Thursday 25 August 2011

swnet.politik – 25 nya meddelanden i 5 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Inflationsindikator - 4 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/cec5c583fe589f84?hl=sv
* Kärleken i Libyen - 5 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8df0234109bdd91d?hl=sv
* Taktisk reträtt från Bab Al-Azizya - 10 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aafac6f11ee9968c?hl=sv
* Även officiell media börjar erkänna att Libyen är en utländsk statskupp - 5
meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6b0ce36053c2d02f?hl=sv
* Humanitär katastrof skapad av NATO i Libyen - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/e198e766078348d2?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Inflationsindikator
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/cec5c583fe589f84?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 4 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 01:09
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>V�rdet ligger bara i tro p� papperslapparna eftersom det inte finns
>n�got substansiellt i det till skillnad mot exempelvis r�varor och annan
>egendom av n�got slag.

Det �r en ber�ttigad tro att "papperslapparna" fungerar som
betalningsmedel. Det finns inte n�gon som f�rest�ller sig att v�rdet
p� Riksbankens sedlar kan j�mst�llas med papperslappar. Det �r bara
tokar som br�nner upp sedlar, t ex Gudrun Schyman. Vill du g�ra henne
s�llskap? Kontrollera bara att det inte st�r n�gra mentav�rdare
beredda med en mycket l�ng�rmad tr�ja i n�rheten!

Bruno


== 2 av 4 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 02:49
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-25 10:09, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Värdet ligger bara i tro på papperslapparna eftersom det inte finns
>> något substansiellt i det till skillnad mot exempelvis råvaror och annan
>> egendom av något slag.
>
> Det är en berättigad tro att "papperslapparna" fungerar som
> betalningsmedel. Det finns inte någon som föreställer sig att värdet
> på Riksbankens sedlar kan jämställas med papperslappar. Det är bara
> tokar som bränner upp sedlar, t ex Gudrun Schyman. Vill du göra henne
> sällskap? Kontrollera bara att det inte står några mentavårdare
> beredda med en mycket långärmad tröja i närheten!

Inse då fördelen med Guld (Au) som brinner 'ganska' dåligt i en lägerbrasa.

== 3 av 4 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 03:41
Från: Bruno Hagelsten

>> Bruno
>>
>> Det �r en ber�ttigad tro att "papperslapparna" fungerar som
>> betalningsmedel. Det finns inte n�gon som f�rest�ller sig att v�rdet
>> p� Riksbankens sedlar kan j�mst�llas med papperslappar. Det �r bara
>> tokar som br�nner upp sedlar, t ex Gudrun Schyman. Vill du g�ra henne
>> s�llskap? Kontrollera bara att det inte st�r n�gra mentav�rdare
>> beredda med en mycket l�ng�rmad tr�ja i n�rheten!

>Mikael Forsberg
>
>Inse d� f�rdelen med Guld (Au) som brinner 'ganska' d�ligt i en l�gerbrasa.

Att du som vanligt har fel visar din egen praktik var g�ng du handlar
n�got!

Som kuriosa kan jag ju n�mna att Yves Kleins kunder fick betala f�r
ink�pta konstverk "Zone de Sensibilit� Picturale Immat�rielle" med
guld nere vid Seine-kajen. H�lften av guldet offrades i floden.

Bruno


== 4 av 4 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 05:17
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-25 12:41, Bruno Hagelsten wrote:
>>> Bruno
>>>
>>> Det �r en ber�ttigad tro att "papperslapparna" fungerar som
>>> betalningsmedel. Det finns inte n�gon som f�rest�ller sig att v�rdet
>>> p� Riksbankens sedlar kan j�mst�llas med papperslappar. Det �r bara
>>> tokar som br�nner upp sedlar, t ex Gudrun Schyman. Vill du g�ra henne
>>> s�llskap? Kontrollera bara att det inte st�r n�gra mentav�rdare
>>> beredda med en mycket l�ng�rmad tr�ja i n�rheten!
>
>> Mikael Forsberg
>>
>> Inse d� f�rdelen med Guld (Au) som brinner 'ganska' d�ligt i en l�gerbrasa.
>
> Att du som vanligt har fel visar din egen praktik var g�ng du handlar
> n�got!

