Saturday 23 July 2011

swnet.politik – 26 nya meddelanden i 7 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Minst 80 döda på Utöya - 5 meddelanden, 5 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/c0a71d9902b4773a?hl=sv
* Anders Behring Breivik sida på Facebook - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/0083dd0950b372a3?hl=sv
* Politiskt var Anders Behring Breivik närma Fremskrittspartiet - 1
meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8b742d53360baf25?hl=sv
* Oslo och globaliseringen - 14 meddelanden, 5 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/288a12940748341e?hl=sv
* Madvedev anser lösning möjligt i Libyen - 3 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/c5bcc1ca8bead676?hl=sv
* LOU orsakar konkurser och elände - 1 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/42d4fff61c027e38?hl=sv
* Några synpunkter från andra länder om händelsen i Oslo - 1 meddelanden, 1
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/ae0ea343202a4774?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Minst 80 döda på Utöya
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/c0a71d9902b4773a?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 5 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 04:36
Från: Hakvinius

M.O.B. i L. skrev 2011-07-23 13:18:

>> Detta är dådet av en komplett galning (jag hittar inget bättre ord).
>
> Om han är son son till SS-män (Lebensborn) och tog hjälp av psykiatrins
> antidepressiva droger så kan det förklara den tragiska massakern. Det är
> vanligt att lejda massmördare tar lämpliga psykiatriska droger strax
> innan sina massakrer. Det kan ha varit fler inblandade.

Å andra sidan; om han är sonson till en manodepressiv norsk getherde i
dennes äktenskap med en svårt alkoholiserad finsk ballerina, och tagit
hjälp av illegala droger, skulle det också kunna förklara massakern.


== 2 av 5 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:26
Från: "M.O.B. i L."

Hakvinius wrote:
> M.O.B. i L. skrev 2011-07-23 13:18:
>
>>> Detta är dådet av en komplett galning (jag hittar inget bättre ord).
>>
>> Om han är son son till SS-män (Lebensborn) och tog hjälp av psykiatrins
>> antidepressiva droger så kan det förklara den tragiska massakern. Det är
>> vanligt att lejda massmördare tar lämpliga psykiatriska droger strax
>> innan sina massakrer. Det kan ha varit fler inblandade.
>
> Å andra sidan; om han är sonson till en manodepressiv norsk getherde i
> dennes äktenskap med en svårt alkoholiserad finsk ballerina, och tagit
> hjälp av illegala droger, skulle det också kunna förklara massakern.

Han har samma längd som en SS-man. Behring är ett ursprungligen tyskt
namn och märkligt nog också namnet på ett läkemedelsföretag
<http://www.cslbehring.se/>: "We trace our corporate roots back to Emil
von Behring, an innovator with serum therapies who won the first Nobel
Prize in Physiology and Medicine."


== 3 av 5 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:35
Från: "Henrik Bengtsson"

"M.O.B. i L." <mikaelb@df.lth.se> skrev i meddelandet
news:j0eels$43q$1@dont-email.me...

>>>> Detta är dådet av en komplett galning (jag hittar inget bättre ord).
>>>
>>> Om han är son son till SS-män (Lebensborn) och tog hjälp av psykiatrins
>>> antidepressiva droger så kan det förklara den tragiska massakern. Det är
>>> vanligt att lejda massmördare tar lämpliga psykiatriska droger strax
>>> innan sina massakrer. Det kan ha varit fler inblandade.
>>
>> Å andra sidan; om han är sonson till en manodepressiv norsk getherde i
>> dennes äktenskap med en svårt alkoholiserad finsk ballerina, och tagit
>> hjälp av illegala droger, skulle det också kunna förklara massakern.
>
> Han har samma längd som en SS-man. Behring är ett ursprungligen tyskt
> namn och märkligt nog också namnet på ett läkemedelsföretag
> <http://www.cslbehring.se/>:

Av detta kan vi dra slutsatsen att Cslbehring är ett nazistfinansierat
extremhöger företag och var de som låg bakom morden i Norge?

Mvh
Henrik

== 4 av 5 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:46
Från: Björn Westling

On 23 Juli, 04:47, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> Enligt Text-TV SVT så har nu minst 80 människor funnits mördade på Utöya
> i Norge sedan en galning i Polisuniform gått runt och avrättat folk
> urkiljningslöst. Det är ju som man har svårt att tro det är sant, hur
> kan bara något sådant hända???

Du har ju bestämt att det är Bilderbergruppen, och kjell har ju
konstaterat att det var någon som hatade progressiva skatter och Mobil
har ju konstaterat att han var påverkad av psykotropiska mediciner,
och Ken har ju konstaterat att det var globaliseringens fel.

== 5 av 5 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 06:31
Från: kjell

Hakvinius skrev :
> Avos skrev 2011-07-23 13:18:
>> kjell<petter@yuyuy.se> wrote:
>>> Mikael Forsberg presenterade följande förklaring :
>>> > Enligt Text-TV SVT så har nu minst 80 människor funnits mördade på
>>> Utöya i > Norge sedan en galning i Polisuniform gått runt och avrättat
>>> folk > urkiljningslöst. Det är ju som man har svårt att tro det är
>>> sant, hur kan > bara något sådant hända???
>>> Det är en sorglig dag och jag lider med de anhöriga! Högerextrema
>>> fanatiker finns ju lite varstans i vår värld och här ser man vad de är
>>> kapabla till.
>>> --
>>> Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
>>> välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
>>> de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska samhälle
>>> blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra
>>> ekonomiska offer.
>>
>> Detta är det värsta illdåd mod vänsterfolk någonsin i norden. De var
>> ungdomar på ett socialistiskt ungdomsläger
>
> Detta är väl det värsta illdådet öht i Norden (åtminstone i modern tid).

Du blir störd när det påtalas att det var socialdemokratisk ungdom som
drabbades! Varför ser du inte detta faktum?

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.

==============================================================================
ÄMNE: Anders Behring Breivik sida på Facebook
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/0083dd0950b372a3?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 04:58
Från: Mikael Forsberg

Jag fick inte upp Anders Behring Breivik's sida på Facebook, om de nu
tagit ner den eller något..

Nåväl den är speglad här som PDF om någon vill se vad det står och
missat den.

http://www.solidprinciples.com/blog/wp-content/uploads/2011/07/Anders-Behring-Breivik-FACEBOOK.pdf

==============================================================================
ÄMNE: Politiskt var Anders Behring Breivik närma Fremskrittspartiet
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/8b742d53360baf25?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:04
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-23 13:16, Avos wrote:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> Enligt de som gått igenom vad som skrivit på nätet av Anders Behring
>> Breivik så tyckte han att Fremskrittspartiet inte gick tillräckligt
>> hårt fram.
>> http://sv.wikipedia.org/wiki/Fremskrittspartiet
>> Fremskrittspartiet med grundaren Siv Jensen är klart knutna till
>> Bilderberggruppen.
>> http://www.youtube.com/watch?v=5cMNTlGRvUs
>> Någon har tydligen fått upp Breivik på Wikipedia redan.
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik
>> Breivik var även Frimurare som också har anknytning till
>> Bilderberggruppen, inte minst genom Illuminati.
>> http://en.wikipedia.org/wiki/Freemason
>> http://sv.wikipedia.org/wiki/Illuminati

> De mördade var ungdomar som deltog i ett socialistiskt ungdomsläger

Stoltenberg skulle tala där dagen efter. Men det är naturligtvis svårt
att spekulera i hur en sådan galning har tänkt, mer kommer säkert fram
eftersom han tycks vilja berätta för polisen om det hela och då kanske
det går att dra några mer slutsatser. Annars är det väl bland det värsta
man kan tänkas göra mot något partis kandidater om man mördar deras barn.


==============================================================================
ÄMNE: Oslo och globaliseringen
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/288a12940748341e?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:13
Från: "M.O.B. i L."

Hakvinius wrote:
> M.O.B. i L. skrev 2011-07-23 13:25:
>
>>
>> Det ser ut som det varit en bomb på översta våningen.
>
> Det är möjligt, men nu var det inte så.

Du drar nog förhastade slutsatser. Hur skulle en bilbomb på marken kunna
blåsa ur hela ovanvåningen på ett höghus?

>>>> Psykiatrin kan ha försett honom med de droger som möjliggjorde det
>>>> iskalla mördandet genom att locka till sig barn för att låtsas skydda
>>>> dem.
>>>> <http://sv.wikipedia.org/wiki/Lebensborn>
>>>> <http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2008/02/28/lakare-foreslar-ssri-som-o/index.xml>
>>>>
>>>>
>>>
>>> När det gäller den misstänkte Anders Behring Breivik, tror jag snarare
>>> det är avsaknaden av droger som är problemet...
>>
>> Det tror inte jag och om polisen påstår att han inte hade psykotropiska
>> droger/mediciner i blodet så ljuger de för att skydda psykiatrin.
>
> Han skulle ju kunna ha satt i sig någon illegal drog också. Det kanske
> är mer troligt eftersom inget tyder på att vederbörande har varit
> föremål för psykiatrisk behandling.

Det är troligen ändå det psykiatriindustriella komplexet som tillverkat den.


== 2 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:25
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-23 13:25, M.O.B. i L. wrote:

> Det ser ut som det varit en bomb på översta våningen.

Nej, om en bomb sprängts på översta våningen då hade hela byggnaden
sprängts ner till grunden, det har vi lärt oss från WTC (World Trade
Center) i N.Y. 9/11. (de som tror på det åtminstone)

Det finns uppgifter om att han burit upp någon laddning till
Stoltenberg's våningsplan, vilket skulle förklara varför hans dörr fått
ett hål. Om det nu stämmer? Annars är det nog inte svårt för någon som
ser välvårdad ut i polisuniform att komma in i de flesta byggnader utan
att bli ifrågasatt, vilket kanske tragiskt nog förändras av det här.

> Det tror inte jag och om polisen påstår att han inte hade psykotropiska
> droger/mediciner i blodet så ljuger de för att skydda psykiatrin.

Detta kommer att utredas så in i alla sömmar att något bortfifflande av
provresultat kommer att bli svårt och det drar nog ingen på sig för att
skydda psykiatrin.

== 3 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:28
Från: Björn Westling

On 23 Juli, 05:41, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-23 02:30, Björn Westling wrote:
>
>
>
> > On 22 Juli, 21:05, Ken<ke...@telia.com> wrote:
> >> On Fri, 22 Jul 2011 20:33:59 +0200, "Henrik Bengtsson"
>
> >> <reklamfe...@hotmail.com> wrote:
> >>>> Nu ser ni en av nackdelarna med globaliseringen.
> >>>> Oslo är bombat.
> >>>> Det är dags att vi drar oss tillbaka.
>
> >>> Att ge efter för terroristernas mål (om det nu faktiskt är så att det är
> >>> Norges eventuella insatser utomlands som de är emot) är ju en gammal fin
> >>> vinnande taktik, vad kan vara bättre än att visa att terrorism mot oskyldiga
> >>> är en fungerande metod att få sin vilja igenom...
>
> >> Vi kan aldrig vinna över religioners krafter.
>
> > Enligt uppgift är den misstänkte gärningsmannen helnorsk kristen och
> > f.d. frimurare som beundrar Winston Churchill.
>
> Frimurare>Illuminati>Bilderberggruppen
>
> Så kom den kopplingen.

Så kom den kopplingen!

== 4 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:30
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-23 12:52, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Illuminati gjorde upp en gång i tiden då bankerna (illuminati)
>> finansierade Frimurarnas krigande. Precis som de gör idag.
>
> "Självklart är det Bilderbergarnas fel."

Bilderbergarna kommer till största delen från Illuminati och Frimurarna.

== 5 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:34
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-23 13:11, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Skriv invasionsstyrkan istället eftersom det är vad det handlar om.
>
> ISAF = International Security Assistance Force

Ja, men det säger ju ingenting mer än att de är våldsmän.

== 6 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:33
Från: Björn Westling

On 23 Juli, 08:49, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
> Hakvinius placerade detta på skärmen :
>
>
>
> > kjell skrev 2011-07-23 08:25:
> >> Hakvinius framförde nästa ide :
> >>> Ken skrev 2011-07-22 17:20:
>
> >>>> Nu ser ni en av nackdelarna med globaliseringen.
> >>>> Oslo är bombat.
> >>>> Det är dags att vi drar oss tillbaka.
>
> >>> Där gick väl i alla fall tangentbordshackandet snabbare än ärtan
> >>> innanför pannbenet??
>
> >>> "Til sammen er minst 17 mennesker drept etter angrepene mot
> >>> Regjeringskvartalet i Oslo og på AUF-leiren på Utøya utenfor Oslo.
> >>> Ifølge politiet vil dødstallene stige.
>
> >>> Politiet bekrefter at det er samme gjerningsmann som står bak begge
> >>> angrepene.
>
> >>> – Den pågrepne mannen er 32 år gammel, og han er etnisk norsk, sier
> >>> politimester Sveinung Sponheim i Oslo."
>
> >>>http://www.nrk.no/nyheter/norge/1.7723431
>
> >>> Det är inte globalisering som ställer till med denna typ av händelser.
> >>> Det är nationalism i sin fulaste form!
>
> >> Tja, nationalism... varför skriver du inte den rätta benämningen,
> >> högerextremism? Vad jag kan förstå är det vänstern som blivit utsatt för
> >> detta makabra illdåd.
>
> > Du går som en hyena över denna händelse och gör allt för att mjölka dina
> > syften ur den!
>
> Du om någon skall vara väldigt försiktig att uttala ordet hyena.
> Dina skvallerinlägg tyder på något väl utvecklat.
>
> > Det är inte vänstern som blivit utsatt, din jävla idiot, det är det norska
> > folket.
>
> Tja, tydligen är det det norska folket med vänsteråsikter, att du inte
> vill kännas vid detta tyder på en något unket.

Hur menar du att bomben vid regerignskvarteren skulel kunna sortera ut
vänsterpersoner?


Varför ser du inte det
> uppenbara?

Jag ser det uppenbara att du gläder dig över att en komplett galen
högerextremist sköt ihjäl över 80 norska ungdomar som var med på ett
socialdemokratiskt möte för att du skall kunna spy ut ditt hat mot
alla högerpersoner.

Det är ett osmakligt, äckligt och fruktansvärt groteskt beteende av
dig!


>
> > Vad anbelangar de politiska åsikterna hos förövaren, så tycker jag minst lika
> > illa om dem som du gör! Samtidigt konstaterar jag att det är en man som
> > uppenbarligen är en komplett galning, och som borde ha suttit inspärrad sedan
> > länge.
>
> Som sagt.... en galning med åsikter ute på högerkanten.

Hade det varit bättre om han haft åsikter ute på vänsterkanten?


== 7 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:39
Från: Björn Westling

On 23 Juli, 13:25, "M.O.B. i L." <mika...@df.lth.se> wrote:
> Det tror inte jag och om polisen påstår att han inte hade psykotropiska
> droger/mediciner i blodet så ljuger de för att skydda psykiatrin.

Så om han hade droger i blodet så är drogerna problemet. Om han inte
hade droger i blodet så ljuger polisen och han hade droger i blodet
och drogerna är problemet.

Lektion 1 i hur man bevisar något genom att använda sitt påstående som
bevis!


== 8 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:49
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Ja, men det säger ju ingenting mer än att de är våldsmän.

Hur menar du nu? Är det inte det de befinner sig på plats för att
förhindra? Eller har du en egen idé om vad ISAF står för?

ISAF = International Security Assistance Force

Bruno


== 9 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:56
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Bilderbergarna kommer till största delen från Illuminati och Frimurarna.

Men vad har det med Anders Behring Breivik medlemsskap i
Johanneslogen Søilene? Har det med bombdådet att göra? Eller vad är
det du försöker säga?

Bruno


== 10 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 06:15
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-23 14:49, Bruno Hagelsten wrote:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Ja, men det säger ju ingenting mer än att de är våldsmän.
>
> Hur menar du nu? Är det inte det de befinner sig på plats för att
> förhindra? Eller har du en egen idé om vad ISAF står för?
>
> ISAF = International Security Assistance Force

Det är väl ingen som tror att 10 000 tals mördade är för att förhindra
våld. Det är ju invasionsstyrkorna som mördar folk och folket försöker
försvara sig mot inkräktarna.

== 11 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 06:31
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Det är väl ingen som tror att 10 000 tals mördade är för att förhindra
>våld. Det är ju invasionsstyrkorna som mördar folk och folket försöker
>försvara sig mot inkräktarna.

Jag tror inte jag förstår vilka mördare du talar om. Är det ännu en
konspiration mot något stackars folk?

Bruno


== 12 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 06:36
Från: kjell

Bruno Hagelsten formulerade p� l�rdag :
>>> Bruno
>>>
>>> Det finns m�nga t�nkbara kandidater till attentatet. Sveriges roll �r
>>> relativt blygsam i andra l�nder
>
>> kjell
>>
>> Relativt? F�r vem?
>
> T ex relativt andra l�nder som deltar i den internationella
> s�kerhetsstyrkan (International Security Assistance Force, ISAF).

Men inte f�r de som ser utl�ndska milit�rer som ockupanter?

> http://sv.wikipedia.org/wiki/Utlandsstyrkans_insatser_under_2000-talet
>
> Bruno

--
Akademiker,h�gutbildade, v�lavl�nade m�nniskor h�gt upp i
v�lst�ndsligan har pl�tsligt blivit de som har det sv�rt i samh�llet,
de som tidigare hade det s�mst har i detta borgerliga egoistiska
samh�lle
blivit de som har det gott st�llt och vara de som skall g�ra ekonomiska
offer.


== 13 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 06:40
Från: kjell

när 2011-07-23, Bruno Hagelsten förmodade :
>> Mikael Forsberg
>>
>> Skriv invasionsstyrkan istället eftersom det är vad det handlar om.
>
> ISAF = International Security Assistance Force
>
> Bruno

Din ständiga lek med ord förändrar inte faktum att Sverige är i
Afganistan med militär. För många är det ett mycket obehaglikt, men
tydligen inte för dig. Du verkar vara rätt glad för pang-pang bara det
inte händer inom våra egna gränser.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 14 av 14 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 06:47
Från: kjell

Bruno Hagelsten anv�nde sitt tangenbord f�r att skriva :
>> kjell
>>
>> Det lutar starkt �t att det �r h�gerextremt som hatar v�nstern. Det
>> finns ju m�nga som n�r ett stort hat mot ett parti som bl.a. tycker att
>> progressiva skatter �r r�ttvist.
>
> Du blandar ihop egna motiv med bombmannens. Vad han ans�g om
> progressiva skatter kanske du kan fr�ga honom sj�lv, men det framg�r
> inte av nyhetsmedia. D�remot var han emot etnisk m�ngfald.
>
> Bruno

Du gillar precis som din kollega Hakvinius inte att man framf�r vad de
h�gerextrema st�r f�r. Kan det vara f�r att h�gern �verlag �r hatiska
mot progressiva skatter? Du kanske rent av blandar ihop dina egna ideer
med bombmannens?

--
Akademiker,h�gutbildade, v�lavl�nade m�nniskor h�gt upp i
v�lst�ndsligan har pl�tsligt blivit de som har det sv�rt i samh�llet,
de som tidigare hade det s�mst har i detta borgerliga egoistiska
samh�lle
blivit de som har det gott st�llt och vara de som skall g�ra ekonomiska
offer.

==============================================================================
ÄMNE: Madvedev anser lösning möjligt i Libyen
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/c5bcc1ca8bead676?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:22
Från: Björn Westling

On 23 Juli, 07:04, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> On 2011-07-23 02:24, Björn Westling wrote:
>
>
>
> > On 22 Juli, 19:57, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >> On 2011-07-22 13:26, Björn Westling wrote:
>
> >>> On 22 Juli, 04:46, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >>>> On 2011-07-22 01:22, Björn Westling wrote:
>
> >>>>> On 21 Juli, 15:42, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >>>>>> On 2011-07-21 11:48, Björn Westling wrote:
>
> >>>>>>> On 21 Juli, 06:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >>>>>>>> On 2011-07-20 23:17, Björn Westling wrote:
>
> >>>>>>>>> On 20 Juli, 19:36, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >>>>>>>>>> On 2011-07-20 11:57, Björn Westling wrote:
>
> >>>>>>>>>>> On 20 Juli, 10:07, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
> >>>>>>>>>>>> Ryssland anser att det g r att n en fredlig l sning i Libyen.
>
> >>>>>>>>>>> Det ansåg rebellerna och resten av världen också, innan Khadaffi
> >>>>>>>>>>> klargjorde att en fredlig lösning var otänkbar!
>
> >>>>>>>>>> 100 Bilderbergare är inte resten av världen.
>
> >>>>>>>>> Det har heller ingen påstått!
>
> >>>>>>>> Hur definierar du 'resten av världen' menar du?
>
> >>>>>>> På samma sätt som alla andra! "Resten av världen" är alltså resten av
> >>>>>>> världen.
>
> >>>>>> Jag vill nog påstå att resten av världen inte stödjer massmorden och
> >>>>>> plundringen av Libyen.
>
> >>>>> Nej, och det var därför jag skrev att resten av världen trodde på en
> >>>>> fredlig lösning, innan Khadaffi beordrade massmord på sin egen
> >>>>> befolkning.
>
> >>>> Det var bilderberggarna som beodrade massmord och massförstörelse med
> >>>> massplundring av ett helt land.
>
> >>> De beordrade inte massmord och massförstörelse och plundring av ett
> >>> helt land.
>
> >>> Men det var 7 miljarder andra som inte
> >>>> var med på det.
>
> >>> Fortfarande skrev jag dock att resten av världen, och rebellerna
> >>> trodde på att det gick att nå en fredlig lösning, innan Khadaffi
> >>> hotade med massmord på den egna befolkningen.
>
> >> Så var det inte, överfallet på Libyen var planerast sedan åratal.
>
> > Och var har du bevisen för det?
>
> Ja.

Som vanligt bara du hittar på för att motivera dina åsikter!


== 2 av 3 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:46
Från: Mikael Forsberg

On 2011-07-23 14:22, Björn Westling wrote:
> On 23 Juli, 07:04, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-23 02:24, Björn Westling wrote:
>>
>>
>>
>>> On 22 Juli, 19:57, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>> On 2011-07-22 13:26, Björn Westling wrote:
>>
>>>>> On 22 Juli, 04:46, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>>>> On 2011-07-22 01:22, Björn Westling wrote:
>>
>>>>>>> On 21 Juli, 15:42, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>>>>>> On 2011-07-21 11:48, Björn Westling wrote:
>>
>>>>>>>>> On 21 Juli, 06:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>>>>>>>> On 2011-07-20 23:17, Björn Westling wrote:
>>
>>>>>>>>>>> On 20 Juli, 19:36, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>>>>>>>>>> On 2011-07-20 11:57, Björn Westling wrote:
>>
>>>>>>>>>>>>> On 20 Juli, 10:07, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>>>>>>>>>>>>>> Ryssland anser att det g r att n en fredlig l sning i Libyen.
>>
>>>>>>>>>>>>> Det ansåg rebellerna och resten av världen också, innan Khadaffi
>>>>>>>>>>>>> klargjorde att en fredlig lösning var otänkbar!
>>
>>>>>>>>>>>> 100 Bilderbergare är inte resten av världen.
>>
>>>>>>>>>>> Det har heller ingen påstått!
>>
>>>>>>>>>> Hur definierar du 'resten av världen' menar du?
>>
>>>>>>>>> På samma sätt som alla andra! "Resten av världen" är alltså resten av
>>>>>>>>> världen.
>>
>>>>>>>> Jag vill nog påstå att resten av världen inte stödjer massmorden och
>>>>>>>> plundringen av Libyen.
>>
>>>>>>> Nej, och det var därför jag skrev att resten av världen trodde på en
>>>>>>> fredlig lösning, innan Khadaffi beordrade massmord på sin egen
>>>>>>> befolkning.
>>
>>>>>> Det var bilderberggarna som beodrade massmord och massförstörelse med
>>>>>> massplundring av ett helt land.
>>
>>>>> De beordrade inte massmord och massförstörelse och plundring av ett
>>>>> helt land.
>>
>>>>> Men det var 7 miljarder andra som inte
>>>>>> var med på det.
>>
>>>>> Fortfarande skrev jag dock att resten av världen, och rebellerna
>>>>> trodde på att det gick att nå en fredlig lösning, innan Khadaffi
>>>>> hotade med massmord på den egna befolkningen.
>>
>>>> Så var det inte, överfallet på Libyen var planerast sedan åratal.
>>
>>> Och var har du bevisen för det?
>>
>> Ja.
>
> Som vanligt bara du hittar på för att motivera dina åsikter!

Bara för att det kanske intresserar någon annan kan jag länka en som
står nära inom det här, så förklarar det en hel del.

http://www.youtube.com/watch?v=0fUxVgxj0vc


== 3 av 3 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 07:47
Från: Roger Eriksson

Björn Westling <bhmwestling@gmail.com> wrote in
news:6b3c83a2-a5e9-46b6-b49e-80393a0d6d21@y16g2000yqk.googlegroups.com:

> On 21 Juli, 15:42, Mikael Forsberg <mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> On 2011-07-21 11:48, Björn Westling wrote:
>>
>>
>>
>> > On 21 Juli, 06:18, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>
>> > wrote:
>> >> On 2011-07-20 23:17, Björn Westling wrote:
>>
>> >>> On 20 Juli, 19:36, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>
>> >>> wrote:
>> >>>> On 2011-07-20 11:57, Björn Westling wrote:
>>
>> >>>>> On 20 Juli, 10:07, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com>
>> >>>>> wro
> te:
>> >>>>>> Ryssland anser att det g r att n en fredlig l sning i Libyen.
>>
>> >>>>> Det ansåg rebellerna och resten av världen också, innan Khada
> ffi
>> >>>>> klargjorde att en fredlig lösning var otänkbar!
>>
>> >>>> 100 Bilderbergare är inte resten av världen.
>>
>> >>> Det har heller ingen påstått!
>>
>> >> Hur definierar du 'resten av världen' menar du?
>>
>> > På samma sätt som alla andra! "Resten av världen" är alltså r
> esten av
>> > världen.
>>
>> Jag vill nog påstå att resten av världen inte stödjer massmorden
> och
>> plundringen av Libyen.
>
> Nej, och det var därför jag skrev att resten av världen trodde på en
> fredlig lösning, innan Khadaffi beordrade massmord på sin egen
> befolkning.

Det började med att Khadaffi slog tillbaka mot ett uppror? Uppror ok,
landets lagliga regering försöker slå ner upproret fel?


--
/RE

==============================================================================
ÄMNE: LOU orsakar konkurser och elände
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/42d4fff61c027e38?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 05:23
Från: Björn Westling

On 23 Juli, 08:32, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
> L t dina v nner
> syssla med f rs ljning av pennor och suddgummi!

Jag tror mina vänner som sysslar med försäljning av hemelektronik och
filmer och skivor hellre vill sälja det än pennor och suddgummin!

==============================================================================
ÄMNE: Några synpunkter från andra länder om händelsen i Oslo
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/ae0ea343202a4774?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 23 Juli 2011 06:21
Från: Mikael Forsberg

Den här killen hävdar att fler måste vara inblandade i dåden i Oslo och
det skall vara samband med att Norge är största oljeleverantören utanför
arabvärlden och de har visst inte vilja att leverera till Israel.
Dessutom har Stoltenberg haft kampanj för att erkänna Palestina. Tja, se
själva.

http://www.youtube.com/watch?v=eJdNrkiapUM


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment