
> För egen del måste jag ha någorlunda regelbundet födointag,
> varesig jag tränar hårt eller ej. Jag skulle påstå att förmågan
> att klara sig utan mat är tämligen orelaterad till hur god fyisk
> form man är i.

Det är i mycket en vanesak. Matvanorna, alltså. Somliga vänjer sig av
med frukost, andra klarar sig inte utan. Därmed inte sagt att
kroppsfunktionerna inte nedsätts av fasta.

>> > Vem vill bli opererad av en läkare som fastar? Vem vill att
>> > flygledaren i tjänst inte ätit på 12 timmar?
>>
>> Vem vill bli opererad av den nyblivne småbarnspappan, som knappt sover
>> om nätterna?
>
> För all del, det finns många orsaker till att man inte är på topp.
>
> Men jag är tämligen tveksam till nyttan av fasta.
> Det tränar förvisso upp förmågan att utstå viss form av plåga
> (det är väl bl a det som religiöst motiverad fasta syftar till),
> men hälsoeffekterna är tveksamma. (Jag har haft bekanta
> som genomförde fasta som nån slags "hälsokur", och det
> tror jag inte det minsta på).

Här är det inte helt sällsynt att man under den kristna fastan avstår
från kött, alkohol eller någonting annat.


Björn Lindberg


== 6 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 05:25
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-31 13:46, Björn Lindberg wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> writes:
>
>> On 2011-08-31 10:27, Ulf Sundin wrote:
>
>>> Precis. Vem vill bli opererad av en läkare som fastar? Vem vill att
>>> flygledaren i tjänst inte ätit på 12 timmar?
>>>
>>> Men inte bara hjärnan behöver näring för att fungera.
>>> Även brandmannen, snickaren och vårdbiträdet behöver mat.
>>
>> Det finns lika mycket näring i många av de drycker som tillhandahålls
>> av flertalet butiker numera, det går till och med att helt leva på.
>
> Enligt reglerna för den muslimska fastan, vilket är vad vi talar om här,
> får man inte heller dricka någonting dagtid. Det som är tillåtet är att
> skölja munnen med vatten, dock inte svälja.

Det kände jag faktiskt inte till. Det gör ju det hela ännu mer galet än
jag föreställde mig.


== 7 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 06:23
Från: Ulf Sundin

On 31 Aug, 13:57, bj...@runa.se (Björn Lindberg) wrote:

> Här är det inte helt sällsynt att man under den kristna fastan avstår
> från kött, alkohol eller någonting annat.

Att lägga om sin kost en aning, t ex utesluta kött, har antagligen
inga som helst negativa effekter på kroppens funktioner (i alla fall
inte på kort sikt), och kan i många fall säkert ha goda hälsoeffekter.

Den fasta som mina bekanta hängav sig åt var mer av slaget
"inte äta något, och bara dricka vatten och några slags godkända
drycker". De blev ofta retliga, luktade illa och var en allmän plåga
för omgivningen. Deras "hälsofastande" lyckades de också
kombinera med rökning... Tja, annars hade de väl blivit helt odrägliga
för omgivningen.

/Ulf Sundin


== 8 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 05:29
Från: "Henrik Bengtsson"

""Bj�rn" Lindberg" <bjorn@runa.se> skrev i meddelandet
news:wkv4aaap7q0g.fsf@runa.se...

>>> > Vem vill bli opererad av en l�kare som fastar? Vem vill att
>>> > flygledaren i tj�nst inte �tit p� 12 timmar?
>>>
>>> Vem vill bli opererad av den nyblivne sm�barnspappan, som knappt sover
>>> om n�tterna?
>>
>> F�r all del, det finns m�nga orsaker till att man inte �r p� topp.
>>
>> Men jag �r t�mligen tveksam till nyttan av fasta.
>> Det tr�nar f�rvisso upp f�rm�gan att utst� viss form av pl�ga
>> (det �r v�l bl a det som religi�st motiverad fasta syftar till),
>> men h�lsoeffekterna �r tveksamma. (Jag har haft bekanta
>> som genomf�rde fasta som n�n slags "h�lsokur", och det
>> tror jag inte det minsta p�).
>
> H�r �r det inte helt s�llsynt att man under den kristna fastan avst�r
> fr�n k�tt, alkohol eller n�gonting annat.

Hur vanligt �r det egentligen i Sverige med att folk h�ller igen under
fastan? Jag kommer fr�n en v�ldigt oreligi�s familj och det har aldrig ens
varit tal om n�gon fasta och jag kan inte p�minna mig om att n�gra andra
sl�ktingar eller v�nner har n�mnt n�got om det heller.

Mvh
Henrik

== 9 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 05:36
Från: "Henrik Bengtsson"

"Mikael Forsberg" <mikaelforsberg@ymail.com> skrev i meddelandet
news:9c6lnfFgu7U1@mid.individual.net...

>>>>>>> Jag vill t ex inte åka med en
>>>>>>> busschaufför som
>>>>>>> inte ätit på 16 timmar.
>>>
>>>>>> Så snabbt säckar man inte ihop utan fast föda, då har man dålig
>>>>>> fysik.
>>>
>>>>> Vilket är ganska vanligt bland yrkeschaufförer, bl a busschaufförer
>>>>> (även om undantag finns)...
>>>
>>>> Det krävs ingen "dålig fysik" för att inte vara på topp efter 16-
>>>> timmars fasta.
>>>> Själv är jag, om jag får säga det själv, i utmärkt fysisk form (har
>>>> nog aldrig
>>>> varit så vältränad som nu: springer ca 40-60 km i veckan i hyfsad fart
>>>> och
>>>> ska nog ta mig runt Lidingöloppet på under 2:40 om knappt en månad).
>>>> Men får jag inte i mig en stadig frukost, kan jag lika gärna strunta i
>>>> att
>>>> gå till jobbet. Får jag inte lunch, så kan jag lika gärna gå hem kl
>>>> 14.
>>>> Visst klarar man enkla saker, men hjärnan behöver näring för att
>>>> fungera.
>>>
>>> Hjärnan behöver främst Glukos (socker) vilket mat omvandlas till i
>>> kroppen för den driften.
>>
>> Jo, och fastar man så lär man lida brist på just detta.
>
> Söta drycker är väl inte förbjudet under fastan, eller det kanske det är?
> Jag vet faktiskt inte.

Som jag fick det förklarat för mig för ett tag sen så är det ingen mat och
ingen vätska som gäller under dagen om man inte är sjuk. Fuska är ok vid
behov så länge som man kompenserar för det en annan dag. Men det är väl som
med all annan religion, folk gör sina egna tolkningar och det var tolkningen
hos han jag talade med.

Mvh
Henrik


==============================================================================
ÄMNE: En God tanke
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/09480868ce627296?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 04:41
Från: Bruno Hagelsten

>Avos
>
>Om det nu verkligen är riktigt att invadera Irak för att ta av Saddam
>Hussein alla kärnvapen han gömde, invadera Libyen för att man
>menat att Khadaffi dödat 100 personer med en flygattack, senare
>invadera Syrien därför att (de kommer säkert på någonting), så
>har man ju redan skapat en regel.

Nej, "man" har inte "skapat en regel". Det är du själv som föreställer
dig att en sådan regel skulle kunna existera.

>Nationellt oberoende är en illusion.

Något fullständigt oberoende kan inte finnas på en planet som vi alla
är beroende av. I stället bildas ett stort antal samarbetsorgan inom
olika områden för att lösa gemensamma problem.

Bruno


== 2 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 05:22
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-31 13:41, Bruno Hagelsten wrote:
>> Avos
>>
>> Om det nu verkligen är riktigt att invadera Irak för att ta av Saddam
>> Hussein alla kärnvapen han gömde, invadera Libyen för att man
>> menat att Khadaffi dödat 100 personer med en flygattack, senare
>> invadera Syrien därför att (de kommer säkert på någonting), så
>> har man ju redan skapat en regel.
>
> Nej, "man" har inte "skapat en regel". Det är du själv som föreställer
> dig att en sådan regel skulle kunna existera.
>
>> Nationellt oberoende är en illusion.
>
> Något fullständigt oberoende kan inte finnas på en planet som vi alla
> är beroende av. I stället bildas ett stort antal samarbetsorgan inom
> olika områden för att lösa gemensamma problem.

Problem uppstår då någon tycker de har den perfekta lösningen och med
våld försöker tvinga på andra den. Sedan må det vara vilken religion som
helst, kristendom, demokrati, kommunism, islam eller vad de nu uppfattar
som det perfekta korsfararna skall frälsa andra med om de så måste döda
dem för att de skall förstå hur bra det är.

När det gäller EU och FN så är det inte samarbetsorgan, det är
maktkoncentration där EU är extremast. Men båda delarna är kreationer av
Bilderberggruppens folk.

Eventuellt kommer förresten Palestina nu i September att erkännas som
suverän stat och det är väl nästan nödvändigt om FN skall ha något
förtroende alls i framtiden. Det blir väldigt intressant att se om det
nu blir så. Israel delar ut gasmasker och bedövningsvapen till de
olagliga bosättarna, samt uppmanar dem att hamstra förnödenheter.

http://www.youtube.com/watch?v=WXVd5rFMVdI


== 3 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 05:37
Från: bjorn@runa.se (Björn Lindberg)

Mikael Forsberg <mikaelforsberg@ymail.com> writes:

> On 2011-08-31 13:41, Bruno Hagelsten wrote:
>>> Avos
>>>
>>> Om det nu verkligen �r riktigt att invadera Irak f�r att ta av Saddam
>>> Hussein alla k�rnvapen han g�mde, invadera Libyen f�r att man
>>> menat att Khadaffi d�dat 100 personer med en flygattack, senare
>>> invadera Syrien d�rf�r att (de kommer s�kert p� n�gonting), s�
>>> har man ju redan skapat en regel.
>>
>> Nej, "man" har inte "skapat en regel". Det �r du sj�lv som f�rest�ller
>> dig att en s�dan regel skulle kunna existera.
>>
>>> Nationellt oberoende �r en illusion.
>>
>> N�got fullst�ndigt oberoende kan inte finnas p� en planet som vi alla
>> �r beroende av. I st�llet bildas ett stort antal samarbetsorgan inom
>> olika omr�den f�r att l�sa gemensamma problem.
>
> Problem uppst�r d� n�gon tycker de har den perfekta l�sningen och med
> v�ld f�rs�ker tvinga p� andra den.

Khadaffi?


Bj�rn Lindberg


== 4 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 07:01
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-31 14:37, Björn Lindberg wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> writes:
>
>> On 2011-08-31 13:41, Bruno Hagelsten wrote:
>>>> Avos
>>>>
>>>> Om det nu verkligen är riktigt att invadera Irak för att ta av Saddam
>>>> Hussein alla kärnvapen han gömde, invadera Libyen för att man
>>>> menat att Khadaffi dödat 100 personer med en flygattack, senare
>>>> invadera Syrien därför att (de kommer säkert på någonting), så
>>>> har man ju redan skapat en regel.
>>>
>>> Nej, "man" har inte "skapat en regel". Det är du själv som föreställer
>>> dig att en sådan regel skulle kunna existera.
>>>
>>>> Nationellt oberoende är en illusion.
>>>
>>> Något fullständigt oberoende kan inte finnas på en planet som vi alla
>>> är beroende av. I stället bildas ett stort antal samarbetsorgan inom
>>> olika områden för att lösa gemensamma problem.
>>
>> Problem uppstår då någon tycker de har den perfekta lösningen och med
>> våld försöker tvinga på andra den.
>
> Khadaffi?

De som nu mördar landets folk och bombar sönder det. Gaddafi byggde ju
upp landet och ville dela ut pengarna från oljeinkomsterna till folket
istället för att köpa mer vapen, vilket visade sig vara ett misstag. Men
det var ju synd att han inte han dela ut mer pengar till folket för nu
går det mesta bort i svinn som bankirerna förskingrar och resten till
att bygga upp det NATO bombat sönder. Men inte ser han ut att ha varit
hatad i Libyen om han kunde åka runt så här:

http://www.youtube.com/watch?v=RA08LPxZOcg&feature=related

Det bästa vore om Ron Paul blev president i USA så slapp vi mängder med
krig. Han har 45% relativt Obama på 47% i röstmätningarna nu. Ron Paul
får dessutom mer donationer från aktiva inom militären än alla andra
kandidater sammanlagt. Det visar ju på att amerikaner vill skydda
Amerika och inte olja/bank-kartellens olika intressen i världen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=6b5fj0eR3sg


== 5 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 07:13
Från: bjorn@runa.se (Björn Lindberg)

Mikael Forsberg <mikaelforsberg@ymail.com> writes:

> On 2011-08-31 14:37, Björn Lindberg wrote:
>> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> writes:
>>
>>> On 2011-08-31 13:41, Bruno Hagelsten wrote:
>>>>> Avos
>>>>>
>>>>> Om det nu verkligen är riktigt att invadera Irak för att ta av Saddam
>>>>> Hussein alla kärnvapen han gömde, invadera Libyen för att man
>>>>> menat att Khadaffi dödat 100 personer med en flygattack, senare
>>>>> invadera Syrien därför att (de kommer säkert på någonting), så
>>>>> har man ju redan skapat en regel.
>>>>
>>>> Nej, "man" har inte "skapat en regel". Det är du själv som föreställer
>>>> dig att en sådan regel skulle kunna existera.
>>>>
>>>>> Nationellt oberoende är en illusion.
>>>>
>>>> Något fullständigt oberoende kan inte finnas på en planet som vi alla
>>>> är beroende av. I stället bildas ett stort antal samarbetsorgan inom
>>>> olika områden för att lösa gemensamma problem.
>>>
>>> Problem uppstår då någon tycker de har den perfekta lösningen och med
>>> våld försöker tvinga på andra den.
>>
>> Khadaffi?
>
> De som nu mördar landets folk och bombar sönder det.

Aha. Men Khadaffi tyckte sig ju också ha en perfekt lösning och tvingade
den på folket med våld. Så hur åtskiljer vi dem som gör detta på ett
hedervärt sätt och vilka som bara är banditer?


Björn Lindberg


== 6 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 07:14
Från: kjell

Björn Lindberg formulerade på onsdag :
> Mikael Forsberg <mikaelforsberg@ymail.com> writes:
>
>> On 2011-08-31 13:41, Bruno Hagelsten wrote:
>>>> Avos
>>>>
>>>> Om det nu verkligen är riktigt att invadera Irak för att ta av Saddam
>>>> Hussein alla kärnvapen han gömde, invadera Libyen för att man
>>>> menat att Khadaffi dödat 100 personer med en flygattack, senare
>>>> invadera Syrien därför att (de kommer säkert på någonting), så
>>>> har man ju redan skapat en regel.
>>>
>>> Nej, "man" har inte "skapat en regel". Det är du själv som föreställer
>>> dig att en sådan regel skulle kunna existera.
>>>
>>>> Nationellt oberoende är en illusion.
>>>
>>> Något fullständigt oberoende kan inte finnas på en planet som vi alla
>>> är beroende av. I stället bildas ett stort antal samarbetsorgan inom
>>> olika områden för att lösa gemensamma problem.
>>
>> Problem uppstår då någon tycker de har den perfekta lösningen och med
>> våld försöker tvinga på andra den.
>
> Khadaffi?

NATO och USA? Västs behov av olja tar sig detta uttryck. Undrar vilket
som blir nästa land NATO skall omvandla till mer passande regimer och
samtidigt få tillgång till oljan?

> Björn Lindberg

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 7 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 07:20
Från: kjell

Björn Lindberg formulerade på onsdag :
> Mikael Forsberg <mikaelforsberg@ymail.com> writes:
>
>> On 2011-08-31 14:37, Björn Lindberg wrote:
>>> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> writes:
>>>
>>>> On 2011-08-31 13:41, Bruno Hagelsten wrote:
>>>>>> Avos
>>>>>>
>>>>>> Om det nu verkligen är riktigt att invadera Irak för att ta av Saddam
>>>>>> Hussein alla kärnvapen han gömde, invadera Libyen för att man
>>>>>> menat att Khadaffi dödat 100 personer med en flygattack, senare
>>>>>> invadera Syrien därför att (de kommer säkert på någonting), så
>>>>>> har man ju redan skapat en regel.
>>>>>
>>>>> Nej, "man" har inte "skapat en regel". Det är du själv som föreställer
>>>>> dig att en sådan regel skulle kunna existera.
>>>>>
>>>>>> Nationellt oberoende är en illusion.
>>>>>
>>>>> Något fullständigt oberoende kan inte finnas på en planet som vi alla
>>>>> är beroende av. I stället bildas ett stort antal samarbetsorgan inom
>>>>> olika områden för att lösa gemensamma problem.
>>>>
>>>> Problem uppstår då någon tycker de har den perfekta lösningen och med
>>>> våld försöker tvinga på andra den.
>>>
>>> Khadaffi?
>>
>> De som nu mördar landets folk och bombar sönder det.
>
> Aha. Men Khadaffi tyckte sig ju också ha en perfekt lösning och tvingade
> den på folket med våld. Så hur åtskiljer vi dem som gör detta på ett
> hedervärt sätt och vilka som bara är banditer?

Det där med vi ger en unken bismak! Varför skall det vara vi (NATO) som
ser sig som det stora helgonet. I grund och botten är det nog
tillgången till olja det handlar om. I framtiden kommer det säkerligen
bli fler krig efterhand som olja och vatten sinar.

> Björn Lindberg

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 8 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 07:31
Från: bjorn@runa.se (Björn Lindberg)

kjell <videokopiering@hotmail.com> writes:

> Björn Lindberg formulerade på onsdag :
>> Mikael Forsberg <mikaelforsberg@ymail.com> writes:
>>
>>> On 2011-08-31 14:37, Björn Lindberg wrote:
>>>> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> writes:

>>>>> Problem uppstår då någon tycker de har den perfekta lösningen och med
>>>>> våld försöker tvinga på andra den.
>>>>
>>>> Khadaffi?
>>>
>>> De som nu mördar landets folk och bombar sönder det.
>>
>> Aha. Men Khadaffi tyckte sig ju också ha en perfekt lösning och tvingade
>> den på folket med våld. Så hur åtskiljer vi dem som gör detta på ett
>> hedervärt sätt och vilka som bara är banditer?
>
> Det där med vi ger en unken bismak! [...] vi (NATO) som [...]

Det beror bara på att du inte begrep vad jag skrev. Vi:et ovan syftar
inte på NATO. (Det är för övrigt oklart hur du kom till den slutsatsen;
jag har inget personligt samröre med NATO överhuvudtaget.)

Har du själv någon idé om en generell metod för hur man avgör vilka av
alla som tvingar på andra sina perfekta lösningar med våld som gör det
berömvärt (Khadaffi) respektive lömskt och banditaktigt (NATO)?


Björn Lindberg


== 9 av 9 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 07:43
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-31 16:13, Bj�rn Lindberg wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> writes:
>
>> On 2011-08-31 14:37, Bj�rn Lindberg wrote:
>>> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> writes:
>>>
>>>> On 2011-08-31 13:41, Bruno Hagelsten wrote:
>>>>>> Avos
>>>>>>
>>>>>> Om det nu verkligen �r riktigt att invadera Irak f�r att ta av Saddam
>>>>>> Hussein alla k�rnvapen han g�mde, invadera Libyen f�r att man
>>>>>> menat att Khadaffi d�dat 100 personer med en flygattack, senare
>>>>>> invadera Syrien d�rf�r att (de kommer s�kert p� n�gonting), s�
>>>>>> har man ju redan skapat en regel.
>>>>>
>>>>> Nej, "man" har inte "skapat en regel". Det �r du sj�lv som f�rest�ller
>>>>> dig att en s�dan regel skulle kunna existera.
>>>>>
>>>>>> Nationellt oberoende �r en illusion.
>>>>>
>>>>> N�got fullst�ndigt oberoende kan inte finnas p� en planet som vi alla
>>>>> �r beroende av. I st�llet bildas ett stort antal samarbetsorgan inom
>>>>> olika omr�den f�r att l�sa gemensamma problem.
>>>>
>>>> Problem uppst�r d� n�gon tycker de har den perfekta l�sningen och med
>>>> v�ld f�rs�ker tvinga p� andra den.
>>>
>>> Khadaffi?
>>
>> De som nu m�rdar landets folk och bombar s�nder det.
>
> Aha. Men Khadaffi tyckte sig ju ocks� ha en perfekt l�sning och tvingade
> den p� folket med v�ld. S� hur �tskiljer vi dem som g�r detta p� ett
> hederv�rt s�tt och vilka som bara �r banditer?

V�ldigt enkelt att se. Sluta klipp bort klippen, titta p� dem ist�llet
och j�mf�r s� ser du skillnaden. F�r att komma ifr�n korruptionen s�
ville Gaddafi att oljepengar skulle g� rakt in p� miljontals bankkonton
till alla medborgare i landet bland annat.
,
Gaddafi ute bland folket.

http://www.youtube.com/watch?v=RA08LPxZOcg&feature=related

Al-Qaeda bland folket (vart de nu flytt?).

http://www.youtube.com/watch?v=spq4NRcKSCc

Har du sv�rt att se skillnaden mellan hederv�rt lokalt och galna m�rdare
utifr�n?


==============================================================================
ÄMNE: Et MSM skriver: 'Nyt fra det multikulturele Spanien: Feltslag i Palma'
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/11ce2d51ebe3f2df?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 05:40
Från: "Michael Laudahn eOpposition"


*Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and similar
constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
conditions permit.*

Døden af nigerianeren Efosa Okosun, 28, ved fald fra en altan på 5. etage i
huset Calle Tomás Rullán 58 (Palma de Mallorca) omkring midnat sidste søndag
udløste en bølge af opgør og vold, hvilke resulterede i nævneværdig skade på
gademobiliar, brandende containere og rigelig skade på private køretøjer i
kvarteret Son Gotleu.

[...]

Det afrikanske samfund ser årsagen for ungdommens fald i det tomme i tre
personer af sigøjner-oprindelse, hvormed de søndag nat havde en
konfrontation.

[...]


http://www.minutodigital.com/2011/08/30/noticias-de-la-espana-multicultural-batalla-campal-en-palma/ -
VIDEO


--
Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)

Jews have paralysed our societies through the enforcement of PC (
http://preview.tinyurl.com/6j6vr94 ) and MC (
http://preview.tinyurl.com/46j2gzn ). Chieftain Netanyahu: Break the spell
by publicly admitting your tribe's responsibility! And dump your mad dog
Martin van Creveld ( http://preview.tinyurl.com/5vutnfl ).


==============================================================================
ÄMNE: Världens mest insolventa land
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/11d3c3535a804cc5?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 06:06
Från: Mikael Forsberg

USA tar priset som världens mest insolventa land och närmare 50% av allt
de gör åt är bara värdelösa papperslappar, snart det enda de producerar.
Nu skall de eventuellt köpa tillbaka obligationslån som ligger ute för
att inte stöta sig för mycket med kreditorer. Problemet är ju att de
bara kan betala med fler värdelösa papperslappar och när de går ut på
marknaden så drar inflationen iväg.

http://www.youtube.com/watch?v=WXVd5rFMVdI

Något annat val än att på det viset devalvera USD har de nog inte.
Kanske de blir mindre benägna att dra igång fler krig, men det är väl
bättre att dra ner på pensioner och bidrag, för kriga måste man ju först
och främst...

==============================================================================
ÄMNE: VIDEO: 'Racial riots hit Milwaukee'
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/733085db49d38257?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Ons 31 Aug 2011 07:35
Från: "Michael Laudahn eOpposition"


*Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and similar
constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
conditions permit.*

http://www.youtube.com/watch?v=RBDv0MLp08Y


http://rt.com/usa/news/racial-milwaukee-donovan-riots-487/


--
Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)

Jews have paralysed our societies through the enforcement of PC (
http://preview.tinyurl.com/6j6vr94 ) and MC (
http://preview.tinyurl.com/46j2gzn ). Chieftain Netanyahu: Break the spell
by publicly admitting your tribe's responsibility! And dump your mad dog
Martin van Creveld ( http://preview.tinyurl.com/5vutnfl ).


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment