Wednesday 14 September 2011

swnet.politik – 14 nya meddelanden i 6 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* VIDEO: Rober Spencer sammenfatter vores muhammedanske dilemma - og lader
Barack Hussein Obama se ud som den idiot han er - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b3d558247f33de95?hl=sv
* Den uteblivna ersättningen till de vanvårdade - 3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/1e382d6e846b4ef0?hl=sv
* Nu har Bilderberggruppen beväpnat Al-Qaeda med luftvärnsmissiler i mängder -
3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/84ed168bbaa204f3?hl=sv
* En sosse - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/7d694bf135737faf?hl=sv
* Larry Silverstein sitter och erkänner hur han berdrarar sprängningen av WTC7
- 5 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9ac8f0958648e544?hl=sv
* SAAB-affären - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/c8244a180c9d66b9?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: VIDEO: Rober Spencer sammenfatter vores muhammedanske dilemma - og
lader Barack Hussein Obama se ud som den idiot han er
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/b3d558247f33de95?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 13:24
Från: "Michael Laudahn eOpposition"


*Message and author protected by the 1st amendment (free speech) and similar
constitutional provisions. Violations of this provision through actions by
judiciary and other government criminals will be prosecuted as soon as
conditions permit.*


http://www.youtube.com/watch?v=zUn0ep6xO00


--
Unter blinden ist der ein ugige k nig. >.)

Jews have paralysed our societies through the enforcement of PC (
http://preview.tinyurl.com/6j6vr94 ) and MC (
http://preview.tinyurl.com/46j2gzn ). Chieftain Netanyahu: Break the spell
by publicly admitting your tribe's responsibility! And dump your mad dog
Martin van Creveld ( http://preview.tinyurl.com/5vutnfl ).

==============================================================================
ÄMNE: Den uteblivna ersättningen till de vanvårdade
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/1e382d6e846b4ef0?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 13:34
Från: Hakvinius

Avos skrev 2011-09-13 20:10:

>> http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13617161.ab
>>
>
> Jag tror fortfarande inte att de tänker ge ersättning, de bara planerar
> ett samfällt nej till ersättning. Ville de ge ersättning skulle de akter
> som legat till grund för brotten i domstolarna granskas, men det vill de
> ju uppenbarligen inte. de beställde därför intervjuver, svaret på dessa
> intervjuver var därför givet. regeringen skyddar brottslingar, därför
> kan inte akterna granskas

Visst är det de drabbade brottsoffer, och visst har brott begåtts. Dock
finns idag inget behov av att skydda någon brottsling eftersom de
aktuella brotten är preskriberade (och de aktuella brottslingarna
troligen döda). Skulle man ha agerat juridiskt, skulle man ha gjort det
för årtionden sedan. Det "tåget" har redan gått...


== 2 av 3 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 23:17
Från: "Avos"

Bruno Hagelsten<bruno.hagelsten@compaqnet.se> wrote:
> >Avos
> >
> >Nu har regeringen bestämt sig.
> Nej, hon har inte bestämt sig än! Maria Larsson (KD) har bjudit in S,
> V och MP till diskussioner. "Kan de presentera ett förslag som är
> rättssäkert och rättvist är jag beredd att lyssna", säger Maria
> Larsson. Det är ju en genial idé! Oppositionen får hitta på något som
> ingen blir nöjd med. Men dyrt blir det säkert, V är ju med.
> Maria Larsson skulle givetvis fått genomföra sitt förslag. Kanske
> skulle det kostat en del, men nu kommer det garanterat att kosta mer.
> >Vad ville de?
> Maria Larsson ville säkert göra rätt, fosterbarn som utsatts för
> övergrepp skulle få 250 000 kronor i ersättning. Men så kom regeringen
> plötsligt på att Europa drabbats av en finanskris och den halverade
> restaurangmomsen som man hoppas skall ge 3500 nya jobb kostar en
> vacker slant. Schabbel!


Att svenskarna har de regeringar de förtjänar ser man ju i denna tråd. 'inte kan väl fredrik r. vara medskyldig
åtminstone Maria Larsson måste väl vara oskyldig?'. Så kan det låta när Bruno Hagelröv funderat. 'Kan ingen kasta åt de där fosterbarnen åtminstone ett korvskinn så att det blir lugnt?' ,'bara fosterbarnen får tillbaka hoppet om att de åtminstone ska få ett korvskinn, genom denna inbjudan av oppositionen, så kommer de säkert att gå på ceremonin,så att regeringen inte behöver skämmas inför världsamfundet', Ja kanske den barn familj ock traditionsfientliga regeringen får sina konservatviva ideal räddade av Lars Ohly? Det finns alltså inte mycket att hoppas på i ett land av uslingar,styrt av uslingar.

Ändå är ju detta trick gammalt, de har använt det mot de politiskt svartlistade, och 'sanningskommissionen. Nu kan de lugnt starta en utredning om vad foterbarnens fastrar tycker om brotten, sedan lägga ned den eftersom innehållet är ovidkommande gentemot de utredningar som var orsak till att barnen blev fosterbarn
--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk


== 3 av 3 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 23:25
Från: "Avos"

Hakvinius<hakvinius@hotmail.com> wrote:
> Avos skrev 2011-09-13 20:10:
> >> http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article13617161.ab
> >>
> >
> > Jag tror fortfarande inte att de tänker ge ersättning, de bara planerar
> > ett samfällt nej till ersättning. Ville de ge ersättning skulle de akter
> > som legat till grund för brotten i domstolarna granskas, men det vill de
> > ju uppenbarligen inte. de beställde därför intervjuver, svaret på dessa
> > intervjuver var därför givet. regeringen skyddar brottslingar, därför
> > kan inte akterna granskas
> Visst är det de drabbade brottsoffer, och visst har brott begåtts. Dock
> finns idag inget behov av att skydda någon brottsling eftersom de
> aktuella brotten är preskriberade (och de aktuella brottslingarna
> troligen döda). Skulle man ha agerat juridiskt, skulle man ha gjort det
> för årtionden sedan. Det "tåget" har redan gått...
Skyddande av brottslingar verkar ni ju vara ganska bra på själva. Med preskribtiontid 30 år, dvs ärenden före 1980 har de ju även städat undan ett och annat småmord. lagen om lvu kom ju1982, så även extremt nervösa myndighetsbrottslingar inte skulle behöva oroa sig för Fredrik rheinfeldts regering.


--
Android Usenet Reader
http://android.newsgroupstats.hk

==============================================================================
ÄMNE: Nu har Bilderberggruppen beväpnat Al-Qaeda med luftvärnsmissiler i
mängder
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/84ed168bbaa204f3?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 14:00
Från: Mikael Forsberg

On 2011-09-13 11:35, Hakvinius wrote:
> Mikael Forsberg skrev 2011-09-13 00:03:
>> Nu när Bilderberggruppen satt in sitt egenkonstruerade gäng Al-Qaeda vid
>> makten i Libyen så har de också försett dem med enorma mängder vapen och
>> inte minst luftvärnsmissiler som naturligtvis kommer att kosta många
>> turister livet för de kommer att användas och politikerna som planerat
>> det här åker inte med reguljära flyg så de kommer undan.
>>
>> http://www.brasschecktv.com/videos/war-is-a-racket/al-qaeda-in-libya.html
>>
>>
>
>
> Skulle man vara bättre skyddad i ett privat flygplan tror du?

Politikerna tror kanske det åtminstonre, för planen flyger inte under
regelbundna tider på helt reguljära rutter.

> Själv har jag åtskilliga gånger flugit över Afghanistan (när det var
> storkrig där) utan att darra. Anledningen är att det är ytterst få SAM:s
> som når upp till de höjder 30-40' fot som ett trafikflygplan flyger på.
> Inget handhållet luftvärnsvapen klarar det t ex (dessa når i regel
> endast max 15' fot).
>
> De som klarar "long range" är dessutom inte är allmänt spridda.

Det är helt riktigt, trafikflyget ligger vanligen på ungefär 10 000
meters höjd och syns knappt från marken och flertalet hanhållna
luftvärnsrobotar når inte så högt.

Däremot måste flyget starta och landa med en lång upp och
nedstigningsprocess där planen är klart möjliga mål för handhållna
luftvärnsvapen. Men de som bara vill se en allt mer utökad polisstat
måste vara väldigt glada nu. Minskad frihet för ökad trygghet och vi
mister alltihop.

Som de säger, den som är beredd att ge upp sin frihet för mer trygghet
förtjänar ingetdera.


== 2 av 3 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 14:46
Från: Hakvinius

Mikael Forsberg skrev 2011-09-13 23:00:

>>
>> Skulle man vara bättre skyddad i ett privat flygplan tror du?
>
> Politikerna tror kanske det åtminstonre, för planen flyger inte under
> regelbundna tider på helt reguljära rutter.
>

Affärsjet flyger exakt samma rutter som trafikflyget. Och med tanke på
precisionen i våra reguljära bolag, kan man inte heller tala om
"regelbundna tider"...

>> Själv har jag åtskilliga gånger flugit över Afghanistan (när det var
>> storkrig där) utan att darra. Anledningen är att det är ytterst få SAM:s
>> som når upp till de höjder 30-40' fot som ett trafikflygplan flyger på.
>> Inget handhållet luftvärnsvapen klarar det t ex (dessa når i regel
>> endast max 15' fot).
>>
>> De som klarar "long range" är dessutom inte är allmänt spridda.
>
> Det är helt riktigt, trafikflyget ligger vanligen på ungefär 10 000
> meters höjd och syns knappt från marken och flertalet hanhållna
> luftvärnsrobotar når inte så högt.
>
> Däremot måste flyget starta och landa med en lång upp och
> nedstigningsprocess där planen är klart möjliga mål för handhållna
> luftvärnsvapen. Men de som bara vill se en allt mer utökad polisstat
> måste vara väldigt glada nu. Minskad frihet för ökad trygghet och vi
> mister alltihop.
>

Just av den anledningen undviker man flygplatser i områden med
oroshärdar. Nedstigningsprocessen (inflygningen) för t o m en
interkontinental kärra är relativt kort. Är man omgiven av oroshärdar,
gör man nedstigning i spiral "spiral approach", vilket inte omfattar en
särskilt stor markyta. Här är manövern i en flygsimulator (gå fram till
5:20 i filmen):
http://www.youtube.com/watch?v=geIZc4mdjTI&

...och här är manövern "på riktigt":
http://www.youtube.com/watch?v=2VPRA2DthSI


Som gammal luftvärnare vet jag också att en enda handhållen SAM inte
fäller ett hyfsat stort trafikflygplan (om nu inte skytten har en
oerhörd tur). Dessa vapen är utformade att slå ut små flygplan som
flyger med hög fart (där fartvinden faktiskt är ett av de värsta
förstörande inslagen när ett eller många små hål slås upp i flygkroppen
- metallen slits helt enkelt upp av vinden).


== 3 av 3 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 17:56
Från: Mikael Forsberg

On 2011-09-13 23:46, Hakvinius wrote:
> Mikael Forsberg skrev 2011-09-13 23:00:
>
>>>
>>> Skulle man vara b�ttre skyddad i ett privat flygplan tror du?
>>
>> Politikerna tror kanske det �tminstonre, f�r planen flyger inte under
>> regelbundna tider p� helt regulj�ra rutter.
>>
>
> Aff�rsjet flyger exakt samma rutter som trafikflyget. Och med tanke p�
> precisionen i v�ra regulj�ra bolag, kan man inte heller tala om
> "regelbundna tider"...
>
>>> Sj�lv har jag �tskilliga g�nger flugit �ver Afghanistan (n�r det var
>>> storkrig d�r) utan att darra. Anledningen �r att det �r ytterst f� SAM:s
>>> som n�r upp till de h�jder 30-40' fot som ett trafikflygplan flyger p�.
>>> Inget handh�llet luftv�rnsvapen klarar det t ex (dessa n�r i regel
>>> endast max 15' fot).
>>>
>>> De som klarar "long range" �r dessutom inte �r allm�nt spridda.
>>
>> Det �r helt riktigt, trafikflyget ligger vanligen p� ungef�r 10 000
>> meters h�jd och syns knappt fr�n marken och flertalet handh�llna
>> luftv�rnsrobotar n�r inte s� h�gt.
>>
>> D�remot m�ste flyget starta och landa med en l�ng upp och
>> nedstigningsprocess d�r planen �r klart m�jliga m�l f�r handh�llna
>> luftv�rnsvapen. Men de som bara vill se en allt mer ut�kad polisstat
>> m�ste vara v�ldigt glada nu. Minskad frihet f�r �kad trygghet och vi
>> mister alltihop.
>>
>
> Just av den anledningen undviker man flygplatser i omr�den med
> orosh�rdar. Nedstigningsprocessen (inflygningen) f�r t o m en
> interkontinental k�rra �r relativt kort. �r man omgiven av orosh�rdar,
> g�r man nedstigning i spiral "spiral approach", vilket inte omfattar en
> s�rskilt stor markyta. H�r �r man�vern i en flygsimulator (g� fram till
> 5:20 i filmen):
> http://www.youtube.com/watch?v=geIZc4mdjTI&

Visst kan jag h�lla med om hur vi resonerar om hanterandet av
orosh�rdar, m�rk v�l att det �r hela planeten i ett l�ngre perspektiv.

Det �r *en* galen familj som st�r f�r n�rmast allt el�nde i v�rlden
tr�kigt nog.

http://www.youtube.com/watch?v=DflPqCxLw9s

> ...och h�r �r man�vern "p� riktigt":
> http://www.youtube.com/watch?v=2VPRA2DthSI
>
>
> Som gammal luftv�rnare vet jag ocks� att en enda handh�llen SAM inte
> f�ller ett hyfsat stort trafikflygplan (om nu inte skytten har en
> oerh�rd tur). Dessa vapen �r utformade att sl� ut sm� flygplan som
> flyger med h�g fart (d�r fartvinden faktiskt �r ett av de v�rsta
> f�rst�rande inslagen n�r ett eller m�nga sm� h�l sl�s upp i flygkroppen
> - metallen slits helt enkelt upp av vinden).

B�de och d�r eftersom ett flygplan samtidigt �r v�ldigt k�nsligt och
ibland faktiskt trillar ner utan yttre p�verkan. Har egentligen ingen
statistik hur m�nga flygplan som i dagsl�get st�rtar p� grund av diverse
tekniska eller man�vefel, men tror faktiskt att antalet terrorister �r
en liten del.

Terroristerna sitter inte i grottor i mellan�sterns grottor, de sitter i
Rothschilds palats och byggnader som FN-skrapan och Vita huset eller
EU:s Babels torn och s� vidare. Langley �r ju inte att f�rneka i
sammanhanget.

==============================================================================
ÄMNE: En sosse
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/7d694bf135737faf?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 14:01
Från: Hakvinius

Nu har regeringen utsett en sosse - Dan Eliasson (f d statssekreterare
hos Thomas Bodström) som chef för Försäkringskassan.

Det ska bli spännande...

http://www.advokatsamfundet.se/Nyhetsarkiv/2011/september/Dan-Eliasson-blir-ny-generaldirektor-for-Forsakringskassan1/

http://www.rod.se/dan-eliasson-tar-%C3%B6ver-f%C3%B6rs%C3%A4kringskassan


==============================================================================
ÄMNE: Larry Silverstein sitter och erkänner hur han berdrarar sprängningen av
WTC7
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/9ac8f0958648e544?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 5 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 14:21
Från: Mikael Forsberg

On 2011-09-13 12:35, Björn Westling wrote:
> On 13 Sep, 09:42, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>> Ja, skiten byggs ju upp flottare n n gonsin utan att betala f r
>> asbetssaneringen.
>
> Behöver man asbestsanera nybyggen?

Asbesten ligger ju spridd över hela staden.

> Och du vet alltså _exakt_ vad alla byggnaderna som rasade var värda?

WTC 1 och 2 hade egentligen negativt värde eftersom manuell rivning med
all tänkbar asbestskydd hade kostat astronomiska belopp.

>> Den var inte alls särskilt skrotfärdig
>
> Du har naturligtvis full koll på det? Var du och inspekterade innan?

Jag har onekligen varit i de aktuella byggnaderna innan.

> , men det var viktigt f r
>> Bilderberggruppen att kunna skrota datauppgifter om banktransaktioner.
>
> Om du skall förstöra datauppgifter så tar du och demolerar en byggnad,
> menar du? Jag har aldrig behövt demolera någon byggnad för att
> förstöra datauppgifter.

Det ger ett bra svepskäl till varför massor av uppgifter saknas.

>> Ny byggnad på försäkringsbolagets bekostnad var bara en extra vinst.
>
> Du menar att om två flygplan kraschar in i ett hus du äger så skall du
> själv stå för nybyggnaden utan att få en spänn av försäkringsbolag?

Ja, när det är frågan om försäkringsbedrägeri.

>> Det hade de.
>
> Nej. FBI:s huvudkontor ligger i Washington DC.

Du tramsar då iväg som vanligt, men intressant är att FBI fortfarande
hävdar att Usama Bin Laden inte kan knytas till WTC attacken.

== 2 av 5 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 15:46
Från: Björn Westling

On 13 Sep, 23:21, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-09-13 12:35, Björn Westling wrote:
>
> > On 13 Sep, 09:42, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>  wrote:
> >> Ja, skiten byggs ju upp flottare n n gonsin utan att betala f r
> >> asbetssaneringen.
>
> > Behöver man asbestsanera nybyggen?
>
> Asbesten ligger ju spridd över hela staden.

Och varför skulle man då tvingas betala?

>
> > Och du vet alltså _exakt_ vad alla byggnaderna som rasade var värda?
>
> WTC 1 och 2 hade egentligen negativt värde eftersom manuell rivning med
> all tänkbar asbestskydd hade kostat astronomiska belopp.

Fast de företag som huserade där ansåg definitivt inte att byggnaderna
saknade värde.


>
> >> Den var inte alls särskilt skrotfärdig
>
> > Du har naturligtvis full koll på det? Var du och inspekterade innan?
>
> Jag har onekligen varit i de aktuella byggnaderna innan.

Visst, men det frågade jag inte. Var du och inspekterade?


>
> > , men det var viktigt f r
> >> Bilderberggruppen att kunna skrota datauppgifter om banktransaktioner.
>
> > Om du skall förstöra datauppgifter så tar du och demolerar en byggnad,
> > menar du? Jag har aldrig behövt demolera någon byggnad för att
> > förstöra datauppgifter.
>
> Det ger ett bra svepskäl till varför massor av uppgifter saknas.

Nej.


>
> >> Ny byggnad på försäkringsbolagets bekostnad var bara en extra vinst.
>
> > Du menar att om två flygplan kraschar in i ett hus du äger så skall du
> > själv stå för nybyggnaden utan att få en spänn av försäkringsbolag?
>
> Ja, när det är frågan om försäkringsbedrägeri.

Fast det är bara du som ylar om försäkringsbedrägeri.
Försäkringsbolagen, som ju är de som har störst anledning att klaga om
det rör sig om försäkringsbedrägeri har uppenbarligen inte gjort samma
bedömning som du.


>
> >> Det hade de.
>
> > Nej. FBI:s huvudkontor ligger i Washington DC.
>
> Du tramsar då iväg som vanligt

Någon speciell anledning till att du klippte bort länken jag gav?
Jaja, du kanske anser att Wikipedia inte är lika pålitligt som
Youtube.
Nå, då kan vi väl gå till källan:
http://www.fbi.gov/contact-us/fbi-headquarters

"Our Headquarters is located between 9th and 10th Streets in northwest
Washington, D.C."'

Enligt FBI så ligger deras huvudkontor i Washington, inte i New York.
I J. Edgar Hoover Building:
http://en.wikipedia.org/wiki/J._Edgar_Hoover_Building

== 3 av 5 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 16:39
Från: Bruno Hagelsten

>> Mikael Forsberg
>> Asbesten ligger ju spridd �ver hela staden.

>Bj�rn Westling
>Och varf�r skulle man d� tvingas betala?

Det finns en Asbestos Sampling Area Map f�r Lower Manhattan and World
Trade Center h�r; http://www.osha.gov/nyc-disaster/map.html

Vad Mikael kan mena med att asbesten ligger spridd �ver hela staden
f�r han f�rklara.


== 4 av 5 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 18:55
Från: Mikael Forsberg

On 2011-09-14 00:46, Björn Westling wrote:
> On 13 Sep, 23:21, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>> Asbesten ligger ju spridd över hela staden.
>
> Och varför skulle man då tvingas betala?

Det hade ju varit tvunget om de inte kunnat skylla på någon konstig
okänd terrorist.

>>> Och du vet alltså _exakt_ vad alla byggnaderna som rasade var värda?
>>
>> WTC 1 och 2 hade egentligen negativt värde eftersom manuell rivning med
>> all tänkbar asbestskydd hade kostat astronomiska belopp.
>
> Fast de företag som huserade där ansåg definitivt inte att byggnaderna
> saknade värde.

Men ägaren (egentligen hyresgästen) insåg naturlivgtvis det och lät
spränga ner byggnaderna.

>> Ja, när det är frågan om försäkringsbedrägeri.
>
> Fast det är bara du som ylar om försäkringsbedrägeri.

Det inser alla som satt sig in i frågan.

> Försäkringsbolagen, som ju är de som har störst anledning att klaga om
> det rör sig om försäkringsbedrägeri har uppenbarligen inte gjort samma
> bedömning som du.

Det har de helt klart och även överklagat men fått ge sig halvvägs,
trots att alla inblandade vet att det är en Rothschildkupp.

== 5 av 5 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 19:07
Från: Mikael Forsberg

On 2011-09-14 01:39, Bruno Hagelsten wrote:
>>> Mikael Forsberg
>>> Asbesten ligger ju spridd över hela staden.
>
>> Björn Westling
>> Och varför skulle man då tvingas betala?
>
> Det finns en Asbestos Sampling Area Map för Lower Manhattan and World
> Trade Center här; http://www.osha.gov/nyc-disaster/map.html
>
> Vad Mikael kan mena med att asbesten ligger spridd över hela staden
> får han förklara.

Nog dammade asbesten ut över hela staden och även resterna av den
israeltillverkade nanotermiten de använde att spränga ner byggnaderna med.

Det är ingen tvekan om vilka världens värsta terrorister är.

http://www.youtube.com/watch?v=cE-XnnYj7CA&NR=1


==============================================================================
ÄMNE: SAAB-affären
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/c8244a180c9d66b9?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Tis 13 Sep 2011 14:32
Från: Mikael Forsberg

On 2011-09-13 12:50, x@y.z wrote:
> On Tue, 13 Sep 2011 06:50:01 +0200, Mikael Forsberg
> <mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>
>> Det måste ses i sitt sammanhang att SAAB är ett totalt uselt köp
>
> Tja, de går som skållade troll i alla fall.

Vi hade en SAAB 95 en gång i tiden, den gick utmärkt om man bara tankat
en aning innan så man förstod hur rattväxeln fungerade.


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment