Wednesday 29 June 2011

swnet.politik – 26 nya meddelanden i 5 ämnen – sammandrag

swnet.politik
http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

swnet.politik@googlegroups.com

Dagens ämnen:

* Den baktalande och ljugande högerregeringen - 13 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aa31584d7fada939?hl=sv
* Globalisering och världen efter DSK - 7 meddelanden, 3 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/a85d78aa100d96ee?hl=sv
* Historien om vad som hände med Grekland - 3 meddelanden, 2 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/1a813d7330d3fb86?hl=sv
* Anders Fogh Rasmussen skall fortsätta bomba ihjäl Libyer - 1 meddelanden, 1
författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6e1f3bb3fa8777e6?hl=sv
* Sveriges löjligt uppblåsta BNP - 2 meddelanden, 1 författare
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/c4215d9d60557d88?hl=sv

==============================================================================
ÄMNE: Den baktalande och ljugande högerregeringen
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/aa31584d7fada939?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 14:46
Från: Mikael Forsberg

Bj�rn Westling skrev 2011-06-25 15:31:
> On Jun 25, 9:35 am, kjell<pet...@yuyuy.se> wrote:
>> Den typiske flate och lismande statsministern Reinfeldt!
>>
>> "Uttalandet �r en spark i veka livet p� de anst�llda
>> Med n�got enstaka undantag har statsminister Fredrik Reinfeldt h�llit
>> sig borta fr�n debatten om Saab. Men i g�r kommenterade han den senaste
>> krisen i Dagens Eko. Han sa: �Jag tycker synd om dem som arbetar p� ett
>> f�retag som dagen f�re midsommarafton uppt�cker att det inte har pengar
>> till l�ner�.
>
> Ja, det �r ju j�ttehemskt att han kan mage att ha sympati f�r personer
> som pl�tsligt f�r veta att de inte kommer att f� n�gon l�n!

De lokala bankirerna �r n�rmare folket �n de d�r banksterna i
bilderberggruppen. S� det klart att de forcerar pengautbetalningarna om
nu n�gon �r helt luspank, �ven om det inte l�r vara s� extremt akut f�r
flertalet.

== 2 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 15:00
Från: Bruno Hagelsten

>> Bruno
>>
>> Tv�rtom, kjell. Finns det n�got regeringen kan g�ra och som ligger
>> inom deras ansvarsomr�de s� har de gjort det och kommer att forts�tta
>> att g�ra det.

>Mikael Forsberg
>
>Det kan *du* garantera p� basis utav vad?

Garantera, det kan bara regeringen g�ra tillsammans med Maud Olofsson
som leder N�ringsdepartementet. Jag begr�nsar mig till att redovisa
min uppfattning om att regering och departiment aktivt f�ljer
utvecklingen och g�r allt vad som �ligger dem.

Finansmannen Vladimir Antonov drog sig tillbaka fr�n att k�pa
Saab-fastigheterna i Trollh�ttan h�romdagen. - Han ville hellre ha en
del av f�retaget Saab, s�ger fordonsindustrianalytiker Matts Carlsson.

N�r det g�ller de kinesiska f�retagen Pang Da och Youngman �r det
oklart huruvida den kinesiska regeringen kommer att godk�nna deras
aviserade engagemang i Saab.

- M�nga positionerar sig och det drar ut p� tiden. Kortsiktigt �r det
ett allvarligt l�ge, men kommer de �verens har vi en l�sning p� l�ng
sikt, s�ger Matts Carlsson.

- Hade GM anstr�ngt sig hade det funnits en kinesisk �gare redan idag
som hade kunnat r�dda Saab, s�ger Matts Carlsson.
Ref. E24 den 23 juni 2011

Bruno


== 3 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 15:14
Från: Bruno Hagelsten

>>> Mikael Forsberg
>
>>> D�rf�r �r det k�rt f�r varum�rket SAAB vad g�ller bilar. Det vore l�tt
>>> att r�dda SAAB opm de ville, bara l�ta det s�ljas till n�gon som inte
>>> bilderberggruppen gillar. Fast det �r de som styr det h�r landet.

>> Bruno
>>
>> Tokfantasier, funnes det n�gon industrialist med pengar och kompetens
>> som vill driva produktionen vidare finns det ingen som hindrar att
>> f�rs�ljningen blir av.

>Mikael Forsberg
>
>Jo, bilderbergarna hindrar en f�rs�ljning.

Du tycks vara f�rsvunnen in i en v�rld av fantasier.

>Annars finns det k�pare som vill k�pa f�retaget men det f�rhindras p�
>alla vis av bilderbergarnas ECB, korrupta politiker och alla m�jliga
>fr�n den gruppen.

De d�r tramsigheterna f�r du diskutera med n�gon annan om.

Bruno


== 4 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 15:20
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-26 00:00:
>>> Bruno
>>>
>>> Tvärtom, kjell. Finns det något regeringen kan göra och som ligger
>>> inom deras ansvarsområde så har de gjort det och kommer att fortsätta
>>> att göra det.
>
>> Mikael Forsberg
>>
>> Det kan *du* garantera på basis utav vad?
>
> Garantera, det kan bara regeringen göra tillsammans med Maud Olofsson
> som leder Näringsdepartementet. Jag begränsar mig till att redovisa
> min uppfattning om att regering och departiment aktivt följer
> utvecklingen och gör allt vad som åligger dem.

Politiker står aldrig för löften så där finns väl inget garantivärde...
Sedan att byråkraterna ofta gör som de blir tillsagda kan vara både bra
och dåligt.

> Finansmannen Vladimir Antonov drog sig tillbaka från att köpa
> Saab-fastigheterna i Trollhättan häromdagen. - Han ville hellre ha en
> del av företaget Saab, säger fordonsindustrianalytiker Matts Carlsson.

Ja, fastigheterna blir värdelösa om fabriken läggs ner så det lär inte
vara lätt att hitta någon idiot som köper enbart dem.

> När det gäller de kinesiska företagen Pang Da och Youngman är det
> oklart huruvida den kinesiska regeringen kommer att godkänna deras
> aviserade engagemang i Saab.

Det krävs att gå in på högsta politiska nivå en liten struntstat som
Sverige kan nå i Kina, ungefär en hyfsat stor stad. En bilskojare från
Holland utan pengar lär inte ha några möjligher att påverka sådana
beslut, men en storstad där kan kanske få med ärendet i nästa femårsplan.

> - Många positionerar sig och det drar ut på tiden. Kortsiktigt är det
> ett allvarligt läge, men kommer de överens har vi en lösning på lång
> sikt, säger Matts Carlsson.
>
> - Hade GM ansträngt sig hade det funnits en kinesisk ägare redan idag
> som hade kunnat rädda Saab, säger Matts Carlsson.
> Ref. E24 den 23 juni 2011

GM vill inte hjälpa in en konkurrent på någon marknad, det ligger inte i
deras intresse.


== 5 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 15:30
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-26 00:14:

>> Annars finns det k�pare som vill k�pa f�retaget men det f�rhindras p�
>> alla vis av bilderbergarnas ECB, korrupta politiker och alla m�jliga
>> fr�n den gruppen.
>
> De d�r tramsigheterna f�r du diskutera med n�gon annan om.

Vad menar du �r tramsigt i att ta upp hur korrupt systemet �r?

== 6 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 16:06
Från: Bruno Hagelsten

>>> Mikael Forsberg
>>>
>>> Annars finns det k�pare som vill k�pa f�retaget men det f�rhindras p�
>>> alla vis av bilderbergarnas ECB, korrupta politiker och alla m�jliga
>>> fr�n den gruppen.

>> Bruno
>>
>> De d�r tramsigheterna f�r du diskutera med n�gon annan om.

>Mikael Forsberg
>
>Vad menar du �r tramsigt i att ta upp hur korrupt systemet �r?

Men det g�r du ju inte, Mikael. Du tar inte upp n�got till diskussion.
Du upprepar bara en serie anklagelser om att politiker �r korrupta.

S�dant f�rekommer, men det �r knappast vad du diskuterar. Du
f�rest�ller dig stora konspirationer, banksters, gangster-
organisationer, att Europeiska centralbanken kontrolleras av
bilderbergare. Att regeringen motarbetar Saab och liknande i all
o�ndlighet. Men bel�gg saknas genomg�ende.

Vem vill diskutera s�dant? Det leder ju aldrig n�gonstans. Det kvittar
ju fullst�ndigt hur grovt du misstar dig. Du �verger ju inte en
st�ndpunkt. Du p�stod senast att Anders Fogh Rasmussen var general
trots att jag korrigerade till generalsekreterare f�r Nato.

Har du n�gon f�rklaring till allt detta, eller �r du av uppfattningen
att alla som mots�ger dig har fel?

Bruno


== 7 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 16:41
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-26 01:06:
>>>> Mikael Forsberg

>> Vad menar du är tramsigt i att ta upp hur korrupt systemet är?
>
> Men det gör du ju inte, Mikael. Du tar inte upp något till diskussion.
> Du upprepar bara en serie anklagelser om att politiker är korrupta.

Jag postar mängder med information här och sedan sitter du och skriver
att allt är fantasier, helt oavsett om det är filmat och finns vad stöd
som helt i media eller hos myndigheter. Det är du som lever i Matrix
drömvärld, inse det.

> Sådant förekommer, men det är knappast vad du diskuterar. Du
> föreställer dig stora konspirationer, banksters, gangster-
> organisationer, att Europeiska centralbanken kontrolleras av
> bilderbergare. Att regeringen motarbetar Saab och liknande i all
> oändlighet. Men belägg saknas genomgående.

Jag postar regelbundet all möjlig information som sagt, men en del har
svårt med att deras världsbild rasar.

> Vem vill diskutera sådant? Det leder ju aldrig någonstans. Det kvittar
> ju fullständigt hur grovt du misstar dig. Du överger ju inte en
> ståndpunkt. Du påstod senast att Anders Fogh Rasmussen var general
> trots att jag korrigerade till generalsekreterare för Nato.

Du ser att du kan inte ta till dig att han deltar i olika gangstermöten
och sedan bombar ihjäl massor med människor. Istället väljer du att
hänga upp dig på semantiskt dravel. Struntar du helt fullständigt i att
folk mördas i mängder och får sina hem förstörda bara titeln blir rätt?

== 8 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 17:11
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Ja, fastigheterna blir värdelösa om fabriken läggs ner så det lär inte
>vara lätt att hitta någon idiot som köper enbart dem.

Det var nog inte någon logisk slutledning. Om Vladimir Antonov backar
från att köpa Saab-fastigheterna på grund av oro för att företaget
skall läggas ner, varför skulle han då vilja köpa in sig i företaget
Saab? Det investerade kapitalet är ju minst lika riskutsatt i
företaget som i fastigheterna.

>> När det gäller de kinesiska företagen Pang Da och Youngman är det
>> oklart huruvida den kinesiska regeringen kommer att godkänna deras
>> aviserade engagemang i Saab.

>Det krävs att gå in på högsta politiska nivå en liten struntstat som
>Sverige kan nå i Kina, ungefär en hyfsat stor stad. En bilskojare från
>Holland utan pengar lär inte ha några möjligher att påverka sådana
>beslut, men en storstad där kan kanske få med ärendet i nästa femårsplan.

Så tror jag inte att man resonerar i Kina. Litet större
professionalism kan man säkert visa i internationella
affärsuppgörelser. Man kan säkert göra en god bedömning av vilket
värde det skulle tillföra Kina att få tillgång till mycket dugande
ingenjörer, en fungerande industri, ett gott varumärke och
tekniköverföring som kan tillämpas i de egna fabrikerna.

Bruno


== 9 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 17:17
Från: Bruno Hagelsten

>Mikael Forsberg
>
>Du ser att du kan inte ta till dig att han deltar i olika gangstermöten
>och sedan bombar ihjäl massor med människor. Istället väljer du att
>hänga upp dig på semantiskt dravel. Struntar du helt fullständigt i att
>folk mördas i mängder och får sina hem förstörda bara titeln blir rätt?

Så du föreställer dig att generalsekreteraren för Nato, Anders Fogh
Rasmussen är general? Om du stupar på ett så enkelt misstag är det
inte mycket idé att försöka fördjupa diskussionen med dig.

Bruno


== 10 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 19:32
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-26 02:17:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Du ser att du kan inte ta till dig att han deltar i olika gangstermöten
>> och sedan bombar ihjäl massor med människor. Istället väljer du att
>> hänga upp dig på semantiskt dravel. Struntar du helt fullständigt i att
>> folk mördas i mängder och får sina hem förstörda bara titeln blir rätt?
>
> Så du föreställer dig att generalsekreteraren för Nato, Anders Fogh
> Rasmussen är general? Om du stupar på ett så enkelt misstag är det
> inte mycket idé att försöka fördjupa diskussionen med dig.

Det var inget misstag. Däremot har du klart uttryckt här att du struntar
fullständigt i om folk mördas i mängder och får sina hem förstörda, bara
du får titeln rätt. Vad patetiskt.


== 11 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 20:14
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-26 02:11:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Ja, fastigheterna blir värdelösa om fabriken läggs ner så det lär inte
>> vara lätt att hitta någon idiot som köper enbart dem.
>
> Det var nog inte någon logisk slutledning. Om Vladimir Antonov backar
> från att köpa Saab-fastigheterna på grund av oro för att företaget
> skall läggas ner, varför skulle han då vilja köpa in sig i företaget
> Saab? Det investerade kapitalet är ju minst lika riskutsatt i
> företaget som i fastigheterna.

Ingalunda, företaget är beroende av att en investerare går in med
kapital och om han inte får göra det så går SAAB i konkurs. Mycket
logisk slutledning och det kommer andra att göra detsamma om de inte
rear ut fastigheterna för tomtpriset ungefär.

>> Det krävs att gå in på högsta politiska nivå en liten struntstat som
>> Sverige kan nå i Kina, ungefär en hyfsat stor stad. En bilskojare från
>> Holland utan pengar lär inte ha några möjlighet att påverka sådana
>> beslut, men en storstad där kan kanske få med ärendet i nästa femårsplan.
>
> Så tror jag inte att man resonerar i Kina. Litet större
> professionalism kan man säkert visa i internationella
> affärsuppgörelser. Man kan säkert göra en god bedömning av vilket
> värde det skulle tillföra Kina att få tillgång till mycket dugande
> ingenjörer, en fungerande industri, ett gott varumärke och
> tekniköverföring som kan tillämpas i de egna fabrikerna.

Teknik och ingenjörer har de redan, möjligen skulle flygingenjörer kunna
vara intressanta och från andra delar av den högteknologiska
krigsindustrin. Innovationsförmågan ser de upp till Europa för och där
ligger onekligen SAAB bra till, så nog finns det möjligheter för
ingenjörer i den delen. Däremot så lär inte en bilskojare komma fram där
om han inte lyckas få kungahuset att ställa upp. Det svenska, för
Hollands kungahus har nog inte riktigt den statusen där och de har
startat bilderberggruppen som helt uppenbart vill lägga ner SAAB:s
biltillverkning.

== 12 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 22:39
Från: kjell

Henrik Bengtsson skrev :
>
> "kjell" <petter@yuyuy.se> skrev i meddelandet
> news:iu4td5$23t$1@ubuntu1.ipbo.se...
>
>> Hade jag haft möjligheter hade jag lämnat Sverige, men som ni högerröstande
>> vet är det inte ett alternativ för de fattiga.
>
> Varför skulle det inte vara ett alternativ för fattiga, jag träffar i princip
> dagligen på människor som absolut inte var att se som rika i sina hemländer
> men som av olika anledningar valt att arbeta utomlands.

Vem säger att jag som pensionär skall behöva börja arbeta igen?
Du har samma synsätt som dina högerkollegor... arbeta till din död...
min inarbetade pension skall du och dina gelikar då ta hand om.

> Det är inte så att du anser att du är för fin för att arbeta utomlands?

Till skillnad mot dig är jag fattig pensionnär. Är ej heller girig
efter pengar som dig! Däremot trivs jag inte alls längre i ett land
präglat av tvång, ökande skillnader på alla plan (sjukvård, skolor osv
osv) listan kan göras lång hur det råa synsättet att behandla människor
på av dina högerkollegor.

> Mvh
> Henrik

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.


== 13 av 13 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 22:52
Från: kjell

kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid tänkte väldigt hårt :
> Henrik Bengtsson <reklamfella@hotmail.com> wrote:
>
>
>> "kjell" <petter@yuyuy.se> skrev i meddelandet
>> news:iu4td5$23t$1@ubuntu1.ipbo.se...
>
>>> Hade jag haft möjligheter hade jag lämnat Sverige, men som ni
>>> högerröstande vet är det inte ett alternativ för de fattiga.
>
>> Varför skulle det inte vara ett alternativ för fattiga, jag träffar i
>> princip dagligen på människor som absolut inte var att se som rika i sina
>> hemländer men som av olika anledningar valt att arbeta utomlands.
>
>> Det är inte så att du anser att du är för fin för att arbeta utomlands?
>
> Eller så tänker Kjell att det nog är så att de flesta "fattiga" i
> Sverige har det materiellt sett mycket bättre än om de vore fattiga någon
> annanstans?

Här har vi två välbeställda och ytterst välmående personer... att ni
har helt andra tankegångar är väl inte så egendomligt. Att ni skulle
kunna tänka er in i de som har det betydligt sämre ställt tror jag inte
alls på. Troligen samma råa synsätt vad gäller andras av behov av
livskvalitet, skötdigsjälvochskitiandra! Sitt ni på era piedestaler och
tala om för de sämst ställda hur de skall bete sig.

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.

==============================================================================
ÄMNE: Globalisering och världen efter DSK
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/a85d78aa100d96ee?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 7 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 15:01
Från: Mikael Forsberg

Bj�rn Westling skrev 2011-06-25 19:07:
> On Jun 25, 4:33 pm, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

>> P vilket vis skulle det f rsvara en helt sluten gangsterorganisations
>> styre?
>
> �r det maffian som styr?
> Eller triaden?

Ja. Bildt �r med i s�v�l bilderberg-maffian som Trilateral-Comission.

>> Vad r det du uppfattar att de g r?
>
> De g�r betydligt mer �n att k�bbla om gurkor.

Svara p� fr�gan.


> Varf�r �r ingen f�rv�nad att du inte kunde ge n�got bevis f�r �ven
> detta p�st�ende?

F�r att jag redan postat det s� m�nga g�nger och vill du jag skall g�ra
ett st�rre arbete just f�r dig s� f�r du betala ers�ttning f�r det
ocks�. I f�rskott.

== 2 av 7 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 15:04
Från: Björn Westling

On Jun 25, 7:33 pm, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
> Det hände Björn Westling formulerade :
>
>
>
> > On Jun 25, 7:01 pm, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
> >> Björn Westling sände denna ide :
>
> >>> On Jun 25, 4:02 pm, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
> >>>> En ordbajsande fjant som dig duger gott!
> >>> Intressant att vänsterpersoner inte kan klara av att bemöta andra med
> >>> relevanta argument, utan måste gå till personangrepp!
>
> >> Relevanta argument till en ordbajsande fjant? Det blir svårt det skall
> >> jag villigt erkänna.
>
> > Tja, jag har inga problem att hitta relevanta argument till den
> > orbajsande fjanten kjell, så då borde inte den ordbajsande fjanten
> > kjell ha några problem att hitta relevanta argument till någon som
> > inte är en ordbajsande fjant.
>
> > .
>
> Nu är du igång igen din ordbajsande fjant!

Om du ger FAN i att hela tiden komma med personangrepp så skulle
swnet.politik kanske kunna börja handla om politik istället för kjells
personangrepp!


== 3 av 7 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 15:52
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-25 16:56:
>>> Bruno
>>>
>>> När skall du sluta fantisera och börja studera verkligheten? Ingen
>>> vill straffa grekerna. Men det är bara de själva som kan ta ansvar för
>>> de underskott som staten nu måste göra någonting åt. Hur besvärligt
>>> det än blir att acceptera dessa realiteter så kommer deras
>>> levnadsstandard att sjunka. Hur svårt kan det vara att förstå det?
>
>> Mikael Forsberg
>>
>> Det är möjligt att deras levnadsstandard kommer att sjuka på grund utav
>> att landet blivit utsatt för en kupp, men de måste få stopp på
>> dräneringen av ekonomin för annars är det inge idé att fortsätta ösa.
>
> Du tycks föredra att leva i din låtsasvärld. Om inte grekerna förmår
> att ta ansvar för sin nation och dess finanser, vem skall då göra det?
> Om de ger upp kampen kommer ju inte nationen att kunna hålla ihop.
> Sådant har förvisso hänt förr. Men så illa är det inte med Grekland
> som du tror.

Problemet ligger i banksystemet och det är vad som måste åtgärdas.
Krisen för Euron är inte på låtsas även om 'förnekare' inte vill tro
något annat. Vad grekerna måste kämpa emot är bankkartellens bedragare.
De har stridit mot det gangstergänget många gånger tidigare, sedan
1300-talet minst.


,

== 4 av 7 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 15:59
Från: Mikael Forsberg

Björn Westling skrev 2011-06-25 18:56:
> On Jun 25, 4:09 pm, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:

> men i samhället har de ett
>> värde eftersom de är uppbackade av en stat och inte en
>> gangsterorganisation som helt saknat moral och blåser vem som helst om
>> de kan.
>
> Dollar och pund har också värde, av exakt samma skäl.

Nej.


== 5 av 7 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 16:09
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-25 16:44:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Vi har ingen anledning till att g� p� samma bluff som grekerna gjort.
>
> Jo, visst har vi anledning att g� med i valutasamarbetet. Bulgarien,
> Polen, Rum�nien, Storbritannien, Sverige, Tjeckien och Ungern har �nnu
> inte anslutit sina valutor till ERM II. Men det �r bara en tidsfr�ga
> till det sker.

Det snabbar p� d�dsst�ten f�r Euron, vilket man trodde om Estland ocks�
men det fick ju till stor del svenska banker betala.


== 6 av 7 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 16:25
Från: Mikael Forsberg

Bj�rn Westling skrev 2011-06-25 15:55:
> On Jun 25, 5:08 am, Mikael Forsberg<mikaelforsb...@ymail.com> wrote:
>> Bj rn Westling skrev 2011-06-22 23:15:

>> Det r alltid banksters bakom bankkrascherna och de i b rjan p
>> 1990-talet i Sverige har jag f rklarat flera g nger h r i gruppen och
>> det var gangstersyndikatet bilderberggruppen d r med.
>
> Men Sverige hade ju en egen valuta, vilket enligt dig �r undermedlet
> f�r att undvika krascher.

Vi hade bilderbergare ocks�.

>> Se hur m nga bilderbergare de har relativt befolkningsm ngden.
>
> Ingen aning. Kan inte du ge en fullst�ndig list p� alla Bilderbergara
> p� Island?

Du f�r be din st�dperson om hj�lp.

>> Inte ens gangstersyndikatet bilderberggruppen vet hur det sl r ut
>> tillf llen.
>
> Det kan ocks� vara s� att de inte har en aning om det du p�st�r att de
> best�mt och skall g�ra.

Det s�ndes redan p� 1990-talet och handlade om 7 l�nder p� 5 �r, men de
ligger lite efter tidsm�ssigt.


== 7 av 7 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 22:25
Från: kjell

Björn Westling har framfört detta till oss :
> On Jun 25, 7:33 pm, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
>> Det hände Björn Westling formulerade :
>>
>>
>>
>>> On Jun 25, 7:01 pm, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
>>>> Björn Westling sände denna ide :
>>
>>>>> On Jun 25, 4:02 pm, kjell <pet...@yuyuy.se> wrote:
>>>>>> En ordbajsande fjant som dig duger gott!
>>>>> Intressant att vänsterpersoner inte kan klara av att bemöta andra med
>>>>> relevanta argument, utan måste gå till personangrepp!
>>>> Relevanta argument till en ordbajsande fjant? Det blir svårt det skall
>>>> jag villigt erkänna.
>>
>>> Tja, jag har inga problem att hitta relevanta argument till den
>>> orbajsande fjanten kjell, så då borde inte den ordbajsande fjanten
>>> kjell ha några problem att hitta relevanta argument till någon som
>>> inte är en ordbajsande fjant.
>>
>>> .
>>
>> Nu är du igång igen din ordbajsande fjant!
>
> Om du ger FAN i att hela tiden komma med personangrepp så skulle
> swnet.politik kanske kunna börja handla om politik istället för kjells
> personangrepp!

Skall komma från dig du ordbajsande fjant!

--
Akademiker,högutbildade, välavlönade människor högt upp i
välståndsligan har plötsligt blivit de som har det svårt i samhället,
de som tidigare hade det sämst har i detta borgerliga egoistiska
samhälle
blivit de som har det gott ställt och vara de som skall göra ekonomiska
offer.

==============================================================================
ÄMNE: Historien om vad som hände med Grekland
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/1a813d7330d3fb86?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 3 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 16:46
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-25 11:10:
>> Mikael Forsberg
>>
>> Att det är banksters som ligger bakom kraschen i Grekland lär väl stå
>> klart för de flesta som satt sig in i det hela.
>
> Det finns inte någon enda bank som föreslagit att grekerna skall dra
> på sig lån som de inte förmår betala.

Det har väl Goldman-Sachs gjort när de friserade bokföringen mot en
ersättning på 300 miljoner, USD skall väl det ha varit.


== 2 av 3 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 17:25
Från: Bruno Hagelsten

>> Bruno
>>
>> Det finns inte någon enda bank som föreslagit att grekerna skall dra
>> på sig lån som de inte förmår betala.

>Mikael Forsberg
>
>Det har väl Goldman-Sachs gjort när de friserade bokföringen mot en
>ersättning på 300 miljoner, USD skall väl det ha varit.

Din slutsats om att Goldman-Sachs skulle föreslagit att grekerna
skulle dra på sig lån som de inte förmår betala är ju kvalificerat
struntprat. Avsikten var av ett helt annat slag.

Bruno


== 3 av 3 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 19:14
Från: Mikael Forsberg

Bruno Hagelsten skrev 2011-06-26 02:25:
>>> Bruno
>>>
>>> Det finns inte någon enda bank som föreslagit att grekerna skall dra
>>> på sig lån som de inte förmår betala.
>
>> Mikael Forsberg
>>
>> Det har väl Goldman-Sachs gjort när de friserade bokföringen mot en
>> ersättning på 300 miljoner, USD skall väl det ha varit.
>
> Din slutsats om att Goldman-Sachs skulle föreslagit att grekerna
> skulle dra på sig lån som de inte förmår betala är ju kvalificerat
> struntprat. Avsikten var av ett helt annat slag.

Ja, att de skulle tjäna pengar. Grekland bryr sig inte det
gangstergänget om. Men de förstod naturligtvis att det inte skulle hålla
och de vet att det gör inte Euron på sikt heller, så de kan plundra fler
länder. Eftersom det Goldman-Sachs gjort måste betraktas som olagligt är
det inte mer än rimligt att de får betala utträdet och förlusterna.
Dessutom borde ansvariga ställas till svars personligen för brotten.
,


==============================================================================
ÄMNE: Anders Fogh Rasmussen skall fortsätta bomba ihjäl Libyer
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/6e1f3bb3fa8777e6?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 1 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 17:16
Från: Mikael Forsberg

kaj.stenberg@helsinki.fi.invalid skrev 2011-06-24 11:39:
> Mikael Forsberg<mikaelforsberg@ymail.com> wrote:
>> Bruno Hagelsten skrev 2011-06-23 01:50:
>
>>> Anders Fogh Rasmussen är inte någon general. Hans titel är NATO
>>> Secretary General, eller generalsekreterare på svenska.
>
>> Visst är han General då och jag snusat General ibland.
>
> "år" och "då" i samma mening är lite märkligt, ifall du inte tänker fel.
> Men OK, berätta vem (och för dig hur) som fått honom att få till
> militärtiteln "general". Alla som kan språk ser din feltanke..

Semantiskt dravel och inte något om innebörden i vad som skrivs. Du har
tydligen blockerat dig helt.

> (Snuset General vet jag inte om det ens finns, relevansen
> för diskussionen är lindrigt uttryckt diffus, och hur som helst brukar
> jag inte snus).

Jag bukar snus konstant och snuset General är nog det mest sålda i
Sverige, finns i olika varianter. Om jag säger att nu känner jag för en
General, så menar jag en prilla General-snus. Fast just nu har jag bara
Granit och Kronan i frysen.

>>> Några order om att "bomba ihjäl människor i Libyen" har inte utfärdats
>>> av Anders Fogh Rasmussen. Det finns inte någon militär vinst med att
>>> bomba ihjäl människor. Det var Muammar al Khadaffi som föreställde sig
>>> att han kunde platta till rebellgrupperna med flyg och pansar.

Bråkstakar som beväpnat sig med automatkanoner och granatkastare kan
inte vanlig polis hantera. Eventuellt vill NATO skapa stora
flyktingströmmar till Europa i syfte att elda på hatet mot araberna för
stöd åt sina massmord de begår där nere, eftersom de bombar såväl civila
som upprorsmän.

>> De har order att mörda Gaddafi. Betänk att detta är världens genom
>> tiderna värsta gangstersyndikat, stöttat av Sveriges riksdag.
>
> M.a.o. är det det inte mera Rasmussen, utan "de". Efter detta kommer
> "gangstersyndikat", och sedan "Sveriges riksdag" (349 ledamöter, väljs
> tydligen annorlunda än du vill?.

Det är Anders Fogh Rasmussen som är General i NATO och han är essentiell
att köpa för bilderbergarna. Några miljoner per kuvert i S:t Moritz är
billigt för vapeninsatser som kostar åtskilliga miljarder.


Det är inte 349 personer i Riksdagen som vill bomba ihjäl en massa
människor i Libyen för att bilderbergarna skall kunna stjäla oljan och
ta över banksystemet. Det är bara de som är bilderbergare som vet om att
det är skälet. Resten gör som du och sätter på sig skygglapparna och
positionerar sig i karriären.

==============================================================================
ÄMNE: Sveriges löjligt uppblåsta BNP
http://groups.google.com/group/swnet.politik/t/c4215d9d60557d88?hl=sv
==============================================================================

== 1 av 2 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 17:45
Från: Mikael Forsberg

Hakvinius skrev 2011-06-24 08:18:
> Mikael Forsberg skrev 2011-06-24 07:51:
>
>>
>> Nej, jag menade ambassaderna och de kan ordna även sprit i de länder där
>> det är otillåtet.
>>
>
> Javisst, men inte för försäljning eller bortskänkning till allmänheten
> (oavsett om "allmänheten" är svensk medborgare eller ej). Däremot kan en
> besökare eventuellt få komma i åtnjutande av alkohol för konsumtion inom
> ambassadområdet, men det gäller sannolikt inte en medborgare som besöker
> beskickningen för att t ex få hjälp med att ordna ett nytt pass eller
> som ber att få låna pengar för hemresan...

Nej, det klart att de inte har någon direkt varuhus-service, då det
krävs att man har någon i personalen man känner på något vis och har ett
samarbete avseende något med. Men representerar man ett svenskt företag
så blir det ofta mycket kontakter med ambassaden och diverse kunder
bjuds in för samtal och hjälp med olika transaktioner och kontakter med
lokala myndigheter av olika slag.


== 2 av 2 ==
Datum: Lör 25 Juni 2011 18:57
Från: Mikael Forsberg

Henrik Bengtsson skrev 2011-06-24 18:02:
> "Mikael Forsberg" <mikaelforsberg@ymail.com> skrev i meddelandet
> news:96in07FldcU1@mid.individual.net...

>> Nja, jag avsåg inte att röka det då,
>
> Bara att ha det med sig (med tillhörande distinkta doft) ses knappast
> med blida ögon. Vet inte hur det är på andra ställen här men hos oss har
> folk avskedats baserat på samtal över vårt IM system där personen i
> fråga undrade om en annan ville gå ut och röka på under arbetstid men vi
> har en del väldigt hårda säkerhetskrav som vanliga företag knappast har.

Har man på rakvatten, använder munspray och sprayar deodorant även på
kläderna så märks inte just den doften, utom för en hund möjligtvis. ;)

I övrigt är det få länder i världen som är så extrema med örter som
Sverige. Portugal har väl till och med legaliserat Hasch så där borde de
inte se några problem (de har förresten bland Europas lägsta konsumtion
av den varan) och Spanien lär vara liberala generellt, även om det nog
måste vare det enda landet i Europa jag inte besökt trots att det är
till ytan det största.

Men det finns verkligen skäl att ifrågasätta beslutsprocessen i EU när
ett snusförbud går att driva igenom, det visar tydligt att ingen vet vad
de röstar om.


==============================================================================

Du fick detta meddelande eftersom du prenumererar på Google-grupper "swnet.politik"
grupp.

Om du vill skicka ett meddelande till den här gruppen, besök http://groups.google.com/group/swnet.politik?hl=sv

Om du vill avsluta prenumerationen på den här gruppen skickar du ett brev
till swnet.politik+unsubscribe@googlegroups.com

Om du vill hur du får post från den här gruppen går du in på:
http://groups.google.com/group/swnet.politik/subscribe?hl=sv

Om du vill rapportera otillåten användning skickar du ett brev med en
förklaring av problemet till abuse@googlegroups.com


==============================================================================
Google-grupper: http://groups.google.com/?hl=sv

No comments:

Post a Comment