Jag handlar n�rmast aldrig med sedlar och korten kan lika g�rna belasta
ett guldf�rr�d n�gonstans i v�rlden.

> Som kuriosa kan jag ju n�mna att Yves Kleins kunder fick betala f�r
> ink�pta konstverk "Zone de Sensibilit� Picturale Immat�rielle" med
> guld nere vid Seine-kajen. H�lften av guldet offrades i floden.

F�r att forts�tta med kuriosa p� �mnet s� har det utvunnits cirka 3.3
miljarder ounce guld i v�rlden sammanlagt under historiens g�ng. Det l�r
samtidigt finnas 25 miljarder ounce guld uppl�st i havens vatten.

http://goldfever.com/gold_sea.htm

==============================================================================
ÄMNE: Kärleken i Libyen
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8df0234109bdd91d?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 01:20
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Det görs konstant försök från riksdagen av alla tänkbara skäl till att
>begå övergrepp mot folk, så man undrar om det inte är en medfödd defekt
>hos människan. Det gör att andra måste vara uppmärksamma på detta och
>ständigt ifrågasätta 'allt' om vi vill ha någon frihet och rättigheter kvar.

Varför denna paranoia? Det finns inte några svenska riksdagspartier
med ambitioner att ta över ruljansen. Så roligt kan det inte vara att
ta över en nation av ängsliga svenskar som står i kö för att klaga i
Ring P1, på allt och alla.

Bruno


== 2 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 02:54
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-25 10:20, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Det görs konstant försök från riksdagen av alla tänkbara skäl till att
>> begå övergrepp mot folk, så man undrar om det inte är en medfödd defekt
>> hos människan. Det gör att andra måste vara uppmärksamma på detta och
>> ständigt ifrågasätta 'allt' om vi vill ha någon frihet och rättigheter kvar.
>
> Varför denna paranoia? Det finns inte några svenska riksdagspartier
> med ambitioner att ta över ruljansen. Så roligt kan det inte vara att
> ta över en nation av ängsliga svenskar som står i kö för att klaga i
> Ring P1, på allt och alla.

Politiker vill ha makt och folket vill de tysta. Men nog finns det
aspiranter på positioner.


== 3 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 04:16
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Politiker vill ha makt och folket vill de tysta. Men nog finns det
>aspiranter p� positioner.

S�dant folk har vi redan i �verm�tt, 24 ministrar tror jag och 11
departement. Det mesta i samh�llet �r redan inmutat, �nda ner till
obetydliga detaljfr�gor. Jag lutar �t att m�nga skulle k�nna sig litet
friare om det inte fanns s� mycket lagar, f�rordningar och blanketter.

Hur �r det med din allm�nbildning, kan du namnen p� v�r
regionminister, finansmarknadsminister, infrastrukturminister och
handelsminister? Vet du �tminstone n�got om dessa ministrars
ansvarsomr�den? Jag tror du f�r s�tta ig�ng och plugga litet
samh�llsl�ra.

Bruno


== 4 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 05:48
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-25 13:16, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Politiker vill ha makt och folket vill de tysta. Men nog finns det
>> aspiranter på positioner.
>
> Sådant folk har vi redan i övermått, 24 ministrar tror jag och 11
> departement. Det mesta i samhället är redan inmutat, ända ner till
> obetydliga detaljfrågor. Jag lutar åt att många skulle känna sig litet
> friare om det inte fanns så mycket lagar, förordningar och blanketter.
>
> Hur är det med din allmänbildning, kan du namnen på vår
> regionminister, finansmarknadsminister, infrastrukturminister och
> handelsminister? Vet du åtminstone något om dessa ministrars
> ansvarsområden? Jag tror du får sätta igång och plugga litet
> samhällslära.

Jodå, nog vet jag vilka det är och definitivt vilka som har kopplingar
till Bilderberggruppen med mera.

Vad får dig att tro att jag skulle behöva plugga samhällslära och vad
får dig förresten att tro att namnen på ministrarna skulle vara något
särskilt allmänbildat? Tycker det låter mer som att träna för någon
tramsig frågesport i TV, vilket jag inte aspirerar på.

== 5 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 07:40
Från: Björn Westling

On 25 Aug, 04:10, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-08-24 16:55, Björn Westling wrote:
>
> > On 24 Aug, 15:58, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >>> Nej, det r inte mitt. Det r lika lite mitt som p st endet att Hitler
> >>> var tysk diktator.
>
> >> Hitler var demokratiskt vald, vad har du emot demokrati?
>
> > Jag har inget emot demokrati. Och Hitler kom visserligen till makten
> > på lagligt sätt, men när han väl kommit till makten så avskaffade han
> > demokratin. Att en person väljs demokratiskt hindrar inte att han kan
> > bli diktator. Mugabe valdes också demokratiskt.
>
> Alltså fungerar inte demokrati som vi känner den, eftersom den så lätt
> sätts ur spel.

Så värst lätt var det nu inte. Det var ju speciella omständigheter
där.
Mne du föredrar alltså diktatur!

==============================================================================
ÄMNE: Taktisk reträtt från Bab Al-Azizya
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aafac6f11ee9968c?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 01:28
Från: Björn Westling

On 25 Aug, 04:06, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-08-24 16:50, Bj rn Westling wrote:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > On 24 Aug, 15:54, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> On 2011-08-24 12:07, Bj rn Westling wrote:
>
> >>> On 24 Aug, 04:49, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>    wrote:
> >>>> Gaddafi meddelar att de gjort en retr tt fr n Bab Al-Azizya
> >>>> (h gkvarteret i Tripoli) av taktiska sk l eftersom NATO med 64
> >>>> flyganfall j mnade det mesta med marken.
>
> >>>>http://news.xinhuanet.com/english2010/world/2011-08/24/c_131069786.htm
>
> >>>> Krigsbrotten bara forts tter av Bilderberggruppen. N r skall en
> >>>> krigstribunal st llas upp mot dem?
>
> >>> Vad r krigsbrottet i att bomba ett h gkvarter?
>
> >> Det var v l helt riktigt enligt dig av Anders Behring Breivik att
> >> spr nga riksdagen i Oslo ocks f rst r jag.
>
> > Varf r f rs ker du anklaga folk f r saker du hittat p ?
>
> Det var du som inte s g n got fel i att bomba h gkvarter.

Nej, jag bara påpekade att det inte är ett krigsbrott att under
krigstillstånd bomba fiendens högkvarter.


Var d
> konsekvent och f rklara varf r det skiljer mellan olika h gkvarter.

Varför skall jag förklara något som är uppenbart för alla och envar
utom du?

== 2 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 01:29
Från: Björn Westling

On 25 Aug, 06:37, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > On 24 Aug, 21:07, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > > > On 24 Aug, 12:38, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > > > Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > > > > > On 24 Aug, 04:49, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> > > > > > > Gaddafi meddelar att de gjort en retr tt fr n Bab Al-Azizya
> > > > > > > (h gkvarteret i Tripoli) av taktiska sk l eftersom NATO med 64
> > > > > > > flyganfall j mnade det mesta med marken.
>
> > > > > > >http://news.xinhuanet.com/english2010/world/2011-08/24/c_131069786.htm
>
> > > > > > > Krigsbrotten bara forts tter av Bilderberggruppen. N r skall en
> > > > > > > krigstribunal st llas upp mot dem?
> > > > > > Vad är krigsbrottet i att bomba ett högkvarter?
>
> > > > > Krigsbrott kanske rent av inte finns?
> > > > Jodå, det finns.
>
> > > Du borde gallra dina 'ideer' för inläggs skrivandet
> > Du anser alltså att krigsbrott inte finns - med tanke på att du
> > försökte hävda att jag är en idiot som anser att det existerar något
> > som heter "Krigsförbrytelser"!
> > Den som
>
> Tänk mindre

Håll käft!


== 3 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 01:29
Från: Björn Westling

On 25 Aug, 04:22, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-08-24 16:53, Bj rn Westling wrote:
>
> > On 24 Aug, 16:00, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> Ja, d dar man medvetet civila s som NATO gjort s r det klart krigsbrott.
>
> > Nej, det r det inte. Du b r l sa p vad krigsbrott r och vad civila
> > r.
> >http://sv.wikipedia.org/wiki/Krigsf%C3%B6rbrytelser
>
> F rst r du inte ens vad det st r p de sidor du sj lv l nkar?

Ja.


Det r
> tydligt med anfall mot civilbefolkningen som krigsbrott.

Personerna i högkvarteret är inte civilbefolkning.


Anfallet mot
> Libyen inneh ller det mesta d r.

Inte mer sådant än övriga krig.


== 4 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 02:59
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-25 10:28, Björn Westling wrote:
> On 25 Aug, 04:06, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>>>> Det var väl helt riktigt enligt dig av Anders Behring Breivik att
>>>> spränga riksdagen i Oslo också förstår jag.
>>
>>> Varf r f rs ker du anklaga folk f r saker du hittat p ?
>>
>> Det var du som inte såg något fel i att bomba högkvarter.
>
> Nej, jag bara påpekade att det inte är ett krigsbrott att under
> krigstillstånd bomba fiendens högkvarter.

Det finns ingen krigsförklaring. Det handlar om ett utländst försök att
störta en sittande regim.

> Var då
>> konsekvent och förklara varför det skiljer mellan olika högkvarter.
>
> Varför skall jag förklara något som är uppenbart för alla och envar
> utom du?

Du vet alltså inte.


== 5 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 03:15
Från: "Avos"

Björn Westling<bhmwestling@gmail.com> wrote:
> On 25 Aug, 06:37, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > > On 24 Aug, 21:07, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > > Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > > > > On 24 Aug, 12:38, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > > > > Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > > > > > > On 24 Aug, 04:49, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> > > > > > > > Gaddafi meddelar att de gjort en retr tt fr n Bab Al-Azizya
> > > > > > > > (h gkvarteret i Tripoli) av taktiska sk l eftersom NATO med 64
> > > > > > > > flyganfall j mnade det mesta med marken.
> >
> > > > > > > >http://news.xinhuanet.com/english2010/world/2011-08/24/c_131069786.htm
> >
> > > > > > > > Krigsbrotten bara forts tter av Bilderberggruppen. N r skall en
> > > > > > > > krigstribunal st llas upp mot dem?
> > > > > > > Vad är krigsbrottet i att bomba ett högkvarter?
> >
> > > > > > Krigsbrott kanske rent av inte finns?
> > > > > Jodå, det finns.
> >
> > > > Du borde gallra dina 'ideer' för inläggs skrivandet
> > > Du anser alltså att krigsbrott inte finns - med tanke på att du
> > > försökte hävda att jag är en idiot som anser att det existerar något
> > > som heter "Krigsförbrytelser"!
> > > Den som
> >
> > Tänk mindre
> Håll käft!

Det där är du bra på.
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 6 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 03:25
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-25 10:29, Björn Westling wrote:
> On 25 Aug, 04:22, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-08-24 16:53, Bj rn Westling wrote:
>>
>>> On 24 Aug, 16:00, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>> Ja, dödar man medvetet civila så som NATO gjort så är det klart krigsbrott.
>>
>>> Nej, det r det inte. Du b r l sa p vad krigsbrott r och vad civila
>>> r.
>>> http://sv.wikipedia.org/wiki/Krigsf%C3%B6rbrytelser
>>
>> Förstår du inte ens vad det står på de sidor du själv länkar?
>
> Ja.

Trodde jag inte heller.

> Det är
>> tydligt med anfall mot civilbefolkningen som krigsbrott.
>
> Personerna i högkvarteret är inte civilbefolkning.

NATO har medvetet bombat obeväpnad civilbefolkning och det kartläggs på
mängder av håll i världen.

> Anfallet mot
>> Libyen innehåller det mesta där.
>
> Inte mer sådant än övriga krig.

Vill du ha det till ett krig så har ju riksdagen ljugit för svenska
folket rejält. Men det spelar ingen roll då det är krigsförbrytelser det
handlar om. Det är krigsförbrytelser, som NATO tolkat FN-mandatet till
att de har rätt att begå. Vilket gör att FN helt förlorat all form av
trovärdighet.


== 7 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 05:12
Från: Björn Westling

On 25 Aug, 12:25, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-08-25 10:29, Björn Westling wrote:
>
> > On 25 Aug, 04:22, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> On 2011-08-24 16:53, Bj rn Westling wrote:
>
> >>> On 24 Aug, 16:00, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>    wrote:
> >>>> Ja, dödar man medvetet civila så som NATO gjort så är det klart krigsbrott.
>
> >>> Nej, det r det inte. Du b r l sa p vad krigsbrott r och vad civila
> >>> r.
> >>>http://sv.wikipedia.org/wiki/Krigsf%C3%B6rbrytelser
>
> >> Förstår du inte ens vad det står på de sidor du själv länkar?
>
> > Ja.
>
> Trodde jag inte heller.

Menade "Jo"!

>
> > Det är
> >> tydligt med anfall mot civilbefolkningen som krigsbrott.
>
> > Personerna i högkvarteret är inte civilbefolkning.
>
> NATO har medvetet bombat obeväpnad civilbefolkning och det kartläggs på
> mängder av håll i världen.

Men anmäl dem då för krigsbrott istället för att gnälla här!

>
> > Anfallet mot
> >> Libyen innehåller det mesta där.
>
> > Inte mer sådant än övriga krig.
>
> Vill du ha det till ett krig så har ju riksdagen ljugit för svenska
> folket rejält.

Nej, de har inte ljugit.


Men det spelar ingen roll då det är krigsförbrytelser det
> handlar om.

Inte enligt de gängse definitionerna!


== 8 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 06:53
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-25 14:12, Bj�rn Westling wrote:
> On 25 Aug, 12:25, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>> NATO har medvetet bombat obev�pnad civilbefolkning och det kartl�ggs p�
>> m�ngder av h�ll i v�rlden.
>
> Men anm�l dem d� f�r krigsbrott ist�llet f�r att gn�lla h�r!

Det finns det allt organisationer som g�r och definitivt kommer att
g�ra. Just nu g�ller ju beviss�krandet och inte minst personliga
dokumentationer fr�n folk innan NATO m�rdat dem.

Det h�r kom nyss in om krigsbrotten NATO beg�r med bombningar av
bostadsomr�den i Libyen.

http://www.youtube.com/watch?v=ngAEWXfH8RY

De ansvariga skall g� till historien som krigsf�rbrytare.


== 9 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 07:45
Från: Björn Westling

On 25 Aug, 11:59, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-08-25 10:28, Björn Westling wrote:
>
> > On 25 Aug, 04:06, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >>>> Det var väl helt riktigt enligt dig av Anders Behring Breivik att
> >>>> spränga riksdagen i Oslo också förstår jag.
>
> >>> Varf r f rs ker du anklaga folk f r saker du hittat p ?
>
> >> Det var du som inte såg något fel i att bomba högkvarter.
>
> > Nej, jag bara påpekade att det inte är ett krigsbrott att under
> > krigstillstånd bomba fiendens högkvarter.
>
> Det finns ingen krigsförklaring.

Det behövs ingen krigsförklaring för att ett krigstillstånd skall
existera.


Det handlar om ett utländst försök att
> störta en sittande regim.

Nej, det handlar om ett inhemskt försök att störta en diktatorisk
regim.


>
> > Var då
> >> konsekvent och förklara varför det skiljer mellan olika högkvarter.
>
> > Varför skall jag förklara något som är uppenbart för alla och envar
> > utom du?
>
> Du vet alltså inte.

Jodå, men din debattmetod är kriminell!

Jag noterade att det inte var något krigsbrott att bomba ett fientligt
högkvarter, varvid du försökte få det till att jag tyckte Breiviks
beteende var helt riktigt. Det är oerhört lågt och ett mycket fult
trick. Det är förtal så att det skriker om det.

Om du inte förstår vari felet låg kan du begrunda följande tänkta
dialog:

- Han slog honom! Det är MORD!
- Nej, det är inte mord att slå någon!
- Jaså, du tycker det är bra att slå folk!


== 10 av 10 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 07:47
Från: Björn Westling

On 25 Aug, 12:15, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > On 25 Aug, 06:37, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > > > On 24 Aug, 21:07, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > > > Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > > > > > On 24 Aug, 12:38, "Avos" <avo...@yahoo.se> wrote:
> > > > > > > Björn Westling<bhmwestl...@gmail.com> wrote:
> > > > > > > > On 24 Aug, 04:49, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> > > > > > > > > Gaddafi meddelar att de gjort en retr tt fr n Bab Al-Azizya
> > > > > > > > > (h gkvarteret i Tripoli) av taktiska sk l eftersom NATO med 64
> > > > > > > > > flyganfall j mnade det mesta med marken.
>
> > > > > > > > >http://news.xinhuanet.com/english2010/world/2011-08/24/c_131069786.htm
>
> > > > > > > > > Krigsbrotten bara forts tter av Bilderberggruppen. N r skall en
> > > > > > > > > krigstribunal st llas upp mot dem?
> > > > > > > > Vad är krigsbrottet i att bomba ett högkvarter?
>
> > > > > > > Krigsbrott kanske rent av inte finns?
> > > > > > Jodå, det finns.
>
> > > > > Du borde gallra dina 'ideer' för inläggs skrivandet
> > > > Du anser alltså att krigsbrott inte finns - med tanke på att du
> > > > försökte hävda att jag är en idiot som anser att det existerar något
> > > > som heter "Krigsförbrytelser"!
> > > > Den som
>
> > > Tänk mindre
> > Håll käft!
>
> Det där är du bra på.

Om du tycker jag håller käften varför gnäller du då när jag fortsätter
"hålla käften"?
Var dina föräldrar syskon?

==============================================================================
ÄMNE: Även officiell media börjar erkänna att Libyen är en utländsk statskupp
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6b0ce36053c2d02f?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 02:30
Från: Mikael Forsberg

�ven officiell media b�rjar erk�nna att utl�ndska styrkor p�b�rjade
avs�ttandet av Gaddafi redan f�r ett halv�r sedan. �ven NATO var med
redan f�r ett halv�r sedan och det klart att d� var det viktigt f�r
Bilderberggruppen att k�pa in Anders Fogh Rasmussen.

Fast det klart att krigsf�rbrytelser �r det oavsett att de tolkar
FN-mandatet som Carte Blanche, det �r samtidigt s� att alla politiker i
svenska riksdagen har grovt ljugit f�r hela svenska folket. Inte minst
s� har de grovt ljugit f�r svensk milit�r om vad det �r de sysslar med.

Alex Jones skr�der som vanligt inte orden om det spektaklet, kan vara
kul att h�ra hans kommentar till vad vi vetat hela tiden.

http://www.youtube.com/watch?v=lxwD4qZaiWs

== 2 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 02:35
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Alex Jones skräder som vanligt inte orden om det spektaklet, kan vara
>kul att höra hans kommentar till vad vi vetat hela tiden.

Du vet att välja dina källor! Att kritiskt pröva tvivelaktiga utsagor
tycks inte ligga för dig.

Bruno


== 3 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 03:12
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-25 11:35, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Alex Jones skräder som vanligt inte orden om det spektaklet, kan vara
>> kul att höra hans kommentar till vad vi vetat hela tiden.
>
> Du vet att välja dina källor! Att kritiskt pröva tvivelaktiga utsagor
> tycks inte ligga för dig.

Varsågod att kritisera då. Men kom med något bättre än att det inte
stämmer med din tro.

Jag rotar snart fram lite fler artiklar i det där fallet längre
framöver, eftersom det går in anmälningar om krigsförbrytelser mot NATO
och de dokumenteras för fullt på nätet. Efter att FN-mandatet gått ut så
kommer ju invasionen igång på riktigt och då lär det bli mycket mer.


== 4 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 05:11
Från: Hakvinius

Mikael Forsberg skrev 2011-08-25 12:12:
> On 2011-08-25 11:35, Bruno Hagelsten wrote:
>>> Mikael Forsberg
>>>
>>> Alex Jones skr�der som vanligt inte orden om det spektaklet, kan vara
>>> kul att h�ra hans kommentar till vad vi vetat hela tiden.
>>
>> Du vet att v�lja dina k�llor! Att kritiskt pr�va tvivelaktiga utsagor
>> tycks inte ligga f�r dig.
>
> Vars�god att kritisera d�. Men kom med n�got b�ttre �n att det inte
> st�mmer med din tro.
>
> Jag rotar snart fram lite fler artiklar i det d�r fallet l�ngre
> fram�ver, eftersom det g�r in anm�lningar om krigsf�rbrytelser mot NATO
> och de dokumenteras f�r fullt p� n�tet. Efter att FN-mandatet g�tt ut s�
> kommer ju invasionen ig�ng p� riktigt och d� l�r det bli mycket mer.
>

Denna ger troligen en sannare och mer nyanserad bild av den
"rapportering" du l�nkade till...
http://www.youtube.com/watch?v=-7TPhaClESk&feature=related


== 5 av 5 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 06:15
Från: Mikael Forsberg

On 2011-08-25 14:11, Hakvinius wrote:
> Mikael Forsberg skrev 2011-08-25 12:12:
>> On 2011-08-25 11:35, Bruno Hagelsten wrote:
>>>> Mikael Forsberg
>>>>
>>>> Alex Jones skr�der som vanligt inte orden om det spektaklet, kan vara
>>>> kul att h�ra hans kommentar till vad vi vetat hela tiden.
>>>
>>> Du vet att v�lja dina k�llor! Att kritiskt pr�va tvivelaktiga utsagor
>>> tycks inte ligga f�r dig.
>>
>> Vars�god att kritisera d�. Men kom med n�got b�ttre �n att det inte
>> st�mmer med din tro.
>>
>> Jag rotar snart fram lite fler artiklar i det d�r fallet l�ngre
>> fram�ver, eftersom det g�r in anm�lningar om krigsf�rbrytelser mot NATO
>> och de dokumenteras f�r fullt p� n�tet. Efter att FN-mandatet g�tt ut s�
>> kommer ju invasionen ig�ng p� riktigt och d� l�r det bli mycket mer.
>>
>
> Denna ger troligen en sannare och mer nyanserad bild av den
> "rapportering" du l�nkade till...
> http://www.youtube.com/watch?v=-7TPhaClESk&feature=related

Den h�r �r b�ttre.

http://www.youtube.com/watch?v=lfQS9enz8Lw


==============================================================================
ÄMNE: Humanitär katastrof skapad av NATO i Libyen
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/e198e766078348d2?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 25 Aug 2011 05:39
Från: Mikael Forsberg

Det �r inte klokt vad NATO och Sverige st�ller till f�r humanit�r
katastrof i Libyen. NATO bombar riktade av svenska JAS-plan ihj�l massor
av m�nniskor och det ligger barnalik lite �verallt. Det finns heller
ingen som helst anledning att tro p� n�got f�rb�ttrat l�ge n�r polisen
f�rsvunnit (ihj�lbombade av NATO) och klankrigen s�tter ig�ng p� allvar.
Sverige kan k�nna att nu har vi f�tt h�gre skatteskuld, men vi har ju
m�rdat massor av m�nniskor och f�rst�rt ett blomstrande land f�r
�rtionden...

Den h�r killen skyller p� att Gaddafi satsade p� ny-liberalism n�r han
omfamnade Tony Blair. Men jag vill nog h�vda att det inte �r
ny-liberalism Tony Blair st�r f�r, han �r ju gammal skolkamrat till
Rothschild och Bilderbergare, s� det handlar om v�rldsfascism snarare.

http://www.youtube.com/watch?v=tWb9x2FqwJk


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment