Thursday 13 October 2011

swnet.politik – 25 nya meddelanden i 8 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* NATO skyddar civila mot terrorister genom att mörda dem, de civila alltså -
3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9a36e5cab26f642d?hl=sv
* Barosso sitter i en bunker och planerar världsherravälde (Farage) - 10
meddelanden, 5 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6098341cf66ae40d?hl=sv
* Tjohultarn och Ohlygarken uteblir - 2 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6a48420a221222ab?hl=sv
* Tjohultarn fifflar - 2 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9487ba0738d8442a?hl=sv
* VIDEO: 'Norwegian TV NRK is shocked at the facts of sharia courts in the UK'
- 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/416749094e6c7c1d?hl=sv
* Högerdrägget allt belåtnare - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f47fa41b4e15647a?hl=sv
* S imploderar - 4 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/3d08b63daab151a9?hl=sv
* Dubbla reseersättningar? - 2 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/4f0a91e75c562e0f?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: NATO skyddar civila mot terrorister genom att mörda dem, de civila
alltså
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9a36e5cab26f642d?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 00:04
Från: Mikael Forsberg

NATO hj�lper deras Al-Qaeda terrorister att m�rda befolkningen i Libyen,
men det klart att de civila f�r skylla sig sj�lva att de invaderas
eftersom de har olja och stora ekonomiska resurser, det vet vi ju att
CIA/USA/NATO/Sverige/Al-Qaeda-alliansen t�rstar efter och �r beredda att
beg� vad brott som helst f�r.

http://english.pravda.ru/opinion/columnists/12-10-2011/119311-sirte_nato-0/


== 2 av 3 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 03:29
Från: "Avos"

Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> NATO hjälper deras Al-Qaeda terrorister att mörda befolkningen i Libyen,
> men det klart att de civila får skylla sig själva att de invaderas
> eftersom de har olja och stora ekonomiska resurser, det vet vi ju att
> CIA/USA/NATO/Sverige/Al-Qaeda-alliansen törstar efter och är beredda att
> begå vad brott som helst för.
> http://english.pravda.ru/opinion/columnists/12-10-2011/119311-sirte_nato-0/

_bjorn_westling_mode_on:
Men tänk istället så mycket gott nato sedan kan göra med dessa oljepengar!
_bjorn_westling_mode_off:
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 3 av 3 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 04:34
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-13 12:29, Avos wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> NATO hjälper deras Al-Qaeda terrorister att mörda befolkningen i
>> Libyen, men det klart att de civila får skylla sig själva att de
>> invaderas eftersom de har olja och stora ekonomiska resurser, det vet
>> vi ju att CIA/USA/NATO/Sverige/Al-Qaeda-alliansen törstar efter och är
>> beredda att begå vad brott som helst för.
>> http://english.pravda.ru/opinion/columnists/12-10-2011/119311-sirte_nato-0/
>>
>
> _bjorn_westling_mode_on:
> Men tänk istället så mycket gott nato sedan kan göra med dessa oljepengar!
> _bjorn_westling_mode_off:

Ja, de kanske köper en hjullastare så de kan skyffla ner de >50 000
liken de fått på halsen av invasionen hitintills. Förresten kommer det
uppgifter om att de har tillfångatagit en utav Gaddafis söner, så nu är
väl en skenrättegång med ett spektakulärt avrättande genom hängning att
vänta.


==============================================================================
ÄMNE: Barosso sitter i en bunker och planerar världsherravälde (Farage)
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6098341cf66ae40d?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 00:34
Från: Fredrik Östman

>-----< Bruno Hagelsten >
> Och grekernas lån skulle te sig oöverskådligt stort om de återgår till
> drachme, eftersom drachmen skulle bli kraftigt devalverad och grekernas
> lån är tecknade i andra valutor.

De skall ju få sina lån nedskrivna. Kan man det, kan man också byta
valuta. Dessutom har de begränsad löptid, det är ju det som gjort att
problemen blivit synliga. Du beskriver inbillade problem. Lånen kommer
att bli ännu mer avskrivna genom drachmans fallande värde och Greklands
inflation.

Tala i stället om hur Grekland skall kunna fortsätta *utan* att bli av
med euron först!

Ett system där Tyskland exporterar syntetiskt billigt till fattiga länder
i Sydeuropa och kompenserar det hela genom att skänka pengar till dessa
länders banker, politiker och/eller maffior (skillnaden är oklar) är
ohållbart, orättvist och farligt.

Det är med andra ord planekonomiskt.

Klart att det lockar alla överlevande sossesvin. Och valutaspekulanter
som Soros György.

--
Fredrik Östman


== 2 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 02:34
Från: Björn Westling

On 13 Okt, 00:19, Bruno Hagelsten <bruno.hagels...@compaqnet.se>
wrote:
> >Bj rn Westling
>
> > r det n got land som har g tt i konkurs p grund av euron?
>
> Euron g r livet besv rligt f r l nder som g tt in med en svag valuta.

Vilket dock inte betyder att de kommer att gå i konkurs. Och än mindre
att land efter land ska ha gått i konkurs, som Mikael antyder.


== 3 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 02:36
Från: Björn Westling

On 13 Okt, 01:30, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-12 23:07, Björn Westling wrote:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > On 12 Okt, 20:47, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> On 2011-10-12 19:29, Björn Westling wrote:
>
> >>> On 12 Okt, 18:53, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>    wrote:
> >>>> On 2011-10-12 17:57, Björn Westling wrote:
>
> >>>>> On 12 Okt, 17:48, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>      wrote:
> >>>>>> Farage kan som vanligt tala mästerligt och påpeker nu hur galet det gått
> >>>>>> med hela det misslyckade EU och Euron (€) som bara får land efter land
> >>>>>> att gå i konkurs.
>
> >>>>> Är det något land som har gått i konkurs på grund av euron?
>
> >>>> Ja, alla länder som sålt ut sig till EU har skrivit under sin egen
> >>>> konkursansökan.
>
> >>> Jaha, och var är Sveriges konkursansökan? Tysklands? Luxemburgs?
>
> >> Jaha.
>
> > Nåå? Var har du dessa konkursansökningar?
> > Om nu "land efter land går i konkurs" så borde det väl finnas NÅGOT
> > någonstans där denna omvälvande händelse finns omnämnd!
>
> Jag vet att du har svårt att tänka överskådligt.

Du "vet" mycket som inte stämmer med verkligheten.

Är det inte enklare att erkänna att du fått saker och ting om
bakfoten, än att få fler saker om bakfoten för att försöka dölja
faktumet att du fått saker och ting om bakfoten?


== 4 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 03:34
Från: "Avos"

Fredrik Östman<Fredrik_Oestman@work.invalid> wrote:
> >-----< Bruno Hagelsten >
> > Och grekernas lån skulle te sig oöverskådligt stort om de återgår till
> > drachme, eftersom drachmen skulle bli kraftigt devalverad och grekernas
> > lån är tecknade i andra valutor.
> De skall ju få sina lån nedskrivna. Kan man det, kan man också byta
> valuta. Dessutom har de begränsad löptid, det är ju det som gjort att
> problemen blivit synliga. Du beskriver inbillade problem. Lånen kommer
> att bli ännu mer avskrivna genom drachmans fallande värde och Greklands
> inflation.
> Tala i stället om hur Grekland skall kunna fortsätta *utan* att bli av
> med euron först!
> Ett system där Tyskland exporterar syntetiskt billigt till fattiga länder
> i Sydeuropa och kompenserar det hela genom att skänka pengar till dessa
> länders banker, politiker och/eller maffior (skillnaden är oklar) är
> ohållbart, orättvist och farligt.
> Det är med andra ord planekonomiskt.
> Klart att det lockar alla överlevande sossesvin. Och valutaspekulanter
> som Soros György.
> --
> Fredrik Östman

'Överlevande sossesvin'.Jag tror inte att i ens mina vildaste fantasier att jag kan föreställa mig vem du EGENTLIGEN är.


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 5 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 03:37
Från: "Avos"

Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-12 23:07, Björn Westling wrote:
> > On 12 Okt, 20:47, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >> On 2011-10-12 19:29, Björn Westling wrote:
> >>
> >>> On 12 Okt, 18:53, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >>>> On 2011-10-12 17:57, Björn Westling wrote:
> >>
> >>>>> On 12 Okt, 17:48, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >>>>>> Farage kan som vanligt tala mästerligt och påpeker nu hur galet det gått
> >>>>>> med hela det misslyckade EU och Euron (€) som bara får land efter land
> >>>>>> att gå i konkurs.
> >>
> >>>>> Är det något land som har gått i konkurs på grund av euron?
> >>
> >>>> Ja, alla länder som sålt ut sig till EU har skrivit under sin egen
> >>>> konkursansökan.
> >>
> >>> Jaha, och var är Sveriges konkursansökan? Tysklands? Luxemburgs?
> >>
> >> Jaha.
> >
> > Nåå? Var har du dessa konkursansökningar?
> > Om nu "land efter land går i konkurs" så borde det väl finnas NÅGOT
> > någonstans där denna omvälvande händelse finns omnämnd!
> Jag vet att du har svårt att tänka överskådligt.

Han måste hämta miniräknaren först.
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 6 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 03:51
Från: Fredrik Östman

>-----< Avos >
> EGENTLIGEN

"Äjjänngklijjen" är en gammal fin kommunistglosa. Trodde att du hade
slutat att vara kommunist. Men hjärntvätten sitter tydligen i.

--
Fredrik Östman


== 7 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 04:21
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-13 11:34, Bj�rn Westling wrote:
> On 13 Okt, 00:19, Bruno Hagelsten<bruno.hagels...@compaqnet.se>
> wrote:
>>> Bj rn Westling
>>
>>> r det n got land som har g tt i konkurs p grund av euron?
>>
>> Euron g r livet besv rligt f r l nder som g tt in med en svag valuta.
>
> Vilket dock inte betyder att de kommer att g� i konkurs. Och �n mindre
> att land efter land ska ha g�tt i konkurs, som Mikael antyder.

Planen fr�n banksters �r att er�vra Europa via IMF, EU, och FN med mera.
Det gick inte s� helt bra sist de f�rs�kte med Hitler, Churchill och
Stalin i spetsen och ton�ringen George Soros som arbetade f�r Gestapo
och Bilderberggruppens grundare Bernhard som SS-officer, men nu har de
en ny plan och deras banksters tj�nade ofantliga summor p� de tiotals
miljoner bankkonton som aldrig n�gon h�mtade ut, samt guldreserver som
plundrades och betalade l�n, r�ntor och liknande som allt hamnade hos
Rothschild & Co.


== 8 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 04:24
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-13 11:36, Björn Westling wrote:
> On 13 Okt, 01:30, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> Du "vet" mycket som inte stämmer med verkligheten.

Din syn på verklighet skiljer sig säkert från min.

> Är det inte enklare att erkänna att du fått saker och ting om
> bakfoten, än att få fler saker om bakfoten för att försöka dölja
> faktumet att du fått saker och ting om bakfoten?

Om så vore fallet, men nu är det ju inte det.

== 9 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 04:31
Från: kjell

Avos skrev p� 2011-10-13 :
> Fredrik �stman<Fredrik_Oestman@work.invalid> wrote:
>> >-----< Bruno Hagelsten >
>> > Och grekernas l�n skulle te sig o�versk�dligt stort om de �terg�r till
>> > drachme, eftersom drachmen skulle bli kraftigt devalverad och grekernas
>> > l�n �r tecknade i andra valutor.
>> De skall ju f� sina l�n nedskrivna. Kan man det, kan man ocks� byta valuta.
>> Dessutom har de begr�nsad l�ptid, det �r ju det som gjort att problemen
>> blivit synliga. Du beskriver inbillade problem. L�nen kommer att bli �nnu
>> mer avskrivna genom drachmans fallande v�rde och Greklands inflation.
>> Tala i st�llet om hur Grekland skall kunna forts�tta *utan* att bli av med
>> euron f�rst!
>> Ett system d�r Tyskland exporterar syntetiskt billigt till fattiga l�nder i
>> Sydeuropa och kompenserar det hela genom att sk�nka pengar till dessa
>> l�nders banker, politiker och/eller maffior (skillnaden �r oklar) �r
>> oh�llbart, or�ttvist och farligt.
>> Det �r med andra ord planekonomiskt.
>> Klart att det lockar alla �verlevande sossesvin. Och valutaspekulanter som
>> Soros Gy�rgy.
>> -- Fredrik �stman
>
> '�verlevande sossesvin'.Jag tror inte att i ens mina vildaste fantasier att
> jag kan f�rest�lla mig vem du EGENTLIGEN �r.

Vad skall man egentligen s�ga om s�dana m�nniskor. Tuppkammen v�xer sig
allt st�rre p� h�gerdr�ggen p� swnet.politik.


== 10 av 10 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 04:43
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-13 12:37, Avos wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> On 2011-10-12 23:07, Björn Westling wrote:
>> > On 12 Okt, 20:47, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> >> On 2011-10-12 19:29, Björn Westling wrote:
>> >>
>> >>> On 12 Okt, 18:53, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> >>>> On 2011-10-12 17:57, Björn Westling wrote:
>> >>
>> >>>>> On 12 Okt, 17:48, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> >>>>>> Farage kan som vanligt tala mästerligt och påpeker nu hur galet
>> det gått
>> >>>>>> med hela det misslyckade EU och Euron (€) som bara får land
>> efter land
>> >>>>>> att gå i konkurs.
>> >>
>> >>>>> Är det något land som har gått i konkurs på grund av euron?
>> >>
>> >>>> Ja, alla länder som sålt ut sig till EU har skrivit under sin egen
>> >>>> konkursansökan.
>> >>
>> >>> Jaha, och var är Sveriges konkursansökan? Tysklands? Luxemburgs?
>> >>
>> >> Jaha.
>> >
>> > Nåå? Var har du dessa konkursansökningar?
>> > Om nu "land efter land går i konkurs" så borde det väl finnas NÅGOT
>> > någonstans där denna omvälvande händelse finns omnämnd!

>> Jag vet att du har svårt att tänka överskådligt.
>
> Han måste hämta miniräknaren först.

Det gör väl 'assistenten'.


==============================================================================
ÄMNE: Tjohultarn och Ohlygarken uteblir
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6a48420a221222ab?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 00:46
Från: Fredrik Östman

>-----< Bruno Hagelsten >
>>> återgå till drachmen skulle de kunna bli ett lätt offer för
>>> valutaspekulanter
[...]
> Budgeten var kraftigt underbalanserad, vilket doldes.

Förstår fortfarande inte resonemanget. Grekland, och andra EU- och euro-
länder och Schweiz och Norge med dem, är *i dagsläget* offer för
valutaspekulanter. Frågan är hur vi skall kunna lösa oss ur greppet.

Knappast genom att fastna med näsan i rumpan för att vi fortsätter i
samma stil.


> Lönerna kan behöva sänkas mer än vad som redan
> föreslagits och de stackars grekerna skulle ta emot beskedet som en
> svidande örfil.

Löner som sänks genom en fallande valuta och stigande priser klagar ingen
speciellt mycket på. Se bara på Sveriges historia under Palmes tid. Om
man däremot sänker lönerna nominellt i en fast valuta, då tager det hus i
helvete! Grundläggande psykologi och sociologi. Folk är idioter och är
inte svåra att styra. Det visar det svenska exemplet.


> Det skulle bli en tuff prövning för det politiska
> systemet att ta hand om de sura reaktionerna på en sådan utveckling.

Vi kan naturligtvis låta oss utpressas av gatudemonstranter och betala
lösen för att de skall hålla sig lugna. Kallas dekadens. Då har vi
(Europa) slutgiligt givit upp varje hopp om att ha någonting som helst
att säga till om i den nya världsordningen.


> Priset på en friflytande valuta (som svängt in sig) motsvarar förstås
> marknadens värdering.

Skall man använda marknaden som finansieringskälla sedan möjligheterna
att höja och driva in skatter tagit slut, så måste man också vara beredd
att följa denna marknads spelregler.

Grekland har ju, till skillnad från många andra länder, möjligheten att
driva in skatterna bättre som alternativ till att sätta sig i knät på
ockrare. Låt dem göra det!

--
Fredrik Östman


== 2 av 2 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 02:38
Från: Björn Westling

On 13 Okt, 09:46, Fredrik Östman <Fredrik_Oest...@work.invalid> wrote:
> >-----< Bruno Hagelsten >
> >>> återgå till drachmen skulle de kunna bli ett lätt offer för
> >>> valutaspekulanter
> [...]
> > Budgeten var kraftigt underbalanserad, vilket doldes.
>
> Förstår fortfarande inte resonemanget. Grekland, och andra EU- och euro-
> länder och Schweiz och Norge med dem, är *i dagsläget* offer för
> valutaspekulanter.

Då Grekland har samma valuta som Frankrike och Tyskland verkar det
osannolikt att valutapekulanter skulle kunna angripa specifikt
Grekland.

==============================================================================
ÄMNE: Tjohultarn fifflar
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9487ba0738d8442a?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 02:31
Från: Björn Westling

On 13 Okt, 01:26, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-10-12 23:05, Bj rn Westling wrote:
>
> > On 12 Okt, 21:05, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> Du baserar din tro om min v rldsuppfattning p dina egna fantasier.
>
> > Nej, jag baserar det p vad du skriver. F rklara nu varf r du inbillar
> > dig att en person som arbetar med att programmera appar  inte kan
> > n got om datorer?
>
> Det r v l du som skall f rklara.

Nej, det är ju du som hävdar att det är så.


== 2 av 2 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 04:08
Från: Mikael Forsberg

On 2011-10-13 11:31, Björn Westling wrote:
> On 13 Okt, 01:26, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-10-12 23:05, Bj rn Westling wrote:
>>
>>> On 12 Okt, 21:05, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>> Du baserar din tro om min v rldsuppfattning p dina egna fantasier.
>>
>>> Nej, jag baserar det p vad du skriver. F rklara nu varf r du inbillar
>>> dig att en person som arbetar med att programmera appar inte kan
>>> n got om datorer?
>>
>> Det r v l du som skall f rklara.
>
> Nej, det är ju du som hävdar att det är så.

Trams.

==============================================================================
ÄMNE: VIDEO: 'Norwegian TV NRK is shocked at the facts of sharia courts in
the UK'
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/416749094e6c7c1d?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 03:13
Från: "Michael Laudahn eOpposition"


*Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and similar
constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
conditions permit.*

http://mrctv.org/videos/nrk-norwegian-tv-shocked-facts-sharia-courts-uk


Anjem Choudary er prototypen på den svagsindede jurist. Hans muhammedanisme
gør tingene bare mere alvorlige.


Iøvrigt er Norge takket være sin kriminelle røde statsminister Jens
Stoltenberg på samme vej som England...

--
Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)

Jews have paralysed our societies through the enforcement of PC (
http://preview.tinyurl.com/6j6vr94 ) and MC (
http://preview.tinyurl.com/46j2gzn ). Chieftain Netanyahu: Break the spell
by publicly admitting your tribe's responsibility! And dump your mad dog
Martin van Creveld ( http://preview.tinyurl.com/5vutnfl ).

==============================================================================
ÄMNE: Högerdrägget allt belåtnare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/f47fa41b4e15647a?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 03:31
Från: "Avos"

Hakvinius<hakvinius@hotmail.com> wrote:
> kjell skrev 2011-10-12 22:56:
> > Högerdrägget på swnet.politik blir allt belåtnare nu när ännu en kampanj
> > har lyckats. Högerdräggen sitter säkerligen hemma och räknar hem ännu
> > större skattelättnader för egen del. Ser även att den snyltande
> > gratissurfaren och skvallerkrönikören sitter och njuter av sin
> > skadeglädje. Ännu en lyckad smutskastningskampanj applåderad av högerns
> > valboskap på swnet.politik. Vi kommer säkerligen komma att få åse många
> > sådana makabra politiska avrättningar, det börjar likna de gamla
> > öststaternas sätt att göra av med misshagliga politiker. I öststaterna
> > sköttes avpolleteringarna via skenrättegångar, i Sverige sköts de av
> > högerns tidningar och partistrategerna.
> >
> När det förekommer smuts brukar det bli smutskastning. Inget konstigt
> med det!
> Nu verkar dock den mesta smutskastningen komma inifrån det egna kansliet
> och från det egna partiorganet. Det verkar finnas ett desperat behov av
> att byta ut den store ledaren en bra stund innan nästa val.
> Hade kampanjen kommit från höger, hade den varit osedvanligt dåligt
> tajmad. Då vore det bättre att släppa en sån här bomb ett halvår innan
> valet 2014.
> Personligen smutskastar jag ingen just nu, men det hindrar inte att jag
> njuter av uppståndelsen!
> Tänk!!!

Jo, när man rör om i skit börjar den lukta.
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

==============================================================================
ÄMNE: S imploderar
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/3d08b63daab151a9?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 4 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 03:47
Från: Charlie R

Det verkar som om fifflaren fr�n Oskarshamn �r p� v�g att lyckas med vad
all samlad opposition misslyckats med i 100 ar:

"Krisen v�xer f�r S-ledaren som dragit med sig hela partiet, enligt Kjell-Olof
Feldt, tidigare socialdemokratisk finansminister.

- Kvar �r bara ett svart h�l, det �r sorgligt. Och det �r tveksamt om partiet
kan komma tillbaka efter allt det h�r, s�ger Feldt till Expressen."

http://www.expressen.se/nyheter/1.2589982/s-toppar-kraver-juholts-avgang


Man kan tycka att Juholts fiffel med reser�kningar och kostnadsers�ttningar
�r v�rldsliga saker och inte v�rre an andra saker partiet har lyckats �verleva
under tidernas lopp, men partiet har helt enkelt inte f�rst�tt att rusta sig
mot den speciella form av nymoralism som f�ljt i sp�ren av den omf�rdelnings-
politik partiet f�rt under sin l�nga tid vid makten.

Svart h�l var ordet...


Charlie.
--
All true wisdom is found on T-shirts.


== 2 av 4 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 04:39
Från: Ulf Sundin

On 13 Okt, 12:47, Charlie R <spam_spam_s...@chroot.yi.org> wrote:

> Man kan tycka att Juholts fiffel med reser kningar och kostnadsers ttningar
> r v rldsliga saker och inte v rre an andra saker partiet har lyckats verleva
> under tidernas lopp, men partiet har helt enkelt inte f rst tt att rusta sig
> mot den speciella form av nymoralism som f ljt i sp ren av den omf rdelnings-
> politik partiet f rt under sin l nga tid vid makten.        

Precis!
Under årtionden har partiet hetsat mot de "rika" de
"välbemedlade" som utmålats som fifflare, skattebrottslingar
och själviska och osolidariska smitare.
Det gör att toleransen mot dem som kan beläggas med
att trixa till sig lite extra för egen räkning är minimal.

Det här är den logiska konsekvensen av vad som kanske
började med Ove Rainer (som "skatteplanerade" lite för
att han trodde att den var en större belastning att som
minister ha stora aktieinnehav). Det spelar liten roll att
Juholt egentligen inte tjänat en massa pengar (han hade
ju tidigare en *egen* lägenhet i Stockholm som var
dyrare än sambons).

/Ulf Sundin


== 3 av 4 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 05:33
Från: Charlie R

Thu, 13 Oct 2011 04:39:00 -0700 (PDT), Ulf Sundin ba:

> Under �rtionden har partiet hetsat mot de "rika" de
> "v�lbemedlade" som utm�lats som fifflare, skattebrottslingar
> och sj�lviska och osolidariska smitare.
> Det g�r att toleransen mot dem som kan bel�ggas med
> att trixa till sig lite extra f�r egen r�kning �r minimal.

> Det h�r �r den logiska konsekvensen av vad som kanske
> b�rjade med Ove Rainer (som "skatteplanerade" lite f�r
> att han trodde att den var en st�rre belastning att som
> minister ha stora aktieinnehav).

Den f�rsta fifflaren inom r�relsen som blev uppm�rksammad i tidningarna
var vad jag kan minnas var transportordforanden Hans Ericson. Om hans
bravader kan man l�sa p� Wikipedia (hans traktaments aff�rer finns dock
inte n�mnda d�r) och p� diverse bloggar och hemsidor:

"N�r 80-talet intr�tt uppr�rdes allm�nheten f�ga �ver att transportarbetarnas
ordf�rande, Hans Eriksson, fuskat med traktamenten och f�rsummat inbetalningarna
av medlemmarnas avgifter till arbetsl�shetskassan. Fusket hade inga konsekvenser
f�r f�rbund eller allm�nhet, och kassan skulle s�kert f�rskottera arbetsl�shets-
utbetalningar om det g�llde. M�nga urs�ktade Eriksson och sade att han var en
effektiv f�rhandlare som fick bra kollektivavtal f�r de sina. P� det hela taget
verkade allm�nheten l�nge mer road �n uppr�rd �ver avsl�jandena kring Eriksson.
Man hade uppenbarligen l�rt sig att bed�ma handlingar enligt konsekvenserna de
f�r, inte enligt handlingarnas inneh�ll.

Men inte riktigt. Eriksson fick avg�. Det fanns n�mligen kvar en stark reservoar
av principetik inom arbetarr�relsens medlemsgrupper."

http://zetterberg.org/Papers/ppr1981b.htm
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hans_Ericson
http://petterssons.bloggsida.se/politik/hans-ericson-%E2%88%92-en-riktig-fackbas

Intet nytt under kjolen, s�ledes...

> Det spelar liten roll att
> Juholt egentligen inte tj�nat en massa pengar (han hade
> ju tidigare en *egen* l�genhet i Stockholm som var
> dyrare �n sambons).

Kan man vara s�ker p� att han inte tj�nade n�got p� l�genhetsaff�ren?


Charlie.
--
All true wisdom is found on T-shirts.


== 4 av 4 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 05:49
Från: kjell

n�r 2011-10-13, Ulf Sundin f�rmodade :
> On 13 Okt, 12:47, Charlie R <spam_spam_s...@chroot.yi.org> wrote:
>
>> Man kan tycka att Juholts fiffel med reser kningar och kostnadsers ttningar
>> r v rldsliga saker och inte v rre an andra saker partiet har lyckats verleva
>> under tidernas lopp, men partiet har helt enkelt inte f rst tt att rusta sig
>> mot den speciella form av nymoralism som f ljt i sp ren av den omf
>> rdelnings- politik partiet f rt under sin l nga tid vid makten. � � � �
>
> Precis!
> Under �rtionden har partiet hetsat mot de "rika" de
> "v�lbemedlade" som utm�lats som fifflare, skattebrottslingar
> och sj�lviska och osolidariska smitare.

Med r�tta. Sanningen �r ju den att det �r d�r de stora fifflarna finns.
Men det �r ju inget som intresserar vare sig h�gerns styrda medier
eller h�gerdr�gget p� swnet.politik.

> Det g�r att toleransen mot dem som kan bel�ggas med
> att trixa till sig lite extra f�r egen r�kning �r minimal.

Helt r�tt! Toleransen existerar endast n�r h�gerdr�gget fifflar och
skojar.

> Det h�r �r den logiska konsekvensen av vad som kanske
> b�rjade med Ove Rainer (som "skatteplanerade" lite f�r
> att han trodde att den var en st�rre belastning att som
> minister ha stora aktieinnehav). Det spelar liten roll att
> Juholt egentligen inte tj�nat en massa pengar (han hade
> ju tidigare en *egen* l�genhet i Stockholm som var
> dyrare �n sambons).

Det �r helt betydelsel�st om v�nsterns representanter �r oskyldiga, h�r
�r det h�gerdr�ggets dolda agenda som styr. S�dana som dig och
skattekverulanten �r medl�parna som g�rna medverkar till ren
personf�rf�lelse.

> /Ulf Sundin

==============================================================================
ÄMNE: Dubbla reseersättningar?
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/4f0a91e75c562e0f?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 04:54
Från: Ulf Sundin

On 13 Okt, 07:49, x...@y.z wrote:
> Alltmer l ggs socialdemokraternas nye ledare till last. Nu f refaller
> det som att han har tagit ut reseers ttning f r b de hyrbil och
> privatbil f r en och samma resa.

Jo, har medierna bara känt lukten av blod så lär de
fortsätta att gräva. Det kommer nog fram mer och mer
under de närmaste dagarna.

Det som dock skulle vara det definitiva klippet,
som omedelbart skulle tvinga honom att avgå,
vore något som kan tolkas som *skattefiffel*.
Väljarbasen är mycket väl medvetna om att
bidrag är sånt som man ska försöka sno åt sig av
(även om den inte gärna unnar den välbeställde
Juholt det). Detsamma gäller svartjobb: kan man
tjäna en hacka svart (eller köpa svart) så är det
inget jättelikt problem för egen del.
Men att göra skatteavdrag man inte har rätt till,
eller gör transaktioner som skulle kunna tolkas
som någon form av skatteplanering, då är det
KÖRT.

/Ulf Sundin


== 2 av 2 ==
Datum: Tor 13 Okt 2011 05:54
Från: kjell

Ulf Sundin formulerade p� torsdag :
> On 13 Okt, 07:49, x...@y.z wrote:
>> Alltmer l ggs socialdemokraternas nye ledare till last. Nu f refaller
>> det som att han har tagit ut reseers ttning f r b de hyrbil och
>> privatbil f r en och samma resa.
>
> Jo, har medierna bara k�nt lukten av blod s� l�r de
> forts�tta att gr�va. Det kommer nog fram mer och mer
> under de n�rmaste dagarna.

Media styrd av h�gerdr�gget och dess medl�pare p� swnet.politik har som
enda intresse att rota i vad v�nsterns representanter sysslar med. Det
b�rjar likna f�rf�ljelse f�r att folk har politiska �sikter som lutar
�t v�nster.

> Det som dock skulle vara det definitiva klippet,
> som omedelbart skulle tvinga honom att avg�,
> vore n�got som kan tolkas som *skattefiffel*.
> V�ljarbasen �r mycket v�l medvetna om att
> bidrag �r s�nt som man ska f�rs�ka sno �t sig av
> (�ven om den inte g�rna unnar den v�lbest�llde
> Juholt det). Detsamma g�ller svartjobb: kan man
> tj�na en hacka svart (eller k�pa svart) s� �r det
> inget j�ttelikt problem f�r egen del.
> Men att g�ra skatteavdrag man inte har r�tt till,
> eller g�r transaktioner som skulle kunna tolkas
> som n�gon form av skatteplanering, d� �r det
> K�RT.

Det r�cker att dina h�gerstyrda media ininuerar.

> /Ulf Sundin


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment